abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202618445
Mijn vorige topic omtrent ongepaste aanrakingen werd gesloten. Dit door ongepaste opmerkingen van fokkers.

Gezien ik nog twijfel hoe precies op te pakken en nog een beetje bemoedigende woorden nodig heb hier wederom een poging. Mods hebben aangegeven eerder in te grijpen. Ik vind het wel om te kotsen dat ik mijzelf moet verdedigen.

Het probleem was:

Het kan wel eens awkward zijn bij een fysiotherapeut. De man vraagt je je helemaal uit te kleden op je ondergoed na en even te gaan liggen.

Het uitdoen van de bh leek onnodig dus dat weiger ik. Anyway, dan start zo een behandeling en dan lig je terwijl hij de rug masseert vanaf de hoofdzijde. Op sommige momenten voel ik hem, zijn zaakje, tegen mijn hoofd aan. Dan denk je, oh gaat vast per ongeluk.
Ik voelde mij daar achteraf niet prettig bij en zal hem dat de volgende keer als dit weer gebeurt melden, maar dacht wel: valt dit nou onder overschrijdend/onacceptabel gedrag? Kwam er niet uit en ben benieuwd naar jullie mening
pi_202618494
Ik wil hem aanspreken. Maar eigenlijk ook weer niet. Ik wil een afspraak maken met zijn andere collega, maar dan loop ik weg voor een probleem. Ik weet zeker dat hij gaat zeggen: je ziet het fout. Echt sommige mannen :r
pi_202619193
ik report elke onzin post.
  dinsdag 14 december 2021 @ 19:33:04 #4
363940 Vervloektesloddervos
Hygiëne is voor hipsters
pi_202619423
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 19:04 schreef Rupibma het volgende:
Ik wil hem aanspreken. Maar eigenlijk ook weer niet. Ik wil een afspraak maken met zijn andere collega, maar dan loop ik weg voor een probleem. Ik weet zeker dat hij gaat zeggen: je ziet het fout. Echt sommige mannen :r
Als je je zinnen al gezet hebt op dat het expres ging, zal een ontkenning je wellicht alleen maar bozer maken. Dat helpt niet.

Ik zou zeggen spreek hem aan, geef aan dat het je ongemakkelijk maakte en probeer te letten op hoe zijn reactie is. Als hij het oprecht niet doorhad dan zal hij er een beetje van schrikken en zich meteen verontschuldigen. Reageert hij defensief en afwijzend dan moet je na gaan denken over vervolgstappen.

Succes!
pi_202619504
quote:
Maak het nou voor jezelf niet zo moeilijk en ga er niet meer heen. Klaar.
pi_202619612
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 19:35 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Maak het nou voor jezelf niet zo moeilijk en ga er niet meer heen. Klaar.
Het is een speciale fysio, als ik daar niet heen ga moet ik 35 km verderop zijn ;( Ga dan liever naar zijn collega.
Ik wil het niet makkelijker maken, want dat doe ik altijd. Ik wil voor mijzelf opkomen.
pi_202619648
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 19:33 schreef Vervloektesloddervos het volgende:

[..]
Als je je zinnen al gezet hebt op dat het expres ging, zal een ontkenning je wellicht alleen maar bozer maken. Dat helpt niet.

Ik zou zeggen spreek hem aan, geef aan dat het je ongemakkelijk maakte en probeer te letten op hoe zijn reactie is. Als hij het oprecht niet doorhad dan zal hij er een beetje van schrikken en zich meteen verontschuldigen. Reageert hij defensief en afwijzend dan moet je na gaan denken over vervolgstappen.

Succes!
Dank je wel.

Ik twijfelde heel erg, maar kreeg reacties dat het niet helemaal ok is.
pi_202620081
Zou je je prettiger voelen bij bellen?
Somebody that I used to know
pi_202620345
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 19:53 schreef Postbus100 het volgende:
Zou je je prettiger voelen bij bellen?
Weet je wat het is. Het is een iel mannetje, zo een van wie je het niet verwacht. Ik ben er over na gaan denken en herinnerde mij dat hij dit de eerste afspraak ook deed, toen dacht ik ook: per ongeluk. De tweede keer dacht ik, oh, dit is onprettig. Daarna: ach, boeie. Het is maar een bolling.
Je ziet, ik reageer hier niet zo goed op. Daarom wil ik dit met hem bespreken, want ik kan het idd verkeerd hebben. Ik hoop daar zo enorm op, want ik maak dit zo vaak mee met mannen. En ik ben zo slecht met mannen en contact, wederom: ik ben slecht met grenzen als deze zo vaag zijn als dit. Zijn lichaamstaal kan meer zeggen. Ik hoop gewoon dat ik het verkeerd heb denk ik.
  † In Memoriam † dinsdag 14 december 2021 @ 20:12:21 #10
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_202620667
.
Wauw.

Ik raak moedeloos van jullie en van de modjes die mensen als jij een kans geven.
[/quote]

verwacht je dan dat een modje de hele tijd meeleest hier ?

Jij voelt je niet prettig bij dat iele mannetje, dan moet je voor jezelf bedenken wat je wilt, je moet het zelf doen.
Als je voor jezelf wilt opkomen dan spreek je hem er netjes op aan en als je dat niet ziet zitten doe je niets en blijf je met een rot gevoel zitten.
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_202620688
quote:
Even over die laatste 2 zinnen. Kan het niet zo dat jij het fout ziet en het echt per ongeluk is? Of was het denk je echt bewust? Indien dat laatste, dan mag je hem er zeker op aanspreken, maar waarschijnlijk ontkent die toch. Echter als je echt denkt dat het bewust was zou ik er zelf niet meer heen gaan.
pi_202620806
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 20:12 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Even over die laatste 2 zinnen. Kan het niet zo dat jij het fout ziet en het echt per ongeluk is? Of was het denk je echt bewust? Indien dat laatste, dan mag je hem er zeker op aanspreken, maar waarschijnlijk ontkent die toch. Echter als je echt denkt dat het bewust was zou ik er zelf niet meer heen gaan.
Gisteren was ik ervan overtuigd dat het hard was. Toen ik mijn kleding aandeed keek ik naar zijn broek en dacht ik hetzelfde. Nu ben ik aan het twijfelen. 😬
  † In Memoriam † dinsdag 14 december 2021 @ 20:24:48 #13
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_202621005
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 20:16 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Gisteren was ik ervan overtuigd dat het hard was. Toen ik mijn kleding aandeed keek ik naar zijn broek en dacht ik hetzelfde. Nu ben ik aan het twijfelen. 😬
Misschien kwam die bobbel omdat jij naar zijn broek keek :s)
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_202621064
quote:
88s.gif Op dinsdag 14 december 2021 20:24 schreef just me het volgende:

[..]
Misschien kwam die bobbel omdat jij naar zijn broek keek :s)
Maar dat deed ik pas nadat hij klaar was.
pi_202621096
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 20:16 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Maar ook dan nog, zelfs als is het hard betekend het nog niet dat hij jou expres heeft aangeraakt.
Ik zeg niet dat het niet zo is hoor. Maar om die conclusie 1 op 1 te trekken vind ik iets te kort door de bocht.

Wat wil je er zelf eigenlijk mee bereiken? Dat hij het toegeeft? En dan? Ga je er dan weer heen?
pi_202621167
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 20:28 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Maar ook dan nog, zelfs als is het hard betekend het nog niet dat hij jou expres heeft aangeraakt.
Ik zeg niet dat het niet zo is hoor. Maar om die conclusie 1 op 1 te trekken vind ik iets te kort door de bocht.

Wat wil je er zelf eigenlijk mee bereiken? Dat hij het toegeeft? En dan? Ga je er dan weer heen?
Ik weet het niet om eerlijk te zijn. Wat is gezond gedrag in deze?
  dinsdag 14 december 2021 @ 20:44:11 #17
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_202621433
Ik heb ook de nodige behandelingen gehad van een fysio, maar ook van een masseuse of masseur. Hell, het gebeurt zelfs bij de tandarts nu ik er aan denk....

Als hij moet reiken om de juiste behandeling te geven kan het natuurlijk zomaar zijn dat hij tegen je aanstaat. Ik zou daar niet per definitie iets achter zoeken bij iemand met die professie. Hij ziet vaker vrouwen/mannen naakt en raakt ze ook echt vaker aan.

Neemt niet weg dat het voor jou onprettig kan voelen. Je kunt dit gewoon aangeven bij hem zonder hem meteen te betichten van opzet. Bv. als het weer gebeurt gewoon zeggen. Zo simpel kan het zijn.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_202621529
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 20:44 schreef sanger het volgende:
. Bv. als het weer gebeurt gewoon zeggen. Zo simpel kan het zijn.
Dat is niet simpel.
  † In Memoriam † dinsdag 14 december 2021 @ 21:00:55 #19
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_202621787
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 20:48 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Dat is niet simpel.
schrijf het op, zeg tegen hem dat je het moeilijk vindom het persoonlijk te zeggen en geef hem het briefje
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_202621841
quote:
88s.gif Op dinsdag 14 december 2021 21:00 schreef just me het volgende:

[..]
schrijf het op, zeg tegen hem dat je het moeilijk vindom het persoonlijk te zeggen en geef hem het briefje
Nee, liever zeg ik het hem :)
  † In Memoriam † dinsdag 14 december 2021 @ 21:04:12 #21
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_202621872
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 21:02 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Nee, liever zeg ik het hem :)
adem in, adem uit, en dan zeggen :P
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_202621920
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 19:38 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Het is een speciale fysio, als ik daar niet heen ga moet ik 35 km verderop zijn ;( Ga dan liever naar zijn collega.
Ik wil het niet makkelijker maken, want dat doe ik altijd. Ik wil voor mijzelf opkomen.
Er niet meer heen gaan is ook voor jezelf opkomen. Ik heb heel wat fysio’s en aanverwanten versleten in mijn leven en als ik me bij iemand om wat voor reden dan ook niet prettig voelde dan kwam ik daar echt niet meer. Gelukkig heb ik vaak toffe en kundige mensen getroffen, zodat er tijdens het ‘martelen’ ook nog gezelligheid was, maar je bent gewoon enorm kwetsbaar in zo’n situatie en dan moet je gewoon wegwezen als het niet ok voelt.
pi_202622025
quote:
88s.gif Op dinsdag 14 december 2021 21:04 schreef just me het volgende:

[..]
adem in, adem uit, en dan zeggen :P
Ik ben echt geen watje. Heb op het werk ook een melding gemaakt en toen dat slecht opgepakt werd de CEO face2face feedback gegeven. Maar dat kwam ook na 1 jaar wikken en wegen wat te doen

Ik hoop gewoon elke keer dat ik het verkeerd heb en pas als mensen mij hebben gerustgesteld dat ik gelijk heb onderneem ik actie. Ik ben dit gedrag ook gewoon zat. Ik snap echt niet waarom ik dit soort shit altijd aantrek.
pi_202622035
Pas je op dat je het ook niet helemaal opblaast in je hoofd? Ik zeg niet dat je ernaast zit, maar je loopt misschien op de zaken vooruit en dingen worden steeds meer een feit, terwijl je het sec helemaal niet weet.

En verder het advies van Doedezemaar: als het niet oké voelt, kan je ook gewoon weggaan. Op zich ben je geen verantwoording schuldig ofzo.
Somebody that I used to know
pi_202622047
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 21:06 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Er niet meer heen gaan is ook voor jezelf opkomen. Ik heb heel wat fysio’s en aanverwanten versleten in mijn leven en als ik me bij iemand om wat voor reden dan ook niet prettig voelde dan kwam ik daar echt niet meer. Gelukkig heb ik vaak toffe en kundige mensen getroffen, zodat er tijdens het ‘martelen’ ook nog gezelligheid was, maar je bent gewoon enorm kwetsbaar in zo’n situatie en dan moet je gewoon wegwezen als het niet ok voelt.
Ik ga hier over nadenken, dank je wel :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')