SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bronquote:In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
(Bron)zie email 27 oktober![]()
Oh jaquote:
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.![]()
Maar een QR code uit Frankrijk of Duitsland is toch ook geldig hier? Al kan ik mij voorstellen dat de registratie misschien een gedoe kan zijn als je geen Duits of Frans BSN nummer/Digid hebt?![]()
Of gewoon een tyfuszooi natuurlijk
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.![]()
Het is op dit moment niet mogelijk om het in de Nederlandse CoronaCheck app te krijgen, maar je kunt gewoon de QR-code gebruiken die je op papier krijgt, en/of het in een buitenlandse app laden.quote:Op woensdag 8 december 2021 16:53 schreef Momo het volgende:
Maar een QR code uit Frankrijk of Duitsland is toch ook geldig hier? Al kan ik mij voorstellen dat de registratie misschien een gedoe kan zijn als je geen Duits of Frans BSN nummer/Digid hebt?
Uiteindelijk is een internationale QR-code hier ook gewoon geldig, dus het maakt geen reet uit welke app je precies gebruikt.![]()
Maar sommigen willen toch niet meer opgesloten binnen zitten? Wat maakt die registratie dan uit?quote:Op woensdag 8 december 2021 16:53 schreef Momo het volgende:
Maar een QR code uit Frankrijk of Duitsland is toch ook geldig hier? Al kan ik mij voorstellen dat de registratie misschien een gedoe kan zijn als je geen Duits of Frans BSN nummer/Digid hebt?
Zitten we hier levens te beschermen of zijn we aan het registreren?Go hard or go home![]()
jammer dat je het totaalplaatje niet helder hebt, er zijn ook risicogroepen die bij de 1e ronde wel voorrang kregen op basis van medische gronden en nu de zak zijn. die willen gewoon na 6 mnd beschermd zijn door een booster.quote:Op woensdag 8 december 2021 16:42 schreef Gia het volgende:
Ik zou echt wel pissed zijn als ik na de groep 60+, als 58-jarige moet wachten op de wintersporters.
Kan ik me nog langer in huis opsluiten omdat sommige mensen per se moeten skiën.
Gewoon op volgorde van geboortejaar a.u.b. en geen voorrang voor rijke yuppen.![]()
Het is wel boosteren. En niet boosten zoals hier gisteren was geconcludeerd. Want in het Engels is het geven van een revaccinatie (booster) boostering.
Lekker belangrijk. Jazeker ja! Als taalnazi lig je hier wel van wakker.![]()
Ergens zou het dan toch logischer zijn om uit de nodigen op basis van de datum van de laatste vaccinatie? Of is de registratie daarvan zo slecht op orde dat dat niet zou kunnen?quote:Op woensdag 8 december 2021 16:56 schreef THEFXR het volgende:
[..]
jammer dat je het totaalplaatje niet helder hebt, er zijn ook risicogroepen die bij de 1e ronde wel voorrang kregen op basis van medische gronden en nu de zak zijn. die willen gewoon na 6 mnd beschermd zijn door een booster.![]()
het lijkt mij ook het meest logische om dezelfde volgorde aan te houden als bij de eerste prikquote:Op woensdag 8 december 2021 16:56 schreef THEFXR het volgende:
[..]
jammer dat je het totaalplaatje niet helder hebt, er zijn ook risicogroepen die bij de 1e ronde wel voorrang kregen op basis van medische gronden en nu de zak zijn. die willen gewoon na 6 mnd beschermd zijn door een booster.![]()
Die zou toch heel goed in orde moeten zijn, want dat staat in ieders QR. Dat lijkt mij inderdaad ook de beste methode. Heb je ook niet het probleem dat een 60'er die vorige maand pas gevaccineerd is nu al weer wordt opgeroepen.quote:Op woensdag 8 december 2021 16:58 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ergens zou het dan toch logischer zijn om uit de nodigen op basis van de datum van de laatste vaccinatie? Of is de registratie daarvan zo slecht op orde dat dat niet zou kunnen?![]()
Opzich wel een goed idee. Ik ga volgende week mn nieuwe auto halen in Duitsland, gelijk even langs vaccinatielocatie rijden![]()
![]()
Gewoon iedereen een paar dagen voor dat vaccinatie 2 ene half jaar geleden is een uitnodiging versturen inderdaad. En in December daarnaast heel hard de achterstand inhalen. Iedereen die voor juni geweest is moet de booster sowieso zo snel mogelijk hebben.quote:Op woensdag 8 december 2021 16:58 schreef Tocadisco het volgende:
her zijn om uit de nodigen op basis van de datum van de laatste vaccinatie? Of i![]()
ik heb rondgebeld en het is bar slecht georganiseerd, van het kastje naar de muur, zoals die ambtenaren het kunnen.quote:Op woensdag 8 december 2021 16:58 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ergens zou het dan toch logischer zijn om uit de nodigen op basis van de datum van de laatste vaccinatie? Of is de registratie daarvan zo slecht op orde dat dat niet zou kunnen?![]()
Als iemand oppeppen schrijft, denk ik gelijk:"Ik zal jou eens even oppeppen. Kom dan!"
Heel gek.Go hard or go home![]()
Mn verkankerde vader heeft de booster al wel enige tijd in zn tempel zitten trouwens. Hij pept er nog niet heel erg van op. Dus vanuit ziekenhuizen hebben ze wel oproepen gedaan.Go hard or go home![]()
had een meid van 1400 aan de lijn (min van VWS) die gebruikte het woord ook steeds.quote:Op woensdag 8 december 2021 17:01 schreef Noek het volgende:
Als iemand oppeppen schrijft, denk ik gelijk:"Ik zal jou eens even oppeppen. Kom dan!"
Heel gek.![]()
Ik zou het eerder omdraaien: normaal is het niet zo zichtbaar dat iedereen in eerste instantie aan zichzelf denkt en is het ook geaccepteerd. Nu is de context anders en zijn de consequenties van dit gedrag flink hoger, vandaar dat meer mensen erover vallen.quote:Op woensdag 8 december 2021 16:23 schreef Noek het volgende:
[..]
Je denkt dat Bart daarvoor wel ene neuk om mensen als Mina gaf. Of gaan we sinds de pandemie echt zo verschrikkelijk hypocriet doen like we care. Like intensive care.
Breaking news, iedereen leeft zn/haar leven en vindt dat leven de hoogste prioriteit hebben. Om daar nu steeds zo moreel verheven over te doen is echt matig en vermoeiend.
Leave Bart alone!
[ afbeelding ]
Uiteraard is er ook de context dat er nu onnodig zuinig gedaan wordt met de (ruim voldoende voorhanden zijnde) boosters zoals het nu lijkt en dat onze regering weer eens niet vooruit heeft gekeken.![]()
Nieuwe Merc?quote:Op woensdag 8 december 2021 17:00 schreef chratnox het volgende:
Opzich wel een goed idee. Ik ga volgende week mn nieuwe auto halen in Duitsland, gelijk even langs vaccinatielocatie rijden![]()
@mascara-klodder Kap es!quote:Op woensdag 8 december 2021 17:02 schreef THEFXR het volgende:
[..]
had een meid van 1400 aan de lijn (min van VWS) die gebruikte het woord ook steeds.Go hard or go home![]()
Gebeurt ook wel nu geloof ik. Mijn oudste zoon (instelling, was een van de eerste) krijgt m deze of volgende week. Het heerst daar ook weer als een malle (hoop mensen met verminderde weerstand en onderliggende dingen) dus ik vind het wel een fijn idee.quote:Op woensdag 8 december 2021 17:00 schreef -0- het volgende:
[..]
Gewoon iedereen een paar dagen voor dat vaccinatie 2 ene half jaar geleden is een uitnodiging versturen inderdaad. En in December daarnaast heel hard de achterstand inhalen. Iedereen die voor juni geweest is moet de booster sowieso zo snel mogelijk hebben.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: