Zou het echt zo lastig zijn? Krijg je oud personeel niet gelokt met goede voorwaarden? De zus van mijn vriendin is gestopt met werken na 15 jaar als verpleegkundige te hebben gewerkt. Die zou zo willen uithelpen op de IC mits er een oplossing wordt aangeboden zodat ze de zorg van de kinderen na school voor die tijd kan outsourcen.quote:Op vrijdag 10 december 2021 11:15 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Personeel is het grootste probleem natuurlijk. Vind ze maar eens.
Oh, en niet stiekem weghalen uit de ziekenhuizen he.
Importeren uit Polen. Selecteren op beheersing van de Engelse taal, paar maanden intensieve cursus en gaan met die banaan.quote:Op vrijdag 10 december 2021 11:15 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Personeel is het grootste probleem natuurlijk. Vind ze maar eens.
Oh, en niet stiekem weghalen uit de ziekenhuizen he.
Ik neem aan dat het is zoals overal anders, jonge mensen met veel ervaring voor een paar knaken kunnen aannemen. Als je een bepaalde leeftijd bent gepasseerd is het voor de ziekenhuismanagers niet interessant.quote:Op vrijdag 10 december 2021 11:21 schreef Questular het volgende:
[..]
Zou het echt zo lastig zijn? Krijg je oud personeel niet gelokt met goede voorwaarden? De zus van mijn vriendin is gestopt met werken na 15 jaar als verpleegkundige te hebben gewerkt. Die zou zo willen uithelpen op de IC mits er een oplossing wordt aangeboden zodat ze de zorg van de kinderen na school voor die tijd kan outsourcen.
Daar hebben ze ook vliegvelden en lijnvluchten, hoorquote:Op vrijdag 10 december 2021 11:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik heb eigenlijk helemaal geen zin om hier verder op in te gaan.
Misschien kunnen ze een boot regelen uit Cuba ofzo met wat IC verpleegkundigen.
Mijn reactie was met een knipoog natuurlijk. Maar misschien moeten we iets verder buiten de box gaan denken, in plaats van jarenlang herhalen dat we nou eenmaal geen personeel hebben en dus maar in eindeloze lockdowns moeten blijven.quote:Op vrijdag 10 december 2021 11:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik heb eigenlijk helemaal geen zin om hier verder op in te gaan.
Misschien kunnen ze een boot regelen uit Cuba ofzo met wat IC verpleegkundigen.
Dat mag je de kiezer aanrekenen.quote:Op vrijdag 10 december 2021 11:05 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ongelofelijk eigenlijk hoe die alles keer op keer weet te overleven. Toeslagenaffaire, zwabberend coronabeleid, baan elders, etc. Even alles weglachen en door...
Juist.quote:Op vrijdag 10 december 2021 11:29 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat mag je de kiezer aanrekenen.
Je zou zo maar uit de box kunnen denken en gedrag vermijden zonder dat de overheid het verplicht waarmee corona verspreid wordt?quote:Op vrijdag 10 december 2021 11:28 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Mijn reactie was met een knipoog natuurlijk. Maar misschien moeten we iets verder buiten de box gaan denken, in plaats van jarenlang herhalen dat we nou eenmaal geen personeel hebben en dus maar in eindeloze lockdowns moeten blijven.
Dit ja. Als de meerderheid hem graag terug wil hebben we het aan ons zelf te danken.quote:Op vrijdag 10 december 2021 11:29 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De treinen moeten natuurlijk wel gewoon vol blijvenquote:NS wil mogelijk treinen schrappen bij verlenging coronamaatregelen
Als de coronamaatregelen worden verlengd, dreigt NS treinen te moeten schrappen. Dat heeft de NS bevestigd.
Topvrouw Marjan Rintel zegt in het AD dat de treinen in oktober voor ruim driekwart gevuld waren ten opzichte van voor de corona-uitbraak. "Nu zijn we echter terug op een bezetting van 50 procent. Als er vanwege de lockdown nauwelijks forenzen zijn, is de vraag of je met extra spitstreinen moet rijden. Hetzelfde geldt voor uitgaans- of nachttreinen, nu alles dicht is", citeert de krant Rintel.
Afhankelijk van de maatregelen bepaalt NS hoeveel treinen er geschrapt worden. Tijdens eerdere lockdowns ging het om ongeveer tien procent van de treinen. Ook werden er minder treinstellen ingezet.
https://nos.nl/liveblog/2(...)ciaal-en-onwenselijk
Dat is niet correct, 21% van de kiezers stemde voor de VVD en Rutte, dat is bepaald geen meerderheid dus.quote:Op vrijdag 10 december 2021 11:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dit ja. Als de meerderheid hem graag terug wil hebben we het aan ons zelf te danken.
De alternatieven zijn veelal nog grotere minkukels en onbenullen.quote:Op vrijdag 10 december 2021 11:29 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En dat scheelt hoeveel? 10%?quote:Op vrijdag 10 december 2021 11:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je zou zo maar uit de box kunnen denken en gedrag vermijden zonder dat de overheid het verplicht waarmee corona verspreid wordt?
Wel door de versplintering over alle andere partijenquote:Op vrijdag 10 december 2021 11:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is niet correct, 21% van de kiezers stemde voor de VVD en Rutte, dat is bepaald geen meerderheid dus.
Snap het vanuit de NS wel dat ze bepaalde diensten gaan schrappen als er geen hond in de trein zit.quote:Op vrijdag 10 december 2021 11:33 schreef LTVDK het volgende:
[..]
De treinen moeten natuurlijk wel gewoon vol blijven
De timing hiervanquote:Op vrijdag 10 december 2021 10:34 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Weet iemand waar ik de moties rondom COVID kan terugvinden?
Blijkbaar komt er een taskforce om concentratie van COVID in enkele ziekenhuizen te onderzoeken. Ik ben benieuwd naar de motie.
Dit zou eigenlijk geen argument moeten zijn.quote:Op vrijdag 10 december 2021 11:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De alternatieven zijn veelal nog grotere minkukels en onbenullen.
Nou ja, dat is wel degelijk een goed argument, natuurlijk, het aloude "Tussen 2 kwaden kiezen" bestaat niet voor nietsquote:Op vrijdag 10 december 2021 11:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit zou eigenlijk geen argument moeten zijn.
Aan 40-45 treinstellen treinstellen heb je immers genoeg aan.quote:Op vrijdag 10 december 2021 11:33 schreef LTVDK het volgende:
[..]
De treinen moeten natuurlijk wel gewoon vol blijven
Ja uit commercieel oogpunt snap ik het ook wel, maar als je nu 2 treinen hebt die 50% gevuld zitten en er dan nu maar 1 zit dan zit je dus met een overvolle trein waar iedereen lekker dicht op elkaar gepakt zit.quote:Op vrijdag 10 december 2021 11:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Snap het vanuit de NS wel dat ze bepaalde diensten gaan schrappen als er geen hond in de trein zit.
Het is een commercieel bedrijf. Die laat liever geen onrendabele treinen rijden, lijkt me vrij logisch.quote:Op vrijdag 10 december 2021 11:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja, logica wat ik nooit begrepen heb. De logica van ns.
Gewoon de hele 2e kamer vervangen. Een frisse wind zal goed doen.quote:Op vrijdag 10 december 2021 11:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit zou eigenlijk geen argument moeten zijn.
Ik heb het gevoel dat het overgrote deel van de Nederlanders totaal niet politiek geëngageerd is en dan krijg je dit soort lariekoek.
Eigenlijk is het bizar dat die grimas straks weer 4 jaar lang hele heftige zaken gaat staan weglachen.
Klopt wel, maar ik vind het dieptriest dat het zover is gekomen..quote:Op vrijdag 10 december 2021 11:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou ja, dat is wel degelijk een goed argument, natuurlijk, het aloude "Tussen 2 kwaden kiezen" bestaat niet voor niets
Kloppen ze maar lekker aan bij de overheid. Die hun toch al sponsort tot ze kunnen.quote:Op vrijdag 10 december 2021 11:42 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Het is een commercieel bedrijf. Die laat liever geen onrendabele treinen rijden, lijkt me vrij logisch.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |