abonnement Unibet Coolblue
  maandag 21 februari 2022 @ 13:40:09 #51
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_203766102
Ik hoorde zojuist wat achter me, en dacht dat Nene even langskwam. Echter, het bleek Onyx te zijn, en die ging even tegen het kozijn opstaan om naar Hoba te kijken. Waar de afgelopen weken Hoba op dat soort benaderingen reageerde met blazen, bij Nene en Diesel, bleef ze nu stil, en Onyx vertrok een tijdje later weer. Hij lijkt iets uit te stralen dat mijn ietwat te assertieve dames toch geruststelt. Hoba zag er ook niet echt gespannen uit daarna.



En, wat mijn broer en ik allebei zo fijn vinden aan Hoba : ze heeft een kleurstelling die verder niet in mijn groep voorkomt, nog een zwarte of zwart-met-witte zou een beetje teveel zijn. Nu nog een rode ?
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_203772470
Een rode 8ste kat? _O-
  maandag 21 februari 2022 @ 20:43:19 #53
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_203772540
Ik was vanmiddag rond 4 uur zo druk bezig dat Hoba van zolder kwam om te kijken wat ik aan het doen was, en toen is ze maar direct naar buiten gegaan. Rond 7 uur liep ik even naar buiten om te kijken of ik haar zag. Ze kwam op me af, maar werd aangevallen door Nene, en wilde daarna niet naar me toekomen omdat Onyx plotseling veel aandacht wilde.

Een half uurtje later ging ik nog een keer kijken, maar zag haar niet, maar de rest (behalve natuurlijk Hummeltje) was ondertussen ook buiten, en wat hyperactief vanwege de harde wind. Op een gegeven moment nam Onyx een sprintje richting Nene, en sprong bovenop haar. Ik vreesde voor oorlog, maar nadat ze 10 seconden een rollende bal hadden gevormd liep Nene rustig weg, en reageerde nauwelijks toen een minuutje later Onyx rustig langs haar banjerde om nog even een kroeltje van mij te krijgen. Blijkbaar spelen ze dus vaker stoei-spelletjes, dat had ik niet van Nene verwacht (ook niet omdat zij iets van 3 kg is, en Onyx tegenwoordig een forse 5 kg).

En toen ik weer binnen was en de deur dicht had gedaan zag ik 2 witte voorpootjes tegen, en glinsterende oogjes achter het glas, dus ik deed de deur weer open zodat Hoba naar zolder kon sprinten.

Ik verheug me op de lente, als het weer tijd wordt om naar de singel te lopen. 5 gaan me dan zeker volgen, en als Hummeltje tegen die tijd naar buiten kan doet hij ook mee, hij liep vroeger ook al met zijn toenmalige baas naar het Metro-station. Met Hoba wordt het afwachten in hoeverre zij het groeps-gevoel gaat krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door mvdejong op 21-02-2022 20:53:51 ]
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  maandag 21 februari 2022 @ 20:53:03 #54
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_203772697
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2022 20:40 schreef Yinny het volgende:
Een rode 8ste kat? _O-
Ik hoop het niet, 4 is mijn ideale groeps-grootte (3 katers, 1 poes). De huidige 7 waren overmacht.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  maandag 21 februari 2022 @ 21:12:20 #55
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_203773019
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2022 20:40 schreef Yinny het volgende:
Een rode 8ste kat? _O-
@mvdejong Lapjeskatten ^O^

:P
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 21 februari 2022 @ 21:59:00 #56
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_203773841
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 21:12 schreef deedeetee het volgende:

[..]
@:mvdejong Lapjeskatten ^O^

:P
Of een (bijna) helemaal witte.

Lapjes zijn bijna altijd poezen, en ik merk nu al wat er gebeurt als je 2 niet-verwante poezen hebt rondlopen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  dinsdag 22 februari 2022 @ 00:59:54 #57
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_203776127
Nog meer ontwikkelingen op kleine schaal.

Vanavond kwam Hummeltje zowaar de huiskamer in terwijl ik heen en weer liep, en bleef even rondhangen. Voor mij even spannend omdat de deur van keuken naar achtertuin openstond omdat ik mijn fiets daar had schoongemaakt, maar ik kon die deur sluiten zonder Hummeltje schrik aan te jagen. Hij kwam Diesel tegen, wat tot beschaafd wederzijds snuffelwerk leidde. Na nog een paar minuten schrok hij toch weer ergens van en schoot weer naar mijn slaapkamer.

En toen ik later op de avond net in bed was gaan liggen kwam Hoba naar beneden, op weg naar buiten, maar besloot even mijn slaapkamer te gaan verkennen. Aanvankelijk volgde Hummeltje haar, met blazen en grommen tot gevolg, maar hij zag daar toch maar verder van af, zodat Hoba rustig over mijn bed kon stappen, en nog wat verder kon rondsnuffelen.

Toch apart dat er net op de dag dat ik even een status-rapportje plaats er ook van alles gebeurt.

En nog een pluspuntje dat ik vergeten was eerder te vermelden : sinds een week of twee gebruikt Hummeltje de kattenbak in mijn slaapkamer niet meer, maar doet alles op de bak in het kleine kamertje waar verder alleen wat kasten staan.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_203782400
Leuke status-updates van je groep!
  woensdag 23 februari 2022 @ 18:21:04 #59
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_203799540
Het is duidelijk waarom Hoba steeds meer moeite had om via het kattenluik binnen te komen : ze heeft zo fel tegen Pepe gereageerd dat hij haar nu als een bedreiging voor de groep ziet. En dat betekent dat hij achter haar aan gaat als hij haar binnen ziet. Gelukkig herziet hij die status als de andere partij zich beter gaat gedragen, bij Onyx was dat al binnen een paar weekjes. Het zal met Hoba wel wat langer gaan duren, dus tot die tijd moet ik als ze buiten is af en toe even kijken of ze soms via de voordeur naar binnen wil. Ze was vanochtend ook al (tegen haar gewoonte) weer buiten gaan spelen, en was heel blij toen ik in mijn lunchpauze even naar buiten stapte, toen kon zij weer naar binnen, en heeft de rest van de middag op zolder in het kozijn geslapen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_203799570
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 20:53 schreef mvdejong het volgende:
Ik hoop het niet, 4 is mijn ideale groeps-grootte (3 katers, 1 poes). De huidige 7 waren overmacht.
Tijd om je sig aan te passen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zaterdag 26 februari 2022 @ 18:06:59 #61
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_203849110
Onyx en Nene zijn echte ravot-maatjes geworden. Als ze beide buiten zijn, zitten ze meestal vlak bij elkaar, en anders hoef je maar een minuutje te wachten. Vrijdag-avond was er een incidentje in de buurt dat tot massale politie-aanwezigheid leidde, en toen ik met een buurman buiten dat stond te bekijken, zat Nene steeds vlak bij ons, het is nou eenmaal een mens-georienteerd beestje. Onyx was een eindje verderop motten aan het vangen, en als hij af en toe eventjes naar ons toekwam, dook Nene ineen, en na wat overdreven kont-gewiegel stormde ze dan op Onyx af, die dan ook haar kant op kwam. Dat leverde dan 10-15 seconden een zwarte bal vechtende beestjes op, waarna ze weer uit elkaar gingen, en het scenario zich een 10-15 minuten later herhaalde. En dat alles zonder blazen of krijsen, het is duidelijk van beide kanten zo bedoeld.

Schrijf ik een week geleden over Onyx :
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 12:39 schreef mvdejong het volgende:
Aanhalen blijft voor hem een bevestiging van onze relatie, dat het op zich prettig zou kunnen zijn lijkt bij hem niet echt door te dringen.
is hij sinds woensdag plotseling wel aanhalig, komt vaker naar me toe, en gaat bij het aanhalen ook gericht de plekjes onder de aandacht duwen die hij wil. En hij maakt ook kleine piepende geluidjes als hij naar me toekomt.

Maar, elk voordeel heb z'n nadeel, en in dit geval leidt zijn grotere behoefte om bij me te zijn tot het terugkeren van zijn neiging om met me mee te willen lopen als ik boodschappen ga doen. En het is nu nog erger geworden : als ik vertrek, en Onyx loopt mee, dan wil Nene ook niet meer achterblijven, dus stuiteren er plotseling 2 van die beesten achter me aan. Dat maakt boodschappen doen een uitdaging. Maar dat belooft wat als het straks weer weer wordt om naar de singel te lopen.

Het wordt drukker in mijn tuin, want naast het grijs-cypers-met-witte katertje dat ik eerst voor Nene aanzag (en dat geen klein katertje meer is, maar een forse meneer met wangen die suggereren dat hij niet gecastreerd is) liep er vanmiddag een zwart-met-wit poesje rond. Net als het katertje is zij ook bang voor me, hoewel ik denk dat zij nog wel kan gaan ontspannen. En blijkbaar is ze sociaal vaardig, want Pepe (tuinbank) en Diesel (dak van de berging) waren niet geinteresseerd, en Onyx en Nene wel geinteresseerd maar niet op een vijandige manier.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_203876923
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 18:06 schreef mvdejong het volgende:
Onyx en Nene zijn echte ravot-maatjes geworden. Als ze beide buiten zijn, zitten ze meestal vlak bij elkaar, en anders hoef je maar een minuutje te wachten. Vrijdag-avond was er een incidentje in de buurt dat tot massale politie-aanwezigheid leidde, en toen ik met een buurman buiten dat stond te bekijken, zat Nene steeds vlak bij ons, het is nou eenmaal een mens-georienteerd beestje. Onyx was een eindje verderop motten aan het vangen, en als hij af en toe eventjes naar ons toekwam, dook Nene ineen, en na wat overdreven kont-gewiegel stormde ze dan op Onyx af, die dan ook haar kant op kwam. Dat leverde dan 10-15 seconden een zwarte bal vechtende beestjes op, waarna ze weer uit elkaar gingen, en het scenario zich een 10-15 minuten later herhaalde. En dat alles zonder blazen of krijsen, het is duidelijk van beide kanten zo bedoeld.

Schrijf ik een week geleden over Onyx :
[..]
is hij sinds woensdag plotseling wel aanhalig, komt vaker naar me toe, en gaat bij het aanhalen ook gericht de plekjes onder de aandacht duwen die hij wil. En hij maakt ook kleine piepende geluidjes als hij naar me toekomt.

Maar, elk voordeel heb z'n nadeel, en in dit geval leidt zijn grotere behoefte om bij me te zijn tot het terugkeren van zijn neiging om met me mee te willen lopen als ik boodschappen ga doen. En het is nu nog erger geworden : als ik vertrek, en Onyx loopt mee, dan wil Nene ook niet meer achterblijven, dus stuiteren er plotseling 2 van die beesten achter me aan. Dat maakt boodschappen doen een uitdaging. Maar dat belooft wat als het straks weer weer wordt om naar de singel te lopen.

Het wordt drukker in mijn tuin, want naast het grijs-cypers-met-witte katertje dat ik eerst voor Nene aanzag (en dat geen klein katertje meer is, maar een forse meneer met wangen die suggereren dat hij niet gecastreerd is) liep er vanmiddag een zwart-met-wit poesje rond. Net als het katertje is zij ook bang voor me, hoewel ik denk dat zij nog wel kan gaan ontspannen. En blijkbaar is ze sociaal vaardig, want Pepe (tuinbank) en Diesel (dak van de berging) waren niet geinteresseerd, en Onyx en Nene wel geinteresseerd maar niet op een vijandige manier.
De kat hier loopt ook wel eens een stukje mee, maar nooit helemaal naar de winkels gelukkig
  maandag 28 februari 2022 @ 18:22:22 #63
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_203881337
Gisteren heb ik een paar uurtjes gefietst, en bij thuiskomst werd ik begroet door 5 katten. Pepe lag op de tuinbank en Onyx hield zich ook in de tuin op, dus die waren onmiddelijk bij me. Diesel en Cayok lagen op het dak van de berging, dus dat kostte even wat meer tijd, en iets later had Nene, die binnen was, door dat ik er weer was, en die kwam ook door het kattenluik voor een begroeting. Hummeltje en Hoba die waren boven, op de 1e en zolder, dus die hadden het niet door.

Vanmiddag heb ik wat in de voortuin lopen klussen, en daarbij heel veel aandacht van 6 katten gehad, want zelfs Hoba liep regelmatig langs om te kijken wat ik allemaal deed. Ze reageerde ook niet toen ze in de berging rondklauterde en Nene ook binnenliep, maar toen Cayok zich erbij voegde werd er wel geblazen.

Ik zie duidelijk dat Hoba wat rustiger begint te reageren op de rest van de groep, dus dat gaat ook de goede kant op.

[ Bericht 0% gewijzigd door mvdejong op 28-02-2022 23:22:50 ]
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  vrijdag 18 maart 2022 @ 09:21:15 #64
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_204123621
Nene is ook steeds meer een probleemloos onderdeel van de groep. Ik moest even een kast leeg hebben, dus staan er een hoop dozen midden in mijn huiskamer opgestapeld. Natuurlijk vinden sommige katten dat fantastisch, en vanochtend lag Pepe er, maar toen hij even wat was gaan eten ging Nene op "zijn" plekje liggen. Pepe doet daar niet moelijk over, en toen hij terugkwam ging hij ernaast zitten. Toen hij ging liggen was er niet echt voldoende ruimte, dus werd Nene opzij geschoven. Zij stond even op, en ging vervolgens gewoon weer liggen :



En even later ging Diesel er ook gewoon naast liggen :



Je kunt zien dat Nene en Pepe ondertussen met hun kontjes tegen elkaar aan lagen.

Hummeltje maakt vordering, maar o zo traag. Hij loopt nu af en toe een paar minuutjes door de huiskamer, maar schrikt van alles en vliegt weer omhoog. Maar als hij een andere kat tegenkomt loopt hij daar onmiddelijk op af om neusjes te gaan snuffelen, dus hij gedraagt zich heel netjes, en Diesel heeft ook geen problemen met hem. Hij wil nog steeds heel graag naar buiten, maar via de voordeur; als ik naar buiten ga hoor ik hem vaak al de trap af rennen, en als ik weer naar binnen wil moet ik goed opletten of er geen zwarte schim achter de ruit van de deur te zien is. Hij mag van mij naar buiten, maar moet dat via de kattenluiken doen zodat hij leert dat hij ook zo naar binnen kan.

Onyx blijft een heerlijke relaxede kat, maar hij bezorgt mij soms ook wel stress. Gewoonlijk is hij een paar uurtjes buiten, maar komt weer naar binnen om te slapen. Maar een weekje geleden was hij niet binnen toen ik ging ontbijten, en kwam ook niet binnen tijdens mijn ontbijt. Ik heb hem ook de verdere dag niet gezien, ook niet buiten, en uiteindelijk ben ik om 10 uur 's avonds toch maar een rondje gaan lopen om te kijken of hij op zijn naam wilde reageren. Niets, dus ik ging uiteindelijk maar naar boven om (onrustig) te slapen. Ik zag dat het droogvoer voor Hummeltje op de 1e en Hoba op zolder bijna op was, dus ik liep nog even naar beneden om dat bij te vullen ... en struikelde zowat over Onyx.

Hoba loopt nu ook soms overdag buiten, maar gaat vooral ergens halverwege de avond naar buiten en is pas de volgende ochtend terug, en wacht bij voorkeur buiten totdat ik de voordeur opendoe, dan hoeft ze niet door de huiskamer, wat ze nog eng vindt vanwege een paar aanvalletjes van Pepe en Cayok. Pepe laat haar ondertussen met rust, en Cayok lijkt ook gestopt zijn intimidaties, dus ik hoop dat Hoba ook wat tot rust komt. Een probleem voor haar is ook dat als ze naar beneden wil, ze mijn slaapkamer passeert en dan Hummeltje op haar af gaat om vriendschap te sluiten, wat zij toch nog als een bedreiging ziet. Maar ik verwacht dat zij ook uiteindelijk wat meer ontspannen met de andere katten omgaat. Overigens heeft zij het ook gepresteerd een keer al vroeg in de middag te vertrekken, en die dag niet meer binnen te komen. Dat sliep dus ook niet lekker, gelukkig stond zij na mijn ontbijt te wachten om via de voordeur naar binnen te kunnen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  maandag 2 mei 2022 @ 13:14:36 #65
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_204606978
Het schoot maar niet op met Hummeltje, hij liep wel af en toe door de huiskamer, maar snapte niets van de anders katten die door het kattenluik verdwenen, dus ik heb uiteindelijk besloten hem toch maar via de voordeur naar buiten te laten. De eerste paar keer gebeurde er niets, terwijl hij altijd enthousiast was over de voordeur, was het toch wel heel eng en trok hij zich al snel terug naar de slaapkamer, maar uiteindelijk is hij toch zover gekomen dat hij naar buiten ging. En als nu de deur opengaat vliegt hij de voortuin in, om vervolgens heel voorzichtig de wereld verder te verkennen.





