Vergeet niet dat we al een lange tijd op meer dan 20k besmettingen per dag zitten. Vorig jaar winter was er een korte periode boven de 10k, maar voor de rest zaten we daar behoorlijk onder. Eind november bijvoorbeeld een 7-daagsgemiddelde <5k en begin februari zelfs <4k.quote:Op vrijdag 10 december 2021 12:27 schreef Heph844 het volgende:
[ twitter ]
Dit blijf ik bizar vinden met een vaccinatiegraad van 88%
Het klopt natuurlijk niet helemaal wat hij zegt. De oversterfte is even hoog als de piek van vorig jaar, alleen de piek is eerder, omdat de gemiddeldesterftegrafiek gebaseerd is op de griep en niet op corona.quote:Op vrijdag 10 december 2021 12:27 schreef Heph844 het volgende:
[ twitter ]
Dit blijf ik bizar vinden met een vaccinatiegraad van 88%
Wel mooi dat we dit bericht nu dagelijks krijgen met de disclaimer dat het nog te vroeg is.quote:Op vrijdag 10 december 2021 12:41 schreef Oliver23 het volgende:
Zuid-Afrikaanse wetenschappers melden vandaag dat ze geen ernstiger ziektebeeld zien bij mensen besmet met de omikronvariant van het coronavirus. De wetenschappers zeggen dat er nog meer tijd nodig is om een definitieve conclusie te trekken. Minister van Volksgezondheid Joe Phaahla vindt het een positieve indicatie.
Phaahla zegt dat de eerste onderzoeken lijken aan te tonen dat er wel een toename is van het aantal patiënten dat opgenomen wordt in het ziekenhuis, maar dat dit voornamelijk veroorzaakt wordt door de hoeveelheid coronabesmettingen. ,,Dus niet door de ernst van de omikronvariant", aldus de minister.
bron: AD
Ook wel knap dat jij de link wel maakt tussen tolerantieniveau en niet gevaccineerden...quote:Op vrijdag 10 december 2021 12:54 schreef Faraday01 het volgende:
Ik heb het idee dat de tolerantie echt met de dag minder wordt en vooral vanuit de groep niet gevaccineerden. Vanochtend een mooi voorbeeld: Ik was in de supermarkt en iemand bij de kassa vroeg of degene na haar afstand wilde houden. Die ging helemaal uit zijn plaat want daar had zij niets over te zeggen en je kon dat toch niet aan hem vragen alleen maar omdat hij niet gevaccineerd was. Als ik de mevrouw goed verstaan heb, legde ze helemaal geen verband met wel of niet gevaccineerd zijn en vroeg ze alleen of hij afstand wilde houden.
Waar deze ontzettend boze heer helemaal aan voorbij ging is dat het sowieso een goed idee is om afstand te houden en de regels ook voor hem gelden. En misschien had deze mevrouw wel een hele goede reden om dat te vragen. Daarna begon hij ook nog een onsamenhangend verhaal over dat vaccins niet werken, dat hij een sterk gestel had en dat het allemaal onzin was. Een klein moment overwoog ik er iets over te zeggen, maar dat heeft toch geen zin.
Daar heeft pfizer een geüpdatet versie voor binnenkort.quote:Op vrijdag 10 december 2021 12:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En tegen de nieuwe variant, omicron?
Het is slechts een voorbeeld maar als je het nieuws volgt kun je toch niet ontkennend dat er in die groep wel heel veel hele boze mensen lijken te zijn.quote:Op vrijdag 10 december 2021 12:57 schreef Blik het volgende:
[..]
Ook wel knap dat jij de link wel maakt tussen tolerantieniveau en niet gevaccineerden...
Okquote:Op vrijdag 10 december 2021 12:54 schreef Faraday01 het volgende:
Ik heb het idee dat de tolerantie echt met de dag minder wordt en vooral vanuit de groep niet gevaccineerden. Vanochtend een mooi voorbeeld: Ik was in de supermarkt en iemand bij de kassa vroeg of degene na haar afstand wilde houden. Die ging helemaal uit zijn plaat want daar had zij niets over te zeggen en je kon dat toch niet aan hem vragen alleen maar omdat hij niet gevaccineerd was. Als ik de mevrouw goed verstaan heb, legde ze helemaal geen verband met wel of niet gevaccineerd zijn en vroeg ze alleen of hij afstand wilde houden.
Waar deze ontzettend boze heer helemaal aan voorbij ging is dat het sowieso een goed idee is om afstand te houden en de regels ook voor hem gelden. En misschien had deze mevrouw wel een hele goede reden om dat te vragen. Daarna begon hij ook nog een onsamenhangend verhaal over dat vaccins niet werken, dat hij een sterk gestel had en dat het allemaal onzin was. Een klein moment overwoog ik er iets over te zeggen, maar dat heeft toch geen zin.
Dat mensen er voor kiezen geen vaccin te nemen moeten ze tot op zekere hoogte zelf weten. De boosheid en hoeveelheid onzin die er vaak uit komt is wel tenenkrommend.
Zou er een link zijn tussen de maatregelen die opgelegd worden op deze groep en hun tolerantieniveau? De pesterijen rondom QR-codes bijvoorbeeld. En in hoeverre is men dan tolerant naar de groep niet gevaccineerden?quote:Op vrijdag 10 december 2021 12:59 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het is slechts een voorbeeld maar als je het nieuws volgt kun je toch niet ontkennend dat er in die groep wel heel veel hele boze mensen lijken te zijn.
Ik zie bijna nooit mensen die kiezen voor vaccinatie erg boos worden maar misschien verkeer ik daarvoor niet in de juiste omgeving.
Dat zou kunnen zijn maar dan nog steeds vind ik dat geen legitimatie om iemand die een redelijk verzoek doet om afstand te houden zo te bejegenen.quote:Op vrijdag 10 december 2021 13:01 schreef Blik het volgende:
[..]
Zou er een link zijn tussen de maatregelen die opgelegd worden op deze groep en hun tolerantieniveau? De pesterijen rondom QR-codes bijvoorbeeld. En in hoeverre is men dan tolerant naar de groep niet gevaccineerden?
Weet jij veel wat er verder speelt, misschien is zijn moeder wel doodziek, slechte nachtrust gehad of was die net daarvoor geschrokken van de prijs van een Mars bij de kassa. Zoveel redenen waardoor iemand geïrriteerd kan zijn zonder dat dat verband hoeft te houden met de oorspronkelijke vraagquote:Op vrijdag 10 december 2021 13:06 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dat zou kunnen zijn maar dan nog steeds vind ik dat geen legitimatie om iemand die een redelijk verzoek doet om afstand te houden zo te bejegenen.
Ik probeer verder echt zo ver mogelijk te blijven van de QR code discussie en je gaat nu toch weinig mensen meer overtuigen om gevaccineerd te worden. Het is wel zo dat ik me goed kan voorstellen dat je als gevaccineerde met een zwak immuunsysteem of met iemand in de familie met medische problemen voorzichtig wilt zijn. En daarbij is het ook zo dat niet-gevaccineerden als ze besmet zijn gemiddeld een stuk besmettelijker zijn dan gevaccineerden.
Daar heb je grotendeels gelijk in, behalve dat hij zelf het als belangrijk argument aanhaaldequote:Op vrijdag 10 december 2021 13:09 schreef Blik het volgende:
[..]
Weet jij veel wat er verder speelt, misschien is zijn moeder wel doodziek, slechte nachtrust gehad of was die net daarvoor geschrokken van de prijs van een Mars bij de kassa. Zoveel redenen waardoor iemand geïrriteerd kan zijn zonder dat dat verband hoeft te houden met de oorspronkelijke vraag
En dat heeft dan helemaal weinig te maken met of deze man wel/niet een vaccin heeft genomen, en nog minder met wel/niet gevaccineerden in zijn algemeenheid
Goed nieuws, maar als er nog steeds relatief veel mensen moeten worden opgenomen is het geen uitweg.quote:Op vrijdag 10 december 2021 12:41 schreef Oliver23 het volgende:
Zuid-Afrikaanse wetenschappers melden vandaag dat ze geen ernstiger ziektebeeld zien bij mensen besmet met de omikronvariant van het coronavirus. De wetenschappers zeggen dat er nog meer tijd nodig is om een definitieve conclusie te trekken. Minister van Volksgezondheid Joe Phaahla vindt het een positieve indicatie.
Phaahla zegt dat de eerste onderzoeken lijken aan te tonen dat er wel een toename is van het aantal patiënten dat opgenomen wordt in het ziekenhuis, maar dat dit voornamelijk veroorzaakt wordt door de hoeveelheid coronabesmettingen. ,,Dus niet door de ernst van de omikronvariant", aldus de minister.
bron: AD
Iemand schreef (een eckte expert) zei dat de Delta daar niet was geweest en daardoor kan het beeld ook anders zijn. Hier zou er toch meer immuniteit kunnen zijn ivm vaccins en golf op golf.quote:Op vrijdag 10 december 2021 13:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Goed nieuws, maar als er nog steeds relatief veel mensen moeten worden opgenomen is het geen uitweg.
Het zou uiteraard wel een uitweg zijn als de zorg het aankan, zelfs als er relatief veel mensen opgenomen moeten worden.quote:Op vrijdag 10 december 2021 13:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Goed nieuws, maar als er nog steeds relatief veel mensen moeten worden opgenomen is het geen uitweg.
Sowieso is de vergelijkbaarheid lastig: heel andere leeftijdsopbouw, ander seizoen, ander besmettingsgeschiedenis en ook genetisch verschillende populatie (hoewel ik niet weet in hoeverre dit virus daar gevoelig voor is).quote:Op vrijdag 10 december 2021 13:16 schreef Noek het volgende:
[..]
Iemand schreef (een eckte expert) zei dat de Delta daar niet was geweest en daardoor kan het beeld ook anders zijn. Hier zou er toch meer immuniteit kunnen zijn ivm vaccins en golf op golf.
quote:Op vrijdag 10 december 2021 13:16 schreef Noek het volgende:
[..]
Iemand schreef (een eckte expert) zei dat de Delta daar niet was geweest en daardoor kan het beeld ook anders zijn. Hier zou er toch meer immuniteit kunnen zijn ivm vaccins en golf op golf.
De snelheid waarmee Omicron het over genomen heeft is enormquote:Op vrijdag 10 december 2021 13:20 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Al het groene in deze grafiek is Delta, paars Omicron. Het is niet dat ze daar geen delta hebben gehad. Vaccinatiegraad is wel een groot verschil tussen een ZA en een Nederland inderdaad, we zullen zien hoe het uitpakt.
Het is enorm ja. Dat er geen humanitaire ramp lijkt plaats te vinden in Zuid-Afrika is op zich dan wel een goed teken. De volledige overname van Omicron heeft daar maar een maand geduurd, het feit dat veel landen al meerdere weken Omicron in hun land hebben zou moeten betekenen dat daar ook een snelle overname zou moeten volgen.quote:Op vrijdag 10 december 2021 13:23 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
De snelheid waarmee Omicron het over genomen heeft is enorm
En crossfittersquote:Op vrijdag 10 december 2021 13:25 schreef DonDruiper het volgende:
Antivaxxers schaar ik nu onder dezelfde categorie als vegans en Feyenoorders.
De hele wereld moet het met veel bombarie weten.
Omdat een klein gedeelte van een groep het met veel bombarie aankondigt betekent het niet dat iedereen dit doet.quote:Op vrijdag 10 december 2021 13:25 schreef DonDruiper het volgende:
Antivaxxers schaar ik nu onder dezelfde categorie als vegans en Feyenoorders.
De hele wereld moet het met veel bombarie weten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |