abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 december 2021 @ 09:28:21 #1
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_202731817
Laatste keer dat ik in Nederland woonde was dit niet mogelijk en alle “gratis” banken kosten nu geld.

Is het mogelijk om een online bank rekening te hebben in Nederland met Nederlandse iban en iDeal zonder kosten?

Hoef geen eens pasje te hebben zolang er iDeal is en geld overmaken niks kost.

Hier in de UK kun je genoeg rekeningen krijgen online only zonder hier te hoeven wonen. Sommige hebben Uk address nodig maar verder niks.

Heb een Nederlands address dus dat is het probleem niet zo😛

Thx in advance !
pi_202732116
voor niets gaat de zon op
  dinsdag 21 december 2021 @ 09:54:46 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
  dinsdag 21 december 2021 @ 10:08:44 #5
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_202732341
Het nut van een niet NL rekening waarmee je niet kan ideal betalen is ook niet veel waard :D

Wel 0,2% rente

Maar werkelijk alle handelingen of zaken als pasjes zijn duurder dan de banken hier.

Dus leuk om je geld op te zetten en naar te kijken oid?
Dum de dum
  dinsdag 21 december 2021 @ 10:11:33 #6
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_202732377
quote:
Kosten allemaal geld…
  dinsdag 21 december 2021 @ 10:12:41 #7
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
  dinsdag 21 december 2021 @ 10:14:05 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202732411
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 10:12 schreef Asmooh het volgende:

[..]
geen iDeal helaas
Je kan niet alles hebben.
The love you take is equal to the love you make.
pi_202732430
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 10:11 schreef Asmooh het volgende:

[..]
Kosten allemaal geld…
Misschien over nagedacht een betrouwbare gratis bankrekening niet (meer) bestaat tegenwoordig?

Anders had de Consumentenbond die gratis rekeningen ook wel eens een keer uitgelicht.

[ Bericht 4% gewijzigd door Erasmus op 21-12-2021 10:16:17 ]
  dinsdag 21 december 2021 @ 10:16:23 #10
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_202732442
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2021 10:14 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Je kan niet alles hebben.
Ja naja Revolut wordt nu geaccepteerd soms voor iDeal maar niet altijd
pi_202736710
quote:
Is niet nederlands (maar spaans). Dus geen nederlandse iban en ook geen ideal zoals al werd gezegd.
pi_202737894
quote:
quote:
Allebei geen antwoord op de vraag.

Tevens is dit een verkapte terugvindpost, want ik heb hier ook belang bij.

Bij ABN Amro betaal ik nu iets van 17 euro per maand als niet ingezetene. ING schijnt een opslag van 1 euro per maand op de kosten te leggen als je niet in NL woont. Zodra ik weer in NL ben ga ik daar een rekening openen.

Een D66-er heeft een wetsvoorstel ingediend om banken te verplichten om Nederlanders in het buitenland bankrekeningen te blijven aanbieden, en in zijn wetsvoorstel staat ook iets in over een redelijk tarief.

ABN Amro heeft eerder geprobeerd om alle Nederlanders op Curacao, Sint Maarten, Bonaire, Sint Eustatius en Saba eruit te gooien. Dat heeft veel negatieve pers (en dreigementen met rechtszaken, inclusief door ondergetekende) opgeleverd. Ze hebben toen hun keutel ingetrokken en proberen nu die klanten weg te jagen door de kosten enorm te verhogen. Zelfde doet ABN Amro trouwens met coffeeshops in Nederland.
pi_202743820
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 10:08 schreef Fe2O3 het volgende:
Het nut van een niet NL rekening waarmee je niet kan ideal betalen is ook niet veel waard :D

Wel 0,2% rente

Maar werkelijk alle handelingen of zaken als pasjes zijn duurder dan de banken hier.

Dus leuk om je geld op te zetten en naar te kijken oid?
Open Bank bevalt prima, ondanks omissie Ideal. Kan er mee betalen, overschrijven, cash opnemen….en dat idd met een gratis rekening.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_202746283
Ik was heel blij met Moneyou, Openbank is wel redelijk. De app vind ik wel Spaans aanvoelen en minder verfijnd als die van een grote Nederlandse bank. IDeal gebruik ik alleen als ik niet een andere betaalmethode kan gebruiken.

[ Bericht 1% gewijzigd door exelletor op 21-12-2021 22:50:19 ]
pi_202746482
Waarom een Nederlandse bankrekening? Enkel voor iDeal? De meeste toko's waar je met iDeal kan betalen kan je nu ook met CC betalen.

En iedereen die in de EU zaken doet met consumenten is verplicht vanuit Europees recht om iedere EU bankrekening te accepteren.
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
pi_202746591
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 16:16 schreef Gustaf86 het volgende:

[..]
[..]

Bij ABN Amro betaal ik nu iets van 17 euro per maand als niet ingezetene. ING schijnt een opslag van 1 euro per maand op de kosten te leggen als je niet in NL woont. Zodra ik weer in NL ben ga ik daar een rekening openen.

Een D66-er heeft een wetsvoorstel ingediend om banken te verplichten om Nederlanders in het buitenland bankrekeningen te blijven aanbieden, en in zijn wetsvoorstel staat ook iets in over een redelijk tarief.

ABN Amro heeft eerder geprobeerd om alle Nederlanders op Curacao, Sint Maarten, Bonaire, Sint Eustatius en Saba eruit te gooien. Dat heeft veel negatieve pers (en dreigementen met rechtszaken, inclusief door ondergetekende) opgeleverd. Ze hebben toen hun keutel ingetrokken en proberen nu die klanten weg te jagen door de kosten enorm te verhogen. Zelfde doet ABN Amro trouwens met coffeeshops in Nederland.
Hallo buurman, hier nog een belanghebbende/geinteresseerde in het onderwerp.
Gratis met alle features zoals TS zoekt is er niet. ING oranje pakket met korting, voor 1.55 komt er denk ik het dichtste bij.
Toen ik er een jaar of 3 geleden bij ABNAmro uitgezet werd ben ik overgestapt naar ING, en kreeg ik het advies om als adres een Nederlands postadres op te geven, makkelijk geregeld dus.
Daarnaast heb ik nog als backup een openbank rekening, kost niks, en dan heb ik in ieder geval een backup mocht ING het opeens op zijn heupen krijgen.

Bankieren wordt aan de ene kant steeds makkelijker (alles op je telefoon, contactloos betalen en dergelijke. Aan de andere kant wordt het snel lastiger, in het geval je net geen standaard klant bent helaas.
  woensdag 22 december 2021 @ 07:56:21 #17
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_202748549
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 22:50 schreef shazaam het volgende:
Waarom een Nederlandse bankrekening? Enkel voor iDeal? De meeste toko's waar je met iDeal kan betalen kan je nu ook met CC betalen.

En iedereen die in de EU zaken doet met consumenten is verplicht vanuit Europees recht om iedere EU bankrekening te accepteren.
Naja ik wilde graag iDeal anders kan ik net zo goed m’n Revolut gebruiken. Geen Nederlandse Iban maar wel Revolut.
  woensdag 22 december 2021 @ 13:26:48 #18
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_202751752
Bestaat niet (meer). Je had eerst nog MoneYou maar daar is ABN mee gestopt.
pi_202752156
Je wil alles maar het moet wel 100% gratis. Je kan de Nederlander wel uit Nederland halen maar niet Nederland uit de Nederlander zullen we maar zeggen...
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_202752812
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 22:50 schreef shazaam het volgende:

Het gaat niet alleen om betalen, maar ook ontvangen van geld. Als jouw AOW elke maand naar een buitenlandse rekening moet ben je een flink deel aan kosten kwijt.

En trouwens, als jij een Nederlandse telefonieaanbieder en een Nederlandse krant kent waar ik met een niet EU MasterCard kan betalen, dan hou ik mij graag aanbevolen.
pi_202754975
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 16:16 schreef Gustaf86 het volgende:

[..]
[..]

Klanten weg jagen, klinkt als een prima bank. Dat zal hun uitgangs punt ook zijn. Stel je voor dat je klandizie wil behouden
Ich hock in meinem Bonker
pi_202757934
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2021 16:26 schreef Blaadjes het volgende:

[..]
Klanten weg jagen, klinkt als een prima bank. Dat zal hun uitgangs punt ook zijn. Stel je voor dat je klandizie wil behouden
Ze verdienen amper op particuliere klanten, en krijgen boetes van honderden miljoenen omdat ze niet bovenop die dossiers zitten. Aan de ene kant snap ik het wel, ze willen gewoon van particuliere klanten af maar dat mogen ze niet van de NL wet.

Maar aan de andere kant, die KYC kosten maken ze ook voor Nederlanders die in Tilburg wonen. Waarom zou een Nederlander in Curaçao een hoger risico vormen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')