Ik krijg het idee dat tenminste een deel van zijn angstige gedrag komt omdat dat rechteroog niet helemaal deugt, hij laat zich heel vaak verrassen. Mogelijk heeft hij ooit een dreun tegen zijn kop gehad, en het zou zelfs kunnen dat zijn gehoor aan die kant ook niet helemaal is wat het zou moeten. Ik wil hem graag eens naar de dierenarts brengen, hij moet toch nog een keer gechipt worden, maar op dit moment ben ik bang dat dat alle gewonnen vertrouwen in mij weer teniet zou doen.

Hij is nu al zover gekomen dat hij zich ook af en toe buiten de tuin begeeft, en toen hij wat los zand ontdekte verloor hij geen tijd om zichzelf vuil te maken :



De andere beestjes vinden het lekkere weer ook steeds meer reden om buiten rond te hangen :






Het is nu bijna een jaar sinds ik Onyx uit het dierenasiel ophaalde, en wat een verschil in uitstraling met toen :



[ Bericht 0% gewijzigd door mvdejong op 02-05-2022 15:54:12 ]
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_204607081
Wat hebben die beestjes het toch goed bij jou O+
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 2 mei 2022 @ 15:53:19 #67
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_204608342
Wijzig, quote, 't scheelt maar een centimetertje.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_204609683
Heerlijk om te zien dat zelfs Hummeltje heel langzaam een beetje uit zijn schulp begint te kruipen! Dan was Onyx inderdaad wel echt een snelle aanpasser...
  dinsdag 3 mei 2022 @ 12:57:19 #69
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_204615293
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 18:25 schreef yinu het volgende:
Heerlijk om te zien dat zelfs Hummeltje heel langzaam een beetje uit zijn schulp begint te kruipen! Dan was Onyx inderdaad wel echt een snelle aanpasser...
Ik ken de achtergrond van Onyx niet, dus het lijkt dat er "iets" is gebeurd waardoor hij getraumatiseerd is geraakt. Misschien is dat alleen maar het probleem geweest dat hij verdwaald is, misschien speelde er meer, maar qua karakter is hij rustig en zelfverzekerd gebleken.

Hummeltje is, zolang ik hem ken (en dat is bijna zijn hele leven van iets van 10 jaar), een heel onzeker beestje, dus het verbaasde me niets dat het zolang duurde. Maar nu hij weer buiten kan lopen wordt hij steeds onderzoekender, hij stond zojuist al weer 4 huizen verder in de struiken te snuffelen (ik had hem voor het eerst naar buiten gelaten zonder mee te lopen). En hij loopt nu ook rustiger door de huiskamer, springt al op dingen, en raakt ook niet meer echt in paniek als ik plotseling vlak naast hem sta. Het zal nooit meer een held worden, maar hij heeft blijkbaar na een half jaartje toch wat zelfvertrouwen opgebouwd.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  zaterdag 7 mei 2022 @ 19:30:31 #70
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_204658008
Het waren even een paar mindere dagen deze week.

Ik was zover dat ik Hummeltje ook af en toe naar buiten liet gaan door de voordeur, die ik op een kier kan vergrendelen (dat stamt nog uit de tijd van zijn moeder Blackie). Dan was hij gewoonlijk een kwartiertje of zo weg om zich daarna weer snel in mijn slaapkamer terug te trekken.

Op dinsdag bleek hij, toen ik naar bed wilde, niet op mijn slaapkamer te zijn, en ik vond hem uiteindelijk buiten, op de bank die de buren een paar huizen verder voor het huis hebben staan. Toen ik hem naderde ging hij er snel vandoor. Ik kon de voordeur niet open laten staan, maar ik heb toen het deurtje van het kattenluik voor open vastgezet, hij had zowel van binnen als van buiten ernaar staan staren, dus ik verwachtte dat hij zonder het deurtje er wel gebruik van kon maken.

Woensdag-ochtend en woensdag-middag zag ik hem achter de geparkeerde auto's lopen, maar hij bleef me ontlopen. Woensdag-avond ging ik weer op zoek, net zoals de vorige keren begeleid door 3 of 4 andere katten, en op een gegeven moment liep hij in het groepje mee (hij was duidelijk geinteresseerd in de groep). Uiteindelijk kwam hij zelfs weer op me af, snuffelde aan mijn hand, en liet zich aanhalen. Ik besloot toen om hem te pakken, met het idee om hem even huisarrest te geven totdat ik hem had laten chippen en inenten. Alleen had ik hem in een voor hem vrij onprettige houding vast, dus vlak bij huis pakte ik hem even over; en dat gaf hem de mogelijkheid om beide achterpoten te gebruiken om zich los te werken.

Mijn verwachting was dat het dus wel een week, waarschijnlijk meer, kon gaan duren voordat hij weer binnen bereik zou komen, en donderdag-middag vond hij inderdaad een struik-partij en een auto (in de lengte) tussen ons niet voldoende afstand en trok zich verder terug, dus de knoop in mijn maag bleef. Ik was dus heel verrast toen ik einde van de dag na het werk van zolder omlaag kwam en hem op mijn bed zag zitten. Ik ben toen rustig de slaapkamer ingelopen, en heb hem aan mijn hand laten ruiken; hij leek nog gespannen, dus ik heb me weer teruggetrokken. Toen ik naar bed ging lag hij in een mand (waar hij al minstens 2 maanden niet in had gelegen), en toen had hij ook geen problemen met krabbelen in zijn nek en onder zijn kin. Hij kwam niet op mijn kussen liggen toen ik nog wat door Wikipedia aan het bladeren was, maar zelfs dat ging op vrijdag-ochtend weer zoals voorheen.

En vrijdag-avond zat ik te eten op de bank, en hij stond plotseling naast me en begon naar de schaal te hengelen met zijn voorpootje. Helaas, ik zat zelf aardig te zweten omdat de rijst/gehakt/courgette-schotel ook verrijkt was met een complete habanero-peper, dus ik heb hem maar niet laten meeeten.

En ondertussen struint hij vrolijk door de huiskamer, en door het (nog openstaande) kattenluik naar buiten en naar binnen. Over een paar weken zal ik, als ik weet dat hij binnen is, het deurtje van het kattenluik weer dichtdoen, dan mag hij uitvinden hoe hij er dan doorheen komt.

Ik heb geen idee waarom hij anderhalve dag niet binnen wilde komen, maar ik ben blij dat hij zo snel kon vergeven dat ik hem in zijn nekvel gepakt had. Vroeger was dat anders, maar toen was ik niet "zijn mens", hij is zich het afgelopen halve jaar natuurlijk wel meer aan me gaan binden.

Hij moet nog een keer naar de dierenarts voor chippen en prikken, maar dat moet nog maar even wachten. Ik wil hem dan ook grondig laten nakijken, meerdere van zijn familieleden zijn overleden aan talloze gezwelletjes door het hele lichaam, dat lijkt erfelijk. Bovendien beet hij toen ik hem had gepakt in mijn pols, zonder schade achter te laten, dus een gebits-controle lijkt ook niet overbodig (hij stinkt niet uit zijn bek, maar dat zegt niet alles).

[ Bericht 0% gewijzigd door mvdejong op 07-05-2022 21:21:58 ]
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_204665031
Jeetje, wat een avontuur! Blij dat het goed is afgelopen en dat hij je toch echt wel lijkt te vertrouwen, op zijn manier.
  zondag 8 mei 2022 @ 12:43:44 #72
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_204665190
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 12:20 schreef yinu het volgende:
Jeetje, wat een avontuur! Blij dat het goed is afgelopen en dat hij je toch echt wel lijkt te vertrouwen, op zijn manier.
Hij lijkt een beetje op Cayok in het begin (en eigenlijk nu nog steeds een beetje) : hij heeft duidelijk een mens nodig in zijn leven, maar aan de andere kant wil hij eigenlijk niets en niemand vertrouwen. Maar nu hij vrij toegang tot de buitenwereld heeft lijkt hij daar ook zelfvertrouwen uit te putten, en gelukkig heeft hij met de jongens geen enkel probleem. Met de meisjes gaat het minder : Hoba heeft een afkeer van iedereen behalve Onyx, en Nene heeft echt een grote hekel aan haar voormalige speelkameraadje gekregen, geen idee waar dat vandaan is gekomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door mvdejong op 08-05-2022 16:11:34 ]
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  dinsdag 10 mei 2022 @ 09:16:32 #73
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_204685966
Plusje en oepsje :

Plusje : ik doe het rondje kattensnoepjes tegenwoordig weer buiten, en dan zijn gewoonlijk Diesel, Pepe, Cayok en Nene van de partij; Onyx en Hoba zijn niet geinteresseerd, Hummeltje krijgt ze gewoonlijk als ik naar bed ga. Maar maandagavond kwam halverwege het rondje Hummeltje weer thuis. Hij liep eerst de tuin in richting kattenluik, maar hoorde daarna het geluid van het bakje met snoepjes, en sloot netjes aan bij het rijtje en snoepte mee; toch weer iets meer vertrouwen ook buiten de deur. Alleen, toen de snoepje op waren, ging hij even rondsnuffelen of er nog ergens eentje lag, kwam een millimeter te dicht bij Nene, en kreeg een pets om zijn oren.

Oepsje : ik ben voor het eerst sinds jaren weer op mijn racefiets gestapt, dus die haalde ik zondagmiddag uit de berging om even na te lopen en proef te rijden, en stalde die toen tijdelijk in het halletje, maandag heb ik een serieus rondje gereden. Na de snoepjes maandagavond ging ik de racefiets weer in de berging ophangen, maar toen ik de deur opendeed was het een rommeltje : verschillende planken en mijn fatbike waren omgevallen. En de reden daarvan kwam ook snel tevoorschijn : Hoba. De arme dame had dus een uurtje of 30 in die berging door moeten brengen, ik had zondag niet gemerkt dat ze naar binnen was geglipt. Ze heeft eerst snel een hoop droogvoer naar binnen gewerkt, en ging toen op haar gemakje weer op stap.

[ Bericht 0% gewijzigd door mvdejong op 10-05-2022 09:48:48 ]
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_204687306
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 09:16 schreef mvdejong het volgende:
Plusje en oepsje :

Plusje : ik doe het rondje kattensnoepjes tegenwoordig weer buiten, en dan zijn gewoonlijk Diesel, Pepe, Cayok en Nene van de partij; Onyx en Hoba zijn niet geinteresseerd, Hummeltje krijgt ze gewoonlijk als ik naar bed ga. Maar maandagavond kwam halverwege het rondje Hummeltje weer thuis. Hij liep eerst de tuin in richting kattenluik, maar hoorde daarna het geluid van het bakje met snoepjes, en sloot netjes aan bij het rijtje en snoepte mee; toch weer iets meer vertrouwen ook buiten de deur. Alleen, toen de snoepje op waren, ging hij even rondsnuffelen of er nog ergens eentje lag, kwam een millimeter te dicht bij Nene, en kreeg een pets om zijn oren.

Oepsje : ik ben voor het eerst sinds jaren weer op mijn racefiets gestapt, dus die haalde ik zondagmiddag uit de berging om even na te lopen en proef te rijden, en stalde die toen tijdelijk in het halletje, maandag heb ik een serieus rondje gereden. Na de snoepjes maandagavond ging ik de racefiets weer in de berging ophangen, maar toen ik de deur opendeed was het een rommeltje : verschillende planken en mijn fatbike waren omgevallen. En de reden daarvan kwam ook snel tevoorschijn : Hoba. De arme dame had dus een uurtje of 30 in die berging door moeten brengen, ik had zondag niet gemerkt dat ze naar binnen was geglipt. Ze heeft eerst snel een hoop droogvoer naar binnen gewerkt, en ging toen op haar gemakje weer op stap.
Oeps! Gelukkig was je niet op fietsvakantie gegaan!
pi_204705890
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 09:16 schreef mvdejong het volgende:
Plusje en oepsje :

Plusje : ik doe het rondje kattensnoepjes tegenwoordig weer buiten, en dan zijn gewoonlijk Diesel, Pepe, Cayok en Nene van de partij; Onyx en Hoba zijn niet geinteresseerd, Hummeltje krijgt ze gewoonlijk als ik naar bed ga. Maar maandagavond kwam halverwege het rondje Hummeltje weer thuis. Hij liep eerst de tuin in richting kattenluik, maar hoorde daarna het geluid van het bakje met snoepjes, en sloot netjes aan bij het rijtje en snoepte mee; toch weer iets meer vertrouwen ook buiten de deur. Alleen, toen de snoepje op waren, ging hij even rondsnuffelen of er nog ergens eentje lag, kwam een millimeter te dicht bij Nene, en kreeg een pets om zijn oren.

Oepsje : ik ben voor het eerst sinds jaren weer op mijn racefiets gestapt, dus die haalde ik zondagmiddag uit de berging om even na te lopen en proef te rijden, en stalde die toen tijdelijk in het halletje, maandag heb ik een serieus rondje gereden. Na de snoepjes maandagavond ging ik de racefiets weer in de berging ophangen, maar toen ik de deur opendeed was het een rommeltje : verschillende planken en mijn fatbike waren omgevallen. En de reden daarvan kwam ook snel tevoorschijn : Hoba. De arme dame had dus een uurtje of 30 in die berging door moeten brengen, ik had zondag niet gemerkt dat ze naar binnen was geglipt. Ze heeft eerst snel een hoop droogvoer naar binnen gewerkt, en ging toen op haar gemakje weer op stap.
Gelukkig maar dat je maandagavond alweer de deur opendeed
  maandag 16 mei 2022 @ 13:36:57 #76
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_204769314
Hummeltje gaat met grote stappen vooruit. Hij is veel buiten, maar komt wel binnen slapen. Hij had al eerder laten merken erg gesteld te zijn op hygiene, toen ik de deur van mijn slaapkamer openzette en hij daarna nooit meer de kattenbak daar gebuikte, maar die in het kleine kamertje op dezelfde verdieping. En nu hij naar buiten kan, wordt ook die niet meer gebruikt. Een groot verschil met zijn vorige leefomgeving waar de eigenaar, deels door mentaliteit, en zeker de laatste tijd door fysieke problemen, de bakken niet echt goed schoonhield.

Hij kwam onlangs weer eens kijken of hij mee kon eten, en dit keer had ik biefstuk, dus hij heeft twee avonden achter elkaar daar wat stukjes van meegegeten. En hij komt nu ook al bij mijn ontbijt kijken of er wat te schranzen valt. En als dat niet zo is, blijft hij soms gewoon even liggen om aangehaald te worden, en hij is ook al een paar keer gewoon op de bank gesprongen voor een krabbeltje.

's Avonds kattensnoepjes meeeten is ook standaard, even rammelen met het doosje en hij komt aandribbelen.

En toen ik gisterenavond van een lange fietstocht terugkeerde bestond mijn welkoms-comite uit 6 katten, want Hummeltje was ook buiten, en sloot zich aan bij de groep, hij is wel een echt groeps-diertje. Alleen Hoba ontbrak (die bleek nog op zolder te slapen). Ik plofte zoals gewoonlijk even tegen het tuinhek aan om bij te komen, en een tijdje later kwam de buurman ook even een praatje maken. We hadden het over Hummeltje, en ik sprak de verwachting uit dat hij dat bange jongetje voorlopig niet zou kunnen aanhalen, en mogelijk nooit. Die uitspraak werd een paar minuten later ontkracht doordat Hummeltje even bij mij een krabbeltje kwam halen, en toen de buurman zijn hand uitstak besloot om daar ook even aan te snuffelen, en zich te laten krabbelen. Hij is wat dat betreft blijkbaar net als Cayok en Onyx, die ook vinden dat als ik iemand vertrouw, zij dat ook kunnen,
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  maandag 16 mei 2022 @ 17:41:31 #77
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_204770975
Ook nog even een staaltje onverstoorbaarheid van Onyx meegemaakt. De voordeur zat vergrendeld op een kier die 1 kat breed is (Pepe moet wel persen om erdoor te kunnen), en Onyx zat in die kier te kijken wat ik uitspookte in het halletje. Cayok wilde naar buiten, en bleef voor die kier dralen, wat Onyx natuurlijk negeerde. Uiteindelijk besloot Cayok voor de kortste weg te gaan en sprong over Onyx heen naar buiten. Wat Onyx helemaal niets deed, die vertrok geen spier.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  woensdag 18 mei 2022 @ 14:22:53 #78
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_204788862
Dinsdagavond voor het eerst weer naar de singel geweest. Hoba en Hummeltje waren niet in zicht, dus met de 3 oude rotten, Onyx en Nene gegaan.

