abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202706779

Verontwaardiging over openblijven Schiphol ondanks harde lockdown: 'Ook dicht ermee!'

Tijdens de persconferentie zaterdag werd een zogenoemde harde lockdown aangekondigd, tot zeker 14 januari. Zo gaan niet-essentiële winkels en andere gelegenheden dicht, net als horeca, dierenparken, pretparken en binnensportaccommodaties. Maar Schiphol blijft volledig buiten schot, wat leidt tot verontwaardiging bij veel Nederlanders.

Twitteraar Vincent vindt het OMT-advies totaal ongeloofwaardig. Het wordt zo "dweilen met de kraan open", schrijft hij. Het RIVM adviseerde begin december om de reisregels aan te scherpen, bijvoorbeeld een testverplichting bij aankomst in Nederland. Het kabinet wil de wet aanpassen om dit mogelijk te maken, maar daar werd tijdens de persconferentie met geen woord over gerept. "De grootste superspreader, Schiphol, blijft natuurlijk gewoon open", concludeert John verbijsterd.

'Schiphol plaatst zich buiten maatschappij'
Schiphol is een doorstroomlocatie en dat zou tijdens een lockdown niet moeten kunnen, vindt Ronnie. "Ook dicht ermee". "Zolang Schiphol niet dicht gaat, is er geen sprake van een lockdown", vindt Jan. Volgens Flip plaatst Schiphol zich "buiten de maatschappij". "Het nationale corona-verspreidingspunt blijft zijn werk doen met instemming van het OMT. Dat geeft een veilig gevoel", spot twitteraar Rob.

Kerstinkopen doen op Schiphol
Ook is er ophef over het feit dat op Schiphol vóór de securitycheck, net als in heel Nederland, alle niet essentiële winkels en horeca gesloten zijn, maar ná de securitycheck is de horeca gewoon open, net als niet-essentiële winkels.

"Dat klopt", bevestigt een woordvoerder van de luchthaven. Op een internationale luchthaven mogen reizigers, na het tonen van hun ID, negatieve testuitslag en een gezondheidsverklaring wat betreft de overheid gewoon shoppen en gebruik maken van de horeca. "En wij volgen gewoon de regels van de overheid".

'Hele nacht los op Schiphol'
Dát brengt veel Nederlanders op ideeën. "Inzet: avond zuipen achter de douane. Gewoon 'n Cheapticket kopen van 15 euro, vlucht laten schieten en dan kun je de hele nacht los met je matties", aldus twitteraar Kim. Daantje heeft er nu al zin in: "Als je een feestje wil, dan zul je naar (de omikron-luchthaven) Schiphol moeten gaan, daar is alles open, kun je alles kopen en zelfs 's nachts nog een kopje koffie doen...".

En in principe kán dat inderdaad, volgens een woordvoerder van Schiphol. "Maar dat is natuurlijk niet de bedoeling." Omdat de harde lockdown pas zondagochtend om 05:00 uur is ingegaan, is er nu nog geen sprake van dat Nederlanders alleen een ticket kopen om te kunnen shoppen en drinken. "Maar als dat wel gebeurt zullen we natuurlijk moeten kijken hoe we dat voorkomen. Dat zou inderdaad wel lastig te handhaven zijn", aldus de woordvoerder.

https://www.hartvannederl(...)en-schiphol-lockdown

Begint op een slechte grap te lijken. Het eerste wat je doet tijdens een pandemie: niemand erin en niemand eruit. Maar na twee jaar blijft Schiphol telkens open!
  zondag 19 december 2021 @ 18:36:50 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_202706806
We mogen op vakantie dus waarom zou je Schiphol sluiten?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_202706831
Elke week stromen 1000 ongevaccineerde asielzoekers het land binnen. Ook dat gaat gewoon door.
pi_202706846
quote:
Hele nacht los op Schiphol'
Dát brengt veel Nederlanders op ideeën. "Inzet: avond zuipen achter de douane. Gewoon 'n Cheapticket kopen van 15 euro, vlucht laten schieten en dan kun je de hele nacht los met je matties", aldus twitteraar Kim. Daantje heeft er nu al zin in: "Als je een feestje wil, dan zul je naar (de omikron-luchthaven) Schiphol moeten gaan, daar is alles open, kun je alles kopen en zelfs 's nachts nog een kopje koffie doen...".
Ja man, dik stappen achter de douane...

Kansloze reacties op social media quoten in je nieuwsbericht. Sneu.
^ To je nesmysl ^
pi_202706857
Blijkbaar is een lockdown prima maar alleen voor bedrijven waar het niet teveel geld kost...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 19 december 2021 @ 18:43:00 #6
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_202706913
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 18:38 schreef Homey het volgende:
Elke week stromen 1000 ongevaccineerde asielzoekers het land binnen. Ook dat gaat gewoon door.
Dat zijn chirurgen en doktoren :)

Die hebben we hard nodig!
pi_202706920
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 18:39 schreef TyVole het volgende:

[..]

Je kan ook gewoon naar Duitsland en de Belgjes gaan hoor. Gaat stukken makkelijker.
Zonder wrijving geen glans
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 19 december 2021 @ 18:44:18 #8
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_202706935
Ook Schiphol zou best meer maatregelen en beperkingen mogen krijgen (als dat er niet is), maar "Schiphol op slot!!" is natuurlijk gewoon onzin. Tenzij je weer gaat werken met bepaalde uitzonderingen waarvoor er nog wel gereisd mag worden (dingen die niet puur voor de lol zijn bijvoorbeeld).
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 19 december 2021 @ 18:44:38 #9
142400 RedFever007
pi_202706942
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 18:39 schreef TyVole het volgende:

[..]

Kan dit überhaupt? Want normaal gesproken kun je niet terug toch eenmaal door de douana? En aankomst/verstek is gescheiden dus via de vertrekhal eruit lijkt mij lastig
pi_202706957
Media die social media als bron voor een artikel gebruiken :')

Het is nog net geen clickbait.
  zondag 19 december 2021 @ 18:47:28 #11
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_202706980
quote:
Twitteraar Vincent
Hier gestopt met lezen.
pi_202706988
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 18:44 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
Kan dit überhaupt? Want normaal gesproken kun je niet terug toch eenmaal door de douana? En aankomst/verstek is gescheiden dus via de vertrekhal eruit lijkt mij lastig
Geen idee. Niemand gaat dit ook doen omdat het een dom idee is. Ja, in theorie kan je 24 uur in de Heineken bar gaan zitten. Dolle pret...
^ To je nesmysl ^
pi_202706990
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 18:43 schreef Haags het volgende:

[..]
Je kan ook gewoon naar Duitsland en de Belgjes gaan hoor. Gaat stukken makkelijker.
België bereidt zich voor op Nederlanders die lockdown willen ontvluchten
België verwacht een golf van Nederlandse toeristen die in steden als Antwerpen, Gent en kleine grensgemeenten als Turnhout kerstinkopen komen doen of komen profiteren van het latere sluitingsuur van de horeca. De gemeentebesturen laten zondag weten er klaar voor te zijn en zetten bijvoorbeeld extra personeel in de winkelstraten in om drukte in goede banen te leiden.

https://www.nu.nl/coronav(...)len-ontvluchten.html
pi_202706999
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 18:43 schreef Haags het volgende:

[..]
Daarom, rij hier wel even Duitsland in als ik per se uiteten of drinken wil. Zal niet de eerste keer zijn (het is 20 minuten rijden).
^ To je nesmysl ^
pi_202707016
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 18:44 schreef heywoodu het volgende:
Ook Schiphol zou best meer maatregelen en beperkingen mogen krijgen (als dat er niet is), maar "Schiphol op slot!!" is natuurlijk gewoon onzin. Tenzij je weer gaat werken met bepaalde uitzonderingen waarvoor er nog wel gereisd mag worden (dingen die niet puur voor de lol zijn bijvoorbeeld).
Nu is het halve land op slot, vind je dat wel normaal dan?
pi_202707018
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 18:48 schreef Billy-jazz het volgende:

[..]
België bereidt zich voor op Nederlanders die lockdown willen ontvluchten
België verwacht een golf van Nederlandse toeristen die in steden als Antwerpen, Gent en kleine grensgemeenten als Turnhout kerstinkopen komen doen of komen profiteren van het latere sluitingsuur van de horeca. De gemeentebesturen laten zondag weten er klaar voor te zijn en zetten bijvoorbeeld extra personeel in de winkelstraten in om drukte in goede banen te leiden.

https://www.nu.nl/coronav(...)len-ontvluchten.html
Niet alleen de eigenaren van vuurwerkzaken lachen zich de ballen uit de broek maar ook stukken verderop de horeca etc. Mooi man.
Zonder wrijving geen glans
pi_202707041
Als Schiphol zou sluiten zou hetzelfde volk klagen dat ze niet meer op vakantie kunnen :')
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_202707044
Zolang dikke boomers niet gaan zuipen/vliegen is er niets aan de hand toch? :')
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  zondag 19 december 2021 @ 18:55:20 #19
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_202707076
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 18:44 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
En aankomst/verstek is gescheiden dus via de vertrekhal eruit lijkt mij lastig
sinds wanneer?
  zondag 19 december 2021 @ 18:56:25 #20
142400 RedFever007
pi_202707100
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 18:55 schreef Jan_Lul het volgende:

[..]
sinds wanneer?
Sinds jaar en dag toch? :')
pi_202707105
Op zich niet onlogisch ofzo... echter zouden vakanties per direct geboycot moeten worden... dat is namelijk totaal niet lockdown logisch... wel als je voor belangrijke werkzaken naar een ander land moet..
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  zondag 19 december 2021 @ 18:57:57 #22
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_202707125
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 18:56 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
Sinds jaar en dag toch? :')
Nog elke keer dat ik binnen Europa vloog, kom je gewoon bij aankomst in dezelfde ruimte als waar men vanuit vertrekt en moet je ook door dezelfde ruimtes, en kun je ook nog gewoon richting alle horeca.
pi_202707169
Geheel eens met de kritiek op Schiphol, samen met KLM in hoge mate verantwoordelijk voor het binnendringen van het virus in ons land.

Maar Schiphol en KLM hebben de regering in hun zak zitten. Het is ondenkbaar dat de regering iets besluit zonder toestemming van Schiphol en KLM.

Inderdaad: dweilen met de waterval open.
  zondag 19 december 2021 @ 19:02:18 #24
142400 RedFever007
pi_202707199
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 19:00 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Geheel eens met de kritiek op Schiphol, samen met KLM in hoge mate verantwoordelijk voor het binnendringen van het virus in ons land.

Maar Schiphol en KLM hebben de regering in hun zak zitten. Het is ondenkbaar dat de regering iets besluit zonder toestemming van Schiphol en KLM.

Inderdaad: dweilen met de waterval open.
KLM is zo'n bedrijf dat defacto het land regeert :{
pi_202707364
Ik begrijp ook niet dat er steeds miljarden die kant op worden gestuurd, maar dat ze bijna aan niks hoeven te voldoen. Als je in deze tijd wil reizen, dan mag je best voldoen aan strenge eisen. Alle reizigers zijn uiteindelijk een risico voor de volksgezondheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')