abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 november 2022 @ 09:39:43 #193
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_206647931
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2022 09:23 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]
Dat wordt hier in het dorp idd als voornaamste argument pro zwarte Piet aangedragen maar ik denk echt dat je kinderen alles kan wijsmaken.. ik denk dat die zo in de fantasie/magie zitten dat de meesten het niet zien en de kinderen die t wel zien kun je ook vanalles wijsmaken (die lijkt veel op tante Miep ja, maar dat is ze niet / tante Miep helpt mee als hulppiet voor de Sint dit jaar).

Het zijn de volwassenen die nu blijven vasthouden aan iets uit hun jeugd en niet meebewegen met de tijd / veranderingen, en daardoor het feest verpesten voor de kinderen van nu.

Bij ons in de gemeente zijn de grootste roeptoeters iig volwassenen van kinderen die al ouder zijn en niet meer geloven, dat maakt me helemaal kwaad. Vraag mij en andere ouders van jonge kinderen eens wat we vinden, dan hoor je wrs van de overgrote meerderheid dat we roetveegpieten van harte welkom heten, ook in ons kleine dorp - en die kans op herkenning nemen we voor lief - omdat we het feest voor de kleintjes het belangrijkste vinden.
Maar het gaat niet alleen om "van harte welkom heten". Het combineren van Roetveegpieten en Zwarte Pieten schijnt uit den boze te zijn; het is in deze strijd tussen volwassenen steeds een alles-of-niets-kwestie, zeker ook voor de activisten, en als pro-pieter weet je dat het afgelopen is zodra je ook maar een beetje toegeeft. Niet omdat de kinderen het willen, maar omdat de actievoerders pas tevreden zijn als de laatste ZP van de aardbodem verdwenen is. Natuurlijk wekt dat verbittering en dan sta je er als boze volwassene inderdaad niet sympathiek op, maar het komt wel ergens vandaan.
  zaterdag 12 november 2022 @ 09:44:56 #194
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_206647972
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 09:35 schreef spectrumanalyser het volgende:
[ twitter ]

snachts met bivakmuts je slogan op de grond spuiten. ja dan heb je vast een goed punt, als je dat alleen durft door je gezicht te verbergen en als iedereen op 1 oor ligt.
Als een verzetsstrijder in een oorlog, hè. Als ze je oppakken ben je er geweest... Dat was volgens mij ook de insteek van de mensen achter KOZP, die zich spiegelden aan de Amerikaanse burgerrechtenbewegingen van de jaren 50 en 60. Het "gevaar" flink opblazen en stiekem een beetje hopen dat de Nederlandse politie met groot materieel uitpakt zodat je allerlei vreselijke sensatiebeelden de wereld kunt laten rondgaan. Dat geeft mensen blijkbaar het gevoel dat ze met heel relevante zaken bezig zijn.
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 12 november 2022 @ 10:13:16 #195
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_206648161
Vraag me af of KOZP weer naar de zwartepietendorpjes gaat vandaag. Hebben ze al wat aangekondigd?
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_206648195
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 09:02 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Kan je ook zeggen over die Sinterklaasvereniging. Die stoppen er ook mee om principiële redenen.

Ik merk het thuis ook, voor de kinderen maakt het niks uit op het zwart of paars of roetveeg is
Waarom? Die vereniging willen gewoon de straat op zoals ze altijd doen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_206648204
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 06:10 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Ga huilen jongen!
En? Al de nsb'er uit kunnen hangen vandaag?
Al wat bonnetjes voor kopgeld gekregen?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_206648211
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 10:13 schreef Paul het volgende:
Vraag me af of KOZP weer naar de zwartepietendorpjes gaat vandaag. Hebben ze al wat aangekondigd?
Hier pikzwarte pieten zoals decennia, geloof niet dat in zo’n dorp als de onze een kozp ongeschonden weg komt
Vakman pur sang
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 12 november 2022 @ 10:22:06 #199
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_206648213
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2022 10:21 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hier pikzwarte pieten zoals decennia, geloof niet dat in zo’n dorp als de onze een kozp ongeschonden weg komt
Waar is dat hee? Dan stuur ik KOZP er ff op af krijgen we mooie filmpjes
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  zaterdag 12 november 2022 @ 10:29:42 #200
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206648248
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 09:44 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Als een verzetsstrijder in een oorlog, hè. Als ze je oppakken ben je er geweest... Dat was volgens mij ook de insteek van de mensen achter KOZP, die zich spiegelden aan de Amerikaanse burgerrechtenbewegingen van de jaren 50 en 60. Het "gevaar" flink opblazen en stiekem een beetje hopen dat de Nederlandse politie met groot materieel uitpakt zodat je allerlei vreselijke sensatiebeelden de wereld kunt laten rondgaan. Dat geeft mensen blijkbaar het gevoel dat ze met heel relevante zaken bezig zijn.
En vooral alles goed filmen. Dat men zoiets bij voorbaat al doet, spreekt boekdelen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_206648342
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 08:38 schreef Montagui het volgende:

[..]
Klopt. O.a. Nielsch en pokkerdepok zijn dan ook de trolletjes van KOZP met corvee op Fok!.

Negeren dus.
nou ik mag ook een mening hebben hier hoor, niet alleen jij. het gaat toch ook om de discussie, of wil je gewoon alleen maar mensen die het met je eens zijn
pi_206648358
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2022 09:05 schreef hunterrnl het volgende:

[..]
Mensen worden gewoon moe van dat gezeik eromheen. Niks meer en niks minder.
sommigen wel. anderen worden wakker. we weten gemiddeld nu veel meer over wat het precies is dan 10 jaar geleden.
pi_206648390
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 10:42 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
nou ik mag ook een mening hebben hier hoor, niet alleen jij. het gaat toch ook om de discussie, of wil je gewoon alleen maar mensen die het met je eens zijn
Het zwart van zwarte Piet heeft weinig met donkere mensen te maken en heeft een mythologische achtergrond. Sinterklaas had de duivel overwonnen en maakte hem tot knecht. Of zelfs terug te voeren op de zwarte raven van Odin.

https://historianet.nl/ma(...)-mythologie-te-maken

Zou een zwarte figuur wel acceptabel zijn, of is zwart sowieso racisme?
pi_206648392
Als we dan toch alles VOOR DE KINDEREN DOEN, zullen we dan per direct de stoomboot maar afschaffen aangezien kinderen hier ook AANSTOOT aan namen aldus de ouders op Twitter ?
pi_206648405
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 10:47 schreef Scorpie het volgende:
Als we dan toch alles VOOR DE KINDEREN DOEN, zullen we dan per direct de stoomboot maar afschaffen aangezien kinderen hier ook AANSTOOT aan namen aldus de ouders op Twitter ?
sowieso is het racistisch dat de Sint westerse kinderen wel cadeautjes geeft, maar Afrika overslaat.
pi_206648480
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 10:47 schreef Scorpie het volgende:
Die heeft Sinterklaas allang omgebouwd naar Lion accu aangedreven motoren.
Die stoom is alleen nog maar een generator voor de sier.
Vakman pur sang
  Moderator / Redactie FP zaterdag 12 november 2022 @ 10:57:13 #207
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_206648489
Zwarte Piet is niet racistisch.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_206648574
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2022 09:23 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]
Dat wordt hier in het dorp idd als voornaamste argument pro zwarte Piet aangedragen maar ik denk echt dat je kinderen alles kan wijsmaken..
Helemaal mee eens.

Maar:

"Don't fix what isn't wrong"

Is hier de issue.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 12 november 2022 @ 11:06:27 #209
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_206648576
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 10:17 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Waarom? Die vereniging willen gewoon de straat op zoals ze altijd doen.
Klopt; en dat mag niet. Kan je heel principieel gaan doen maar je kan ook gewoon de schmink aanpassen. Kinderen zijn nu de dupe van onder andere hun koppigheid toch?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_206648581
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 09:35 schreef spectrumanalyser het volgende:
[ twitter ]

snachts met bivakmuts je slogan op de grond spuiten. ja dan heb je vast een goed punt, als je dat alleen durft door je gezicht te verbergen en als iedereen op 1 oor ligt.
...en dan ook nog een auto stelen! :')
pi_206648608
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 10:42 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
Helemaal mee eens. Excuus als ik jou over 1 kam geschoren heb met 'ga huilen' ubertrol Nielsch.
pi_206648684
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 10:43 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
sommigen wel. anderen worden wakker. we weten vinden gemiddeld nu veel meer over wat het precies is naar mijn mening kan zijn dan 10 jaar geleden.
Even verbeterd.

En dat 'wakker worden' plaatst jou wel weer meteen in de extreem linkse JOOP, kozp, woke, Bij1, antifa, anarchie hoek.

Ik vind (kijk, ik vind he) dat ' wakker worden' nou niet echt wakker worden, maar meer een glijdende schaal naar de degeneratie van de mensheid. De 'wakkere' sneeuwvlokjes beginnen nu ook kinderen te krijgen en dan krijg je dit:

NWS / Stoomboot is aan t zinken, kindjes huilen massaal
pi_206648823
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 10:47 schreef zoost het volgende:

[..]
Het zwart van zwarte Piet heeft weinig met donkere mensen te maken en heeft een mythologische achtergrond. Sinterklaas had de duivel overwonnen en maakte hem tot knecht. Of zelfs terug te voeren op de zwarte raven van Odin.

Dat is 'een' verklaring. Er zijn er meerdere, ook die richting negers of slavernij verwijzen.

En dat is de crux.

Er IS niet een eenduidige afkomst van de zwarte schmink, en juist dat propageert KOZP wel. Het zwart schminken IS racisme omdat het een neger e/o een slaaf MOET voorstellen (en vaak verwijzend naar het Amerikaanse blackface), terwijl NIEMAND met zekerheid kan zeggen wat die zwarte schmink nu werkelijk naar verwijst. En daarom mag KOZP VINDEN wat ze willen maar dat claimen als waarheid is op zijn minst aanmatigend en ook denigrerend, empathieloos en onbegripvol naar de Sintvierders.

En dan ook nog hun waarheid kracht bij willen zetten met bedreigingen, geweld, intimidatie en vandalisme. :')
Als je die middelen al nodig hebt om verandering af te dwingen dan weet je dat je niet voor de juiste zaak vecht.
  Moderator / Redactie FP zaterdag 12 november 2022 @ 11:36:01 #214
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_206648861
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 11:30 schreef Montagui het volgende:

[..]
Dat is 'een' verklaring. Er zijn er meerdere, ook die richting negers of slavernij verwijzen.

En dat is de crux.

Er IS niet een eenduidige afkomst van de zwarte schmink, en juist dat propageert KOZP wel. Het zwart schminken IS racisme omdat het een neger e/o een slaaf MOET voorstellen (en vaak verwijzend naar het Amerikaanse blackface), terwijl NIEMAND met zekerheid kan zeggen wat die zwarte schmink nu werkelijk naar verwijst. En daarom mag KOZP VINDEN wat ze willen maar dat claimen als waarheid is op zijn minst aanmatigend en ook denigrerend, empathieloos en onbegripvol naar de Sintvierders.

En dan ook nog hun waarheid kracht bij willen zetten met bedreigingen, geweld, intimidatie en vandalisme. :')
Als je die middelen al nodig hebt om verandering af te dwingen dan weet je dat je niet voor de juiste zaak vecht.
Als je terug moet vallen op bedreigingen, geweld, intimidatie en vandalisme heb je bij voorbaat al verloren.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_206648872
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 10:47 schreef zoost het volgende:

[..]

daarom zei ik ook dat het een eeuwenoude traditie was die racistisch gemaakt is. rond de tijd van schenkman. toen werd die traditionele figuur ineens een neger.
maar dat weten we nu toch allemaal wel..
pi_206648885
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 11:18 schreef Montagui het volgende:

[..]
Even verbeterd.

En dat 'wakker worden' plaatst jou wel weer meteen in de extreem linkse JOOP, kozp, woke, Bij1, antifa, anarchie hoek.

Ik vind (kijk, ik vind he) dat ' wakker worden' nou niet echt wakker worden, maar meer een glijdende schaal naar de degeneratie van de mensheid. De 'wakkere' sneeuwvlokjes beginnen nu ook kinderen te krijgen en dan krijg je dit:

NWS / Stoomboot is aan t zinken, kindjes huilen massaal
dus mensen die meer weten, dat is volgens jou verslechtering? okee...
pi_206649017
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 11:38 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
dus mensen die meer weten, dat is volgens jou verslechtering? okee...
Lees je expres over de verbetering heen?

Daarbij als je je inleest in de afkomst van de zwarte schmink zou je inderdaad 'meer weten', en dan zou je ook 'weten' dat die zwarte schmink door Jan en Alleman op zijn/haar manier geinterpreteerd wordt. En interpretatie is subjectief, daarmee kan je niet vaststellen dat iets IS.

Jij mag vinden wat jij mag vinden, net als dat ik dat mag, en dan later we elkaar in onze waarde en gaan we niet wat jij vind opleggen aan mij (en al zeker niet met geweld, bedreigingen, intimidatie en vandalisme).
pi_206649068
Op naar Staphorst en Westzaan

https://m.facebook.com/events/8226176814119277/

https://www.facebook.com/events/5816826361695905

[ Bericht 32% gewijzigd door Montagui op 12-11-2022 12:01:08 ]
pi_206649124
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 11:51 schreef Montagui het volgende:

[..]

Daarbij als je je inleest in de afkomst van de zwarte schmink zou je inderdaad 'meer weten', en dan zou je ook 'weten' dat die zwarte schmink door Jan en Alleman op zijn/haar manier geinterpreteerd wordt. En interpretatie is subjectief, daarmee kan je niet vaststellen dat iets IS.

Jij mag vinden wat jij mag vinden, net als dat ik dat mag, en dan later we elkaar in onze waarde en gaan we niet wat jij vind opleggen aan mij (en al zeker niet met geweld, bedreigingen, intimidatie en vandalisme).
Of midden in de nacht met bivakmutsen op op straat kalken.

“Voor de kinderen” mijn reet :') smerig vies tuig dat je gewoon moet neerknuppelen.
pi_206649269
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 11:51 schreef Montagui het volgende:

[..]

dat zou ik toch nooit doen, he.. ik ben aardig

maar je hebt het verder wel mis. het is helemaal niet een kwestie van interpretatie. alleen van draaien om de hete brei, door mensen die er geen racisme in willen zien. overal in europa heb je nog oude tradities met zwarte schmink, en vrijwel allemaal lijken ze niet op zwarte mensen. dat is dus een rare aanpassing die wij hebben gedaan. echte traditionalisten zouden daarom ook tegen deze zwarte piet moeten zijn, en de oude tradities, voor zover traceerbaar, terug moeten willen.
pi_206649275
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 12:00 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Of midden in de nacht met bivakmutsen op op straat kalken.

“Voor de kinderen” mijn reet :') smerig vies tuig dat je gewoon moet neerknuppelen.
of mensen neerknuppelen.
pi_206649285
nou dat was mijn bijdrage voor dit jaar, ik heb wat beters te doen doei
  zaterdag 12 november 2022 @ 12:17:03 #223
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206649320
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 11:36 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
Als je terug moet vallen op bedreigingen, geweld, intimidatie en vandalisme heb je bij voorbaat al verloren.
En helemaal als er ook kleine kinderen bij zijn.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_206649423
Kick Out KOZP!
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')