abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202506913

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
quote:
In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
bron

(Bron)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202506924
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wat een vreemde gedachte.

Ik wil mijn ouders en schoonouders graag nog een tijdje bij ons houden. Zij doen wat zij kunnen in dat kader, namelijk vaccineren, griepprik, boosterprik, en ik doe wat ik kan, zoals een zelftest voor we ze zien als dat op dat moment beter lijkt (omdat iemand tijdelijk nog wat kwetsbaarder is of ik of dochter een snotneus hebben).
Dat is geen vreemde gedachte, er is meer in het leven dan corona. Je kunt niet tot in de lengte der dagen zaken maar dicht houden omdat de "kwetsbaren" meer risico lopen. Mijn moeder en schoonmoeder doen ook wat ze kunnen, maar die verwachten echt niet dat we de school dicht gaan doen voor ze om een kerstdiner mogelijk te maken.

Testje voor het kerstdiner is meer dan genoeg.
pi_202506935
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:50 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Dat is geen vreemde gedachte, er is meer in het leven dan corona. Je kunt niet tot in de lengte der dagen zaken maar dicht houden omdat de "kwetsbaren" meer risico lopen. Mijn moeder en schoonmoeder doen ook wat ze kunnen, maar die verwachten echt niet dat we de school dicht gaan doen voor ze om een kerstdiner mogelijk te maken.

Testje voor het kerstdiner is meer dan genoeg.
De vreemde gedachte die ik las in jouw post is dat ouderen debieltjes zijn. Ik zie het niet, maar dat zal dan ook wel weer aan mij liggen.
pi_202506942
Voel je je dan ook schuldig dat je al die jaren bij oudere mensen op bezoek bent geweest in gezonde staat zonder jezelf te testen op de griep?

Ik vind het een tikje ridicuul allemaal. Je zit dermate op de marge te spelen met gezonde mensen.....

Wat krijgen we in de toekomst? Alleen toegang tot een verpleeghuis na een pcr test?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 7 december 2021 @ 08:52:45 #5
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202506943
wilde plaatsen:
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:47 schreef Jor_Dii het volgende: [..] Maar hoeveel mensen denken en acteren daadwerkelijk zo? Afgelopen weekend zaten de huiskamers veelvuldig vol met mensen van jong tot oud die die voorzorgsmaatregelen niet namen..
Ja hoi!
Niet met ouderen of kwetsbare groepen erbij trouwens want die zijn sinds vorige jaar inmiddels dood.
Niet door Covid :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_202506947
Maatregelen loslaten in maart?
Welnee, dat moet zorgvuldiger.

1 juno of zo.
pi_202506948
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:45 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dat gaat ook nooit veranderen. Jij wilt voor minimale baten gigantische kosten maken. Een bedrijf ging failliet.
Daar kun je inderdaad een discussie over voeren, of de kosten opwegen tegen de baten. Als je ziet hoeveel mensen nog moeten worden opgenomen in het ziekenhuis en hoeveel zorg wordt uitgesteld, dan vind ik het een no-brainer.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 7 december 2021 @ 08:54:13 #8
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202506951
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:52 schreef ludovico het volgende:
Voel je je dan ook schuldig dat je al die jaren bij oudere mensen op bezoek bent geweest in gezonde staat zonder jezelf te testen op de griep?

Ik vind het een tikje ridicuul allemaal. Je zit dermate op de marge te spelen met gezonde mensen.....

Wat krijgen we in de toekomst? Alleen toegang tot een verpleeghuis na een pcr test?
Eens

Risocoafweging en normaal doen mogen wel weer heel rap terugkeren in de hoofden van mensen

Maar ja
  dinsdag 7 december 2021 @ 08:55:39 #9
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202506962
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik heb werkelijk geen idee. Dat is dan ook aan eenieder om voor zichzelf te bepalen. Maar dat maakt ouderen geen debieltjes, zoals werd geclaimd.

En als ouders zichzelf dan willen beschermen, zoals we van de week lazen bij een user, dan zijn ze asociaal en moeten ze voor hun (klein)kinderen maar 'gewoon doen'.
Die user was een extreme uitzondering, en niemand deelde dat idee verder, maar dat weet je zelf ook wel
pi_202506963
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]
De vreemde gedachte die ik las in jouw post is dat ouderen debieltjes zijn. Ik zie het niet, maar dat zal dan ook wel weer aan mij liggen.
Ze zijn geen debieltjes, ze worden gezien als debieltjes. Na 2 jaar corona ellende komen met "de scholen sluiten zodat opa en oma niet besmet worden met kerst". Het wordt tijd dat opa en oma zelf eens na gaan denken waar de risico's liggen, als ze dat niet doen, tsja, dat is het leven.
  dinsdag 7 december 2021 @ 08:57:07 #11
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202506972
Thee en verder ontbijt op bed, dat is ook het leven O+

Ik ga er even van genieten
pi_202506974
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:45 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Ik ga het gewoon niet doen, mijn zoontje is nu net 6 en vraagt bij elk feestje/sinterklaas/kerst/oud en nieuw of het wel "door kan gaan door corona".

Ze kunnen mijn rug op met nog meer focus op corona leggen en kinderen het gevoel geven dat als ze geen test doen ze de grim reaper zijn.
lol wat een gejank.
dat is gewoon een hele legitieme vraag, dat vragen we ons namelijk allemaal welleens af "zou het doorgaan".
Hier ook kids uit die categorie, en die ondergaan het gewoon, ze vragen zichzelf dit ook af, maar moeten ze testen dan testen ze (van het weekend gedaan Oma wilde dat graag ivm sinterklaas). Gaat iets niet door, dan reageren ze daar opvallende cool onder. De meeste volwassenen zijn meer van streek als hun feestje niet doorgaat.

De manier waarop jij het doet is wel echt een beetje de rubber tegel maatschappij instelling. Ja het is kut, voor iedereen, ook voor kids. Maar als je gewoon doet "tis nou eenmaal zo maar we maken er toch maar het beste van", lijkt me een betere instelling dan "nee als je niet wil hoef je niet te testen hoor, ja de rest van de klas doet het wel, maar jij hoeft het niet, jij bent speciaal".
pi_202506977
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:55 schreef Molo het volgende:

[..]
Die user was een extreme uitzondering, en niemand deelde dat idee verder, maar dat weet je zelf ook wel
Dat deel ik zelf ook niet, ik bedoelde te zeggen dat ze worden behandeld als debieltjes. Scholen sluiten voor opa en oma, die kunnen blijkbaar zelf niet nadenken.
pi_202506984
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:57 schreef koemleit het volgende:

[..]
lol wat een gejank.
dat is gewoon een hele legitieme vraag, dat vragen we ons namelijk allemaal welleens af "zou het doorgaan".
Hier ook kids uit die categorie, en die ondergaan het gewoon, ze vragen zichzelf dit ook af, maar moeten ze testen dan testen ze (van het weekend gedaan Oma wilde dat graag ivm sinterklaas). Gaat iets niet door, dan reageren ze daar opvallende cool onder. De meeste volwassenen zijn meer van streek als hun feestje niet doorgaat.

De manier waarop jij het doet is wel echt een beetje de rubber tegel maatschappij instelling. Ja het is kut, voor iedereen, ook voor kids. Maar als je gewoon doet "tis nou eenmaal zo maar we maken er toch maar het beste van", lijkt me een betere instelling dan "nee als je niet wil hoef je niet te testen hoor, ja de rest van de klas doet het wel, maar jij hoeft het niet, jij bent speciaal".
Waarvan akte :)
pi_202506985
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:57 schreef koemleit het volgende:

Eens! Dat is al vanaf het begin van de crisis zo, dat er nogal wat diversiteit is in mentale weerbaarheid, om het in verdekte termen te formuleren.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_202507007
Volgens mij wordt gewoon bedoeld dat er door het OMT van uit wordt gegaan dat ouderen zich niet aan de adviezen gaan houden en zichzelf niet gaan afzonderen. Dat gegeven zoeken ze naar een andere oplossing en dan is het dus kinderen thuis houden, om die ouderen te beschermen.

Dat eerste zit vast een kern van waarheid in.
pi_202507018
Als scholen sluiten en ouders wel moeten werken zullen de kinderen toch denk ik voornamelijk juist weer bij opa en oma terecht komen?
  Moderator dinsdag 7 december 2021 @ 09:03:29 #18
5428 crew  miss_sly
pi_202507021
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:55 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Ze zijn geen debieltjes, ze worden gezien als debieltjes. Na 2 jaar corona ellende komen met "de scholen sluiten zodat opa en oma niet besmet worden met kerst". Het wordt tijd dat opa en oma zelf eens na gaan denken waar de risico's liggen, als ze dat niet doen, tsja, dat is het leven.
Volgens mij worden ze niet gezien als debieltjes. Er worden wel opties aangedragen, en soms ook ingevoerd, om deze groep te beschermen. En dat is niet alleen omdat je die groep op zichzelf wil beschermen, maar ook omdat die groep anders alsnog in het ziekenhuis komt en andere zorg weer in de knel komt of niet doorgaat.
pi_202507031
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Volgens mij worden ze niet gezien als debieltjes. Er worden wel opties aangedragen, en soms ook ingevoerd, om deze groep te beschermen. En dat is niet alleen omdat je die groep op zichzelf wil beschermen, maar ook omdat die groep anders alsnog in het ziekenhuis komt en andere zorg weer in de knel komt of niet doorgaat.
Er worden adviezen uitgebracht, en als alle ouderen zich daar aan zouden houden zouden ze niet in het ziekenhuis komen. Maar er wordt al vantevoren er van uit gegaan dat ze dat in grote getale niet gaan doen. Dat is wat bedoeld wordt.
pi_202507033
Vandaag was weer het voorbeeld van OMT leden die hun zin niet krijgen alsnog via de pers dit alsnog voor elkaar proberen te krijgen. Als ik er ergens klaar mee ben is dat dat wel.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202507040
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Eens! Dat is al vanaf het begin van de crisis zo, dat er nogal wat diversiteit is in mentale weerbaarheid, om het in verdekte termen te formuleren.
Dan maak ik mijn punt niet helemaal. Ik ben klaar met dat gezwets over mondkapjes op de gang, 2x testen in de week, scholen sluiten... DAT is de rubbertegelmaatschappij. Niet dat ik ze wil beschermen om ze niet "gekwetst" of iets dergelijks te laten voelen.
  Redactie Sport dinsdag 7 december 2021 @ 09:08:00 #22
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202507054
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:05 schreef _serial_ het volgende:
Vandaag was weer het voorbeeld van OMT leden die hun zin niet krijgen alsnog via de pers dit alsnog voor elkaar proberen te krijgen. Als ik er ergens klaar mee ben is dat dat wel.
Vertel
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 7 december 2021 @ 09:08:19 #23
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_202507056
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:52 schreef ludovico het volgende:

Veel mensen beseffen niet dat het ingebakken is in onze evolutie, de overdracht van virussen (en bacteriën) tussen mensen en weten niet dat wr gemiddeld 5 soorten virussen meedragen. Als we virusoverdracht tussen alle mensen willen vermijden dan worden we als mensen zwakker en vatbaarder.
To BG or not to BG!
  Moderator dinsdag 7 december 2021 @ 09:08:23 #24
5428 crew  miss_sly
pi_202507059
quote:
11s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:05 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Er worden adviezen uitgebracht, en als alle ouderen zich daar aan zouden houden zouden ze niet in het ziekenhuis komen. Maar er wordt al vantevoren er van uit gegaan dat ze dat in grote getale niet gaan doen. Dat is wat bedoeld wordt.
Mwah, als echt alle mensen zich volledig zouden houden aan alle adviezen, zouden we er wellicht ook al anders voorstaan. Dat is nu eenmaal niet wat mensen doen, daarin zijn ouderen niet de uitzondering. Als er een advies is, kun je het ook laten. En als er bepaalde regels komen, kun je kijken of je die kunt omzeilen. Zie ook de avondlockdown waarbij vanaf 17 uur niets meer zou kunnen en het door heel veel mensen dan maar verzet wordt naar voor 17 uur. Waar de voetbaltraining van mjin dochter ook aan meegedaan heeft, overigens en mijn dochter gaat dus ook wel trainen.
pi_202507060
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dus maatregelen aandragen om die groep te beschermen terwijl (een gedeelte van ) die groep zichzelf niet wil beschermen door zelf de simpelste dingen niet te snappen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')