abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202677360
Ach het is maar even
Hou vol
lol
  zaterdag 18 december 2021 @ 09:01:52 #27
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_202677375
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 december 2021 08:58 schreef The_Emotion het volgende:

[..]
Blijf jij maar veilig op je zolderkamer, heb je nog wel genoeg wc-papier?
Jij blijft ook gewoon lekker binnen klote wappie.
pi_202677387
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 08:59 schreef Beathoven het volgende:

[..]
ik vind het met name debiel dat reeds gevaccineerden de ongevaccineerden / weigeraars moeten beschermen omdat deze de zorg wegdrukken voor reguliere patienten.

Clusterfuck 2021
Mwah hoewel procentueel gezien het idd wel verreweg de meeste ic-patiënten ongevaccineerden zijn, scheelt het in absolute getallen weer een stuk minder. Beetje fifty-fifty, toch? Het vaccin beschermt niet 100%, er zijn ook gevaccineerden die alsnog flink ziek kunnen worden, hoewel het idd zonder vaccin een stuk erger zou zijn.

Maar hopelijk is deze nieuwe mutatie idd gewoon vrij onschuldig en zal het de delta-variant verdringen, die op zijn beurt de oorspronkelijke variant verdrongen heeft.
pi_202677390
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 09:00 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Ach het is maar even
Hou vol
Ik hoor Rutte dat al roepen :r
  zaterdag 18 december 2021 @ 09:04:06 #30
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_202677392
Hmmmm, lekker hard.
pi_202677402
Ik mis informatie hoe deze variant precies besmettelijker is. Dat zou ook helpen voor het draagvlak voor zulke regels.

Ik las bijvoorbeeld in Noorwegen dat één persoon met de omikronvariant een half restaurant heeft besmet, ondanks afstand enzo. Zijn de huidige basisregels wel voldoende? Hoe werkt deze variant?
Somebody that I used to know
pi_202677406
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 09:04 schreef Postbus100 het volgende:
Ik mis informatie hoe deze variant precies besmettelijker is. Dat zou ook helpen voor het draagvlak voor zulke regels.

Ik las bijvoorbeeld in Noorwegen dat één persoon met de omikronvariant een half restaurant heeft besmet, ondanks afstand enzo. Zijn de huidige basisregels wel voldoende? Hoe werkt deze variant?
Daar is weinig tot niks over bekend.
  † In Memoriam † zaterdag 18 december 2021 @ 09:05:22 #33
88815 The_Emotion
98.3
pi_202677411
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 december 2021 09:01 schreef Draak31 het volgende:

[..]
Jij blijft ook gewoon lekker binnen klote wappie.
Welnee, ik kan gewoon na 5 uur ergens corona pakken. Heb immuniteit tegen Mark en Hugo, cabron!
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_202677444
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 09:05 schreef Slumlord. het volgende:

[..]
Daar is weinig tot niks over bekend.
Maar er wordt toch wel bron-en contactonderzoek gedaan? Desnoods in het buitenland. Het hoeven geen wetenschappelijk goed onderbouwde verhalen te zijn, maar vertel de praktijkvoorbeelden. Dan krijgen we er een beetje beeld /gevoel bij.
Somebody that I used to know
pi_202677522
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 09:03 schreef ToT het volgende:

[..]
Mwah hoewel procentueel gezien het idd wel verreweg de meeste ic-patiënten ongevaccineerden zijn, scheelt het in absolute getallen weer een stuk minder. Beetje fifty-fifty, toch? Het vaccin beschermt niet 100%, er zijn ook gevaccineerden die alsnog flink ziek kunnen worden, hoewel het idd zonder vaccin een stuk erger zou zijn.

Maar hopelijk is deze nieuwe mutatie idd gewoon vrij onschuldig en zal het de delta-variant verdringen, die op zijn beurt de oorspronkelijke variant verdrongen heeft.
Bij de gevaccineerden is er een verschil tussen potentieel dodelijk of gewoon even vervelend. Maar het kan wel weer dodelijk zijn als je met mensen zit die zoveel complicaties hebben waarbij corona het laatste zetje is. Al is een gewoon griepje voor die groep vaak ook al het laatste zetje.

Dus statistiek vertelt ook weer niet alles. Iig vind ik vaccineren als gezond iemand een voordeel ivm kans op levensverbetering bij blootstelling tov niet gevaccineerd zijn.
  † In Memoriam † zaterdag 18 december 2021 @ 09:16:08 #36
88815 The_Emotion
98.3
pi_202677558
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2021 09:08 schreef Postbus100 het volgende:

[..]
Maar er wordt toch wel bron-en contactonderzoek gedaan? Desnoods in het buitenland. Het hoeven geen wetenschappelijk goed onderbouwde verhalen te zijn, maar vertel de praktijkvoorbeelden. Dan krijgen we er een beetje beeld /gevoel bij.
Dat is nogal een dingetje, men kan tweets en social updates posten met allerlei uiteenlopende verhalen, welke moet je geloven?
Die ene wappie die crepeert op een IC of die ene gevaccineerde met opmerkelijke bijwerkingen? Iets wat er tussenin zit, daar is weinig ruimte voor of wordt niet gehoord door de massa.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_202677588
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2021 09:14 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Bij de gevaccineerden is er een verschil tussen potentieel dodelijk of gewoon even vervelend. Maar het kan wel weer dodelijk zijn als je met mensen zit die zoveel complicaties hebben waarbij corona het laatste zetje is. Al is een gewoon griepje voor die groep vaak ook al het laatste zetje.

Dus statistiek vertelt ook weer niet alles. Iig vind ik vaccineren als gezond iemand een voordeel ivm kans op levensverbetering bij blootstelling tov niet gevaccineerd zijn.
Maar je vindt niet dat gevaccineerden met onderliggend lijden beschermd zouden moeten worden?
We doen dit allemaal echt alleen maar voor de ongevaccineerden?
pi_202677612
Woensdag m'n booster. Succes op de IC wappies. ^O^
  zaterdag 18 december 2021 @ 09:21:19 #39
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_202677641
Werd tijd. Manmanman.... wat duurt het altijd lang hier
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  † In Memoriam † zaterdag 18 december 2021 @ 09:24:47 #40
88815 The_Emotion
98.3
pi_202677695
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 09:18 schreef ToT het volgende:

[..]
Maar je vindt niet dat gevaccineerden met onderliggend lijden beschermd zouden moeten worden?
Volgens mijn berekening, kwadrateert het vingerwijzen naar ongevaccineerden, naarmate die groep steeds kleiner wordt.
- Ian Malcolm
pi_202677696
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 09:18 schreef ToT het volgende:

[..]
Ik denk dat we het niet moeten doen voor mensen met 2 vaccinaties en evt een booster. Om dezelfde reden dat we nooit economieen platgelegd hebben omdat mensen met een zwakke gezondheid vanalles kunnen krijgen door een laatste zetje in deelname aan de maatschappij.

Mn schoonvader heeft gezondheidscomplicaties waarbij eigenlijk gewoon alle soorten virussen dodelijk kunnen zijn. Heeft 2x pfizer ontvangen en alsnog een week in het ziekenhuis gelegen met corona. Alleen heeft hij het overleefd en goed ook, zonder vaccinaties was hij allang weg geweest.
pi_202677703
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2021 09:08 schreef Postbus100 het volgende:

[..]
Bron en contact onderzoek bij zoveel besmettingen per dag, dan zou nu half Nederland onderzoeker moeten zijn. :D
pi_202677734
"Vaccinatie is het middel om uit deze pandemie te komen"
pi_202677744
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 09:25 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Ik denk dat we het niet moeten doen voor mensen met 2 vaccinaties en evt een booster. Om dezelfde reden dat we nooit economieen platgelegd hebben omdat mensen met een zwakke gezondheid vanalles kunnen krijgen door een laatste zetje in deelname aan de maatschappij.

Mn schoonvader heeft gezondheidscomplicaties waarbij eigenlijk gewoon alle soorten virussen dodelijk kunnen zijn. Heeft 2x pfizer ontvangen en alsnog een week in het ziekenhuis gelegen met corona. Alleen heeft hij het overleefd en goed ook, zonder vaccinaties was hij allang weg geweest.
Okee dus we doen het voor mensen die niet in het virus geloven, mensen die bang zijn voor het vaccin en voor mensen die het vanuit geloofsoverwegingen niet doen, maar niet voor de mensen met een zwakke gezondheid die het virus wél serieus nemen maar zich er ondanks vaccinaties er onvoldoende tegen kunnen wapenen.
pi_202677756
Belangen zijn wéér verkeerd afgewogen. Internationale vluchten waren allemaal toegestaan en daar ging niks op slot of dicht. Maar nu moet als gevolg daarvan wel het hele land dicht. Echt .... We kiezen voor een land waar de grenzen open blijven en alles in het land op slot ipv andersom. :N
pi_202677799
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 09:27 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
"Vaccinatie is het middel om uit deze pandemie te komen"
HAH HAHA HAHAHAAA :')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 18 december 2021 @ 09:32:30 #47
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_202677810
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 december 2021 09:32 schreef vosss het volgende:

[..]
HAH HAHA HAHAHAAA :')
Ga jij nou maar enten.
pi_202677815
Ondertussen mogen er wel gewoon nog elke week duizenden ongeteste asielzoekers het land binnenkomen, maar de rest van het land moet op slot 8)7 ?
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 18 december 2021 @ 09:33:37 #49
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_202677830
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2021 09:32 schreef harrievankempen het volgende:
Ondertussen mogen er wel gewoon nog elke week duizenden ongeteste asielzoekers het land binnenkomen, maar de rest van het land moet op slot 8)7 ?
Ah, het was al even wachten tot er weer asielzoekers bij werden gesleept, maar daar zijn ze!
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zaterdag 18 december 2021 @ 09:33:57 #50
338319 ZarB
Piña colada
pi_202677834
quote:
8s.gif Op zaterdag 18 december 2021 09:29 schreef Alpha0 het volgende:
Belangen zijn wéér verkeerd afgewogen. Internationale vluchten waren allemaal toegestaan en daar ging niks op slot of dicht. Maar nu moet als gevolg daarvan wel het hele land dicht. Echt .... We kiezen voor een land waar de grenzen open blijven en alles in het land op slot ipv andersom. :N
Ik ga volgende week nadat het bijna 2 jaar niet kon) op familiebezoek in het buitenland (vliegtuig). Onder strenge inreisvoorwaarden. Ik ben blij dat dat kan. Het is idd krom. Maar als ik mocht kiezen dan zou ik ook liever vrijheid blijheid in eigen land hebben met de grenzen dicht. Dit is eigenlijk allebei net niet. Behalve dat je elkaar weer even kunt zien.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')