Voor de oude rotten was het business as usual, af en toe even bij de baas langs, en dan weer verder in de struiken klooien.

Onyx bleef eerst een kwartiertje op de rand van de struiken en het grasveldje zitten, en kwam toen, voor zijn doen, lang kroelen (hij vindt tegenwoordig ook zijn staartwortel een lekker plekje, hij reageert niet meer met een aanval als ik hem daar krabbel). Dat lange kroelen was vermoedelijk weer een teken van onzekerheid, daarna ging hij echt op onderzoek in de struiken aan de andere kant van het grasveldje, en onder de boom daar.

Nene werd op een gegeven moment erg onrustig, liep plotseling uit zicht, maar kwam weer terug. Ik kreeg even het idee dat ze overwogen had op eigen houtje weer naar huis te gaan. Toen ik uiteindelijk opstond en de groep bijeenriep liep ze vooraan om thuis te komen. Maar voor haar was het dan ook het eerste wandelingetje naar de singel, ook Onyx had het vorig jaar al meegemaakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door mvdejong op 18-05-2022 22:21:22 ]
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_204797507
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 14:22 schreef mvdejong het volgende:
Dinsdagavond voor het eerst weer naar de singel geweest. Hoba en Hummeltje waren niet in zicht, dus met de 3 oude rotten, Onyx en Nene gegaan.

Voor de oude rotten was het business as usual, af en toe even bij de baas langs, en dan weer verder in de struiken klooien.

Onyx bleef eerst een kwartiertje op de rand van de struiken en het grasveldje zitten, en kwam toen, voor zijn doen, lang kroelen (hij vindt tegenwoordig ook zijn staartwortel een lekker plekje, hij reageert niet meer met een aanval als ik hem daar krabbel). Dat lange kroelen was vermoedelijk weer een teken van onzekerheid, daarna ging hij echt op onderzoek in de struiken aan de andere kant van het grasveldje, en onder de boom daar.

Nene werd op een gegeven moment erg onrustig, liep plotseling uit zicht, maar kwam weer terug. Ik kreeg even het idee dat ze overwogen had op eigen houtje weer naar huis te gaan. Toen ik uiteindelijk opstond en de groep bijeenriep liep ze vooraan om thuis te komen. Maar voor haar was het dan ook het eerste wandelingetje naar de singel, ook Onyx had het vorig jaar al meegemaakt.
Dat valt wel op! Een man met zijn kudde katten!
  donderdag 19 mei 2022 @ 15:10:28 #80
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_204800811
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2022 10:06 schreef Yinny het volgende:

[..]
Dat valt wel op! Een man met zijn kudde katten!
Ik trek best wat bekijks, er zijn trouwens ook voldoende mensen die absoluut niet weten wat ze overkomt als ze een ouwe vent op een grasveldje bij de singel zien zitten met een assortiment katten om zich heen.

Gisteren had ik weer een dagje op kantoor, en toen ik thuiskwam was het ontvangst-comite weer 5 mannen en 1 vrouw sterk. Ze hadden trouwens wat opwinding gehad, want toen ik naar binnen ging zag ik op de mat in het halletje wat veren liggen, en net over de drempel van mijn slaapkamer lagen de resten van een spreeuw. Die locatie suggereert dat het beestje of door Nene was gesnaaid, die op de vlucht was geslagen voor de belangstellende andere katten, of door Hummeltje, want alleen die twee zouden de slaapkamer als toevluchtsoord gebruiken. Ik denk ook dat Hummeltje wel met zijn prooi onder het bed zou zijn geschoten, dus ik vermoed dat Nene een goede dag had, ze heeft ook eerder al eens meesje of musje weten buit te maken. Het lijkt trouwens al 's ochtends gebeurd te zijn, want het rook niet echt fris in mijn slaapkamer, dus de rest van de avond maar even de ramen wijd open gelaten.

Rond de lunch vandaag werd het beestenweer buiten, dus ik had snel 6 katten in de huiskamer. Hummeltje kwam een paar keer op de bank om aangehaald te worden, zelfs toen ondertussen Diesel ook naast me op de bank was gaan. Hummeltjes beschaafde gedrag heeft ervoor gezorgd dat hij probleemloos geaccepteerd is, dus de grote leider maakte zich er ook niet druk om.

Het lijkt nu ook dat Hummeltje, als hij binnen is, zich meer in de huiskamer beneden ophoudt dan in de slaapkamer. Ik weet echter nog niet wat hij doet als hij binnen echt wil gaan slapen, ik heb hem tot nu alleen in de huiskamer gezien als hij actief was.

Update : Hummeltje heeft vanavond een paar uurtjes in de huiskamer liggen pitten. Als hij dat een weekje volhoudt kan ik het voer en water uit mijn slaapkamer weghalen. Dan is ook mijn slaapkamer beschikbaar voor het opnemen van een poes van iemand die naar een flat gaat verhuizen, als daar echt geen andere oplossing voor is te vinden. Liever niet, want de twee huidige poezen leveren al voldoende strijd op, en Diesel zou het ook niet echt waarderen (hoewel dat ook erg afhangt van het gedrag van de nieuweling).

[ Bericht 10% gewijzigd door mvdejong op 19-05-2022 23:44:57 ]
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_204825416
Een achtste kat!? Duim dat poes sowieso goed terecht komt!
pi_204837751
quote:
Het gewenste aantal katten is het huidige aantal katten +1. Herhaal.
  maandag 23 mei 2022 @ 12:57:10 #83
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_204838443
Ik kwam gisterenavond rond kwart over 8 thuis van een fietstochtje van 200 km, dus nadat ik tegen het hek was geploft duurde het wel even voordat ik weer op kon staan. Dat zorgde ervoor dat het welkomstcomite, alle 6, een behoorlijke tijd bij elkaar in de buurt rondhing, met dus wat meer interactie dan door de dag heen, waar ze dan veel meer verspreid zijn.

En Hummeltje liet even zien dat hij sociaal vaardig was. Tot tweemaal toe liep hij naar Diesel toe, schuurde zijdelings langs hem en draaide dan voor zijn borst langs, echt wel een teken van respect. En de twee de keer leek het er zelfs op dat Diesel hem een likje gaf, maar in ieder geval had Diesel er geen enkel probleem mee, dus de leider heeft Hummeltje echt wel als groepslid geaccepteerd.

Daarna deed Hummeltje hetzelfde bij Nene, en waar ik verwacht had dat hij direct een draai om zijn oren zou krijgen, liet Nene het gewoon gebeuren, dus de relatie tussen die twee is ook wat rustiger geworden. Ik heb nu echt een verbonden groep van 6 katten.

Daarna liet Hummeltje nog even zien hoever zijn zelfvertrouwen is gegroeid. Hij was op een gegeven moment wat afgedwaald, en kwam toen weer aandraven. Op hetzelfde moment liep er een man langs, en hun paden zouden iets van 3 dm langs elkaar leiden. Hummeltje week uit, maar niet meer dan 1 dm zodat de afstand 4 dm was, waar de oude rotten toch echt wel een hele boog om de tegenligger zouden maken.

En Hummeltje woont nu echt in de huiskamer, hij slaapt op de bank, en als hij naar zijn plekje gaat en ik zit ook op de bank komt hij meestal eerst even wat kroelen.

De integratie van Hoba gaat nog wel wat tijd vergen. De meeste ochtenden hoor ik tussen 6 en 7 het geroffel van 8 pootjes op de trap, Hoba die naar boven gaat, achterna gezeten door Nene; zodra Hoba een plekje gevonden heeft sjokt Nene weer weg, dus het lijkt niet echte agressie te zijn, meer ergens tussen spelen en intimideren. Dit wordt vermoedelijk uitgelokt door de angstige manier waarop Hoba door de huiskamer sluipt en dan naar boven sprint, want als Hoba een keer buiten in de buurt komt terwijl de rest ook voor het huis rondhangt gaat niemand haar opjagen. Het zal wat tijd kosten totdat Hoba met wat meer zelfvertrouwen de andere dame en heren tegemoet treedt. Maar ik ben wel blij dat ze, ondanks dat spitsroeden lopen om binnen te komen en een rustig slaapplekje te vinden, volhardt in haar beslissing om hier te wonen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_204844769
Wat fijn dat Hummeltje zo veel durft!
  dinsdag 24 mei 2022 @ 11:38:25 #85
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_204846761
Het kan soms raar lopen, wij hebben momenteel toevallig ook 7 katten.
Toen we gingen verhuizen hadden we 5 katten en eentje nam mijn dochter mee dus 4 bleven er over.
Dag voor de verhuizing is er eentje overleden, toen nog 3.
Na de verhuizing zijn ze 2 maand binnen gebleven toen mochten ze gedoseert buiten maar na nog eens 2 maand is er eentje weggelopen of is er iets anders mee gebeurd want ze was gechipt, nooit wat van weer gehoord.
Toen hadden we er dus 2 en vonden dat ok, misschien een hondje?
Nog geen maand later komt er een rood jong poesje aangestrompeld en we waren net op tijd bij de dierenarts omdat het staartje geamputeerd moest worden, a 400 euro, voor een kat waarvan we de eigenaar niet kenden.
Die eigenaar is nooit gevonden, vrouw aan het eind van de straat had er ook eentje die volgens haar uit een auto was gegooit, leek sprekend op die van ons. toen hadden we weer 3.
Na een tijdje kreeg het staartloze poesje plots een jonkie, nooit gemerkt dat ze zwanger was. Nummer 4. Ook rood.
Dit jaar zouden nummer 3 en 4 worden gesterilliseert maar dat was te laat, op 1 april jl kregen we 3 rode jonkies erbij die nu 6 weken zijn.
We wonen tijdelijk in een stacaravan met kattenluik en dat gaat eigenlijk wel prima, de jonkies mogen al naar buiten, onder toeziend ook van 4 volwassen katten. Hier zit ook een buizerd en we waren bang dat die een jonkie zou snaaien maar de oudjes passen goed op. Sterillisatie van mama is op 3 juni gepland en dat weekend worden de jonkies ook opgehaald. Helaas, want het zijn geweldige grappige sociale dikke rode katers. Maar heb ze allemaal weggegeven.
Dan komen we weer uit op 4. En daar blijft het bij. Ze zijn belangrijk hier op de boerderij om de muizen te vangen. Volgens de buurvrouw worden er wel vaker katten uit de auto gezet in onze straat dus ik vrees wel het ergste voor de toekomst.
To BG or not to BG!
  dinsdag 24 mei 2022 @ 11:38:49 #86
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_204846766
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 01:27 schreef Yinny het volgende:
Wat fijn dat Hummeltje zo veel durft!
Net als toendertijd met Onyx lijkt er een klik-moment te zijn geweest, waardoor hij voldoende zelfvertrouwen heeft gekregen om daarop verder te bouwen. Het lijkt al haast alsof hij nu met meer zelfvertrouwen rondloopt dan toen hij nog bij zijn vorige baasje was.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 11:43:14 #87
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_204846804
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 11:38 schreef oppiedoppie het volgende:
Het kan soms raar lopen, wij hebben momenteel toevallig ook 7 katten.
Toen we gingen verhuizen hadden we 5 katten en eentje nam mijn dochter mee dus 4 bleven er over.
Dag voor de verhuizing is er eentje overleden, toen nog 3.
Na de verhuizing zijn ze 2 maand binnen gebleven toen mochten ze gedoseert buiten maar na nog eens 2 maand is er eentje weggelopen of is er iets anders mee gebeurd want ze was gechipt, nooit wat van weer gehoord.
Toen hadden we er dus 2 en vonden dat ok, misschien een hondje?
Nog geen maand later komt er een rood jong poesje aangestrompeld en we waren net op tijd bij de dierenarts omdat het staartje geamputeerd moest worden, a 400 euro, voor een kat waarvan we de eigenaar niet kenden.
Die eigenaar is nooit gevonden, vrouw aan het eind van de straat had er ook eentje die volgens haar uit een auto was gegooit, leek sprekend op die van ons. toen hadden we weer 3.
Na een tijdje kreeg het staartloze poesje plots een jonkie, nooit gemerkt dat ze zwanger was. Nummer 4. Ook rood.
Dit jaar zouden nummer 3 en 4 worden gesterilliseert maar dat was te laat, op 1 april jl kregen we 3 rode jonkies erbij die nu 6 weken zijn.
We wonen tijdelijk in een stacaravan met kattenluik en dat gaat eigenlijk wel prima, de jonkies mogen al naar buiten, onder toeziend ook van 4 volwassen katten. Hier zit ook een buizerd en we waren bang dat die een jonkie zou snaaien maar de oudjes passen goed op. Sterillisatie van mama is op 3 juni gepland en dat weekend worden de jonkies ook opgehaald. Helaas, want het zijn geweldige grappige sociale dikke rode katers. Maar heb ze allemaal weggegeven.
Dan komen we weer uit op 4. En daar blijft het bij. Ze zijn belangrijk hier op de boerderij om de muizen te vangen. Volgens de buurvrouw worden er wel vaker katten uit de auto gezet in onze straat dus ik vrees wel het ergste voor de toekomst.
Wat een heerlijke chaos.

quote:
Dan komen we weer uit op 4. En daar blijft het bij.
Geloof je het zelf ?

quote:
Ze zijn belangrijk hier op de boerderij om de muizen te vangen.
Maar dat is tegenwoordig in een woonwijk ook noodzakelijk, het is tegenwoordig zo normaal om etensresten (halfvolle chipzakken, brood) gewoon maar op straat te gooien dat de ratten welig tieren in wijken waar weinig of geen zwerfkatten en buitenlopende huis-katten zijn. Mijn jongens hebben trouwens ook een mollenplaag de kop ingedrukt, tot grote bewondering van de tuin-bezitters.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 12:35:36 #88
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_204847364
[..]
Geloof je het zelf ?

Ik hoop het want mijn man voelt zich enorm verantwoordelijk voor de katten en het kost hem soms nachtrust als hij weer wat hoort. Nemen ze wel eens mee naar bed maar als het regenachtig is smeren ze het hele bed eronder en dat is weer wat minder leuk. Vroeger toen ik alleenstaand was mochten ze allemaal mee naar bed en werd ik ooit wakker en stapte uit bed en stapte ergens op en dat glibberde tussen mijn tenen door. Bleek een kikker te zijn. Dat vind ik wel minder. Had ook ooit een stank in huis, dode muis lucht, kon ik niet vinden, bleek dat ze die in de bank hadden gestopt via een scheur onder de bank. Het houd je wel bezig hoor die poezels.

[..]
Maar dat is tegenwoordig in een woonwijk ook noodzakelijk, het is tegenwoordig zo normaal om etensresten (halfvolle chipzakken, brood) gewoon maar op straat te gooien dat de ratten welig tieren in wijken waar weinig of geen zwerfkatten en buitenlopende huis-katten zijn. Mijn jongens hebben trouwens ook een mollenplaag de kop ingedrukt, tot grote bewondering van de tuin-bezitters.
[/quote]

Ja, wij hebben een broedende merel die de hele dag de katten bij de jonkies probeert weg te lokken, best veel lawaai ook. De zwaluwen hebben er verder geen last van en de vlaamse gaaien maken overal ruzie mee maar die krijgen ze ook niet te pakken. Gaat met de vogels goed, af en toe eentje maar ze vangen vooral muizen.
To BG or not to BG!
  maandag 6 juni 2022 @ 12:49:56 #89
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_204976040
Hummeltje heeft toch een grote voorkeur voor de buren een paar huizen verder : als het redelijk weer is ligt/zit hij daar op de bank of op de deurmat (dat laatste bij wat regen). Maar hij hangt toch ook regelmatig rond mijn huis rond, en loopt ook vaak binnen, zeker rond etenstijd (hij krijgt van die buren wel elke dag een zakje natvoer). Ik weet niet of hij het zou willen, maar bij die buren kan so-wie-so hij niet intrekken omdat die een kat hebben die onder geen voorwaarden andere katten tolereert.

Maar hij mag van mij zijn gang gaan, want ik kon er vanuit gaan dat hij, als het weer te slecht werd, toch wel weer binnen zou komen, en dat heeft hij ondertussen bewezen. Ik was afgelopen zondag de hele dag van huis om even een neef thuis te brengen (in Duitsland), en toen ik rond 9 uur snoepjes ging uitdelen regende het nog steeds, dus dat deed ik even bij de voordeur, zodat ik Hummeltje ook erbij kon roepen. Tot mijn verbazing (en vreugde) kwam hij niet van buiten, maar stommelde de trap af, blijkbaar was het natte weer al voldoende voor hem om toch maar weer thuis te slapen. Ik verwachtte eigenlijk dat hij zich dan op mijn slaapkamer had teruggetrokken, omdat dat toch een paar maandjes zijn honk was geweest, maar vanochtend trof ik hem aan op zolderkamer, op mijn bureaustoel. Hoba lag trouwens ook op mijn zolderkamer, languit in het kozijn, dus daarmee heeft ze weer wat "samenzijn" met een van de andere katten gehad, dus dat vergroot de kans dat ze uiteindelijk echt in de groep gaat integreren.

Dat bleek ook zaterdag al, want toen ben ik weer eens naar de singel gelopen. Toen ik vertrok zat Onyx zich nog binnen te wassen, maar Hummeltje was wel in de buurt, dus ik kreeg toen aanvankelijk Diesel, Pepe, Cayok, Nene en Hummeltje achter me aan. Toen ik een minuut of 10 in het gras had gezeten zag ik Cayok wat verstrakken, en toen ik omkeek zag ik dat Hoba op de rand van het grasveldje zat, ze gaf een paar mauwtjes, alsof ze eigenlijk naar met toe wilde komen, maar toen Cayok haar kant op leek te komen trok ze zich terug achter de bloempotten tegen de huizen (waar Blackie ook vroeger haar heil zocht). Ze was ons dus gevolgd toen we naar de singel liepen, de groep trekt haar toch ergens wel.

En een tijdje later meldde Onyx zich ook, die was duidelijk op zoek gegaan naar ons. Ik had dus op dat moment alle 7 katten bij me in de buurt, en toen ik weer naar huis ging liepen ze ook alle 7 een tijdje achter me aan. Alleen haakte Hoba af toen Cayok weer dreigde haar kant op te komen.

Later moest ik mijn auto verder inladen, en daarvan heeft Hoba gebruik gemaakt om die uitgebreid te verkennen. Daar was ook Nene in de buurt, en op een gegeven moment zaten ze op iets meer dan een meter van elkaar zonder dat er iets voorviel tussen beide dames. Ik had ook al eerder gehad dat Hoba in de keuken zachtvoer was gaan eten, en dat Nene op een afstandje ging zitten kijken zonder verder moeilijk te doen. Alleen als Hoba naar zolder spurt vindt Nene het nog nodig om haar op te jagen, maar zelfs dat lijkt minder vaak voor te komen.

Het was dus wat de katten betreft een prima weekje, allemaal signalen dat de nieuwelingen zich steeds meer thuisvoelen en hun plekje vinden, en toch wel tekenen dat Hoba uiteindelijk ook echt onderdeel van de groep gaat uitmaken.

Diesel lijkt ook steeds meer tot rust te komen, maar hij sproeit nog wel, al is het wel veel minder. Met Onyx en Hummeltje is hij nu wel vriendjes, alleen Hoba vormt nog een probleem. Een andere keer dat die in de keuken zat te eten (het komt niet al te vaak voor) kwam Diesel erbij, en Hoba begon toen te grommen. Ik ben toen Hoba even gaan aanhalen, en uiteindelijk liep Diesel naar de krabpaal en liet daar echt even een fors straaltje los, hij kan er echt niet tegen dat een kat in zijn huis vervelende tegen hem doet. Hopelijk ontspant Hoba verder.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  maandag 6 juni 2022 @ 17:52:39 #90
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_204978380
Met al die regen van de laatste dagen liggen de katten veel binnen, Hummeltje bleek zojuist alweer mijn bureaustoel ingenomen te hebben.

Zondagavond wilden Diesel en Pepe toch even buiten liggen, maar door de stromende regen gingen ze toch maar op de deurmat in het portiek liggen :



En vandaag bleek ook maar weer hoe goed de huidige 6 in de groep met elkaar omgaan, Onyx en Pepe konden gezellig bij elkaar liggen :



Onyx is niet meer bepaald een kleine kater, maar vergeleken met Pepe lijkt hij een dwergras.

Toen ik een uurtje geleden op de bank ging zitten kwam Cayok direct tegen mijn heup aanliggen, en na wat aarzelingen durfde Nene het ook aan om op mijn schoot te kruipen, en Cayok reageerde er niet op. Dus hij ziet Nene echt wel als een deel van de groep; nu moet hij Hoba nog accepteren.

[ Bericht 0% gewijzigd door mvdejong op 06-06-2022 21:27:56 ]
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  maandag 6 juni 2022 @ 19:29:08 #91
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_204979206
Voordelen van een buitenlopende Hummeltje :
• Hummeltje zit niet meer onder de korstjes. Toen hij nog binnenzat waren de nagels van zijn achterpootjes tot ware kromzwaarden uitgegroeid, en het normale krabbelen leidde tot talloze wondjes. En aangezien hij in paniek raakt als hij het idee heeft vastgepakt te worden, was nagelknippen geen optie, zeker niet in de tijd dat ik probeerde zijn vertrouwen te herwinnen. Hij vond het wel lekker als ik de loszittende korstjes wegkrabbelde.
• En eindelijk, na een jaar (Onyx kwam Hemelvaartsdag vorig jaar, en aansluitend kwamen op 3 november Nene en Hummeltje), kan Diesel 's ochtendsvroeg weer bij me op bed springen, een grote wasbeurt doen en tevreden tussen mijn benen in slaap vallen. En deze week is zowaar ook zijn broertje er een keer bij komen liggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door mvdejong op 06-06-2022 21:28:43 ]
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  vrijdag 10 juni 2022 @ 10:11:44 #92
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_205011333
Hummeltje loopt nu met zoveel zelfvertrouwen rond dat ik hem af en toe verwissel met Onyx als het wat donker is in de kamer, ondanks het grote verschil in gewicht (Onyx is enigzins mollig, Hummeltje ziet eruit alsof hij elk moment om kan vallen). Hij begint zich tot mijn blijdschap wel weer meer in en om mijn huis op te houden; overdag ligt hij nog bij de buren op de bank, maar tegen het einde van de middag hangt hij meer bij mij rond, hij lijkt het wel prettig te vinden dat hij dan in het gezelschap kan zijn van de rest van de groep, die dan ook actief wordt. Hij loopt 's avonds ook regelmatig door de huiskamer, en gisteren is hij zowaar weer even naast me op de bank komen liggen om wat gekrabbeld te worden.

Hij lijkt ook een serieuze vechtpartij achter de rug te hebben, zijn linkeroor zag er smerig uit, wat uiteindelijk korstjes bleken te zijn, hij had aan beide kanten een wondje dat ontstoken was (dus hoogstwaarschijnlijk een bijtwond van een andere kat, de beide hoektanden aan een kant). Ik heb de korstjes eraf mogen krabbelen, waardoor het nu goed lijkt te genezen.

Ik moest gisteren even een pakje afgeven bij een andere buur, en dan wordt ik altijd gevolgd door wat haarballen, waaronder dit keer ook Hummeltje. Het dochtertje van die buur wilde een kat aanhalen, maar probeerde dat bij de verkeerde, dus ik suggereerde dat ze, als ze het rustig deed, kon proberen Hummeltje aan te halen, en dat ging zowaar goed.

En het lijkt erop dat Nene niet zoveel behoefte meer heeft om Hoba na te jagen als die naar de zolder gaat, waardoor Hoba zich weer wat meer op haar gemak voelt. Ik hoop dat ze naast Onyx nog een andere uit de groep gaat vinden waar ze zich veilig bij voelt.

En een van de 7, vermoedelijk Nene, heeft woensdag een duif te pakken gehad en naar mijn slaapkamer gesleept, want die zag eruit alsof een kussen ontploft was. Alleen heb ik niets meer dan veren gevonden, en zelfs als het beest opgegeten wordt verwacht ik toch wel wat botjes te vinden, zeker de poten. Het is onwaarschijnlijk dat het beest ontsnapt is (dan zou die een verdieping omlaag moeten gaan, en door 2 kattenluiken (wel beide zondere deurtje) moeten zien te komen. Dus ofwel heeft iemand dat beest heel grondig opgegeten (kan wel, ik heb een keer een volwassen konijn zien verdwijnen zonder resten), of er ligt nog ergens een lijk, dat ruik ik dan binnenkort wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door mvdejong op 10-06-2022 10:37:19 ]
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_205020216
Dat laatst.....ieuw....ik duim dat het gewoon grondig is opgegeten
  zaterdag 11 juni 2022 @ 11:55:43 #94
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_205020274
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 11:43 schreef Yinny het volgende:
Dat laatst.....ieuw....ik duim dat het gewoon grondig is opgegeten
Been there, done that.

Julius, een van de 2 Burmezen die ik had voordat ik een complete kolonie stichtte, zag jagen als een manier om zijn status tegenover mij te bevestigen, en kwam altijd zijn prooien naar me toe brengen, en gooide ze dan heel demonstratief voor mijn voeten, zo van "Waarom denk jij dat je de baas bent, ik kan net zo goed jagen ?".

Hij had een keer een half-dode muis meegenomen naar mijn slaapkamer, en die is daar ontsnapt, achter mijn klerenkast gekropen, en overleden. Het ontruimen, ontmantelen en weer opbouwen van die kast had me een dag of twee gekost, en die tijd had ik toen niet, dus ik spoot 's ochtends insecticide achter de kast tegen de vliegen, en 's avonds deodorant tegen de geur. Dat was een dagje of 5 nodig. Een paar jaar later verving ik die kast, en kon toen eindelijk het uitgedroogde lijkje opruimen.

Hij heeft het meerdere malen op zolder gedaan, meestal kreeg hij ze wel te pakken, of kon ik het slachtoffer terugvinden, maar ik heb ook wel eens een weekje in de stank gezeten omdat ik niet wist waar het lijk lag (er staan tientallen computers op en onder tafels, gigantisch kabelbundels overal). Ook later teruggevonden, helemaal gemummificeerd.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  zondag 12 juni 2022 @ 16:37:29 #95
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_205033915
De 6 vormen steeds duidelijker een groep, gisteren ben ik naar de singel gegaan, en ook teruggekomen, met 6 katten op sleeptouw. Onyx had wel weer even een aaitje nodig om vertrouwen op te bouwen zodat hij het grasveld verder kon verkennen. Hummeltje was wat onzeker, en kwam dat af en toe even met een klagelijk mauwtje melden, maar hij lag verder gewoon in het gras. Hij lijkt geen besef te hebben dat hij daar op een paar meter van zijn geboortehuis rondloopt.

En zojuist gooide ik iets in de kliko buiten, en had binnen een paar minuten alle 6 om me heen staan. Hummeltje begroette Diesel weer even door langs hem te strijken, en kreeg als beloning zowaar 2 likjes van de leider; die band is dus nu ook bezegeld. Alleen Nene is nog niet zover om Diesel op die manier als leider te erkennen, maar dat was te verwachten voor een poesje, maar ze doet verder ook niet vervelend tegen hem.

[ Bericht 0% gewijzigd door mvdejong op 12-06-2022 20:29:42 ]
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  maandag 13 juni 2022 @ 10:41:18 #96
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_205039366
Ook zondagavond weer met 6 katten heen en terug naar de singel gegaan. Onyx liep naar de andere kant van het grasveld zonder eerst even aangehaald te moeten worden, en Hummeltje heeft maar een keertje gemauwd voordat hij Onyx volgde. Dus weer wat meer zelfvertrouwen.




Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_205055827
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 10:41 schreef mvdejong het volgende:
Ook zondagavond weer met 6 katten heen en terug naar de singel gegaan. Onyx liep naar de andere kant van het grasveld zonder eerst even aangehaald te moeten worden, en Hummeltje heeft maar een keertje gemauwd voordat hij Onyx volgde. Dus weer wat meer zelfvertrouwen.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wie liep er nou nog niet mee? Hoba? Zij trekt nog steeds eigen plan?
  woensdag 15 juni 2022 @ 11:55:52 #98
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_205056314
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2022 10:48 schreef Yinny het volgende:

[..]
Wie liep er nou nog niet mee? Hoba? Zij trekt nog steeds eigen plan?
De groep bestaat nu uit de 3 die over zijn van de oorspronkelijke groep (Diesel, Pepe en Cayok), de jongen die ik Hemelvaartsdag 2020 uit het asiel heb gehaald (Onyx), en de 2 die ik geerfd heb van mijn ex-buurman (Nene en Hummeltje). Hoba loopt zeker nog niet mee als lid van die groep, een vorige keer heeft ze ons wel stiekum gevolgd, maar dit keer lag ze nog op zolder te slapen. Toch begint ze meer zelfvertrouwen te krijgen, als ze nu door de huiskamer loopt is dat niet meer zo buikschuiverig als voorheen, ze loopt ook vaker in en uit, en ze hangt toch vaak om het huis. Nene lijkt minder de behoefte te hebben om haar op te jagen, wat het voor haar ook makkelijker maakt.

Hoba loopt nu vaak begin van de avond naar binnen om in de keuken zachtvoer te gaan eten. Gisteren leverde dat een confrontatie op, omdat Cayok kort daarna ook zachtvoer wilde hebben, en hij geschokt bleef staan toen hij Hoba zag zitten. Ik heb hem toen aangehaald, en hij heeft geen neiging vertoond om Hoba aan te vallen, wat hij buiten wel soms deed. Hoba blies eerst, maar toen Cayok achter haar langs liep om uit een ander bakje te gaan eten ging zij er toch vandoor. Toch ben ik blij met de situatie, want Cayok weet nu dat ik haar binnen tolereer, en de kans is groot dat hij haar nu meer gaat accepteren, en Hoba heeft toch meegemaakt dat Cayok vlak bij haar is maar niet vervelend doet..

En de laatste dagen blijkt Hummeltje steeds vaker op zolder, in mijn bureaustoel, te slapen. En vanochtend sprong hij weer een keertje op de bank voor wat kroelwerk.

[ Bericht 4% gewijzigd door mvdejong op 23-06-2022 19:01:20 ]
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  donderdag 23 juni 2022 @ 14:04:09 #99
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_205128257
Als ik de laatste tijd mijn voortuin inloop, zie ik steeds het grijs-witte zwervertje (dat ik ooit verwarde met Hoba), uit het portiekje van mijn berging schieten. Het is erg onwaarschijnlijk dat hij daar altijd net zit te eten als ik op willekeurige momenten die kant op kom, dus het is waarschijnlijker dat hij in de krat lig te slapen.

Die krat is opgebouw uit een frame van latten met hardboard aan binnen- en buitenkant, zodat er een aardige isolatie is, en er ligt een pak kranten en een fleecedekentje in (soms een oude te kleine wollen trui i.p.v. dat dekentje). De bovenkant is half afgedekt, en op dat dek staan de bakjes met droogvoer, zodat de egels er niet bijkunnen (egels hebben de neiging om in het ene bakje te zitten terwijl ze uit het andere eten, en schijten dan in dat bakje waarin ze zitten; denk je dat kattenpoep erg is, probeer eens een egel). Ik heb de krat heel veel jaren geleden neergezet voor een bepaalde zwerver, die het nooit heeft gebruikt (die zag ik rond die tijd nauwelijks nog). Mijn opeenvolgende katten hebben er ook nooit in geslapen.

Zijn gedrag is tegenwoordig ook meer ontlopen dan echt vluchten. Hij ging zojuist onder een auto zitten, ik ging een metertje of 3 verderop zitten, en deed steeds langzaam mijn ogen dicht, en keek ook regelmatig een andere kant op. Hij beantwoorde dat uiteindelijk ook met diezelfde acties. Heel, heel misschien gaat dit nummer 8 worden. Ik ben wel blij dat hij het nogal strak zittende halsbandje ondertussen kwijt is (het zat vorig jaar niet te strak, maar toen was hij duidelijk nog een half kitten, nu is hij aardig volgroeid).




Het is een mooi beestje, en de vorm van zijn kop suggereert dat het ook echt een "hij" is, en dat hij nog in het bezit is van wat lichaamsdelen die niet wenselijk zouden zijn als hij een huiskat zou zijn. Hij kan het verder goed vinden met mijn jongens, dus in principe is hij welkom.

[ Bericht 5% gewijzigd door mvdejong op 23-06-2022 18:14:19 ]
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_205129473
Nummer 8! Maar geen rode kater dus....
Heb je geen dagtaak aan de kattenbakken met 7 katten?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')