abonnement Unibet Coolblue
pi_202497742


Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Informatie over dagcijfers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
bron






(Bron)
  maandag 6 december 2021 @ 14:49:54 #2
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202497746
quote:
Maar op zich voor de gemiddelde toerist niet heel relevant, tenzij je voor het nachtleven komt.

Ik kom zelf juist voor het dagleven :+
pi_202497753
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 14:48 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Vandaar de roep om een plan voor de lange termijn. Wat gaan we doen? Houden we het zo met de 17:00 sluiting? Gaan we naar 2G? Vaccinatieplicht voor 50+? Gaan we versoepelen?

Of gewoon verder met het jojo open/dicht beleid zoals nu. Kies ergens voor en communiceer het.
Een stip op de horizon is nu onzichtbaar in elk geval.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202497765
quote:
Niet bij de ANWB vermeld, want niet interessant voor toeristen, natuurlijk.
Op zich ook geen heel vreemde lokaties om het wel te verwachten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 6 december 2021 @ 14:51:14 #5
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_202497771
quote:
2s.gif Op maandag 6 december 2021 14:49 schreef Tijn het volgende:

[..]
Maar op zich voor de gemiddelde toerist niet heel relevant, tenzij je voor het nachtleven komt.

Ik kom zelf juist voor het dagleven :+
Maar daar ging het niet om. Het ging er om dat er geclaimd werd dat het daar wel mee viel met de maatregelen die genomen zijn ''voor de zekerheid''. Daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_202497775
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 14:46 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Vind jij. Die laatste boodschap kan echt heel slecht vallen bij een groep waar je dat niet wil.
Vind je dit eigenlijk een goed argument om onzin te verkopen bij zo’n persco?
- verwijderd door admin -
  maandag 6 december 2021 @ 14:52:58 #7
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202497795
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 14:50 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Een stip op de horizon is nu onzichtbaar in elk geval.
- We willen geen vaccinatieplicht
- We willen niet de scholen sluiten ook al vindt daar heel veel virusoverdracht plaats
- We willen zsm boosteren maar hebben veel priklocaties afgeschaald
- We hebben bakken geld aan TvT en Fieldlabs gespendeerd maar willen geen 2G invoeren om sectoren breder te openen
- We durven geen code zwart af te roepen
- We willen iedereen van zorg blijven voorzien
  maandag 6 december 2021 @ 14:53:00 #8
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_202497796
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 14:42 schreef Da_Sandman het volgende: Het zou ook wel gek zijn nu die avondlockdown weer los te laten.
Persoonlijk (als ik in hun logica zou denken) had ik het erg fijn gevonden als er een week extra kerstvakantie op scholen werd geruild voor weer sporten in de avond. Ik hoor en lees erg weinig bezwaar tegen het eerste (onderwijs is toch wel chaos op dit moment) en bij een tijdige aankondiging kunnen de voorbereidingen worden getroffen, dat werkt beter dan een plotse sluiting. Sporten in de avond verbieden is terecht de meest bekritiseerde maatregel omdat het slecht is voor de algemene fysieke en mentale gezondheid van veel mensen, die kan je mooi op de plaats zetten.
Makkelijk tweede.
pi_202497802
quote:
7s.gif Op maandag 6 december 2021 14:51 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Maar daar ging het niet om. Het ging er om dat er geclaimd werd dat het daar wel mee viel met de maatregelen die genomen zijn ''voor de zekerheid''. Daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Dat kan. Ik vind nog steeds dat het meevalt :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202497803
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 14:51 schreef groenen het volgende:

[..]
Vind je dit eigenlijk een goed argument om onzin te verkopen bij zo’n persco?
We gaan maar wat om de hete brij heen draaien en vaagheden verkondingen om een groep niet boos te maken, wat een argument. Man man man.
pi_202497810
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 14:48 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Vandaar de roep om een plan voor de lange termijn. Wat gaan we doen? Houden we het zo met de 17:00 sluiting? Gaan we naar 2G? Vaccinatieplicht voor 50+? Gaan we versoepelen?

Of gewoon verder met het jojo open/dicht beleid zoals nu. Kies ergens voor en communiceer het.
Deze crisis is zo grillig dat je toch met de beste wil van de wereld geen lange termijn planning kunt doen? Dat bleek wel uit het vaccinplan. Iedereen weer boos dat het lange termijnplan net ff wat anders liep. Nogal wiedes dat ze die fout niet nog een keer gaan maken.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_202497814
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 14:37 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Ik wel, ik wilde die week op vakantie naar Portugal gaan verdomme ;(
Fuck...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_202497816
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 14:52 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
- We willen geen vaccinatieplicht
- We willen niet de scholen sluiten ook al vindt daar heel veel virusoverdracht plaats
- We willen zsm boosteren maar hebben veel priklocaties afgeschaald
- We hebben bakken geld aan TvT en Fieldlabs gespendeerd maar willen geen 2G invoeren om sectoren breder te openen
- We durven geen code zwart af te roepen
- We willen iedereen van zorg blijven voorzien
Dit dus, we willen iedereen maar tevreden houden en dat kan niet.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 6 december 2021 @ 14:54:01 #14
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_202497820
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 14:51 schreef groenen het volgende:

[..]
Vind je dit eigenlijk een goed argument om onzin te verkopen bij zo’n persco?
Het zorgt vooral voor ontzettend veel wantrouwen. Zeker omdat de korte duur van sommige maatregelen als argument voor de proportionaliteit gebruikt wordt. Geen wonder dat mensen er dan over vallen.
Makkelijk tweede.
pi_202497823
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 14:52 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
- We willen geen vaccinatieplicht
- We willen niet de scholen sluiten ook al vindt daar heel veel virusoverdracht plaats
- We willen zsm boosteren maar hebben veel priklocaties afgeschaald
- We hebben bakken geld aan TvT en Fieldlabs gespendeerd maar willen geen 2G invoeren om sectoren breder te openen
- We durven geen code zwart af te roepen
- We willen iedereen van zorg blijven voorzien
Vat het goed samen, eigenlijk willen we niks :)
pi_202497835
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 14:51 schreef groenen het volgende:

[..]
Vind je dit eigenlijk een goed argument om onzin te verkopen bij zo’n persco?
De enige onzin die ik lees is dat ze zouden moeten roepen dat ze aan blijven modderen in het kader van 'betere communicatie'.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_202497836
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 14:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hoe kan Lenny nu weer geschorst zijn?

Dit zijn zware klappen in het gezicht van COR.
Ja echt.

Drama.

Bring back Lenny!!! Bring back Lenny!!! Bring back Lenny!!! Bring back Lenny!!!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator maandag 6 december 2021 @ 14:55:05 #18
5428 crew  miss_sly
pi_202497846
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 14:53 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Persoonlijk (als ik in hun logica zou denken) had ik het erg fijn gevonden als er een week extra kerstvakantie op scholen werd geruild voor weer sporten in de avond. Ik hoor en lees erg weinig bezwaar tegen het eerste (onderwijs is toch wel chaos op dit moment) en bij een tijdige aankondiging kunnen de voorbereidingen worden getroffen, dat werkt beter dan een plotse sluiting. Sporten in de avond verbieden is terecht de meest bekritiseerde maatregel omdat het slecht is voor de algemene fysieke en mentale gezondheid van veel mensen, die kan je mooi op de plaats zetten.
Zie hier dat het ook niet goed is als ze een besluit nemen, want er is altijd een groep die vindt dat het toch echt anders had gemoeten en een andere groep de maatregelen maar moet incasseren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202497848
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 14:53 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dit dus, we willen iedereen maar tevreden houden en dat kan niet.
De ultieme ironie is dan ook nog eens dat uiteindelijk iedereens pissig is.
  Moderator maandag 6 december 2021 @ 14:55:28 #20
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202497853
Hier in Spanje weet ik oprecht niet meer wat de "policy" is kwa check bij restaurants en café's..
Maar ik kan uit ervaring zeggen na meerdere keren wat te hebben gedronken en gegeten buiten de deur hier:

Niemand vraagt er om :)
pi_202497862
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 14:54 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ja echt.

Drama.

Bring back Lenny!!! Bring back Lenny!!! Bring back Lenny!!! Bring back Lenny!!!
Dit.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202497863
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 14:53 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
We gaan maar wat om de hete brij heen draaien en vaagheden verkondingen om een groep niet boos te maken, wat een argument. Man man man.
Ja precies, de mentaal kwetsbaren 'niet boos maken' is wel wat ik bedoel ja.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_202497871
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 14:53 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Deze crisis is zo grillig dat je toch met de beste wil van de wereld geen lange termijn planning kunt doen? Dat bleek wel uit het vaccinplan. Iedereen weer boos dat het lange termijnplan net ff wat anders liep. Nogal wiedes dat ze die fout niet nog een keer gaan maken.
Natuurlijk kan dat wel, maar de wil is er gewoon niet. 2G is ook alweer uitgesteld. Ze durven geen beslissing te nemen, dat vertaalt zich naar het open/dicht jojo beleid waar eigenlijk niemand wat aan heeft.
pi_202497872
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 14:55 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Dit.
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 13:57 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]

:'(
Lenny goat!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_202497882
Goed te zien trouwens dat er voor mods van andere fora ook geen andere regels meer gelden.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_202497887
:lijstje: :lijstje: :lijstje:
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator maandag 6 december 2021 @ 14:57:38 #27
5428 crew  miss_sly
pi_202497888
Lenny komt wel weer een keer terug. En anders moet je ergens anders wezen om om zijn terugkeer te roepen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 6 december 2021 @ 14:57:41 #28
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_202497890
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 14:54 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Vat het goed samen, eigenlijk willen we niks :)
Dus dan maar maatregelen blijven invoeren elke herfst.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_202497910
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 14:56 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Natuurlijk kan dat wel, maar de wil is er gewoon niet. 2G is ook alweer uitgesteld. Ze durven geen beslissing te nemen, dat vertaalt zich naar het open/dicht jojo beleid waar eigenlijk niemand wat aan heeft.
Natuurlijk kan dat niet. Het is een pandemie, die stopt niet omdat de bevolking behoefte heeft aan een lange termijn plan hoor :D.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 6 december 2021 @ 14:59:10 #30
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_202497911
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 14:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Zie hier dat het ook niet goed is als ze een besluit nemen, want er is altijd een groep die vindt dat het toch echt anders had gemoeten en een andere groep de maatregelen maar moet incasseren.
Ja, maar dit is geen punt op wat ik zeg. Het is geen argument voor of tegen sectoren sluiten omdat er ‘altijd wel iemand boos wordt’. Als de logica achter een bepaalde beslissing niet klopt, is er terechte woede, punt.

Ik hoor verder genoeg signalen vanuit het onderwijs zelf om eerder te sluiten. De week voor kerst is de minst relevante en ook vanuit het onderwijs is er behoefte aan een adempauze. Waar de angst echter groot voor is is een plotse sluiting. Een weekje meer kerstvakantie zou dat kunnen oplossen omdat er tijd is om de sluiting voor te bereiden. En hé, een week minder contactmomenten kan je volgens het kabinet prima afzetten tegen andere maatregelen die meer contactmomenten opleveren, haal dan de meest schadelijke er af.
Makkelijk tweede.
pi_202497922
quote:
14s.gif Op maandag 6 december 2021 14:57 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dus dan maar maatregelen blijven invoeren elke herfst.
Tsja, dat is nou eenmaal de default optie als er niks anders gebeurd. Je zou ergens denken dat dat wel een goede motivatie is om eens knopen door te hakken maar schijnbaar pakt het politiek toch voordeliger uit om het niet te doen.
pi_202497937
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 14:57 schreef miss_sly het volgende:
Lenny komt wel weer een keer terug. En anders moet je ergens anders wezen om om zijn terugkeer te roepen.
Weten we dat ook weer.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator maandag 6 december 2021 @ 15:01:04 #33
5428 crew  miss_sly
pi_202497940
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2021 14:59 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Ja, maar dit is geen punt op wat ik zeg. Het is geen argument voor of tegen sectoren sluiten omdat er ‘altijd wel iemand boos wordt’. Als de logica achter een bepaalde beslissing niet klopt, is er terechte woede, punt.

Ik hoor verder genoeg signalen vanuit het onderwijs zelf om eerder te sluiten. De week voor kerst is de minst relevante en ook vanuit het onderwijs is er behoefte aan een adempauze. Waar de angst echter groot voor is is een plotse sluiting. Een weekje meer kerstvakantie zou dat kunnen oplossen omdat er tijd is om de sluiting voor te bereiden. En hé, een week minder contactmomenten kan je volgens het kabinet prima afzetten tegen andere maatregelen die meer contactmomenten opleveren, haal dan de meest schadelijke er af.
Ik hoor ook vanuit het onderwijs genoeg signalen dat sluiten echt niet zou moeten.

Het is niet zo simpel. Er is geen enkele maatregelen waar werkelijk iedereen het mee eens zal zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202497947
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 15:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik hoor ook vanuit het onderwijs genoeg signalen dat sluiten echt niet zou moeten.

Het is niet zo simpel. Er is geen enkele maatregelen waar werkelijk iedereen het mee eens zal zijn.
En de maatregel iedereen krijgt 1000¤? :7
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 6 december 2021 @ 15:02:01 #35
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202497952
quote:
maandag 6 december 2021 14:46 schreef Claudia_x het volgende:[/b]

[..]
Dank voor je uitleg. Ik hoor het vaker dat mensen geen moeite hebben met mensen die zich uit religieuze overwegingen niet willen vaccineren en wel met mensen die dat uit andersoortige overwegingen doen. Ik vind dat moeilijk te begrijpen; religie lijkt een geïnstitutionaliseerde en geaccepteerde vorm van waanzin te zijn.

Zelf heb ik meer respect voor mensen die omwille van individuele vrijheid tegen overheidsbeleid in opstand komen. Wat aan de coronasceptici alleen zo moeilijk te verteren valt, is de wijze waarop wetenschappelijke consensus wordt afgewezen.
In feite zijn levensbeschouwelijke waarden die niet overeenkomen met wat de overheid wil ook een vorm van protest tegen dergelijk beleid, het is alleen wat meer ingepolderd in dit land. Maar deze groep is niet direct sceptisch over de wetenschap, ze hebben andere waarden waardoor ze bepaalde keuzes anders maken die niet wetenschappelijk maar gevoelsmatig of geloofstechnisch zijn ingegeven. Een Jehova getuige zal geen bloedtransfusie nemen omdat hij gelooft daarmee niet in de hemel te komen, niet omdat hij twijfelt over de werking.

En levensovertuiging is ook breder dan religie, religie is alleen de georganiseerde kant van dit spectrum, je hebt ook mensen met individuele overtuigingen die geloven dat bepaalde diëten hun kunnen helpen, of meditatie. Maar deze groep onderscheid zich wel door een betere discipline en een dieper gewortelde overtuiging van hetgeen wat ze doen. Ook sommige hardcore veganisten willen bepaalde geneesmiddelen niet, omdat dieren zijn gebruikt.

En ik heb ook een kennis die altijd al heel erg in de complotten zit en bewust geen mobiele telefoon heeft en alleen een bankrekening voor dingen waar die niet onderuit komt maar verder nooit pint om maar wat te noemen, dat is misschien ook wel meer levensbeschouwelijk gemotiveerd dan opstandigheid.

Wat ik moeilijk vindt aan de opstandigheid is dat ik het er mee eens ben als het gaat om de manier waarop er beleid wordt gemaakt en uitgevoerd, daar gaat gewoon veel mis en je staat in je volste recht om daar wat van te zeggen. Maar tegen vaccinatie zijn omdat op facebook iemand een artikel heeft gedeeld dat er nigeria hele dorpen onvruchtbaar zijn geworden na een vaccinatie campagne van de WHO WEF en de Bill Gates foundation, dan grijp je gewoon oneigenlijke argumenten aan.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator maandag 6 december 2021 @ 15:02:56 #36
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202497961
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 14:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Zie hier dat het ook niet goed is als ze een besluit nemen, want er is altijd een groep die vindt dat het toch echt anders had gemoeten en een andere groep de maatregelen maar moet incasseren.
Ik heb er vooral moeite mee dat ik de besluiten niet altijd begrijp en daarom niet helemaal weet waarom sommige beslissingen genomen worden.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_202497963
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 14:59 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Natuurlijk kan dat niet. Het is een pandemie, die stopt niet omdat de bevolking behoefte heeft aan een lange termijn plan hoor :D.
Waarom kan dat niet?

We gingen een korte, harde klap aan het virus geven. Dan kun je toch beleid maken voor wat we daarna gaan doen? Of hoe we het vanaf januari aan kunnen pakken?

De wil is er gewoon niet, waarschijnlijk veroorzaakt door de tegengestelde belangen in de politiek.
  Moderator maandag 6 december 2021 @ 15:03:09 #38
5428 crew  miss_sly
pi_202497965
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 15:01 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
En de maatregel iedereen krijgt 1000¤? :7
Ik denk dat je ook daarvoor nog mensen zult vinden die tegen zijn. Mensen die vinden dat er geen gelijk bedrag aan armere en rijkere mensen gegeven moet worden. Mensen die vinden dat je de schatkist op dit moment niet met zo'n enorm bedrag kunt opzadelen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 6 december 2021 @ 15:04:32 #39
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_202497975
quote:
14s.gif Op maandag 6 december 2021 14:57 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dus dan maar maatregelen blijven invoeren elke herfst.
Het liefst pas in de winter he, we moeten wel structureel achter de feiten aan blijven lopen ;)
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_202497976
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 15:03 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Waarom kan dat niet?

