quote:Het nieuwe seizoen van De slimste mens staat voor de deur. Vanaf maandag 13 december gaan de deelnemers uitmaken wie er dit seizoen de trofee van Lisa Loeb mag overnemen.
Onder leiding van Philip Freriks en het kritisch oog van kritisch en enig jurylid Maarten van Rossem gaan dagelijks drie prominente Nederlanders de strijd aan.
https://kro-ncrv.nl/dit-zijn-de-deelnemers-van-de-slimste-mens-0quote:Wie o wie is De slimste mens? Nieuwsmakers, politici, acteurs, en vele andere prominenten maken zich op voor de strijd om de eervolle titel van 'de slimste mens' in de wacht te slepen.
De slimste mens is een tv-quiz waarbij het niet alleen gaat om kennis en algemene ontwikkeling, maar ook om associatief kunnen denken. Kritisch jurylid Maarten van Rossem staat Philip Freriks bij en levert op zijn geheel eigen wijze commentaar op de kandidaten en hun kennis.
Iedere werkdag ontvangt presentator Philip Freriks drie Bekende Nederlanders die aanspraak maken op de titel 'de slimste mens'. Per aflevering valt één kandidaat af. De volgende dag komt een nieuwe deelnemer in de plaats. Wie zich het langst staande houdt in de vragenarena en de bloedspannende finale overleeft, mag zich De slimste mens noemen!
quote:Annette van Trigt (presentatrice)
Bettina Holwerda (musicalster)
Elke Vierveijzer (cabaretier, winnares Poelifinario)
Fatima Warsame (journalist, columnist, presentatrice)
Frank Heinen (sportschrijver, Volkskrantcolumnist)
Henk van Straten (schrijver, columnist)
Joosje Duk (filmmaker, auteur)
Joost Eerdmans (fractievoorzitter JA21)
Johan Nijenhuis (filmregisseur)
Justus van Dillen (acteur, o.a. Dertigers)
Koos Buster (kunstenaar, Minister of Ceramic Affairs)
Marie Lotte Hagen (auteur, oprichter feministisch platform Damn Honey)
Martin Visser (financieel journalist Telegraaf)
Milouska Meulens (voormalig presentatrice Jeugdjournaal)
Pete Wu (journalist, auteur)
Randy Fokke (actrice)
Remy Evers (cabaretier, Winnaar Cameretten 2019)
Rosanne Hertzberger (microbioloog, columnist NRC)
Steef de Jong (theatermaker)
Tessa Veldhuis (sportpresentatrice, ex-rugby international)
Thorn Roos de Vries (acteur)
Vera Siemons (DJ 3FM, podcast Lesbische Liga)
Wouter Bouwman (NPO Radio 1-presentator, genomineerd Marconi Talent Award)
Yuki Kempees (Muzikant, Kriss Kross Amsterdam)
Zaïre Krieger (spoken word artist, vertaalster Amanda Gorman)
Jij zei Portugal.quote:Op woensdag 15 december 2021 21:05 schreef Slobeend het volgende:
Ik ben vlaggenexpert. Ik daag je uit @:koffieplanter
Ik had liever de vlaggen gehad dan de songtitels.quote:Op woensdag 15 december 2021 21:05 schreef la_perle_rouge het volgende:
Deze galerij is wel héééél veel makkelijker
Allemaal kleuren, en bekende nummers.quote:Op woensdag 15 december 2021 21:06 schreef XSbig het volgende:
[..]
Ik had liever de vlaggen gehad dan de songtitels.
117. Maar ik moest een paar keer de Engelse naam opzoekenquote:Op woensdag 15 december 2021 21:07 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
https://www.sporcle.com/games/g/worldflags
Let us commence.
Ik ben ook gestrand op 117.quote:Op woensdag 15 december 2021 21:27 schreef Slobeend het volgende:
[..]
117. Maar ik moest een paar keer de Engelse naam opzoeken.
quote:Op woensdag 15 december 2021 21:33 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Ik ben ook gestrand op 117.
Verschrikkelijkquote:Op woensdag 15 december 2021 21:11 schreef Koffieplanter het volgende:
Mag ik dit ontzettend ongrappig vinden?
Ja, slangen en hagedissen ruiken door steeds hun tong uit te steken en weer in te trekken. Ik dacht dat het ergens in hun gehemelte zat.quote:Op donderdag 16 december 2021 20:53 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Het orgaan bevindt zich in het hoofd/holtes volgens mij
Kloptquote:Op donderdag 16 december 2021 20:56 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ja, slangen en hagedissen ruiken door steeds hun tong uit te steken en weer in te trekken. Ik dacht dat het ergens in hun gehemelte zat.
Kennelijk vallen 'slurfdieren' in die categorie, nooit gewetenquote:Op donderdag 16 december 2021 21:04 schreef la_perle_rouge het volgende:
Is een olifant een hoefdier?
Thee ei
Je hebt het goed gehoord!quote:Op donderdag 16 december 2021 21:11 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Dat hoorde ik ook, en in de lijst stond ampersand ( ik wistniet dat je het met een d schreef.
Mao zei ie welquote:Op donderdag 16 december 2021 21:12 schreef la_perle_rouge het volgende:
Druppeltjes = kruidenpreparaat?
En wat was dat andere wat hij niet zei en ineens goed was?
Aan sommige landingen ervan echter wel.quote:Op donderdag 16 december 2021 21:16 schreef Koffieplanter het volgende:
Aan parachutespringen kun je niet doodgaan.
Bij kruidenpreparaat zei hij Shambhalaquote:Op donderdag 16 december 2021 21:12 schreef la_perle_rouge het volgende:
Druppeltjes = kruidenpreparaat?
En wat was dat andere wat hij niet zei en ineens goed was?
Ze had naar 2 seconden moeten gaan inderdaadquote:Op donderdag 16 december 2021 21:18 schreef la_perle_rouge het volgende:
Niet passen, liever tijd aflopen dan passen!
Ik durfde niet.quote:Op vrijdag 17 december 2021 20:53 schreef la_perle_rouge het volgende:
Hoeveel mensen zitten er nu thuis voor de tv kijken of ze op deze wijze ook geluid kunnen produceren?
Jacob is een van de bekendste acteurs van Nederland toch? Hij zat ook in In Therapie en spreekt een hoop reclames inquote:Op vrijdag 17 december 2021 20:57 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
On-BN’ers, hoewel ik Jacob herken uit de serie BuZa.
Braziliaans nadat hij al Portugees goed had was ook wel leuk.quote:
Hoe kan je zo niet op de hoogte zijn van de politiekquote:Op vrijdag 17 december 2021 21:08 schreef XSbig het volgende:
[..]
Ik heb speciaal Fok op mn telefoon geopend om hier te komen lachen.
Politieke nitwitsquote:
Liever Tiktok filmpjes maken/kijken joh.quote:Op vrijdag 17 december 2021 21:10 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Politieke nitwitszo weinig van politiek weten… ( en wij vandaag op school klagen over havo-leerlingen die nooit naar het journaal kijken of een krant inzien…)
Nou inderdaad ik volg helemaal niet alles van de politiek, maar dit is gewoon algemene ontwikkelingquote:
Hopelijk die misplaatste tatoo’s.quote:Op vrijdag 17 december 2021 21:13 schreef Koffieplanter het volgende:
Er gaat in ieder geval een matige kandidaat naar huis, dat is mooi.
Waarom passen zoveel kandidaten als ze daardoor kansloos worden?quote:Op vrijdag 17 december 2021 21:19 schreef hhh38 het volgende:
Waarom vergeten zoveel kandidaten te passen
Welke situatie doel je op?quote:Op vrijdag 17 december 2021 21:20 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Waarom passen zoveel kandidaten als ze daardoor kansloos worden?
Als de ander nog maar één seconde heeft, kun je winnen door bij twee(plus) seconden te passen.quote:
Als je al onder de 20 zit is het de vraag wat slimmer is. Als je meteen past geef je de ander de kans om 1 goed antwoord te geven in een seconde, als je je tot 1 laat zakken ben je zelf als eerst aan de beurt.quote:Op vrijdag 17 december 2021 21:35 schreef svann het volgende:
[..]
Als de ander nog maar één seconde heeft, kun je winnen door bij twee(plus) seconden te passen.
Die komt dan als tweede aan de beurt en/of moet als eerste beginnen.
Ik had geen type-zin, wel gekeken. Maandag weerquote:Op vrijdag 17 december 2021 21:38 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Hoi, ik mis je op vrijdag. Kaartavond?
Groot gelijk.quote:Op vrijdag 17 december 2021 22:07 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ik had geen type-zin, wel gekeken. Maandag weer
Valt wel mee toch? Hij is gewoon niet zo'n uitbundig type.quote:Op zondag 19 december 2021 18:03 schreef -Sigaartje het volgende:
Jakob had er beter niet bij kunnen zijn. Onderuitgezakt en hij is totaal ongeïnteresseerd. Wat doe je hier dan, vraag ik me af.
Inderdaad, je kan hem ook "relaxed" noemenquote:Op zondag 19 december 2021 22:33 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Valt wel mee toch? Hij is gewoon niet zo'n uitbundig type.
Kennis heeft hij genoeg, dus ik stoor me er verder niet aan.
Hij is serieus, geconcentreerd en weet veel.quote:Op zondag 19 december 2021 18:03 schreef -Sigaartje het volgende:
Jakob had er beter niet bij kunnen zijn. Onderuitgezakt en hij is totaal ongeïnteresseerd. Wat doe je hier dan, vraag ik me af.
Inderdaad jaquote:Op maandag 20 december 2021 20:43 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Klopt, ik vond luis ook vrij algemeen.
Ik zei het.quote:Op maandag 20 december 2021 21:09 schreef Koffieplanter het volgende:
Randy is wel een leuke vrouw. Het weet verdomd weinig, maar het is een vooruitgang ten opzichte van Remy.
quote:Op maandag 20 december 2021 21:11 schreef Postbus100 het volgende:
Maar terecht dan weer dat ze nummer 100 fout rekenen als ze B100 zoeken. Dat is toch echt wel specifiek...(dat deed Philip ook)
B 1-0-0 maakt het zo specifiekquote:Op maandag 20 december 2021 21:11 schreef Postbus100 het volgende:
Maar terecht dan weer dat ze nummer 100 fout rekenen als ze B100 zoeken. Dat is toch echt wel specifiek...(dat deed Philip ook)
Oh, ik noemde hem wel Bhonderd, zo noemde hij zichzelf ook wel (of de Baron noemde hem zo). Maar niet Nummer honderd ofzo.quote:Op maandag 20 december 2021 21:11 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
[..]
B 1-0-0 maakt het zo specifiek
Dat is geen arrogantie maar gewoon zelfverzekerdheid. Hij is intelligent en weet best veel, anders kom je natuurlijk ook niet zo ver, en om daar nu onzekerheid of valse bescheidenheid over te veinzen, dat is pas irritant.quote:Op maandag 20 december 2021 22:21 schreef Cupfighter het volgende:
Ik ben eerlijk gezegd niet z'n fan van Jacob, hij is slim hoor maar ik vind hem wat arrogant overkomen
Ik denk dat hij gewoon niet zo'n spelletjesfanaat is. Bram was vorig seizoen bijvoorbeeld ook zelfverzekerd, maar flipte compleet als ie iets niet wist. Jacob lijkt het niets te doen en dat komt dan arrogant overquote:Op dinsdag 21 december 2021 14:28 schreef Farenji het volgende:
[..]
Dat is geen arrogantie maar gewoon zelfverzekerdheid. Hij is intelligent en weet best veel, anders kom je natuurlijk ook niet zo ver, en om daar nu onzekerheid of valse bescheidenheid over te veinzen, dat is pas irritant.
Als Jacob nog niet arrogant was dan is ie dat nu welquote:Op dinsdag 21 december 2021 13:06 schreef Koffieplanter het volgende:
Arjen Fortuin van het NRC is ook fan van Jacob, maak ik op uit zijn laatste Zap.
Zo zie ik het ook en volgens mij vindt hij dat Philip soms teveel ouwehoert.quote:Op dinsdag 21 december 2021 15:43 schreef tiki het volgende:
Eerst vond ik Jacob ook wel arrogant overkomen. Maar nu ik hem wat vaker gezien heb kan dat ook gewoon serieusheid zijn, in combinatie met veel weten en dat hij daar dan soms over gaat juichen.
Maar hij is heel goed en mag alleen daarom al van mij in de finale (waar hij al bijna in zit geloof ik).
En los hiervan; hij is ook nog eens een heel goede acteur. Ik heb hem in diverse totaal verschillende filmrollen gezien en vond hem steeds enorm geloofwaardig daarin.
Ik zit er stiekem wel op te hopen.quote:Op dinsdag 21 december 2021 20:41 schreef Tourniquet het volgende:
Zou er nog een aanvaring komen tussen Joost en Maarten?
Waarom? Ze hebben elkaar achter de schermen ook al gesproken.quote:Op dinsdag 21 december 2021 20:41 schreef Tourniquet het volgende:
Zou er nog een aanvaring komen tussen Joost en Maarten?
Begrijpelijkquote:Op dinsdag 21 december 2021 20:41 schreef la_perle_rouge het volgende:
Mijn dochter is toen ze 8 was huilend half uitgekleed een kledingwinkel uitgestormd omdat ze de radio aan hadden staan en Flappy gedraaid werd.
Nouja, omdat hun opvattingen lijnrecht tegenover elkaar staan? En Maarten steekt niet onder stoelen en banken een bloedhekel te hebben aan populistische politici.quote:Op dinsdag 21 december 2021 20:43 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Waarom? Ze hebben elkaar achter de schermen ook al gesproken.
quote:Op dinsdag 21 december 2021 20:45 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Het was dus wel koud buiten.
Ik er met de schoenen en broek achteraan…
Dat had bij Caroline weinig effectquote:Op dinsdag 21 december 2021 20:43 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Waarom? Ze hebben elkaar achter de schermen ook al gesproken.
Ik geloof 290quote:Op dinsdag 21 december 2021 21:06 schreef hhh38 het volgende:
Op hoeveel seconden stond ie na de Open Deur?
Even opgezocht, het was 41. Toen zei hij "dat wordt geen topscore deze keer".quote:Op dinsdag 21 december 2021 21:07 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet, ik dacht rond de 40-45
Die laatste rondes waren echt bizar, beter kon bijna niet. Met een beetje fatsoenlijke scores in ronde 1 en 2 had hij echt een record kunnen verbrekenquote:Op dinsdag 21 december 2021 21:20 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Even opgezocht, het was 41. Toen zei hij "dat wordt geen topscore deze keer".
465 punten in de laatste 3 rondes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |