abonnement Unibet Coolblue
pi_202532830
Yo allemaal,
Ik zit op dit moment met een lastige situatie. Mijn ex heeft het in de zomer uitgemaakt. We zitten in dezelfde vriendengroep dus af en toe zien we elkaar nog. Ik probeer wat meer mijn eigen weg te gaan en probeer haar zoveel mogelijk te ontwijken uit zelfbescherming, omdat ik niet als vrienden verder kan, zij wilt dat wel. Afgelopen weekend sprak ik haar op een feestje en ze zei dat ze het soms best wel misste, omdat het altijd gezellig was en omdat we goed met elkaar konden praten. Ineens barste ze in huilen uit. Het gaat niet goed met haar, last van jeugdtrauma's. Ze liet bijna nooit dr emoties zien, dus dat wijst er wel op dat het inderdaad niet goed met haar gaay. Ik heb haar in al die tijd niet zo verdrietig gezien. Wat moet ik doen? Alles in me zegt dat ik haar moet helpen, maar zoals ik al zei, ik kan niet als vrienden verder, dus dan ga ik weer hopen dat ze bij me terugkomt. Moet ik dr helpen of moet ik afstand nemen?
pi_202533522
Afstand nemen.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_202533846
Alles hier wijst erop dat wat er ook nog wel of niet voor jullie in zit, zij eerst aan haarzelf moet werken, bijv. met een psycholoog.

Als jij je op gaat stellen als haar ‘redder’ (vraag je eens af waarom je dat doet en/of wilt) krijg je alleen maar een toxic situatie.
  donderdag 9 december 2021 @ 00:31:53 #4
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_202533988
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 22:28 schreef leergierigestudent456 het volgende:
Yo allemaal,
Ik zit op dit moment met een lastige situatie. Mijn ex heeft het in de zomer uitgemaakt. We zitten in dezelfde vriendengroep dus af en toe zien we elkaar nog. Ik probeer wat meer mijn eigen weg te gaan en probeer haar zoveel mogelijk te ontwijken uit zelfbescherming, omdat ik niet als vrienden verder kan, zij wilt dat wel. Afgelopen weekend sprak ik haar op een feestje en ze zei dat ze het soms best wel misste, omdat het altijd gezellig was en omdat we goed met elkaar konden praten. Ineens barste ze in huilen uit. Het gaat niet goed met haar, last van jeugdtrauma's. Ze liet bijna nooit dr emoties zien, dus dat wijst er wel op dat het inderdaad niet goed met haar gaay. Ik heb haar in al die tijd niet zo verdrietig gezien. Wat moet ik doen? Alles in me zegt dat ik haar moet helpen, maar zoals ik al zei, ik kan niet als vrienden verder, dus dan ga ik weer hopen dat ze bij me terugkomt. Moet ik dr helpen of moet ik afstand nemen?
Als je geen afstand neemt betekent dat dat je op korte en lange termijn zelf ook in een rollercoaster van gevoelens komt. Zeker als dit soort littekens op spelen zal ze niet altijd even consequent zijn in de verbinding naar jou toe, dus dat komt botweg neer op een hoop aantrekken - afstoten. Heb je daar zin in? Nee. Je zit zelf waarschijnlijk ook nog in een proces waarbij je de relatie nog niet helemaal hebt verwerkt, dus dat gaat allemaal door elkaar heen lopen met als gevolg dat je in je hoofd ook steeds minder ruimte hebt voor jezelf.

Afstand nemen dus. Dat voelt misschien heel bot, maar dat kun je prima op een dusdanige manier doen dat je wel laat merken dat je nog om haar geeft, je aangeeft dat je hoopt dat ze hier uit komt, je het vertrouwen in haar hebt dat ze hier sterker uit komt (als dat oprecht is tenminste), maar je nu alleen voor jezelf moet kiezen en je haar hier niet mee kan helpen. De boodschap valt en staat een beetje bij hoe je dit verwoordt en aanpakt. Maar als je het moeilijk vindt om haar zo los te laten maar dit wel het beste is dan voelt ze waarschijnlijk ook wel aan dat je hier in oprecht bent. En is de kans ook klein dat ze jou dit kwalijk neemt, nu of in de toekomst.

En als ze dat wel doet: good riddance.
pi_202535058
Thanks allemaal voor de reacties. Ik heb haar een berichtje gestuurd dat ik haar niet kan helpen omdat ik nog gevoelens voor dr heb, en wss niet als vrienden verder kan. Wel sneu want naast mij heeft ze 1 goede vriendin waar ze mee kan praten, voorderest eigenlijk niemand. maar dat het me wel veel doet dat het niet goed met haar gaat (doet me ook echt veel). En gezegd dat ik hoop dat ze echt hulp gaat zoeken. Ik moet in deze inderdaad voor mezelf kiezen. Hoe hard ook.
pi_202536667
Goede overweging. Elke poging om haar te helpen zal, bewust of onbewust, in het teken komen te staan van haar terugwinnen. Kans is groot dat dat uiteindelijk averechts werkt voor haar en net zo goed voor jou desastreus kan zijn, omdat je (gelukkig) inziet dat jullie niet als vrienden verder kunnen.
  donderdag 9 december 2021 @ 15:53:55 #7
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_202539547
Als jij er niet als vriend kan zijn (en dat is zeer begrijpelijk!) dan kan je haar enkel helpen door op andere hulp te wijzen en afstand te nemen.

Het enige wat je kan doen is zeggen dat je echt hoopt dat ze er voor zichzelf uitkomt. Weet je tips dan kan je die geven, maar daar houdt het op.
Meer gevoelens (negatief of positief) gaan het enkel erger maken.

Zij zal zelf een uitweg moeten vinden. Dat is moeilijk omdat jij nog begaan begaan bent met haar, maar elke andere weg zal waarschijnlijk meer problemen dan oplossingen bieden.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_202539729
Klopt inderdaad, soms vraag ik me af of ze wel de goede keuze heeft gemaakt om het uit te maken, want sinds dien zit ze zo slecht in haar vel. dan hoop je natuurlijk dat dat is omdat ze mij niet meer heeft, maar dat zal waarschijnlijk zijn omdat ze geen afleiding meer heeft en d'r zelf en haar problemen nu goed tegenkomt. Ze is behoorlijk afgevallen bijvoorbeeld direct nadat het uitging. iets waar ik dan weer over ga twijfelen en het liefst zou ik haar door elkaar willen schudden en vragen; waarom heb je het in godsnaam uitgemaakt en mij niet de kans gegeven om je te helpen en er voor je te zijn. behoorlijk machteloos gevoel. maar goed ik moet egoïstisch zijn inderdaad en voor m'n eigen weg kiezen. oh oh oh wat kunnen relaties toch wat inhouden zeg haha
BTW; top forum dit trouwens, je krijgt tenminste snel en eerlijk reactie :):):)
  donderdag 9 december 2021 @ 16:38:26 #9
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_202540003
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 16:12 schreef leergierigestudent456 het volgende:
Klopt inderdaad, soms vraag ik me af of ze wel de goede keuze heeft gemaakt om het uit te maken, want sinds dien zit ze zo slecht in haar vel. dan hoop je natuurlijk dat dat is omdat ze mij niet meer heeft, maar dat zal waarschijnlijk zijn omdat ze geen afleiding meer heeft en d'r zelf en haar problemen nu goed tegenkomt. Ze is behoorlijk afgevallen bijvoorbeeld direct nadat het uitging. iets waar ik dan weer over ga twijfelen en het liefst zou ik haar door elkaar willen schudden en vragen; waarom heb je het in godsnaam uitgemaakt en mij niet de kans gegeven om je te helpen en er voor je te zijn. behoorlijk machteloos gevoel. maar goed ik moet egoïstisch zijn inderdaad en voor m'n eigen weg kiezen. oh oh oh wat kunnen relaties toch wat inhouden zeg haha
BTW; top forum dit trouwens, je krijgt tenminste snel en eerlijk reactie :):):)
Het is niet alleen aan jezelf denken, wat echt heel normaal is.
Maar ook als je aan haar wil denken komt het neer op ze moet dit zelf uitzoeken.

Op dit moment in het leven geld dat jullie elkaar niet kunnen helpen door met elkaar te zijn. Of dat wel of niet leidt tot met elkaar zijn is onbekend (waarschijnlijk niet, dat het tot hier is gekomen maakt de waarschijnlijkheid groter dan niet). Maar elkaar nu loslaten en met zichzelf bezig gaan is de verstandige weg.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_202545194
Wegwezen. Dit gaat je alleen maar gedoe opleveren.
pi_202606955
Jij helpt d'r en wanneer het 'goed' gaat boekt ze hem. Altijd het zelfde liedje... of dan vinden ze een andere gozer en dan vertelt ze je hoe een goeie vriend je bent enz en dat ze nu top in haar fel zit en een nieuwe relatie heeft. Zonde van je tijd.

Daarnaast moet ze maar professioneel hulp zoeken als ze echt zulke trauma's heeft en zo ongelukkig is.

Gelukkig heb je al een bericht naar d'r gestuurd en het juiste gekozen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')