abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_202640866
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:59 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Ja, er was toen een duidelijke route met een helder eindpunt: iedereen prikken = terug naar normaal. Nu lijkt het er steeds meer op dat we een soort boostercultuur ingaan met geen ander doel dan te voorkomen dat de zorg omvalt, zelfs met de maatregelen die we hebben. Er zijn geen garanties meer, van een terugkeer naar een normale samenleving heb ik al lang niet meer horen spreken, en dat gebrek aan perspectief is wel fnuikend voor de motivatie.
Goede analyse. We worden nu gegijzeld door de zorg, die moet tegen elke prijs overeind gehouden worden, al het andere is ondergeschikt. Totdat er een gamechanger komt is dat de patstelling waar we in zitten.
pi_202640874
Ik vraag me af of omikron zo'n issue gaat zijn. Zul je weer zien, extra maatregelen, maar die worden dan niet opgeheven omdat anders alles naar de tering gaat. Kijk! Ze werken! En dan zit je weer in zo'n vibe. Mooi man, deze wereld...
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 15 december 2021 @ 23:05:38 #228
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_202640876
quote:
3s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:02 schreef vosss het volgende:

[..]
Ik vrees vooral dat te veel mensen er zo over denken als jij en we straks met een QR maatschappij opgescheept zitten waarmee de overheid met 1 druk op de knop egaal wie of welke groep dan ook uit kan sluiten van de facto de gehele samenleving.

En dat voor een virus waar 99,309% niet aan dood gaan. Dat zijn er 120.925 als ik tel met 17,5 miljoen Nederlanders.

Elke dag gaan er (exclusief corona) gemiddeld zo een 432 mensen dood aan van alles in ons koude kikkerlandje.

120.925 doden vallen dus òòk zonder corona in ongeveer 279,92 dagen.

Dat is driekwart jaar ongeveer.

We zijn 2 jaar verder. Wat hebben we nu, 20K corona doden?

Doe eens 432 x 365 x 2.

Dat is 315.360 "gewone" doden in 2 jaar. Gewoon aan van alles wat er altijd al was. Kanker, ouderdom, hartfalen, ongelukken et cetera et cetera.

Staan de maatregelen nog wel in verhouding? Ik denk van niet.

En ja, ik ben er absoluut voorstander van om ons verlies te nemen en die 120.925 doden te incasseren.

Lullig als het iemands vader, moeder, kind, opa, oma of geliefde is. Voor mij is het ook lullig dat ik, samen met een kleine 1,5 miljoen(!!!) mensen goeddeels buitengesloten word.

Dus, graag die 120k incasseren en alles open. En ja, dat zeg ik ook als ik daar zelf of een van mijn geliefden bij zou zitten.

Waar we nu mee bezig zijn is totale waanzin, werkt voor geen meter èn staat in geen enkele verhouding.

Zo. Dat is er uit.
Maar het gaat niet om het aantal doden. De zorg!

Ben het overigens met je eens hoor, maar uiteindelijk leef ik zelf maar een keer en ben ik soms ook egoistisch. Het is ook zonde om principieel niet mee te doen aan de boosters waardoor ik me zelf allerlei dingen ontzeg; terwijl de rest van de samenleving zich niks aan trekt van mijn principes. Je zou inderdaad willen dat mensen massaal in opstand komen, maar dat gaat nooit gebeuren. Het gaat te geleidelijk allemaal, mensen wennen er aan en dan gaat het snel.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_202640880
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:46 schreef Discombobulate het volgende:
Ik zit me echt af te vragen om die booster te nemen. Ik ben jong en gezond, genoeg immuniteit nog en bovendien komt ik echt niet in het ziekenhuis. Prima toch? Bij die 'volledige' Pfizer dacht ik effe van "Ach, we doen het even met z'n allen en dan is het klaar". En gewoon ook voor de vrijheid. Vooruit dan maar dacht ik, kunnen we weer verder. Om die booster nu maar weer te nemen voor vrijheid vind ik krom. Het gaat nu echt tegen m'n principes in. Gaan we zo door blijven gaan? Waarom zou ik überhaupt die booster moeten nemen. Je moet 'm nemen voor de juiste redenen. En niet om toegang te krijgen tot de maatschappij. We zijn geen communisten...
Spijker op ze kop!
pi_202640889
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 22:52 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
Het antwoord gaat in hele grote mate afhangen van hoe egocentrisch/egoistisch je bent. Ben je bereid uit te zoomen in het landsbelang te denken? Zo nee. Niet nemen. Zo ja. Gefeliciteerd. :)
In het landsbelang zou zijn om die 120K doden gewoon te incasseren. Even door de zure appel heen bijten en we kunnen allemaal weer normaal doen. Dàt is in het landsbelang.

De gehele economie slopen, een 10-voud aan mensen uitsluiten van de samenleving en een totalitair controlesysteem optuigen is dat niet.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 15 december 2021 @ 23:06:15 #231
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_202640890
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:03 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Hier sinds een tijdje een crosstrainer in huis; dat is wel echt een blessing hoor.

Maar ik zou het sowieso onzin vinden als ze de sport ook nogmaals raken, je moet je bevolking juist in beweging houden.
Idd. Zit er sterk aan te denken om in het geval van sluiting gewoon een provisorische barbell van een houten stok + autobanden hier in de schuur te maken. Pull-up bar heb ik gelukkig al aan de muur hangen ...
pi_202640913
Waarom krijg ik Groundhog Year (groudnhog day) vibes van die omikron variant :{
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_202640917
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:02 schreef inslagenreuring het volgende:
Weinig principieel dan, jouw vrienden.
hahaha ok principes. Ja dat is wat de deur uit gaat wanneer het puntje bij het paaltje komt. Niet heel verbazingwekkend. :)
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
  woensdag 15 december 2021 @ 23:07:53 #234
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_202640922
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:05 schreef Discombobulate het volgende:
Ik vraag me af of omikron zo'n issue gaat zijn. Zul je weer zien, extra maatregelen, maar die worden dan niet opgeheven omdat anders alles naar de tering gaat. Kijk! Ze werken! En dan zit je weer in zo'n vibe. Mooi man, deze wereld...
Als het fout loopt: foei richting het volk en volgende keer grijpen we lekker nog harder in; zonder de maatregelen was het nog erger geweest.

Als de cijfers blijven dalen/laag blijven: zonder de maatregelen gaat alles weer keihard stijgen en dat risico willen we niet nemen; dus nog even volhouden. De maatregelen werken, dus die zetten we een volgende keer ook weer lekker in om een harde klap uit te delen. Hou vol!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_202640930
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:03 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Hier sinds een tijdje een crosstrainer in huis; dat is wel echt een blessing hoor.

Maar ik zou het sowieso onzin vinden als ze de sport ook nogmaals raken, je moet je bevolking juist in beweging houden.
Denk dat ze zover van de maatschappij afstaan, dat ze geen idee hebben wat de impact is van dit besluit.
En de besmettingen zullen daar echt geen groot probleem zijn.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202640936
quote:
7s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:06 schreef vosss het volgende:
In het landsbelang zou zijn om die 120K doden gewoon te incasseren. Even door de zure appel heen bijten en we kunnen allemaal weer normaal doen. Dàt is in het landsbelang.

De gehele economie slopen, een 10-voud aan mensen uitsluiten van de samenleving en een totalitair controlesysteem optuigen is dat niet.
Gefeliciteerd
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
  woensdag 15 december 2021 @ 23:08:40 #237
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_202640940
POLL
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  woensdag 15 december 2021 @ 23:08:54 #238
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_202640943
quote:
14s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:07 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
hahaha ok principes. Ja dat is wat de deur uit gaat wanneer het puntje bij het paaltje komt. Niet heel verbazingwekkend. :)
Dan verdien je simpelweg je prikabbo
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_202640953
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:08 schreef popje het volgende:
[poll=3253]
Want oud&nieuw viering is spreadevent
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_202640959
quote:
[poll=3253]
Een avondklok tíjdens de jaarwisseling. En dan verwachten dat iemand zich er ook echt aan gaat houden. :')
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  woensdag 15 december 2021 @ 23:10:10 #241
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_202640968
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:07 schreef ESF1Gamer het volgende:
Waarom krijg ik Groundhog Year (groudnhog day) vibes van die omikron variant :{
Volgend jaar december draaien ze dezelfde persco af. Hoeven ze alleen het woord "omicron" een voice-over te geven.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_202640974
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:08 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
Gefeliciteerd
Je zei wat anders
vosss is de naam,
pi_202640981
quote:
7s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:06 schreef vosss het volgende:

[..]

Ira Helsloot had het nog over het landsbelang bij De Balie van een paar dagen geleden. Staat wel op YouTube (zit mob dus te lui om te linken en op te zoeken). Wat wij doen is totaal niet in het landsbelang.
pi_202640984
quote:
14s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:07 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Als het fout loopt: foei richting het volk en volgende keer grijpen we lekker nog harder in; zonder de maatregelen was het nog erger geweest.

Als de cijfers blijven dalen/laag blijven: zonder de maatregelen gaat alles weer keihard stijgen en dat risico willen we niet nemen; dus nog even volhouden. De maatregelen werken, dus die zetten we een volgende keer ook weer lekker in om een harde klap uit te delen. Hou vol!
"We varen in de mist en de omnicron variant zorgt ervoor dat die mist niet opklaart, we moeten daardoor helaas weer zwaarder ingrijpen om te voorkomen dat we vastlopen op de zandbank" - "Om die reden gaan we terug naar de maatregelen van vorig jaar"
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202640989
quote:
[poll=3253]
Ik doe daar niet meer aan mee mocht dat er nog een keer van komen. :)
vosss is de naam,
pi_202641004
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:10 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ira Helsloot had het nog over het landsbelang bij De Balie van een paar dagen geleden. Staat wel op YouTube (zit mob dus te lui om te linken en op te zoeken). Wat wij doen is totaal niet in het landsbelang.
Wat bedoel je met "wat wij doen"?
vosss is de naam,
pi_202641019
quote:
7s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:11 schreef vosss het volgende:

[..]
Ik doe daar niet meer aan mee mocht dat er nog een keer van komen. :)
Ik ook niet. Ik heb een harde afspraak met een vriend staan dat we ons thuiskantoor verhuizen naar een plek waar het beter is. En waarschijnlijk ook warmer.
pi_202641042
quote:
5s.gif Op woensdag 15 december 2021 23:11 schreef vosss het volgende:

[..]
Wat bedoel je met "wat wij doen"?
Rutte, de jonge, VWS, etc.
  woensdag 15 december 2021 @ 23:14:18 #249
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202641069
quote:
[poll=3253]
Horeca dicht geloof ik wel
Niet essentiële winkels kan ik me ook voorstellen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_202641070
Zweden is trouwens wel echt de grote winnaar van hoe je een pandemie bestrijdt naar mijn mening. Het is daar gewoon nog redelijk normaal gebleven.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')