We gingen een korte, harde klap aan het virus geven. Dan kun je toch beleid maken voor wat we daarna gaan doen? Of hoe we het vanaf januari aan kunnen pakken?

De wil is er gewoon niet, waarschijnlijk veroorzaakt door de tegengestelde belangen in de politiek.
Nee, er wordt iedere persconferentie gezegd dat op datum X gekeken wordt hoe de situatie dan is. Omdat het een grillige pandemie is die wordt bestreden. Dan kun je heel stoer roepen we gaan dit doen dat doen zus doen, maar dat is pas onzin roepen in een persco omdat niemand gewoon weet hoe de vlag er over een paar maanden bij hangt.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_202497992
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 15:04 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Nee, er wordt iedere persconferentie gezegd dat op datum X gekeken wordt hoe de situatie dan is. Omdat het een grillige pandemie is die wordt bestreden. Dan kun je heel stoer roepen we gaan dit doen dat doen zus doen, maar dat is pas onzin roepen in een persco omdat niemand gewoon weet hoe de vlag er over een paar maanden bij hangt.
Maar ze kijken toch altijd maar 3 weken vooruit ;)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 6 december 2021 @ 15:05:52 #42
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_202497994
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 15:02 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik heb er vooral moeite mee dat ik de besluiten niet altijd begrijp en daarom niet helemaal weet waarom sommige beslissingen genomen worden.
Ik ook. Daarom zijn de maatregelen onvoorspelbaar. En van dat onvoorspelbare word ik onrustig.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  maandag 6 december 2021 @ 15:06:09 #43
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202497999
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 15:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik denk dat je ook daarvoor nog mensen zult vinden die tegen zijn. Mensen die vinden dat er geen gelijk bedrag aan armere en rijkere mensen gegeven moet worden. Mensen die vinden dat je de schatkist op dit moment niet met zo'n enorm bedrag kunt opzadelen.
ik wacht nog steeds op het kwartje van Kok
pi_202498003
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 15:04 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Nee, er wordt iedere persconferentie gezegd dat op datum X gekeken wordt hoe de situatie dan is. Omdat het een grillige pandemie is die wordt bestreden. Dan kun je heel stoer roepen we gaan dit doen dat doen zus doen, maar dat is pas onzin roepen in een persco omdat niemand gewoon weet hoe de vlag er over een paar maanden bij hangt.
En uit het verleden is gebleken dat slechts 1x de maatregelen weer teruggeschroefd zijn op datum x. Alle andere keren zijn ze verlengd. Dus dat is nu gewoon een zekerheidje.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202498011
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_202498012
Hopelijk kunnen er overdag wel weer gewoon evenementen na volgende week, slaat toch nergens op als je al een avondlockdown hebt.

In de grensregio brengen ze het geld lekker daar naar toe en wonen alleen nog in NL.
blablablabla
pi_202498013
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 15:06 schreef _serial_ het volgende:

[..]
En uit het verleden is gebleken dat slechts 1x de maatregelen weer teruggeschroefd zijn op datum x. Alle andere keren zijn ze verlengd. Dus dat is nu gewoon een zekerheidje.
En dat is toch ook niet gek? Dat mensen het verwarren met het duurt maar drie weken is iets heel anders.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 6 december 2021 @ 15:07:36 #48
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_202498017
Net als dus het sporten na 17:00 uur. Onderbouwing om daaraan vast te houden: "anders komen we onder het OMT advies"
Maar het OMT advies repte niet over sporten na 17:00, hoe kun je dan stellen dat je hiermee onder hun advies komt?
Die onvoorspelbaarheid, die ononderbouwde willekeur, dat maakt dat ik geen vertrouwen heb dat er echt een plan ligt.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  maandag 6 december 2021 @ 15:07:41 #49
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202498018
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 15:06 schreef _serial_ het volgende:

[..]
En uit het verleden is gebleken dat slechts 1x de maatregelen weer teruggeschroefd zijn op datum x. Alle andere keren zijn ze verlengd. Dus dat is nu gewoon een zekerheidje.
Dat OMT-advies van 'een korte lockdown' is ook gewoon lachwekkend. Of het is nooit zo bedoeld geweest. Al helemaal niet een lockdown in de huidige vorm.
pi_202498025
quote:
Geef ze groot gelijk. Helaas woon ik niet aan de grens :(
blablablabla
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')