abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 januari 2023 @ 18:17:37 #51
197456 ytram
...dacht je!
pi_207768389
Ik spreek ook dagelijks Duits en probeer zoveel mogelijk in het lokale dialect mee te babbelen. Locals hier horen wel dat het niet m’n moedertaal is maar denken meestal dat ik uit Scandinavië kom.
Ik spreek dagelijks Nederlands met m’n niet Nederlandse vriendin.

Aan mijn Nederlands merk je het niet echt, zeg zo af en toe aber, genau en oder als ik Nederlands praat of als ik eens in een winkel ben antwoord ik ook opeens met iets Duits. Vroeger kon ik vrij goed Nederlandse dialecten na doen, maar daar heb ik steeds meer moeite mee.
- Logica brengt je van A naar B...Fantasie brengt je overal... -
  maandag 30 januari 2023 @ 09:28:28 #52
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_207774197
Ik spreek volgens mij geen enkele taal echt heel goed (meer). Op het werk spreek ik Engels, thuis/prive (Zwitsers)duits en Engels, en Nederlands eigenlijk nooit meer tenzij ik eens met familie bel. M'n Nederlands hou ik vooral op peil met FOK! :D Maar volgens mij heb ik geen Duits of Engels accent in het Nederlands. Gebruik alleen wat meer Duitse en Engelse woorden erin, maar ja iedereen weet wat ik bedoel :P
pi_207800161
Ik denk dat het inderdaad ook aan de taal ligt, Duits en Nederlands liggen ook vrij dicht bij elkaar. Ik spreek zelf nog steeds accentloos Nederlands, maar ik woon ook “pas” 7,5 jaar in het buitenland.
pi_207821633
Ik woon bijna 7 jaar in Zweden. Op op het werk is de voertaal Engels en thuis spreek ik Zweeds.
Mijn Nederlands is echter nog altijd vlijmscherp. Om de 2 weken bellen met familie in Nederland is de waarschijnlijke reden daarvan denk ik zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')