quote:Op woensdag 15 december 2021 18:48 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ik ga mogelijk ook beugelen. Tanden onder staan scheef.
Wat is de beste aanvullende verzekering voor orthodontie voor volwassenen?
Hahaha.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:40 schreef Id_do_her het volgende:
Ik weet niet hoe het representatief is maar volgens mijn persoonlijke ervaringen zijn volwassen vrouwen met beugels in hun mond in plaats van in hun bh niet of nauwelijks te vertrouwen.
Niet representatief voor alle dames die dat doen, zo realistisch ben ik ook wel.quote:
Ooit gehad, ik vulde 'm met listerine! Maar niets zo effectief als deze:quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:38 schreef sigme het volgende:
Maar om die onzichtbare bitjes goed vast te maken rond je gebit, plakken ze op een aantal tanden een bultig ding. Voor mij voelt het alsof er zeepokken om m'n tanden zitten.
[ afbeelding ]
Dit is een internetfoto'tje van iemand met een invisalign-bitje in:
[ afbeelding ]
Als je goed kijkt zie je bulten op de hoektanden en de tanden daarachter, dat zijn de zeepokken die ze op je tanden plakken en waar het bitje overheen/in klikt.
Alles goed en wel en ik wen er vast wel aan maaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrr het eerste ontbijt dat ik at, kwark met havermout, gaf vooral heel veel havermoutopstuwing rond de zeepokken. Wegpoetsen was vooral verplaatsing van havermoutpulp van de ene set pokken naar een andere. Zo had ik ook wel een slotjesbeugel kunnen nemen![]()
Goed, ik heb dus mijzelf van de cadeaubon van de baas getrakteerd op een waterpik.
[ afbeelding ]
Die spuit dus water door je gebit en daarmee ben ik havermoutklonten en andere aanhangsels snel kwijt, waarna ik daarna dan normaal de boel kan poetsen.
Ik kocht een draagbare, zodat het ding met mij mee kan als ik een dag ergens anders ben dan thuis (zeg maar "op kantoor", ook al is dat nu een "thuiskantoor maar dan niet thuis"), en meekan naar het kerstdiner zodat ik tussen de gangen door even het gebit kan leegspoelen.
Andere beugelklantjes die ook zo'n ding hebben?
Gebruik deze sinds kort ipv die interprox units. Met die laatste stak ik m’n tandvlees lek, met deze niet.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:58 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ooit gehad, ik vulde 'm met listerine! Maar niets zo effectief als deze:
[ afbeelding ]
Hi, zou je mij de naam van de tandarts willen dm'en?quote:Op zondag 6 juni 2021 21:58 schreef Seven. het volgende:
Ik kreeg ineens een rekening van de tandarts die de beugel gezet heeft voor het zetten van de beugel. Blijkt dat ik die factuur zelf moet betalen, en dat OrthoClear het dan aan mij terugbetaalt. Beetje wazige constructie, OrthoClear is dus de verkopende partij en de tandarts doet gewoon zijn normale werk, zeg maar. Overigens mijn geld direct terug gehad, dus geen probleem en ik hoefde dus ook niet voor te schieten. Het is verder ook heel duidelijk wat wel en niet inbegrepen is in het pakket.
Verder bevallen de aligners prima. Woensdag alweer de 2e, ik heb welgeteld 48 uur druk gevoeld maar weinig pijn. Het schoonmaken van de aligners is wel een dingetje trouwensgehannes. Maar OK, het is maar 10 maanden.
Ben benieuwd, bij mij zit dat ook inbegrepen. Ik begreep dat de nachtbeugels wat steviger zijn dan de normale aligners.quote:Op woensdag 12 januari 2022 22:28 schreef Rewimo het volgende:
OepsIk heb Aligners als nachtbeugel en de onderste had ik ook in 2 weken al gescheurd. Gelukkig gratis een nieuwe gekregen, die ze iets minder strak hebben gemaakt. (De oude zat zowat vacuüm over mijn tanden.) Die draag ik nu al zeker een half jaar zonder problemen.
Ik ben zodra het geen pijn meer deed met wisselen telkens een dag sneller gaan wisselenquote:Op woensdag 12 januari 2022 22:19 schreef Seven. het volgende:
M'n zoontje heeft vandaag vakkundig mijn aligner doormidden gebroken.
Ik zat op ruim een week met deze set, dus ik ga één keertje harder dan 2 weken. Anders stap terug en wachten op een nieuw bitje. En daar heb ik geen zin in.
is bij die van mij ook, komen ook veel verder 'over' je tandvlees. vooral daar moest ik aan wennen Echt een gevoel van continue wat in je mond hebben..quote:Op woensdag 12 januari 2022 22:43 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ben benieuwd, bij mij zit dat ook inbegrepen. Ik begreep dat de nachtbeugels wat steviger zijn dan de normale aligners.
Tof! Wat was de reden?quote:Op donderdag 13 januari 2022 08:43 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ik heb me aangemeld bij orthodontist.
Spannend
De bovenste voortanden zijn bij mij langquote:Op zaterdag 15 januari 2022 20:12 schreef zonnegloed het volgende:
Ik krijg megagrote voortanden.![]()
[..]
Tof! Wat was de reden?
Draag je de nachtbeugel elke nacht? Ik wilde dagelijks typenquote:Op donderdag 13 januari 2022 10:36 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Ik ben zodra het geen pijn meer deed met wisselen telkens een dag sneller gaan wisselen
[..]
is bij die van mij ook, komen ook veel verder 'over' je tandvlees. vooral daar moest ik aan wennen Echt een gevoel van continue wat in je mond hebben..
in het begin wel, maar vrij snel afgebouwd. Nu 1x per week ofzo, als ik het niet vergeetquote:Op zondag 16 januari 2022 07:09 schreef Seven. het volgende:
[..]
