abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 december 2021 @ 09:18:45 #1
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_202643243
Verbazingwekkend dat er nog geen topic over is want het is toch wel een beetje de opvolger van Probleemwijken.

Op een paar plekken in Nederland zijn noodwoningen neergezet als een laatste kans voor totaal ontspoorden. Ex politieman Dwight van de Vijver bezoekt deze zgn containerdorpen en geeft ons een inkijk in het leven van deze mensen

https://www.npostart.nl/welkom-in-containerdorp/VPWON_1331033
pi_202643288
Welkom in Containerdorp mag niet eens in de schaduw staan van probleemwijken.
pi_202643317
Nog niet gekeken, misschien vanmiddag ff doen. (Heb wel een keer iets met containerwoningen gezien, maar volgens mij was het niet van deze reeks. Weet ik ff niet zeker.)
Maar dit soort programma's (Ook die van Beau die zo'n Tokkiebuurt in ging) neigen tegenwoordig veel meer naar respectvolle interviews en documantaires om toch ook de menselijke kant van de bewoners te laten zien.

Terwijl Probleemwijken.... _O-
  donderdag 16 december 2021 @ 09:29:29 #4
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_202643340
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 09:26 schreef ToT het volgende:
Nog niet gekeken, misschien vanmiddag ff doen. (Heb wel een keer iets met containerwoningen gezien, maar volgens mij was het niet van deze reeks. Weet ik ff niet zeker.)
Maar dit soort programma's neigen tegenwoordig veel meer naar respectvolle interviews en documantaires om toch ook de menselijke kant van de bewoners te laten zien.

Terwijl Probleemwijken.... _O-
Ik heb met terugwerkende kracht begrepen dat men bij Probleemwijken ook gerust een paar kratten bier neerzette om wat smeuïge beelden te krijgen
  donderdag 16 december 2021 @ 09:30:31 #5
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_202643345
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 09:23 schreef dexamfetamine het volgende:
Het is geen wedstrijd hè :')
pi_202643351
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 09:29 schreef the-eye het volgende:

[..]
Ik heb met terugwerkende kracht begrepen dat men bij Probleemwijken ook gerust een paar kratten bier neerzette om wat smeuïge beelden te krijgen
Dat idd ja! _O-
De ene kant had het idd over kratten terwijl de andere kant zei dat er misschien af en toe een blikkie is toegeschoven om toch een beetje een gezellige band op te bouwen met de bewoners! :P

Buiten dat gratis bier hadden de bewoners echter niet heel veel samenhangende verhalen over hoe en waarom ze in een verkeerd daglicht gezet zouden zijn.
pi_202643491
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 09:23 schreef dexamfetamine het volgende:
Precies

Die kerel die zijn stiefdochter had verkracht en dan dat de moeder van dat kind dan bij hem blijft. Dat die daar dan iets van zegt en hij 'ja, maar ik heb er toch voor in de bak gezeten' _O-
pi_202643603
Waarom zou ik naar die ellende kijken?
Als ik leedvermaak wil zien kijk ik wel naar een toespraak van Willem-Alexander.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 16 december 2021 @ 10:46:50 #9
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_202644169
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 09:56 schreef Harvest89 het volgende:
Als ik leedvermaak wil zien kijk ik wel naar een toespraak van Willem-Alexander.
Ik ervaar het o.a. als dit bestaat dus ook en niet zozeer als leedvermaak
  † In Memoriam † donderdag 16 december 2021 @ 11:08:44 #10
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_202644469
Probleemwijken was eens en nooit meer, waarschijnlijk. Na een van de uitzendingen volgde direct rellen die dagen aanhielden en twee hoofdrolspelers pleegden niet lang na de uitzending zelfmoord. Het had Ik denk niet dat iemand het nog aandurft deze SBS6-aanpak te gebruiken. De regisseur gaf na afloop toe dat hij sommige beelden, zoals van Willem (Schuld van de Rabobank!!) Die seksueel misbruik van zijn stiefdochter toegaf.

De EO-aanpak voelt dan ook aan als een daadwerkelijke documentaire. De presentator kijkt een beetje de kat uit de boom totdat de bewoners zich oké voelen (of te bezopen/doorgesnoven) om hem binnen te laten. Op zich een goeie tactiek om mensen aan het praten te krijgen.

De speedverslaafde onverstaanbare Richard is by far de meest vermakelijke bewoner. Echt een voorbeeld van iemand die beyond saving is. Dat moment dat hij ruiten van de buren insmijt en zich opgewonden voordoet als slachtoffer is uiterst vermakelijk. Daartegenover staan bewoners die minder spannend zijn, zoals de verdwaasde hoarder en de oud-ijzerverzamelaar. De presentator vraagt niet erg veel door en zet in op begrip, waardoor veel vragen onbeantwoord blijven. Ze hebben het verneukt, eigen schuld, balen!

Een begrijpelijke aanpak, zeker van EO, maar helaas word niet altijd duidelijk wat in de kern de reden is dat mensen hier terecht komen. En heel eerlijk wil ik als kijker gewoon actie als in probleemwijken zien.
:')
pi_202644488
Alleen Richard vond ik grappig.

Vond die Dwight - zeker aan het begin van de serie - echt een kneus. Hij kan zich niet inleven in die lui, erg afstandelijk.
Moeten zij weten
  † In Memoriam † donderdag 16 december 2021 @ 11:11:54 #12
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_202644509
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 09:29 schreef the-eye het volgende:

[..]
De regisseur ontkent dat, en als het waar is zou het tegen elke journalistieke ethiek ingaan. Het is een gerucht dat makkelijk kan worden weggezet als poging van de bewoners om de schuld bij SBS te zetten.

Bewoner Bart was later in een andere uitzending waar hij zei dat SBS een vertekend beeld had neergezet. Zo zouden ze een beeld scheppen dat ze de hele dag bier aan het drinken waren. Zei hij, terwijl hij op dat moment een halve liter bier aan het drinken is _O-
:')
pi_202644932
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 09:56 schreef Harvest89 het volgende:
Het is of was (ik weet niet of het nog bezig is) geen leedvermaak hoor, tenminste, zo ervoer ik het niet. Wel zijn sommige types nogal grappig en uitzonderlijk. Tegelijkertijd lieten ze ook de tragiek daarachter zien. ( ik heb niet alles gezien)
anonieme razernist
pi_202645503
Mooie serie geweest.
Om er nu het afgelopen is nog een topic over te openen is wel een beetje mosterd na de maaltijd. :')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_202645554
En Richard lijkt heel erg op het typetje Dirk uit 1981 van Wim de Bie:
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_202645630
Hij heet "van van de Vijver" blijkbaar. Geen idee waarom.
  donderdag 16 december 2021 @ 12:44:52 #17
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_202645719
quote:
14s.gif Op donderdag 16 december 2021 12:26 schreef golfer het volgende:
Mooie serie geweest.
Om er nu het afgelopen is nog een topic over te openen is wel een beetje mosterd na de maaltijd. :')
Ach.... bij voetbalwedstrijden doen we toch ook een nabeschouwing?
  donderdag 16 december 2021 @ 12:47:06 #18
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_202645748
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 11:11 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]
De regisseur ontkent dat, en als het waar is zou het tegen elke journalistieke ethiek ingaan. Het is een gerucht dat makkelijk kan worden weggezet als poging van de bewoners om de schuld bij SBS te zetten.

Bewoner Bart was later in een andere uitzending waar hij zei dat SBS een vertekend beeld had neergezet. Zo zouden ze een beeld scheppen dat ze de hele dag bier aan het drinken waren. Zei hij, terwijl hij op dat moment een halve liter bier aan het drinken is _O-
We kunnen er over discussieren hoe erg het is maar laten we niet gaan doen alsof televisiemakers niet voor de kijkcijfers gaan.
Als zo'n filmploeg 3x meemaakt dat ze een, door alcohol, heftige avond missen helpen ze echt het lot wel een handje door dan een keer voor bier te zorgen. Tuurlijk man!
pi_202646262
Prachtig programma, waarin Dwight op een hele mooie manier inkijk geeft in het dagelijks leven van de bewoners. Met veel respect en uit een goed hart.
pi_202646317
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 13:17 schreef JanGroen het volgende:
Prachtig programma, waarin Dwight op een hele mooie manier inkijk geeft in het dagelijks leven van de bewoners. Met veel respect en uit een goed hart.
Goedkoop scoren. De EO had dit niet moeten uitzenden.
  donderdag 16 december 2021 @ 16:18:08 #21
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_202649277
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 09:18 schreef the-eye het volgende:
Verbazingwekkend dat er nog geen topic over is want het is toch wel een beetje de opvolger van Probleemwijken.

Op een paar plekken in Nederland zijn noodwoningen neergezet als een laatste kans voor totaal ontspoorden. Ex politieman Dwight van de Vijver bezoekt deze zgn containerdorpen en geeft ons een inkijk in het leven van deze mensen

https://www.npostart.nl/welkom-in-containerdorp/VPWON_1331033
Er zat ook een vrouw tussen die er nog wel redelijk mooi uitzag en ook prima uit haar woorden kon komen. Wat deed zij daar?
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
  donderdag 16 december 2021 @ 16:23:00 #22
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_202649345
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 16:18 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Er zat ook een vrouw tussen die er nog wel redelijk mooi uitzag en ook prima uit haar woorden kon komen. Wat deed zij daar?
Is dat niet de beheerster?
  donderdag 16 december 2021 @ 16:23:48 #23
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_202649366
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 16:23 schreef the-eye het volgende:

[..]
Is dat niet de beheerster?
Nee, zij woonde in dat donkerblauwe huisje.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_202649550
Klopt, dat was de partner van een andere bewoner. Ze zag er op het oog normaal / goed uit. Ze praatte ook normaal. Ondanks dat had ze veel problemen qua verslaving.
pi_202694529
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 13:21 schreef Nober het volgende:

[..]
Goedkoop scoren. De EO had dit niet moeten uitzenden.
Ja maar hoe gaat de EO anders excuusneger Dwight van van de vijver in de etalage zetten? Een en al pulp bij de Nederlandse publieke omroep. Vol nietszeggende talentloze mensen.

Als je maar zwart of gay of trans bent dan krijg je een programmaatje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')