Kosten allemaal geld…quote:Op dinsdag 21 december 2021 09:52 schreef Erasmus het volgende:
Tweede hit op Google:
https://www.consumentenbo(...)opste-betaalrekening
Misschien over nagedacht een betrouwbare gratis bankrekening niet (meer) bestaat tegenwoordig?quote:
Is niet nederlands (maar spaans). Dus geen nederlandse iban en ook geen ideal zoals al werd gezegd.quote:
quote:Op dinsdag 21 december 2021 09:52 schreef Erasmus het volgende:
Tweede hit op Google:
https://www.consumentenbo(...)opste-betaalrekening
Allebei geen antwoord op de vraag.quote:
Open Bank bevalt prima, ondanks omissie Ideal. Kan er mee betalen, overschrijven, cash opnemen….en dat idd met een gratis rekening.quote:Op dinsdag 21 december 2021 10:08 schreef Fe2O3 het volgende:
Het nut van een niet NL rekening waarmee je niet kan ideal betalen is ook niet veel waard
Wel 0,2% rente
Maar werkelijk alle handelingen of zaken als pasjes zijn duurder dan de banken hier.
Dus leuk om je geld op te zetten en naar te kijken oid?
Hallo buurman, hier nog een belanghebbende/geinteresseerde in het onderwerp.quote:Op dinsdag 21 december 2021 16:16 schreef Gustaf86 het volgende:
[..]
[..]
Allebei geen antwoord op de vraag.
Tevens is dit een verkapte terugvindpost, want ik heb hier ook belang bij.
Bij ABN Amro betaal ik nu iets van 17 euro per maand als niet ingezetene. ING schijnt een opslag van 1 euro per maand op de kosten te leggen als je niet in NL woont. Zodra ik weer in NL ben ga ik daar een rekening openen.
Een D66-er heeft een wetsvoorstel ingediend om banken te verplichten om Nederlanders in het buitenland bankrekeningen te blijven aanbieden, en in zijn wetsvoorstel staat ook iets in over een redelijk tarief.
ABN Amro heeft eerder geprobeerd om alle Nederlanders op Curacao, Sint Maarten, Bonaire, Sint Eustatius en Saba eruit te gooien. Dat heeft veel negatieve pers (en dreigementen met rechtszaken, inclusief door ondergetekende) opgeleverd. Ze hebben toen hun keutel ingetrokken en proberen nu die klanten weg te jagen door de kosten enorm te verhogen. Zelfde doet ABN Amro trouwens met coffeeshops in Nederland.
Naja ik wilde graag iDeal anders kan ik net zo goed m’n Revolut gebruiken. Geen Nederlandse Iban maar wel Revolut.quote:Op dinsdag 21 december 2021 22:50 schreef shazaam het volgende:
Waarom een Nederlandse bankrekening? Enkel voor iDeal? De meeste toko's waar je met iDeal kan betalen kan je nu ook met CC betalen.
En iedereen die in de EU zaken doet met consumenten is verplicht vanuit Europees recht om iedere EU bankrekening te accepteren.
Het gaat niet alleen om betalen, maar ook ontvangen van geld. Als jouw AOW elke maand naar een buitenlandse rekening moet ben je een flink deel aan kosten kwijt.quote:Op dinsdag 21 december 2021 22:50 schreef shazaam het volgende:
Waarom een Nederlandse bankrekening? Enkel voor iDeal? De meeste toko's waar je met iDeal kan betalen kan je nu ook met CC betalen.
En iedereen die in de EU zaken doet met consumenten is verplicht vanuit Europees recht om iedere EU bankrekening te accepteren.
Klanten weg jagen, klinkt als een prima bank. Dat zal hun uitgangs punt ook zijn. Stel je voor dat je klandizie wil behoudenquote:Op dinsdag 21 december 2021 16:16 schreef Gustaf86 het volgende:
[..]
[..]
Allebei geen antwoord op de vraag.
Tevens is dit een verkapte terugvindpost, want ik heb hier ook belang bij.
Bij ABN Amro betaal ik nu iets van 17 euro per maand als niet ingezetene. ING schijnt een opslag van 1 euro per maand op de kosten te leggen als je niet in NL woont. Zodra ik weer in NL ben ga ik daar een rekening openen.
Een D66-er heeft een wetsvoorstel ingediend om banken te verplichten om Nederlanders in het buitenland bankrekeningen te blijven aanbieden, en in zijn wetsvoorstel staat ook iets in over een redelijk tarief.
ABN Amro heeft eerder geprobeerd om alle Nederlanders op Curacao, Sint Maarten, Bonaire, Sint Eustatius en Saba eruit te gooien. Dat heeft veel negatieve pers (en dreigementen met rechtszaken, inclusief door ondergetekende) opgeleverd. Ze hebben toen hun keutel ingetrokken en proberen nu die klanten weg te jagen door de kosten enorm te verhogen. Zelfde doet ABN Amro trouwens met coffeeshops in Nederland.
Ze verdienen amper op particuliere klanten, en krijgen boetes van honderden miljoenen omdat ze niet bovenop die dossiers zitten. Aan de ene kant snap ik het wel, ze willen gewoon van particuliere klanten af maar dat mogen ze niet van de NL wet.quote:Op woensdag 22 december 2021 16:26 schreef Blaadjes het volgende:
[..]
Klanten weg jagen, klinkt als een prima bank. Dat zal hun uitgangs punt ook zijn. Stel je voor dat je klandizie wil behouden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |