abonnement Unibet Coolblue
pi_202788105
Positief klein bier op het eind van het jaar B:)B :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 8% gewijzigd door NaRegenDeZon op 24-12-2021 17:43:24 ]
pi_202788107
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 15:42 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
https://www.funda.nl/koop(...)uliersbreestraat-44/

Lijkt me met deze LTV een aanvaardbaar risico. Rente had ik liever 1% hoger gezien.
Mee eens.
Zelfs met 0,5% hogere rente had ik deze zeker meegeneomen.
Nu twijfel ik, 4,5% netto is wel erg laag, zelfs bij deze ltv.
pi_202788145
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 16:59 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Tja wat moeten we hier nu weer mee. Dan is de admin. niet meer in te zien. Dat wordt dus komende week kopiëren of heeft iemand een andere oplossing om een hele site te kopiëren als ik ingelogd ben?
Je kunt in ieder geval een overzicht van al je investeringen (niet de betaalschema's) in één pdf downloaden.

Edit: al de projecten die ik bij IVM had zijn gelukkig inmiddels afgelost.
Ik heb er alleen nog wat projecten die in default zijn en hooguit zo nu en dan nog wat zullen betalen.

[ Bericht 11% gewijzigd door TisIk op 24-12-2021 17:35:01 ]
pi_202788197
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als er zo duidelijk ***vertrouwelijk*** boven staat, is het dan wel handig het zo op een openbaar forum te gooien?
pi_202788233
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 14:58 schreef ron6 het volgende:
Zojuist de incentive van D*T bier ontvangen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi op tijd voor de kerst.
Inderdaad dat is leuk thuiskomen om na een lange drukke werkweek een grote doos bier voor je deur te vinden (en een fout geadresseerd pakketje voor de buurman :) )
pi_202788320
In 45 projecten geïnvesteerd afgelopen jaar maar daar zitten ook een heel aantal kleintjes van Lendahand tussen. Al het vrij beschikbare spaargeld is nu geïnvesteerd (op een strategische noodreserve na), niet alleen in crowdfunding uiteraard. Nieuwe investeringen kunnen alleen van aflossingen of geld dat ik maandelijks overhoud dus volgend jaar zal wel een stuk minder hard gaan al denk ik de gouden Collin wel te bereiken.
pi_202788492
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 14:58 schreef ron6 het volgende:
ojuist de incentive van D*T bier ontvangen.
SPOILER1
Mooi op tijd voor de kerst.
Naast de incentive van D*T ook een flesje van D*rtsche W*nhandel via WVJG ontvangen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vioolblok op 24-12-2021 18:19:21 ]
pi_202789154
Producent duurzame energie
https://www.collincrowdfund.nl/duijnisveld-energie/
Harde borgstelling 25% van de Lening.
pi_202789270
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 16:03 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Voordegroei presteert het om van de 3 extra boete-rentermijnen ook 3 x kosten in te houden......
Scherp opgemerkt ^O^ Heb je het bij VDG aangekaart?
Pecunia non olet
pi_202789282
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 18:59 schreef KrekelJapie het volgende:
Producent duurzame energie
https://www.collincrowdfund.nl/duijnisveld-energie/
Harde borgstelling 25% van de Lening.
Deze kennen we nog van een project van een paar maanden geleden: https://www.collincrowdfund.nl/fonti-energie/
pi_202789596
Eduard Schulze - Mühlenwerke GmbH (FNCD) heeft vandaag ook de laatste termijn betaald.
Dit is een taaie rakker: 2 wereldoorlogen en Russische bezetting/communisme overleefd en nu dus ook Funding Circle ^O^

https://www.schulzemuehle.de/Unternehmen/chronik.html
Pecunia non olet
pi_202790801
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 18:59 schreef KrekelJapie het volgende:
Producent duurzame energie
https://www.collincrowdfund.nl/duijnisveld-energie/
Harde borgstelling 25% van de Lening.
Zoals @probablyunsure ook schrijft, een deel van deze ondernemers kennen we van Fonti. Ik heb zojuist het project eens doorgenomen, en het is wel duidelijk waarom dit project een 2% hogere rente biedt:

Waar bij het eerste project nog een eerste hypotheek op een woonhuis geboden werd, mogen we het nu doen met een gestorte borg van 25% van het projectbedrag als enige harde zekerheid.
Ook de overige verpandingen schat ik een eind lager in qua waarde.
Waar bij Fonti nog een aanzienlijk deel besteed werd aan een WKK, welke nog een redelijke waarde heeft in geval van SHTF wordt er in dit project vnl. in miners geïnvesteerd. Wetende hoe snel computers verouderen schat ik in dat de restwaarde in geval van SHTF aanzienlijk minder is als die van een WKK.

Ik laat het voor wat het is, en hou mijn kruit nog even droog voor project #30.
pi_202791707
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 21:22 schreef ETphonehome het volgende:

[..]
Zoals @:probablyunsure ook schrijft, een deel van deze ondernemers kennen we van Fonti. Ik heb zojuist het project eens doorgenomen, en het is wel duidelijk waarom dit project een 2% hogere rente biedt:

Waar bij het eerste project nog een eerste hypotheek op een woonhuis geboden werd, mogen we het nu doen met een gestorte borg van 25% van het projectbedrag als enige harde zekerheid.
Ook de overige verpandingen schat ik een eind lager in qua waarde.
Waar bij Fonti nog een aanzienlijk deel besteed werd aan een WKK, welke nog een redelijke waarde heeft in geval van SHTF wordt er in dit project vnl. in miners geïnvesteerd. Wetende hoe snel computers verouderen schat ik in dat de restwaarde in geval van SHTF aanzienlijk minder is als die van een WKK.

Ik laat het voor wat het is, en hou mijn kruit nog even droog voor project #30.
Mag ik eens even lekker eigenwijs doen. Het is toch Kerst dus tijd genoeg om er over na te denken :)

-Het eerste project draait winstgevend, zelfs onder de lastige marktomstandigheden (gasprijs)
-Er wordt enorm veel eigen/achtergesteld kapitaal ingebracht en blijkbaar staat er nog een en ander langs de zijlijn klaar voor onvoorzien.

Stel dat slechts de eerste 500K gehaald wordt. Dan worden de overige 500K achtergesteld verstrekt.
Dan heb je dus al een keiharde 50% dekking via het depot. En die 3 miljoen aan hardware hoeft dan nog maar 8,5% van de aanschafprijs op te brengen voor die andere 50%.

Stel dat de 1.000K wel gehaald wordt. Dan heb je een keiharde 25% dekking via het depot. De 3 miljoen aan hardware moet dan 25% van de A.W. opbrengen via de oudijzerboer oidd voor de laatste 750K ofwel 75%. Dat is een redelijke uitdaging, maar de opbrengst is natuurlijk hoger naarmate de default eerder optreedt (en er ook minder is afgelost). De eventuele opbrengst wordt lager in de tijd, maar dan is er ook al afgelost (toch?)

Samenvattend zou het heel interessant zijn tegen dit rente % als slechts 500K wordt ingelegd danwel gering méér dan dat.
Pecunia non olet
pi_202792694
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 19:08 schreef obligataire het volgende:

[..]
Scherp opgemerkt ^O^ Heb je het bij VDG aangekaart?
Uiteraard.
Reactie:
" Het schema geeft inderdaad alleen de aflossing weer en niet de 3 maanden boete rente. Dat is technisch zo geregeld.
Het is ook de standaard werkwijze om van de rente de kosten in mindering te brengen. "
Met vriendelijke groet,
Vera van Kesteren
pi_202792761
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 23:27 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Uiteraard.
Reactie:
" Het schema geeft inderdaad alleen de aflossing weer en niet de 3 maanden boete rente. Dat is technisch zo geregeld.
Het is ook de standaard werkwijze om van de rente de kosten in mindering te brengen. "
Met vriendelijke groet,
Vera van Kesteren
Inderdaad, ik had eerder eens een vervroegde aflossing bij hen (project Lifeguard) en ook daar werden die kosten berekend.
pi_202793781
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 22:27 schreef obligataire het volgende:
Stel dat slechts de eerste 500K gehaald wordt. Dan worden de overige 500K achtergesteld verstrekt.
Dan heb je dus al een keiharde 50% dekking via het depot.
Als er 500k wordt opgehaald, blijft het depot 25%.

Edit: pitch niet goed begrepen met relatie fonti Ze hadden wat kunnen doen met de hypotheek uit het fonti project. 2e of achtergestelde 1e hypotheek. Heeft bij de start nog niet veel waarde, maar gedurende de looptijd waarschijnlijk wel.

[ Bericht 5% gewijzigd door KrekelJapie op 25-12-2021 00:24:14 ]
pi_202793831
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 22:27 schreef obligataire het volgende:

[..]
Mag ik eens even lekker eigenwijs doen. Het is toch Kerst dus tijd genoeg om er over na te denken :)

-Het eerste project draait winstgevend, zelfs onder de lastige marktomstandigheden (gasprijs)
-Er wordt enorm veel eigen/achtergesteld kapitaal ingebracht en blijkbaar staat er nog een en ander langs de zijlijn klaar voor onvoorzien.

Stel dat slechts de eerste 500K gehaald wordt. Dan worden de overige 500K achtergesteld verstrekt.
Dan heb je dus al een keiharde 50% dekking via het depot. En die 3 miljoen aan hardware hoeft dan nog maar 8,5% van de aanschafprijs op te brengen voor die andere 50%.

Stel dat de 1.000K wel gehaald wordt. Dan heb je een keiharde 25% dekking via het depot. De 3 miljoen aan hardware moet dan 25% van de A.W. opbrengen via de oudijzerboer oidd voor de laatste 750K ofwel 75%. Dat is een redelijke uitdaging, maar de opbrengst is natuurlijk hoger naarmate de default eerder optreedt (en er ook minder is afgelost). De eventuele opbrengst wordt lager in de tijd, maar dan is er ook al afgelost (toch?)

Samenvattend zou het heel interessant zijn tegen dit rente % als slechts 500K wordt ingelegd danwel gering méér dan dat.
Natuurlijk mag jij eigenwijs zijn. Je zet me nog aan het denken ook (toch tijd genoeg voor het project live zal gaan).
Heb jij insider information: je stelt dat het eerste project winstgevend draait. Dat lees ik niet in de pitch. Er staat: "corona heeft geen invloed op de verdiensten aan het leveren van rekenkracht. De effecten op de energiemarkt hebben wel invloed op de kosten" (citaat uit de pitch Du*nisveld).

Citaat uit de pitch Fonti: "De effecten op de energiemarkt hebben ook nauwelijks effect op de inkomsten van Fonti Energie. De belangrijkste reden hiervoor is dat de warmteprijs correleert met de gasprijzen. Hierdoor worden kosten van hoge gasprijzen, zoals afgelopen weken het geval is, gedekt door de hogere prijs die voor de levering van warmte in rekening wordt gebracht."
Warmte en gasprijzen correleren vrij rechtstreeks inderdaad. Wat in beide pitches een beetje onderbelicht blijft is dat de sparkspread (verschil in inkoop prijs gas en verkoop prijs elektra) veel invloed heeft op het verdienmodel. En die parkspread is nu juist ongunstiger geworden sinds Fonti.

Ik lees hier toch een voortschrijdend inzicht mbt het eerst project, dat de hogere energieprijzen wel een deuk hebben geslagen in het rendement. Er wordt niet gesteld dat er winstgevend gedraaid wordt.

Anyway, ik denk nog even verder, en ben benieuwd of er nog aanvullende visies zijn op dit project. Ik meen me te herinneren dat Fonti hier niet al te positief ontvangen werd.
pi_202793986
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2021 00:13 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Als er 500k wordt opgehaald, blijft het depot 25%. Ze hadden wat kunnen doen met de hypotheek uit het fonti project. 2e of achtergestelde 1e hypotheek. Heeft bij de start nog niet veel waarde, maar gedurende de looptijd waarschijnlijk wel.
Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Dat is het huis van dhr. Fontijn, de kweker van het eerste project. Die is geen partij in het tweede project, dus waarom zou de plantenkweker een 2e hypotheek voor het paprika project op zijn huis laten vestigen?

[ Bericht 1% gewijzigd door ETphonehome op 25-12-2021 02:04:10 ]
pi_202794007
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 00:15 schreef ETphonehome het volgende:

[..]Heb jij insider information: je stelt dat het eerste project winstgevend draait. Dat lees ik niet in de pitch.
Na de eerste resultaten vanuit de proefopstelling, draait het eerste project (Fonti Energie B.V.) momenteel drie maanden. De omzetprognose voor de dataservices was gebaseerd op 85% van de totale omzet. Door het drieledige verdienmodel is de afhankelijkheid van de omzet dataservices gedaald naar ongeveer 60%. De omzet uit elektraverkoop en gecontracteerd noodvermogen bedraagt over de eerste drie maanden 25% van de omzet en de warmteverkoop bedraagt 15% van de totale omzet. In de eerste drie maanden verwachtte Fonti Energie een omzet te behalen ter hoogte van ¤ 310.000,- De gerealiseerde omzet bedraagt over deze maanden ¤ 450.000,-. Het resultaat over de eerste drie maanden bedraagt ¤ 110.000,- ten opzichte van ¤ 120.000,- begroot. Dit verschil komt door de enorm gestegen gasprijzen, die naar verwachting verder zullen stabiliseren.


Iets minder dan begroot, maar toch.
Pecunia non olet
pi_202794175
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 00:22 schreef obligataire het volgende:

[..]
Na de eerste resultaten vanuit de proefopstelling, draait het eerste project (Fonti Energie B.V.) momenteel drie maanden. De omzetprognose voor de dataservices was gebaseerd op 85% van de totale omzet. Door het drieledige verdienmodel is de afhankelijkheid van de omzet dataservices gedaald naar ongeveer 60%. De omzet uit elektraverkoop en gecontracteerd noodvermogen bedraagt over de eerste drie maanden 25% van de omzet en de warmteverkoop bedraagt 15% van de totale omzet. In de eerste drie maanden verwachtte Fonti Energie een omzet te behalen ter hoogte van ¤ 310.000,- De gerealiseerde omzet bedraagt over deze maanden ¤ 450.000,-. Het resultaat over de eerste drie maanden bedraagt ¤ 110.000,- ten opzichte van ¤ 120.000,- begroot. Dit verschil komt door de enorm gestegen gasprijzen, die naar verwachting verder zullen stabiliseren.

Iets minder dan begroot, maar toch.
Je hebt gelijk, verder naar onderen staat het er inderdaad wel. (reminder voor mezelf: voortaan eerst alle alinea's helemaal doornemen voordat ik reageer).
pi_202794207
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2021 00:13 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Als er 500k wordt opgehaald, blijft het depot 25%.
Heb je gelijk in, de depotstorting is variabel met het leningbedrag Collin. Daar gaat mijn hefboom.

Maar op zich verandert het niet zo heel veel in de situatie dat er krap 500K wordt opgehaald.
Er is dan nog 375K benodigd voor volledige dekking, hetgeen slechts 12,5% is van de aanschafwaarde van de hardware.

Nu wordt er afgelost na 3 maanden dus de benodigde opbrengst zal daarmee ook dalen.
Overigens zou ik me kunnen voorstellen dat ze die 'miners' en dat andere apparaat kunnen doorrollen naar een ander vergelijkbaar project.

Persoonlijk maak ik me iets meer zorgen over die bitcoin afhankelijkheid. Blootstelling aan de volatiliteit van die dingen?
Pecunia non olet
pi_202795477
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 17:34 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als er zo duidelijk ***vertrouwelijk*** boven staat, is het dan wel handig het zo op een openbaar forum te gooien?
elk bericht wat ik van hen krijg is vertrouwelijk. (Imho; Ook deel van een verdeel-en-heers tactiek die GVE er op nahoudt.)

In een spoiler tag is het niet te googelen, er staan voor de rest geen bijzondere gegevens in dus waarom niet? Ook wel eens leuk om te lezen dat het een keer lukt om een default om te draaien.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_202796650
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 15:36 schreef KrekelJapie het volgende:
Administratiekantoor aan huis:
https://www.kapitaalopmaa(...)enstverlening-Mor-BV
2e hypotheek woonhuis
Ik twijfel erg aan de echtheid van deze reactie
quote:
Investeerder #2101421-12-2021 00:09
Vandaag ben ik als investeerder via Kapitaal op Maat uit eigen beweging op bezoek gegaan bij Milena om de situatie te bekijken en gevoel te krijgen bij het kantoor. Het verbouwingsbedrag leek mij wat aan de hoge kant namelijk. Inmiddels kennisgemaakt en een goede indruk gekregen. Ben als headhunter in de financiële wereld 'kind aan huis' bij accountantskantoren en dit kantoor maakte een stabiele indruk. Vooral omdat zij veel, relatief kleinere klanten hebben, verspreid over het land. Hoeft geen acquisitie te doen klanten komen vanzelf (net als ik, ook vandaag klant geworden). Er is dus geen risico dat groot deel omzet wegvalt omdat er bijvoorbeeld één grote klant vertrekt. Verbouwing is echt nodig. Kantoor is te klein en te eenvoudig. Na verbouwing zal ze stagiaires en een assistent (of twee) kunnen aannemen om verder te groeien. Kortom in mijn ogen prima investering met mooi rendement en voldoende zekerheden.
pi_202796922
Nieuw project CP:
https://mijn.crowdpartners.nl/ProjectDetail.aspx?projectid=PF0120

7.5% 60 mnd
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 25 december 2021 @ 09:12:36 #225
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_202796972
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2021 08:32 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Ik twijfel erg aan de echtheid van deze reactie
[..]

Mogelijk als opdracht geschreven. Opbrengst van de opdracht gelijk aan de investering.
Zo risico gelijk naar "nul". Leuke actie toch :(
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')