abonnement Unibet Coolblue
pi_202508560
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:35 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Daarom, ik heb ook de video gezien en daaruit kan ik ook geen informatie halen. Dus nogmaals is er überhaupt wat gezegd?

Dat Simons met haar ogen draait, anderen belachelijk maakt en overal commentaar heeft in de twee kamer, niet op haar beurt kan wachten kennen we van haar. Dat is vanmiddag weer live te volgen in de tweede kamer.
lijkt me wel dat er wat gezegd is. simons is geen leugenaar.
  dinsdag 7 december 2021 @ 11:37:20 #127
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_202508563
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:32 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ik wil eerst even weten wat er precies gezegd was, mevrouw Simons voelt zich namelijk altijd beledigd.

Edit:
Dik gedrukte is juist wat Sylvana altijd doet.
Irrelevant. Dit is dus precies dat kleuterklasgedrag.
pi_202508570
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:30 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
wat een domme witte opmerking zeg..
Maar wat was de bedreiging dan? Wat is er gezegd?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_202508580
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:38 schreef Hathor het volgende:

[..]
Maar wat was de bedreiging dan? Wat is er gezegd?
ja dat komt later dna he, ze gaat een aanklacht indienen. precies om deze discussie te vermijden.
  dinsdag 7 december 2021 @ 11:39:35 #130
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202508588
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:38 schreef Hathor het volgende:

[..]
Maar wat was de bedreiging dan? Wat is er gezegd?
twitter


Voor wat het waard is trouwens, want wij waren er zelf niet bij natuurlijk.
pi_202508722
Er zat een vrouw tussen die twee, waarom zegt die niks?
  dinsdag 7 december 2021 @ 11:58:05 #132
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202508823
Als je trouwens straight bent, wat mevrouw Simons niet is, dan benoem je ter plekke wat er gezegd is en dan hou je het niet achter de hand, zodat je controle over alles en iedereen houdt met je kluisverklaring.
pi_202508855
Voorzitter, hij plaagt mij! Voorzitter: Jantje, wil je ophouden met plagen. Jantje: Maar ik doe helemaal niks, zij doet het zelf! Zij: NIet waar, hij zei... Voorzitter: En nu allebei in de hoek.
Is dit een kinderboek uit 1940? Nee, dat is de Tweedekamercommissie in Nederland anno 2021.

Maar serieus, je kan er als voorzitter gewoon niet aan beginnen om in te gaan op wat er buiten de microfoon om gefluisterd wordt, simpelweg omdat niemand het gehoord heeft dus je hebt geen bewijs. Het zal wel vaker gebeuren dat de een binnensmonds wat zegt wat niet zo aardig is en alleen degene hoort voor wie het bedoeld is. Dat is het leven, daar ga je niet de voorzitter mee lastig vallen die heeft het druk genoeg met het leiden van de vergadering.
Schrijf het later maar op in een boek.

Wat ze wel zou kunnen doen is na de vergadering naar de voorzitter toegaan en het melden, en er een agendapunt of mededeling van maken voor de volgende keer, bijv. dat het niet toegestaan is om buiten de microfoon om allerlei beledigingen te uiten maar dat de voorzitter daar niet op kan handhaven dus dat het aan de commissieleden zelf is om zich daaraan te houden.

[ Bericht 18% gewijzigd door Mondkapje op 07-12-2021 12:28:32 ]
pi_202509469
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 december 2021 09:11 schreef Nielsch het volgende:
Van der Plas: "ik zie geen kleuren"

Is die domme dikke boerenmarketingtrien nou ook al kleurenblind?
Zie jij nou ook al niet in dat het wat vreemd is dat wat 10 jaar geleden de norm was ten aanzien van antiracisme nu ineens als racistisch wordt betiteld?

Wat dat betreft is het wel full circle hoor. Waar de afgelopen decennia racisme steeds meer is uitgebannen tot het punt nu dat een racist genoemd worden gelijk staat aan een nazi genoemd worden, of een pedofiel en we iedereen gelijk wilde behandelen, is het nu ineens een kwestie van iedereen indelen op basis van huidskleur en als je blank bent, dan ben je inherent slecht op basis van iets wat jouw voorvaderen gedaan hebben (dat is niet eens correct overigens) en moet je boete doen, zonder ooit volledig gezuiverd te kunnen worden, zijn zaken als op tijd komen en hard werken 'toxische witheid' en moet dat worden uitgeband, enz.

Als je 10 jaar geleden zei: negers zijn lui en altijd te laat, dan was je een racist omdat je schreef dat ze lui en te laat zijn. Als je het nu schrijft ben je een racist omdat je het woord neger gebruikt. Maar voor de rest prima hoor... Schiet mij maar lek. Dat is wat mij betreft het omgekeerde van antiracistisch.

Racistisch dus.

10 jaar geleden was het ook heel goed om te zeggen dat je kleurenblind bent (waarmee je zegt dat je iedereen gelijk behandeld ongeacht welke huidskleur, wat mij toch overkomt als het tegenovergestelde van racisme). Nu is dat racistisch, want je moet mensen van kleur anders behandelen, want culturele verschillen. En dus is zeggen dat je kleurenblind bent racistisch.

Overigens is mensen van kleur anders behandelen ook racistisch.

Maar dat soort tegenstelling zijn ineens normaal bij woke: nooit met mensen van kleur daten is racistisch. Daten met mensen van kleur is exotifying en racistisch.

Blanken horen niet bij mensen van kleur in hun persoonlijke omgeving te komen, want ze hebben recht op een safe space. Maar als je geen mensen van kleur in je vriendenkring hebt, ben je racistisch.

Blanken horen zich bezig te houden met de cultuur van mensen van kleur. Maar als ze iets doen met de cultuur van mensen van kleur is het culturele toe eigening.

Kortom: wat je ook doet als blanke, je bent een racist. En uiteindelijk is dat ook de enige 'logica' die er nog is binnen die hele woke idioterie.
pi_202509488
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:00 schreef Multatilu het volgende:
Met haar houding tegenover witte Nederlanders houdt Sylvana ons (witte Nederlanders) gewoon een perfecte spiegel voor. Eeuwenlang hebben wij ons zo richting zwarte mensen gedragen. Generaliserend, met een bias, meestal niet letterlijk uitgesproken maar wel voor de verstaander voldoende duidelijk. En oh... wat kunnen we er slecht tegen. Ik zie hier kotssmileys, verwensingen, etc. Voor iedereen die Sylvana zogenaamd haat, wellicht kun je je nu iets beter voorstellen hoe moslims of immigranten zich voelen als ze WIlders of Baudet weer tekeer zien gaan.
Wilders en Baudet vind ik ook idioten.

Hullie doen het ook is een kleuterargument.
pi_202509493
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 12:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Zie jij nou ook al niet in dat het wat vreemd is dat wat 10 jaar geleden de norm was ten aanzien van antiracisme nu ineens als racistisch wordt betiteld?

Wat dat betreft is het wel full circle hoor. Waar de afgelopen decennia racisme steeds meer is uitgebannen tot het punt nu dat een racist genoemd worden gelijk staat aan een nazi genoemd worden, of een pedofiel en we iedereen gelijk wilde behandelen, is het nu ineens een kwestie van iedereen indelen op basis van huidskleur en als je blank bent, dan ben je inherent slecht op basis van iets wat jouw voorvaderen gedaan hebben (dat is niet eens correct overigens) en moet je boete doen, zonder ooit volledig gezuiverd te kunnen worden, zijn zaken als op tijd komen en hard werken 'toxische witheid' en moet dat worden uitgeband, enz.

Als je 10 jaar geleden zei: negers zijn lui en altijd te laat, dan was je een racist omdat je schreef dat ze lui en te laat zijn. Als je het nu schrijft ben je een racist omdat je het woord neger gebruikt. Maar voor de rest prima hoor... Schiet mij maar lek. Dat is wat mij betreft het omgekeerde van antiracistisch.

Racistisch dus.

10 jaar geleden was het ook heel goed om te zeggen dat je kleurenblind bent (waarmee je zegt dat je iedereen gelijk behandeld ongeacht welke huidskleur, wat mij toch overkomt als het tegenovergestelde van racisme). Nu is dat racistisch, want je moet mensen van kleur anders behandelen, want culturele verschillen. En dus is zeggen dat je kleurenblind bent racistisch.

Overigens is mensen van kleur anders behandelen ook racistisch.

Maar dat soort tegenstelling zijn ineens normaal bij woke: nooit met mensen van kleur daten is racistisch. Daten met mensen van kleur is exotifying en racistisch.

Blanken horen niet bij mensen van kleur in hun persoonlijke omgeving te komen, want ze hebben recht op een safe space. Maar als je geen mensen van kleur in je vriendenkring hebt, ben je racistisch.

Blanken horen zich bezig te houden met de cultuur van mensen van kleur. Maar als ze iets doen met de cultuur van mensen van kleur is het culturele toe eigening.

Kortom: wat je ook doet als blanke, je bent een racist. En uiteindelijk is dat ook de enige 'logica' die er nog is binnen die hele woke idioterie.
Geen idee wat je allemaal bazelt. Ik ben niet van woke enzo.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 7 december 2021 @ 12:48:01 #137
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_202509524
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 12:00 schreef Mondkapje het volgende:
Voorzitter, hij plaagt mij! Voorzitter: Jantje, wil je ophouden met plagen. Jantje: Maar ik doe helemaal niks, zij doet het zelf! Zij: NIet waar, hij zei... Voorzitter: En nu allebei in de hoek.
Is dit een kinderboek uit 1940? Nee, dat is de Tweedekamercommissie in Nederland anno 2021.

Maar serieus, je kan er als voorzitter gewoon niet aan beginnen om in te gaan op wat er buiten de microfoon om gefluisterd wordt, simpelweg omdat niemand het gehoord heeft dus je hebt geen bewijs. Het zal wel vaker gebeuren dat de een binnensmonds wat zegt wat niet zo aardig is en alleen degene hoort voor wie het bedoeld is. Dat is het leven, daar ga je niet de voorzitter mee lastig vallen die heeft het druk genoeg met het leiden van de vergadering.
Schrijf het later maar op in een boek.

Wat ze wel zou kunnen doen is na de vergadering naar de voorzitter toegaan en het melden, en er een agendapunt of mededeling van maken voor de volgende keer, bijv. dat het niet toegestaan is om buiten de microfoon om allerlei beledigingen te uiten maar dat de voorzitter daar niet op kan handhaven dus dat het aan de commissieleden zelf is om zich daaraan te houden.
Nee hoor, je kunt ook een punt van orde maken, zodat de voorzitter iedere aanwezige kan aanspreken geen dingen buiten de microfoon om aan te kaarten. Zoals het hoort dus. Behalve als je Sylvana Simons bent, dan is zoals het hoort ook verkeerd, want ze maakt ons boos. :(
pi_202509530
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:19 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Nee joh, het gaat ze om geld voor Suriname. Nu Bouterse daar weg is willen ze dat Nederland weer investeert. Want dat zijn we ze verschuldigd vanwege de kolonisatie.

“ De ­bevolking van Suriname is benadeeld door het koloniale verleden en heeft steun verdiend.”
https://www.parool.nl/ams(...)u-aanhalen~b5fe3eb3/
Ook zoiets:

Er moeten excuses komen. Biedt excuses aan.

Ja, ben je besodemieterd, alleen excuses? Betalen! Gaat betalen...

[Voorspelling] Ons leed valt niet afgekocht te worden!

Mijn advies: lachen om die onzin en geen mm in meegaan. Met de onzin dan. Respect naar elkaar hoort gewoon. Lekker gewoon mixen en niet met die onzinnige stammenstrijd op basis van onzinnige zaken zoals huidskleur.
pi_202509553
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 12:45 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Geen idee wat je allemaal bazelt. Ik ben niet van woke enzo.
Doe nog maar een keer lezen dan.
pi_202509560
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:24 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Waarom schieten een hoop schuimbekkende Nederlanders altijd zo direct in een kramp als het gaat om mogelijke betalingen aan slachtoffers van ons buitenlandbeleid? Bang dat je een paar euro meer belasting moet betalen ofzo? Afgunst? Jaloezie? Wat is dat nou toch?

Laatst las ik een nieuwsartikel over de slachtoffers van ons leger in Nederlands-Indië. Ook gelijk reacties van: "ja excuses is okee als ze maar geen geld willen!!!!!1!111". Waarom nou toch altijd die kramp? We hebben het hier over directe nog levende eerstegraads nabestaanden (zonen en dochters) van mensen die door ons koelbloedig en zonder pardon zijn vermoord. Waarom zouden die mensen geen herstelbetaling mogen hebben?
Omdat het juridisch onzin is?

Bij het voorbeeld wat je hier nu noemt, kan ik er nog een mouw aan passen deels, maar de herstelbetalingen voor slavernij, daar is echt geen chocola meer van te maken. En zo lust ik er nog wel een paar. Gaan we van de Fransen, Spanjaarden en Italianen ook geld vragen? Van de Scandinaviërs? Hoe ver wil je terug de geschiedenis in?
pi_202509599
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 12:00 schreef Mondkapje het volgende:
Voorzitter, hij plaagt mij! Voorzitter: Jantje, wil je ophouden met plagen. Jantje: Maar ik doe helemaal niks, zij doet het zelf! Zij: NIet waar, hij zei... Voorzitter: En nu allebei in de hoek.
Is dit een kinderboek uit 1940? Nee, dat is de Tweedekamercommissie in Nederland anno 2021.

Waarmee de vergelijking met kleuters dus gewoon treffend is.

Ik geloof onmiddellijk dat die PVV-er loopt te sarren, maar van een sterke vrouw als Sylvana verwacht ik wel dat ze dat niet meteen zo belangrijk vindt dat de hele vergadering daarvoor onderbroken dient te worden.

De politiek zit steeds zich maar af te vragen waarom niemand meer vertrouwen heeft in hen. Nou: HIEROM!
  dinsdag 7 december 2021 @ 12:55:42 #142
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202509607
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 12:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Omdat het juridisch onzin is?

Bij het voorbeeld wat je hier nu noemt, kan ik er nog een mouw aan passen deels, maar de herstelbetalingen voor slavernij, daar is echt geen chocola meer van te maken. En zo lust ik er nog wel een paar. Gaan we van de Fransen, Spanjaarden en Italianen ook geld vragen? Van de Scandinaviërs? Hoe ver wil je terug de geschiedenis in?
Dan komen de indianen hier straks ook nog verhaal halen :@
pi_202509609
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 12:45 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Geen idee wat je allemaal bazelt. Ik ben niet van woke enzo.
Jij viel toch over kleurenblind zijn?

Maar goed, je trekt je keutel in, ook prima.
pi_202509640
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 19:56 schreef Kriegel het volgende:

[..]
Ze voelt zich nogal snel bedreigd, hè.

Lol goeie clip. Geen gesprek mee te voeren. Wordt ook zo snel schreeuwen. Irritant.
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
pi_202509641
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 12:55 schreef Tengano het volgende:

[..]
Dan komen de indianen hier straks ook nog verhaal halen :@
Ja, ik ben daar allemaal geen voorstander van. We hebben niet voor niets verjaringsclausules.

En met betrekking tot slavernij: er is een klein clubje geweest in Nederland die daarvan heeft geprofiteerd, er zijn mensen van kleur wiens voorvaderen er door geraakt zijn, er zijn mensen van kleur wiens voorvaderen er niets mee te maken hebben gehad en er zijn mensen van kleur wiens voorvaderen eraan hebben verdient (was dat niet onder meer die malloot Akwasie).

Nou, ga dan nog maar eens vertellen wie moet gaan betalen aan wie. Het antwoord: blanken moeten geld geven aan mensen van kleur is fout, want inherent racistisch en zo gaan we hier niet met elkaar om.
  dinsdag 7 december 2021 @ 13:49:34 #146
3542 Gia
User under construction
pi_202510244
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:27 schreef AchJa het volgende:

[..]
Zwart en wit zijn dan ook geen kleuren.
En al helemaal geen huidskleuren.
  dinsdag 7 december 2021 @ 17:18:08 #147
111260 Charmian
a little joy
pi_202513055
Ik heb dat debat ff terug zitten kijken. Ik kan alleen maar zeggen dat mevrouw Simons wel heel snel in een slachtofferrol schoot. Hoewel ik ook niet weet wat Beertema precies gezegd heeft, het volgens mij minder pittig was dan dat zij deed voorkomen. Het kwam op mij over als 'klikken bij de juf want hij heeft iets lelijks tegen mij gezegd'. Mevrouw Van Tellingen ging wel behoorlijk uit d'r panty, maar dat zou ik misschien ook doen bij het gezuig van Simons. Beertema is trouwens ook een zuigert.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
  dinsdag 7 december 2021 @ 19:40:53 #148
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_202515271
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 19:26 schreef Raw85 het volgende:
Vind je dit zelf nou een hele geschikte TT, TS?
Uitstekend gebruik van de Nederlandse taal. Een oud-Hollandse uitdrukking, gebaseerd op een kaartspel. Klein druppeltje cynische is nog nooit iemand van dood gegaan. ^O^
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 7 december 2021 @ 19:46:03 #149
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_202515379
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 december 2021 11:17 schreef Nielsch het volgende:
Beetje de zwarte en vrouwelijke Baudet (maar dan net iets minder wappie).
Het zijn allebei megalomane narcisten, zit echt geen verschil tussen. Het is zorgwekkend dat dat soort types in de 2de kamer zitten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 07-12-2021 20:05:11 ]
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_202515839
quote:
16s.gif Op maandag 6 december 2021 19:19 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Nogal terecht als iemand naast haar bedreigingen doet. Een voorzitter moet ingrijpen.

Dit is gewoon walgelijk pestgedrag wat je op school ziet. En wie krijgt straf. Juist. De gepeste en niet de pestkop.
Ach bedreiging bedreiging... er werd aan haar gevraagd waar haar rancune toch vandaan kwam.

En dan meteen zeiken dat je je onveilig voelt. Ze is gewoon op haar pik getrapt met die vraag.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')