Draag je de nachtbeugel elke nacht? Ik wilde dagelijks typen.
Oh, ik ben afgelopen donderdag naar de otho geweest.quote:Op zondag 16 januari 2022 07:07 schreef Seven. het volgende:
Ik ben ondertussen wel benieuwd hoe Invisalign en elastiekjes werkt?
For the record: bij OrthoClear worden behandelingen met elastiekjes niet aangeboden.
Nou, da's dan een voordeel van die invisalign: eten met beugel in is geen optie, die elastiekjes mee-eten ook nietquote:Op zondag 16 januari 2022 08:38 schreef Rewimo het volgende:
Mijn eerste elastiekjes verdwenen ook in mijn maagbij mijn eerste lunch. Dus daarna toch maar even uit tijdens het eten.
Hier heb ik drie verschillende manieren van gehad, het was bij mij uitproberen wat het beste werkte in combinatie met de enorme tractie die er nodig was om het doel te bereiken. Eerste manier was een soort haakje aan de bitjes boven en onder, ter hoogte van de hoektanden en eerste kies boven. Dit was geen succes, de haakjes raakten lam en het bitje onder werd met praten van mijn kiezen af getrokken.quote:Op zondag 16 januari 2022 07:07 schreef Seven. het volgende:
Ik ben ondertussen wel benieuwd hoe Invisalign en elastiekjes werkt?
For the record: bij OrthoClear worden behandelingen met elastiekjes niet aangeboden.
quote:Op zondag 16 januari 2022 11:36 schreef Rewimo het volgende:
Zijn dat reinigingstabletten? Dat lijkt me handig
Klopt! Die reiningstabletten voor kunstgebit en protheses zijn niet geschikt voor het poreuze materiaal van de aligner. Tandenborstel heb ik ook gebruikt, maar kwam daarmee niet altijd goed in alle kuiltjes van de attachments. Deze tabletten komen voor mijn gevoel goed op alle moeilijke plekken en zorgen niet voor die witte waas!quote:Op zondag 16 januari 2022 11:41 schreef FranticDJ het volgende:
Ik gebruikte tabletten voor kunstgebitten. Werkte uiteindelijk niet zo goed.. Dingen bleven 'wit' uitslaan..
Uiteindelijk gebruikte ik een tandenborstel met Dreft. (geen tandpasta want dan krijg je krasjes en worden je aligners alsnog wit)
2e halve prijs momenteel bij Kruidvatquote:Op zondag 16 januari 2022 09:59 schreef Beunhazin het volgende:
Nu met mijn nachtbeugel zweer ik echt hierbij, zou willen dat ik dat met mijn bitjes al had ontdekt.
[ afbeelding ]
Bedankt voor de tip! Geweldig spul dit, alles wordt blinkend schoon zonder poetsenquote:Op zondag 16 januari 2022 09:59 schreef Beunhazin het volgende:
Nu met mijn nachtbeugel zweer ik echt hierbij, zou willen dat ik dat met mijn bitjes al had ontdekt.
[ afbeelding ]
Super! Blij dat het anderen ook kan bekoren.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 12:05 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip! Geweldig spul dit, alles wordt blinkend schoon zonder poetsen![]()
Sinds mei.quote:Op woensdag 2 februari 2022 20:23 schreef Rewimo het volgende:
Ziet er goed uit, Seven!Hoe lang ben je nu bezig?
Het wordt heel mooi, vind ik!quote:
Wauw! Dat ziet er heel mooi uit!quote:Op woensdag 2 februari 2022 19:56 schreef Seven. het volgende:
Tussenstand hier. Onder bezig met het laatste bitje uit de eerste serie, boven met de 3e van 4 uit de tweede serie.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Onder zijn we er bijna, maar nog net niet helemaal, dus daar zullen ook nog een paar aligners voor nodig zijn. Jarenlang scheefstand leidt dus ook tot jarenlang scheef afslijten. Dat laat ik nog een keer lichtjes bij vijlen buiten OrthoClear om.
Boven is mijn spleetje ondertussen verdwenen. En ik ga vragen of de tand naast mijn linkervoortand nog een klein beetje kan roteren zonder IPR en attachements. Op zich ben ik al tevreden, dus we zien wel.
Over 3 weken weer een scan boven en onder boeken.
En wat is het een verademing om rechte tanden schoon te houden, ik had niet verwacht dat het zo'n verschil zou maken!
Thanks! Ik ben er ook heel tevreden mee. Nog maar een paar bitjes en dan alleen nog nachtbeugels. Zal wel een verademing zijn, niet meer om de klipklap poetsen enzoquote:
Yes, ik krijg wel een paar nieuwe passieve aligners boven om ze in positie te houden. Mijn laatste aligner gaat het geen 18 weken volhouden.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 20:56 schreef Rewimo het volgende:
Ik draag de mijne ook nog steeds 's nachts. Merk je toch niks van als je slaapt
Klinkt goed! Wat voor beugel heb je? Voor een overbeet zo te lezen?quote:Op zondag 23 januari 2022 11:53 schreef zonnegloed het volgende:
Het gaat hard nu. Ik merk een enorm verschil met afhappen en kauwen. Het gaat allemaal veel gemakkelijker. Ik draag nu allerlei elastiekjes om correcties te maken, dat gaat opmerkelijk snel. Volgende keer kunnen de beetverhogers eruit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |