Het heeft hier eergister gesneeuwd, 's nachts.quote:
Het in Groningen gebruikte woord wierde staat dicht bij het originele[bron?] Oudfriese woord wurth, waarvan de uitgang -werd of -ward is afgeleid. Het woord is niet verwant aan het werkwoord "werpen"; ook al gaat het hier om een 'opgeworpen' heuvel.quote:Op woensdag 8 december 2021 16:32 schreef drakin het volgende:
[..]
Goh waar zou de naam LeeuWARDEN nou vandaan komen![]()
Hier werd ook ward en wierd gebruikt, niet alleen in Groningen
Mede door het toenemende autobezit was een rails niet rendabel als ik het goed herinner.quote:
Er rijdt wel een bus.quote:Op woensdag 8 december 2021 16:40 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Mede door het toenemende autobezit was een rails niet rendabel als ik het goed herinner.
Best dom eigenlijk, kan me voorstellen dat ze daar nog wel een keer naar gaan kijkenquote:Op woensdag 8 december 2021 16:40 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Mede door het toenemende autobezit was een rails niet rendabel als ik het goed herinner.
Mooi, het woord Wurth kende ik nog nietquote:Op woensdag 8 december 2021 16:36 schreef pullup het volgende:
[..]
Het in Groningen gebruikte woord wierde staat dicht bij het originele[bron?] Oudfriese woord wurth, waarvan de uitgang -werd of -ward is afgeleid. Het woord is niet verwant aan het werkwoord "werpen"; ook al gaat het hier om een 'opgeworpen' heuvel.
You wurth it.quote:Op woensdag 8 december 2021 16:44 schreef drakin het volgende:
[..]
Mooi, het woord Wurth kende ik nog niet
Het heeft ook heel lang geduurd voordat de Flevolijn naar Zwolle werd doorgetrokken.quote:
Zal ook niet snel gebeuren, ze waren ook goede botenbouwers en later dijken.quote:Op woensdag 8 december 2021 16:38 schreef pullup het volgende:
Genoeg over terpen en Wierden
Ik ben blij voor die Friezen en Groningers dat ze niet verzopen zijn
Voor auto's kon de weg wel breder ineensquote:Op woensdag 8 december 2021 16:40 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ja die is ook mooi maar die van Twerk of twirk een meisje zingt dat gelooof ik is ook mooiquote:
Vergeet je muts nietquote:Op woensdag 8 december 2021 16:47 schreef drakin het volgende:
Maar even werken en dan naar eetafspraak
Er wordt ook al jaren gesteggeld over een andere lijn.quote:Op woensdag 8 december 2021 16:45 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Het heeft ook heel lang geduurd voordat de Flevolijn naar Zwolle werd doorgetrokken.
Twarres.quote:Op woensdag 8 december 2021 16:48 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ja die is ook mooi maar die van Twerk of twirk een meisje zingt dat gelooof ik is ook mooi
Twarres.quote:Op woensdag 8 december 2021 16:48 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ja die is ook mooi maar die van Twerk of twirk een meisje zingt dat gelooof ik is ook mooi
Vond het nog wel meevallen, was net op de scootmobiel naar de bakker, maar vond het niet echt koud.quote:Op woensdag 8 december 2021 16:04 schreef Deisyy het volgende:
Koude rotwind, ik dacht net even iets in de container te gaan gooien zonder jas wan de zon scheen zo lekker.......SPIJT!
Lieve gozer.quote:Op woensdag 8 december 2021 16:57 schreef -Shii- het volgende:
[..]
Johan, hopelijk gaat het nog goed met hem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |