Jij blijft ook gewoon lekker binnen klote wappie.quote:Op zaterdag 18 december 2021 08:58 schreef The_Emotion het volgende:
[..]
Blijf jij maar veilig op je zolderkamer, heb je nog wel genoeg wc-papier?
Mwah hoewel procentueel gezien het idd wel verreweg de meeste ic-patiënten ongevaccineerden zijn, scheelt het in absolute getallen weer een stuk minder. Beetje fifty-fifty, toch? Het vaccin beschermt niet 100%, er zijn ook gevaccineerden die alsnog flink ziek kunnen worden, hoewel het idd zonder vaccin een stuk erger zou zijn.quote:Op zaterdag 18 december 2021 08:59 schreef Beathoven het volgende:
[..]
ik vind het met name debiel dat reeds gevaccineerden de ongevaccineerden / weigeraars moeten beschermen omdat deze de zorg wegdrukken voor reguliere patienten.
Clusterfuck 2021
Daar is weinig tot niks over bekend.quote:Op zaterdag 18 december 2021 09:04 schreef Postbus100 het volgende:
Ik mis informatie hoe deze variant precies besmettelijker is. Dat zou ook helpen voor het draagvlak voor zulke regels.
Ik las bijvoorbeeld in Noorwegen dat één persoon met de omikronvariant een half restaurant heeft besmet, ondanks afstand enzo. Zijn de huidige basisregels wel voldoende? Hoe werkt deze variant?
Welnee, ik kan gewoon na 5 uur ergens corona pakken. Heb immuniteit tegen Mark en Hugo, cabron!quote:Op zaterdag 18 december 2021 09:01 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Jij blijft ook gewoon lekker binnen klote wappie.
Maar er wordt toch wel bron-en contactonderzoek gedaan? Desnoods in het buitenland. Het hoeven geen wetenschappelijk goed onderbouwde verhalen te zijn, maar vertel de praktijkvoorbeelden. Dan krijgen we er een beetje beeld /gevoel bij.quote:Op zaterdag 18 december 2021 09:05 schreef Slumlord. het volgende:
[..]
Daar is weinig tot niks over bekend.
Bij de gevaccineerden is er een verschil tussen potentieel dodelijk of gewoon even vervelend. Maar het kan wel weer dodelijk zijn als je met mensen zit die zoveel complicaties hebben waarbij corona het laatste zetje is. Al is een gewoon griepje voor die groep vaak ook al het laatste zetje.quote:Op zaterdag 18 december 2021 09:03 schreef ToT het volgende:
[..]
Mwah hoewel procentueel gezien het idd wel verreweg de meeste ic-patiënten ongevaccineerden zijn, scheelt het in absolute getallen weer een stuk minder. Beetje fifty-fifty, toch? Het vaccin beschermt niet 100%, er zijn ook gevaccineerden die alsnog flink ziek kunnen worden, hoewel het idd zonder vaccin een stuk erger zou zijn.
Maar hopelijk is deze nieuwe mutatie idd gewoon vrij onschuldig en zal het de delta-variant verdringen, die op zijn beurt de oorspronkelijke variant verdrongen heeft.
Dat is nogal een dingetje, men kan tweets en social updates posten met allerlei uiteenlopende verhalen, welke moet je geloven?quote:Op zaterdag 18 december 2021 09:08 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Maar er wordt toch wel bron-en contactonderzoek gedaan? Desnoods in het buitenland. Het hoeven geen wetenschappelijk goed onderbouwde verhalen te zijn, maar vertel de praktijkvoorbeelden. Dan krijgen we er een beetje beeld /gevoel bij.
Maar je vindt niet dat gevaccineerden met onderliggend lijden beschermd zouden moeten worden?quote:Op zaterdag 18 december 2021 09:14 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Bij de gevaccineerden is er een verschil tussen potentieel dodelijk of gewoon even vervelend. Maar het kan wel weer dodelijk zijn als je met mensen zit die zoveel complicaties hebben waarbij corona het laatste zetje is. Al is een gewoon griepje voor die groep vaak ook al het laatste zetje.
Dus statistiek vertelt ook weer niet alles. Iig vind ik vaccineren als gezond iemand een voordeel ivm kans op levensverbetering bij blootstelling tov niet gevaccineerd zijn.
Volgens mijn berekening, kwadrateert het vingerwijzen naar ongevaccineerden, naarmate die groep steeds kleiner wordt.quote:Op zaterdag 18 december 2021 09:18 schreef ToT het volgende:
[..]
Maar je vindt niet dat gevaccineerden met onderliggend lijden beschermd zouden moeten worden?
We doen dit allemaal echt alleen maar voor de ongevaccineerden?
Ik denk dat we het niet moeten doen voor mensen met 2 vaccinaties en evt een booster. Om dezelfde reden dat we nooit economieen platgelegd hebben omdat mensen met een zwakke gezondheid vanalles kunnen krijgen door een laatste zetje in deelname aan de maatschappij.quote:Op zaterdag 18 december 2021 09:18 schreef ToT het volgende:
[..]
Maar je vindt niet dat gevaccineerden met onderliggend lijden beschermd zouden moeten worden?
We doen dit allemaal echt alleen maar voor de ongevaccineerden?
Bron en contact onderzoek bij zoveel besmettingen per dag, dan zou nu half Nederland onderzoeker moeten zijn.quote:Op zaterdag 18 december 2021 09:08 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Maar er wordt toch wel bron-en contactonderzoek gedaan? Desnoods in het buitenland. Het hoeven geen wetenschappelijk goed onderbouwde verhalen te zijn, maar vertel de praktijkvoorbeelden. Dan krijgen we er een beetje beeld /gevoel bij.
Okee dus we doen het voor mensen die niet in het virus geloven, mensen die bang zijn voor het vaccin en voor mensen die het vanuit geloofsoverwegingen niet doen, maar niet voor de mensen met een zwakke gezondheid die het virus wél serieus nemen maar zich er ondanks vaccinaties er onvoldoende tegen kunnen wapenen.quote:Op zaterdag 18 december 2021 09:25 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik denk dat we het niet moeten doen voor mensen met 2 vaccinaties en evt een booster. Om dezelfde reden dat we nooit economieen platgelegd hebben omdat mensen met een zwakke gezondheid vanalles kunnen krijgen door een laatste zetje in deelname aan de maatschappij.
Mn schoonvader heeft gezondheidscomplicaties waarbij eigenlijk gewoon alle soorten virussen dodelijk kunnen zijn. Heeft 2x pfizer ontvangen en alsnog een week in het ziekenhuis gelegen met corona. Alleen heeft hij het overleefd en goed ook, zonder vaccinaties was hij allang weg geweest.
HAH HAHA HAHAHAAAquote:Op zaterdag 18 december 2021 09:27 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
"Vaccinatie is het middel om uit deze pandemie te komen"
Ah, het was al even wachten tot er weer asielzoekers bij werden gesleept, maar daar zijn ze!quote:Op zaterdag 18 december 2021 09:32 schreef harrievankempen het volgende:
Ondertussen mogen er wel gewoon nog elke week duizenden ongeteste asielzoekers het land binnenkomen, maar de rest van het land moet op slot?
Ik ga volgende week nadat het bijna 2 jaar niet kon) op familiebezoek in het buitenland (vliegtuig). Onder strenge inreisvoorwaarden. Ik ben blij dat dat kan. Het is idd krom. Maar als ik mocht kiezen dan zou ik ook liever vrijheid blijheid in eigen land hebben met de grenzen dicht. Dit is eigenlijk allebei net niet. Behalve dat je elkaar weer even kunt zien.quote:Op zaterdag 18 december 2021 09:29 schreef Alpha0 het volgende:
Belangen zijn wéér verkeerd afgewogen. Internationale vluchten waren allemaal toegestaan en daar ging niks op slot of dicht. Maar nu moet als gevolg daarvan wel het hele land dicht. Echt .... We kiezen voor een land waar de grenzen open blijven en alles in het land op slot ipv andersom.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |