abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202531909
Goedenavond,

Bedankt alvast voor jullie input. Ik en mijn vrouw zijn van plan om het einde van het jaar naar Parijs te gaan en daar oud en nieuw te vieren. Nu ben ik zelf niet gevaccineerd en weet ik dat ik dagelijks moet testen. Daar ben ik natuurlijk akkoord mee. Zijn er nog zaken waar ik rekening mee moet houden als niet-gevaccineerde?

Tevens is mijn vrouw in deze periode jarig en wil haar graag verassen met een perfect date. Iets wat de gehele dag duurt. Het liefst zou ik met haar picknicken etc, maar daar is het natuurlijk te koude voor. Hebben jullie wellicht leuke ideeën? Ontbijt op bed heb ik al bij het hotel geregeld maar ik wil er een onvergetelijk dag van maken met als afsluiting een diner met uitzicht op de Eiffeltoren.

Voor de rest heb ik geen idee van Parijs, wat zou ik mee kunnen nemen op deze speciale dag van haar?
  Moderator woensdag 8 december 2021 @ 21:49:00 #2
45833 crew  Fogel
pi_202532050
Waarom uitzicht op de Eiffeltoren als je ook gewoon een lunch of diner IN de toren kan doen?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_202532071
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 21:49 schreef Fogel het volgende:
Waarom uitzicht op de Eiffeltoren als je ook gewoon een lunch of diner IN de toren kan doen?
Ja, dat vroeg ik me ook af. Geweldig daar helemaal bovenin met de lichtjes van Parijs om je heen aan je voeten O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 8 december 2021 @ 21:54:44 #4
45833 crew  Fogel
pi_202532139
Diner op de Seine kan ook: https://www.bateaux-mouches.fr/en

Genoeg te doen in die (kut)stad :P
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_202532142
Stinkt daar en veel buitenlanders. Onveilige stad.
pi_202532350
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 21:49 schreef Fogel het volgende:
Is inderdaad ook een optie maar wel flink aan de prijs of valt het mee?
  Moderator woensdag 8 december 2021 @ 22:09:11 #7
45833 crew  Fogel
pi_202532406
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 22:06 schreef Harlekien2 het volgende:

[..]
Is inderdaad ook een optie maar wel flink aan de prijs of valt het mee?
Naja, dat ligt aan je budget :P
pi_202532445
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 22:09 schreef Fogel het volgende:

[..]
Naja, dat ligt aan je budget :P
Ik kan nergens een menukaart oid vinden, waar moet ik precies aan denken?
  Spellchecker woensdag 8 december 2021 @ 22:10:44 #9
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_202532457
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 21:43 schreef Harlekien2 het volgende:
Goedenavond,

Bedankt alvast voor jullie input. Ik en mijn vrouw zijn van plan om het einde van het jaar naar Parijs te gaan en daar oud en nieuw te vieren. Nu ben ik zelf niet gevaccineerd en weet ik dat ik dagelijks moet testen. Daar ben ik natuurlijk akkoord mee. Zijn er nog zaken waar ik rekening mee moet houden als niet-gevaccineerde?

Tevens is mijn vrouw in deze periode jarig en wil haar graag verassen met een perfect date. Iets wat de gehele dag duurt. Het liefst zou ik met haar picknicken etc, maar daar is het natuurlijk te koude voor. Hebben jullie wellicht leuke ideeën? Ontbijt op bed heb ik al bij het hotel geregeld maar ik wil er een onvergetelijk dag van maken met als afsluiting een diner met uitzicht op de Eiffeltoren.

Voor de rest heb ik geen idee van Parijs, wat zou ik mee kunnen nemen op deze speciale dag van haar?
Dat is nou niet echt een perfect date ..... :N
  Moderator woensdag 8 december 2021 @ 22:15:46 #10
45833 crew  Fogel
pi_202532549
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 22:10 schreef Harlekien2 het volgende:

[..]
Ik kan nergens een menukaart oid vinden, waar moet ik precies aan denken?
https://www.restaurants-t(...)estaurant/lunch.html
pi_202532584
Waar houdt je vrouw van? Mode, musea (kunst, geschiedenis), architectuur, theater, wandelen, kerken bezoeken, winkelen, lekker eten...? Wij kunnen niet zo makkelijk bepalen wat zij leuk gaat vinden.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_202532607
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 22:17 schreef Isabeau het volgende:
Waar houdt je vrouw van? Mode, musea (kunst, geschiedenis), architectuur, theater, wandelen, kerken bezoeken, winkelen, lekker eten...? Wij kunnen niet zo makkelijk bepalen wat zij leuk gaat vinden.
Wandelen. Lekker eten. Leuke dingen bekijken. Musea. Musea vooral overigens.
  Moderator woensdag 8 december 2021 @ 22:21:46 #13
45833 crew  Fogel
pi_202532672
Nou, het Louvre moet je dan heen.

En tegenwoordig schijn je ook in een deel van Versaille te kunnen overnachten (maar da’s niet goedkoop).
pi_202532713
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 22:21 schreef Fogel het volgende:
Nou, het Louvre moet je dan heen.

En tegenwoordig schijn je ook in een deel van Versaille te kunnen overnachten (maar da’s niet goedkoop).
Ik zat direct aan Versailles te denken :Y Prachtig, en romantisch. En hopelijk is het Louvre rond deze tijd van het jaar niet zo druk, want wij besloten niet aan te sluiten bij de immense rij die er stond.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_202532755
Qua museum vind ik Museé d’Orsay ontzettend mooi, als je van kunst houdt.

Tja, en wandelen kun je in Parijs natuurlijk geweldig goed O+ Langs de Seine, door le Marais, in Bois de Boulogne. Ook zomaar zonder doel.
pi_202532779
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 22:23 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik zat direct aan Versailles te denken :Y Prachtig, en romantisch. En hopelijk is het Louvre rond deze tijd van het jaar niet zo druk, want wij besloten niet aan te sluiten bij de immense rij die er stond.
Wij zijn in de herfstvakantie geweest en toen moesten we reserveren voor O.a het Louvre. Voordeel is dat je dus niet lang in de rij hoeft.
pi_202532837
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 22:25 schreef miss_sly het volgende:

Wij zijn in de herfstvakantie geweest en toen moesten we reserveren voor O.a het Louvre. Voordeel is dat je dus niet lang in de rij hoeft.
Oh ja, dat is dan op zich wel een voordeel van deze pandemie. Alles reserveren en er wordt rekening gehouden met wat afstand binnen (hoop ik). Het gaat alleen een beetje ten kostte van enige spontaniteit.

Ik vond Montmartre ook heel leuk om rond te wandelen. Mensen kijken was daar leuk.
  Manager PR/Moderator woensdag 8 december 2021 @ 22:30:55 #18
269689 crew  Viv
pi_202532888
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 22:24 schreef miss_sly het volgende:
Qua museum vind ik Museé d’Orsay ontzettend mooi, als je van kunst houdt.
Ja, mooi gebouw ook, zo'n oud treinstation. En die klok! O+

pi_202532921
Ik wist dat het een goed idee was om hier te vragen :)

Zoveel zaken waar ik geen rekening mee had gehouden.

Keep them coming.

Louvre is on the list. En lunch op zo'n cruise lijkt me ook echt iets voor haar.
pi_202532999
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 22:30 schreef Viv het volgende:

[..]
Ja, mooi gebouw ook, zo'n oud treinstation. En die klok! O+

[ afbeelding ]
De klok O+
pi_202533039
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 22:32 schreef Harlekien2 het volgende:
Ik wist dat het een goed idee was om hier te vragen :)

Zoveel zaken waar ik geen rekening mee had gehouden.

Keep them coming.

Louvre is on the list. En lunch op zo'n cruise lijkt me ook echt iets voor haar.
Je kunt vanuit Parijs ook een dag naar Versailles. Daar kun je ook lekker en chic lunchen.
  Manager PR/Moderator woensdag 8 december 2021 @ 22:46:36 #22
269689 crew  Viv
pi_202533262
Oh, en Galeries Lafayette op de Boulevard Haussmann heeft altijd een fenomenale kerstboom onder de glas-in-lood koepel. Je kijkt echt je ogen uit!

Het is ook ieder jaar weer anders. Die laatste was in 2017, toen zijn wij er geweest. O+ Ik hoop dat het er rond Oud & Nieuw nog is!

Het is een warenhuis, dus je kán alleen voor die kerstboom komen, óf er ook gaan shoppen. :Y)
pi_202536476
Gewoon laten vaccineren. Veel beter voor jezelf en voor je reis.
Frankrijk is veel strenger met het oog op vaccinaties.

Daarbij valt Parijs mij elke keer dat ik er ben weer tegen.
Mooiste is sws langs de Seine vlakbij de Eiffeltoren.
pi_202538216
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 11:29 schreef bianconeri het volgende:
Gewoon laten vaccineren. Veel beter voor jezelf en voor je reis.
Frankrijk is veel strenger met het oog op vaccinaties.

Daarbij valt Parijs mij elke keer dat ik er ben weer tegen.
Mooiste is sws langs de Seine vlakbij de Eiffeltoren.
Ik ben er twee keer geweest en heb niet echt gedaan wat ik wilde omdat ik met andere mensen was.

Had graag het Louvre gezien, maar dat vonden ze veel te druk. Was ook wel zo. Wilde graag naar de Catacombes, maar de anderen niet. Wilde graag naar een klein natuurwetenschappelijk museum, maar vonden ze te ver weg. We zijn naar de Eiffeltoren geweest waar vooral heel opdringerige gastjes lopen die je dingen proberen aan te smeren (en een deel zakkenrollers). Eiffeltoren niet beklommen want....te druk. Montmartre geweest, dat was prachtig bij de Sacre Coeur. Gegeten tegenover de Moulin Rouge. Eerste keer was ik er overigens voor een concert. Tweede keer naar Versailles geweest en dát vond ik prachtig O+ Maar ja, is eigenlijk niet echt Parijs, want een stuk van Parijs af.

Mijn indruk van Parijs was vooral heel erg teleurstellend. Wat een smerige stad (letterlijk) en onvriendelijke, opdringerige mensen. Er is zelfs een term voor: Paris Syndrome. In this view, the disorder is caused by positive representations of the city in popular culture, which leads to immense disappointment as the reality of experiencing the city is very different from expectations: tourists are confronted with an overcrowded and littered city (especially if compared to Japanese metropolis) and a less than welcoming attitude by French hospitality workers like shopkeepers, restaurant and hotel personnel without considering the higher safety risks to which tourists used to safer cities are suddenly exposed.

Maar ik zou graag nog een keer terug gaan en de dingen doen die ik wil doen, want er is genoeg te doen en ik zie hierboven ook fantastische ideeën O+ Alleen dan niet met het idee dat het een super mooie, cultureel hoogstaande stad is zoals je in films ziet. Dan is dat in ieder geval geen teleurstelling meer :+
pi_202538531
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 13:46 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik ben er twee keer geweest en heb niet echt gedaan wat ik wilde omdat ik met andere mensen was.

Had graag het Louvre gezien, maar dat vonden ze veel te druk. Was ook wel zo. Wilde graag naar de Catacombes, maar de anderen niet. Wilde graag naar een klein natuurwetenschappelijk museum, maar vonden ze te ver weg. We zijn naar de Eiffeltoren geweest waar vooral heel opdringerige gastjes lopen die je dingen proberen aan te smeren (en een deel zakkenrollers). Eiffeltoren niet beklommen want....te druk. Montmartre geweest, dat was prachtig bij de Sacre Coeur. Gegeten tegenover de Moulin Rouge. Eerste keer was ik er overigens voor een concert. Tweede keer naar Versailles geweest en dát vond ik prachtig O+ Maar ja, is eigenlijk niet echt Parijs, want een stuk van Parijs af.

Mijn indruk van Parijs was vooral heel erg teleurstellend. Wat een smerige stad (letterlijk) en onvriendelijke, opdringerige mensen. Er is zelfs een term voor: Paris Syndrome. In this view, the disorder is caused by positive representations of the city in popular culture, which leads to immense disappointment as the reality of experiencing the city is very different from expectations: tourists are confronted with an overcrowded and littered city (especially if compared to Japanese metropolis) and a less than welcoming attitude by French hospitality workers like shopkeepers, restaurant and hotel personnel without considering the higher safety risks to which tourists used to safer cities are suddenly exposed.

Maar ik zou graag nog een keer terug gaan en de dingen doen die ik wil doen, want er is genoeg te doen en ik zie hierboven ook fantastische ideeën O+ Alleen dan niet met het idee dat het een super mooie, cultureel hoogstaande stad is zoals je in films ziet. Dan is dat in ieder geval geen teleurstelling meer :+
Ik ben dol op Parijs O+

Ja, het is druk, en niet heel schoon, en niet alle Parijzenaars zijn fijne mensen.
Maar ik vind het een zalige stad om in te zijn. Juist wél de Eiffeltoren te beklimmen, zelf, met de trap, naar de tweede verdieping. Op Trocadero staan en naar de Eiffeltoren en het gekrioel te kijken. Stokbrood en wat lekkers te kopen en ergens in een parkje in het gras te liggen en niets te doen, behalve genieten. En wandelen, gewoon maar wandelen, door de parken en straatjes.

Pere Lachaise vond ik trouwens ook geweldig om te zijn. Dome des Invalides ook. Prachtige musea om te bezoeken.

Ik vind het dan weer niet fijn om mijn hele tijd daar vol te proppen met allerlei dingen die zouden moeten. Doen we eigenlijk nooit, waar we ook heen gaan. Juist gewoon maar ergens zijn, op een bankje zitten, een ijsje eten (Amorino, echt doen als je er bent, meerdere filialen in Parijs te vinden), in een park hangen. In alle rust genieten O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')