abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 december 2021 @ 11:31:12 #1
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202536495
quote:
Kamerdebat ontaardt in kakofonie van verwijten: ’Lijkt wel een kleuterklas hier’ :(

DEN HAAG - Van onze parlementaire redactie Een debat over emancipatie in de Tweede Kamer is ontaard in een kakofonie van verwijten. Kamerlid Sylvana Simons (Bij1) verweet PVV’er Harm Beertema intimidatie. Beertema verweet Simons rancune tegen blanken. Commissievoorzitter Ockje Tellegen zag de kift zo ontsporen dat de Kamerleden met een kleuterklas vergeleek en Simons een standje gaf over de mores in de Kamer.

De schermutselingen ontstonden tijdens een betoog van Caroline van der Plas (BBB), die zich afzette tegen ’woke’ en zei dat ze geen kleur ziet, maar mensen. „Ik zag dat Simons haar buiten de microfoon om uit zat te lachen”, vertelt Beertema. „Dat doet ze bij mij ook altijd. Ik boog me naar haar toe en vroeg waarom ze zo rancuneus was tegen blanken. ’Waar komt die haat toch vandaan? ’”

Kleuterklas
Terwijl Van der Plas aan het woord was, nam Simons het woord en vroeg de voorzitter van het debat in te grijpen. „Er is hier een Kamerlid dat buiten de microfoon om mij probeert te intimideren.” Beertema reageerde daar weer op. Voorzitter Tellegen reageerde geïrriteerd, omdat hen niet het woord had gegeven zowel Simons als Beertema telkens door het betoog van andere Kamerleden heen babbelden. Hierop nam Simons opnieuw het woord, waarop Tellegen uitbarstte: „Goedemorgen zeg. Het lijkt wel een kleuterklas hier. Het opvoeden van mijn vier kinderen is nog makkelijker dan het leiden van dit debat.” Tegen Simons zei Tellegen: „U heeft niet meer rechten dan elk ander Kamerlid.”

Simons laat weten de door haar ervaren intimidatie te melden aan het presidium van de Tweede Kamer. Tot die tijd wil ze de precieze woorden van Beertema niet herhalen. „Anders gaat iedereen een oordeel geven of het wel erg genoeg is. Het waren woorden van de strekking ’je zal ervan lusten’.”

Beertema ontkent dat. „Ben je gek? Er is wel eens een moordpoging op mij gedaan toen ze mijn auto onklaar hadden gemaakt. Dát is intimidatie.” Andere Kamerleden die bij het debat zaten, zeggen dat ze niet precies hebben kunnen vaststellen welke intimiderende woorden hij richting Simons slingerde. Wel geven meerdere getuigen aan dat Beertema de Bij1-leider zat uit te dagen door tijdens het betoog van anderen vragen op haar af te vuren waarom zij zich zo snel beledigd voelt.

https://www.telegraaf.nl/(...)een-kleuterklas-hier
Sylvana Simons, laat zich, zoals wij haar kennen weer eens verontwaardigd uit richting de blanke medemens. Echter grijpt de voorzitter dit maal gelukkig in, wat weer maakt dat mevroij nog iets hogerop haar gelijk zal proberen te halen:

quote:
Bij1 dient klacht in tegen ondervoorzitter Tellegen wegens 'onbeschaafd voorzitterschap'

Fractievoorzitter Simons zegt dat ze maandag in een debat door Tellegen werd "geschoffeerd" en "aanvallend aangesproken". De klacht is ingediend bij het Presidium, het dagelijks bestuur van de Kamer. Bij1 roept het bestuur op voorzitters te gaan trainen in "fatsoenlijke en onpartijdige bejegening van Kamerleden".

https://nos.nl/artikel/24(...)aafd-voorzitterschap

[ Bericht 5% gewijzigd door Tengano op 09-12-2021 11:55:03 ]
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
  donderdag 9 december 2021 @ 11:33:09 #2
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202536517
Bij De Dagelijkse Standaard kijken ze gelukkig dwars door de façade van mevrouw Simons heen.

quote:
Sylvana Simons (BIJ1) stelt zich aan en dient klacht in: ‘Buitenproportioneel als een voorzitter zo reageert’

BIJ1-Kamerlid Sylvana Simons rekt haar zelfgecreëerde drama nog wat uit en dient een klacht in tegen voorzitter Ockje Tellegen (VVD). Tellegen vergeleek het emancipatiedebat van gisteren met een kleuterklas en tikte Simons meermaals op de vingers, omdat zij er steeds doorheen zat te praten. Simons meende te zijn geïntimideerd door PVV-Kamerlid Harm Beertema, maar kreeg het woord niet van de voorzitter. Ze haalde het bloed onder de nagels van de voorzitter vandaan en dient nu zélf een klacht in.

Dit is professioneel slachtofferschap verheven tot een heuse kunstvorm. Eerst beweren dat je wordt geïntimideerd. Vervolgens door het debat heen kwekken en verbaasd zijn over waarom de voorzitter je afkapt. Daarna het woord krijgen en, hoewel de voorzitter zei dat ze het kort moest houden, dat zo lang mogelijk uitrekken. Vervolgens durft ze niet te herhalen wat Beertema dan precies gezegd zou hebben want, zo zegt ze volgens het AD: "De aanleiding doet er niet toe."

Dit lijkt een beetje de standaardstrategie te zijn geworden bij BIJ1: Zomaar doen alsof er wat aan de hand is. Niet precies uitleggen wát er dan precies is en vervolgens janken dat niemand je gelooft. Maar wel boos zijn wanneer je niet direct wordt geholpen, want de hele wereld draait natuurlijk altijd om jou. Simons gedraagt zich wat dat betreft als een narcistisch klein kind. Iets waar die hele partij van haar een handje van heeft.

Die klacht richting Tellegen gaat natuurlijk nergens toe leiden, maar zorgt er wel voor dat iedereen er weer weken druk mee is. Sylvana Simons kan dit akkefietje met de voorzitter en Harm Beertema dan de komende tijd mooi uitmelken. En Twitterende BIJ1-sympathisanten geloven haar versie van het verhaal volledig, dus wordt iedereen er weer mee doodgegooid. Zo kan ze lekker bouwen aan het narratief dat ze zich onveilig voelt in de Tweede Kamer. En omdat Beertema PVV'er is, zal ze haar huidskleur ook wel in de strijd gooien. Wat een niveau.

https://www.dagelijksesta(...)rzitter-zo-reageert/
quote:
Reactie Henk C

Als je live naar de vergadering kijkt dan zie je dat de voorzitter aan het praten is en dat mevrouw Simons gewoon de microfoon openzet en begint te oreren. Wanneer de voorzitter dit uitlegt dat dat niet kan onderbreekt ze de voorzitter weer en begint weer aan haar monoloog. Mevrouw Simons begint telkens te praten voordat de voorzitter haar het woord geeft. Telkens de achtergesteld zijn kaart trekken heeft zeer irritante trekjes en het is menselijk logisch dat de voorzitter dan het geduld verliest.

[ Bericht 31% gewijzigd door Tengano op 09-12-2021 11:46:04 ]
pi_202536728
Gelukkig ben ik niet de enige die zich ergert aan dat kolere wijf. De-witte-man-hater :r
pi_202536793
De klacht die Bij1 nu heeft neergelegd is uiteraard 100% terecht. De voorzitter negeerde het punt van orde van mevrouw Simons (dat was haar eerste fout) en begon daarna als een bakvis te gillen (tweede fout).
PWBF
pi_202536905
quote:
6s.gif Op donderdag 9 december 2021 11:53 schreef Nielsch het volgende:
De klacht die Bij1 nu heeft neergelegd is uiteraard 100% terecht. De voorzitter negeerde het punt van orde van mevrouw Simons (dat was haar eerste fout) en begon daarna als een bakvis te gillen (tweede fout).
Kleuter Simons had gewoon netjes op haar beurt moeten wachten. Dan had de voorzitter kleuter Simons haar beurt gegeven en kon ze haar kleinzielige plasje doen.

Wat mij betreft schorsen ze kleuter Simons voor een weekje.
  donderdag 9 december 2021 @ 12:02:05 #6
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_202536912
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 12:01 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Kleuter Simons had gewoon netjes op haar beurt moeten wachten. Dan had de voorzitter kleuter Simons haar beurt gegeven en kon ze haar kleinzielige plasje doen.

Kan dat ??
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_202536927
quote:
16s.gif Op donderdag 9 december 2021 11:48 schreef Ynnad_Er het volgende:
Gelukkig ben ik niet de enige die zich ergert aan dat kolere wijf. De-witte-man-hater :r
Blanke mannen moeten vooral blijven denken dat Sylvana Simons hun ergste vijand is. Ondertussen niet zien dat een groot deel van hen compleet wordt uitgebuit door voornamelijk andere blanke mannen die huisjes melken en daarbij huurprijzen vragen van ruim 1500 euro in de maand, vanuit hun managementpositie de zorg compleet uithollen, strooien met kansarme 0-urencontracten, steeds maar weer het ontslagrecht willen versoepelen en hun pensioenopbouw verkwanselen.
PWBF
pi_202536963
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 12:01 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Nee hoor, een punt van orde mag altijd gemaakt worden en de voorzitter moet daar inhoudelijk op ingaan. Dat deed ze niet. Derhalve is er helemaal geen basis voor een schorsing.

Overigens, afgaande op de woorden die je gebruikt lijkt het me vrij evident dat jij de kleuter bent.
PWBF
pi_202537088
quote:
6s.gif Op donderdag 9 december 2021 12:04 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Nee hoor, een punt van orde mag altijd gemaakt worden en de voorzitter moet daar inhoudelijk op ingaan.
Een punt van orde mag idd altijd gemaakt worden. Zodra je van de voorzitter het woord krijgt. Kleuter Simons heeft de meest basale les in de kleuterklas schijnbaar gemist; wachten op je beurt. Dat ze vervolgens als een asociaal viswijf overal doorheen loopt te blèren tot ze haar zin krijgt is te beschamend voor woorden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2021 12:17:10 ]
pi_202537089
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2021 12:02 schreef Tyr80 het volgende:

[..]
Kan dat ??
Geen idee.
pi_202537098
quote:
6s.gif Op donderdag 9 december 2021 12:02 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Blanke mannen moeten vooral blijven denken dat Sylvana Simons hun ergste vijand is. Ondertussen niet zien dat een groot deel van hen compleet wordt uitgebuit door voornamelijk andere blanke mannen die huisjes melken en daarbij huurprijzen vragen van ruim 1500 euro in de maand, vanuit hun managementpositie de zorg compleet uithollen, strooien met kansarme 0-urencontracten, steeds maar weer het ontslagrecht willen versoepelen en hun pensioenopbouw verkwanselen.
Het onderwerp waar je het nu over hebt zwijg ik maar over. Huisjesmelker, uitbuiters, geef het beestje een naam, zie ik ook nou niet bepaald als vrind. Voor dat slag volk heb ik werkelijk geen goed woord over.
pi_202537117
quote:
16s.gif Op donderdag 9 december 2021 12:15 schreef Ynnad_Er het volgende:

[..]
Het onderwerp waar je het nu over hebt zwijg ik maar over. Huisjesmelker, uitbuiters, geef het beestje een naam, zie ik ook nou niet bepaald als vrind. Voor dat slag volk heb ik werkelijk geen goed woord over.
Bijna niemand, maar dat is een heel ander onderwerp. Heeft niets met het asociale onopgevoede gedrag wat Simons maandag tentoonspreidde te maken.
  donderdag 9 december 2021 @ 12:17:19 #13
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_202537123
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 12:14 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Een punt van orde mag idd altijd gemaakt worden. Zodra je van de voorzitter het woord krijgt. Kleuter Simons heeft de meest basal les in de kleuterklas schijnbaar gemist; wachten op je beurt. Dat ze vervolgens als een asociaal viswijf overal doorheen loopt te blèren tot ze haar zin krijgt is te beschamend voor woorden.
Het is allemaal voor de schijn en onderdeel van het kunstje. Niets meer dan ordinaire poppenkast.

Alles voor de aandacht.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_202537254
quote:
6s.gif Op donderdag 9 december 2021 09:57 schreef Nielsch het volgende:

[..]
een heel goed idee. betaal de nabestaanden van die mensen ten eerste maar gewoon het loon (aangepast voor inflatie) voor het werk dat de slaven in onze dienst hebben gedaan. gaan we daarna eens verder kijken.
Had de Nederlandse staat slaven in dienst dan? Wie waren dat? Hoeveel uren staan daarvan nog open? Hoeveel hebben ze in natura gekregen? Wat was toen eigenlijk het minimumloon? Wie zijn de nabestaanden van die specifiek te identificeren slaven?

Gewoon even wat vragen waarmee ik hoop dat het kwartje valt dat wat je nu zegt een groot gebrek aan inzicht laat zien van de kwestie.
pi_202537392
quote:

[..]
Volgens mij hebben we het hier over mevrouw Simons omdat zij het onderwerp van gesprek is hier en dat is ze geworden omdat ze weer eens een beetje hysterisch deed.

Ik beschouw haar allerminst als vijand. Hoogstens als een van de voorvechters van woke en ultralinks gedachtengoed. Wat beiden op zichzelf wel in zich heeft om Nederland heel vervelend te maken (het lijkt mij namelijk niets om in een zeer racistisch en straatarm land te wonen), maar het gezond verstand wint het toch wel.

Dat laatste is geen sneer naar jou toe, hoogstens onbedoeld. ;)
pi_202537525
quote:

[..]
Punt van orde maar weer.

Wederom off topic.

Die je het er om, of wat?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_202537870
Haha gaaf, ik zat net met iemand te praten die vindt dat zwarte mensen vaak toch nog steeds racistisch bejegend worden, maar van Sylvana Simons moet-ie absoluut niks hebben omdat die echt veel te ver gaat met d'r uitspraken en slachtofferrol! _O-
pi_202537915
quote:
6s.gif Op donderdag 9 december 2021 11:53 schreef Nielsch het volgende:
Zeker, Bij1 mag een klacht indienen als ze zich onheus bejegend voelt. Dat is haar goed recht. Veel kans heeft ze alleen niet op gegrond verklaren want zoals we allemaal kunnen zien overtreedt Sylvana een aantal basisregels uit het reglement van orde. Zonder een absolute noodzaak.

Dat die voorzitter als een bakvis begint te gillen ben ik met je eens. Onnodig. Ze had haar punt al direct in het begin gemaakt en daar had het bij kunnen blijven :Y
pi_202537935
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 12:43 schreef Montagui het volgende:

[..]
Punt van orde maar weer.

Wederom off topic.

Die je het er om, of wat?
Dat is wel duidelijk toch?
pi_202537970
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 13:13 schreef ToT het volgende:
Haha gaaf, ik zat net met iemand te praten die vindt dat zwarte mensen vaak toch nog steeds racistisch bejegend worden, maar van Sylvana Simons moet-ie absoluut niks hebben omdat die echt veel te ver gaat met d'r uitspraken en slachtofferrol! _O-
Toch blijkt uit serieus onderzoek nooit dat er echt sprake is van racisme. Er zijn wel achterstellingen, maar die hebben verklaarbare oorzaken die weer los staan van racisme.
  donderdag 9 december 2021 @ 13:26:04 #21
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202538016
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2021 13:17 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Zeker, Bij1 mag een klacht indienen als ze zich onheus bejegend voelt. Dat is haar goed recht. Veel kans heeft ze alleen niet op gegrond verklaren want zoals we allemaal kunnen zien overtreedt Sylvana een aantal basisregels uit het reglement van orde. Zonder een absolute noodzaak.

Dat die voorzitter als een bakvis begint te gillen ben ik met je eens. Onnodig. Ze had haar punt al direct in het begin gemaakt en daar had het bij kunnen blijven :Y
Het mooie van de clash tussen de voorzitter en Sylvana vind ik wel dat de voorzitter oprecht en gemeend boos wordt en dat ook volledig puur uit en dat Sylvana blijft drammen vanuit een geacteerde verontwaardiging.

Daarvandaan kan ik derhalve wel respect voor de voorzitter opbrengen. Ik hou namelijk van mensen die puur en oprecht zijn. En je kunt dat bij de voorzitter ook heel duidelijk in haar stem horen. Prachtig :)

En het lijkt mij pas tijd voor een training in fatsoenlijke en onpartijdige bejeging als je een aantal keren per dag zo los gaat, wat dus geenszins het geval is. Maar in ieder geval schitterend om te zien dat het in haar zit en ze zo haar grens kan aangeven.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tengano op 09-12-2021 14:07:17 ]
pi_202538103
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 13:26 schreef Tengano het volgende:

[..]
Het mooie van de clash tussen de voorzitter en Sylvana vind ik wel dat de voorzitter oprecht en gemeend boos wordt en dat ook volledig puur uit en dat Sylvana blijft drammen vanuit een geacteerde verontwaardiging.

Daarvandaan kan ik derhalve wel respect voor de voorzitter opbrengen. Ik hou namelijk van mensen die puur en oprecht zijn. En je kunt dat bij de voorzitter ook heel duidelijk in haar stem horen. Prachtig :)

En het lijkt mij pas tijd voor een training in fatsoenlijke en onpartijdige bejeging als je dat een aantal keren per dag zo los gaat, wat dus geenszins het geval is. Maar in ieder geval schitterend om te zien dat het in haar zit en ze zo haar grens kan aangeven.
Daar zijn we het dan niet over eens. Ze reageert in mijn ogen onnodig fel en het duurt ook veel te lang.

Ze had haar punt ook rustig kunnen maken en Sylvana verder kunnen negeren. Dat vind ik veel sterker dan met overslaande stem het over irrelevante zaken te gaan hebben. Zoals de gezichtsuitdrukkingen van haar gesprekspartner. 'U kunt dan wel zo kijken van ...' heeft ze tot 2x toe gezegd. Totaal onnodig, voegt niets toe.

Dat ze dan na 1 keer zo'n uitglijder meteen in training zou moeten slaat ook weer nergens op.
  donderdag 9 december 2021 @ 13:57:16 #23
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202538357
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2021 13:35 schreef Catatafishh het volgende:
Daar zijn we het dan niet over eens. Ze reageert in mijn ogen onnodig fel en het duurt ook veel te lang.

Ze had haar punt ook rustig kunnen maken en Sylvana verder kunnen negeren. Dat vind ik veel sterker dan met overslaande stem het over irrelevante zaken te gaan hebben. Zoals de gezichtsuitdrukkingen van haar gesprekspartner. 'U kunt dan wel zo kijken van ...' heeft ze tot 2x toe gezegd. Totaal onnodig, voegt niets toe.

Dat ze dan na 1 keer zo'n uitglijder meteen in training zou moeten slaat ook weer nergens op.
Het type 'mensen' zoals Sylvana Simons is er ook op uit om je zo helemaal emotioneel over de schreef te laten gaan. Dat is ook precies het doel van dit machtsspelletje. En als je dan over de schreef gaat heeft mevrouw Simons eindelijk beet en kan ze haar prooi binnen halen. De meeste mensen zijn daar blind voor omdat het machtspelletje zich heel sneaky en onder de radar afspeelt.

Maar als je 1 keer zo'n situatie hebt meegemaakt en je hebt jezelf zo een keer laten gaan en uitlokken, ben je daarna wel op je hoede. Een dergelijke reaktie hoeft je van Ockje dan ook niet meer te verwachten. Die heeft geen training meer nodig want die heeft haar lesje Bij1 deze wel geleerd.

Maar sommige 'mensen' vinden het dus heerlijk >:) om zo'n reaktie uit te lokken. Dat was vroeger op school en op het schoolplein ook al zo. Kijken of je de leraar of een bepaalde klasgenoot over de zeik kon krijgen en dan genieten als dat gelukt was }) Pesten noemen ze dat. En Sylvana noemt het: "Ik wilde alleen maar een punt van orde maken" >:) cq Mijn intenties waren zuiver >:)

Ik heb in mijn leven te vaak van dit soort mensen meegemaakt en ik laat me er niet meer zomaar door misleiden. Mensen mogen het nog proberen met allerlei andere 'argumenten' maar ik kan je op voorhand zeggen dat het niets zal veranderen aan hoe ik tegen dit toneelstukje aankijk.

En bij de Dagelijkse Standaard trappen ze er dus ook niet in:
quote:
Ze haalde het bloed onder de nagels van de voorzitter vandaan en dient nu zélf een klacht in.

Dit is professioneel slachtofferschap verheven tot een heuse kunstvorm. Eerst beweren dat je wordt geïntimideerd. Vervolgens door het debat heen kwekken en verbaasd zijn over waarom de voorzitter je afkapt. Daarna het woord krijgen en, hoewel de voorzitter zei dat ze het kort moest houden, dat zo lang mogelijk uitrekken. Vervolgens durft ze niet te herhalen wat Beertema dan precies gezegd zou hebben want, zo zegt ze volgens het AD: "De aanleiding doet er niet toe."

[ Bericht 2% gewijzigd door Tengano op 09-12-2021 14:48:52 ]
  donderdag 9 december 2021 @ 14:28:10 #24
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_202538636
quote:

[..]
Wat doet hun huiskleur of geslacht ertoe? Of zijn in jouw wereld alleen alleen mannen of blanken huisjesmelker? Have I got news for you..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_202538678
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 09:32 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
[..]
Ik heb zelf een kleurtje en maak nooit racisme mee. :) Alle mede-getiniërs die het op dagelijkse basis tegenkomen leven dan toch echt in een andere dimensie.

Mevrouw Simons is hier echt bezig met stemmingmakerij en is als zwarte vrouw toch heel racistisch bezig jegens de blanke medemens. Want ik ga er even vanuit dat ze bedoelt dat de racisme vanuit die hoek komt. :)

Racisme is voor haar inmiddels ook een verdienmodel en dat bind ook kiezers aan haar. Die vinden haar een "sterke vrouw". Hopelijk is ze als 'one issue' partij snel weg uit de kamer. Voegt niks toe aan de echte problemen in Nederland.
Zij zijn groot en ik ben klein en dat is niet eerlijk :'( :'( :'( /calimero

Wat een vreselijk irritant wijf. Geen woorden voor. De grootste polarisator (is dat een woord??) is zijzelf :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')