abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202497742

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
quote:
In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
bron

(Bron)
  maandag 6 december 2021 @ 14:49:54 #2
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202497746
quote:
Maar op zich voor de gemiddelde toerist niet heel relevant, tenzij je voor het nachtleven komt.

Ik kom zelf juist voor het dagleven :+
pi_202497753
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 14:48 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Vandaar de roep om een plan voor de lange termijn. Wat gaan we doen? Houden we het zo met de 17:00 sluiting? Gaan we naar 2G? Vaccinatieplicht voor 50+? Gaan we versoepelen?

Of gewoon verder met het jojo open/dicht beleid zoals nu. Kies ergens voor en communiceer het.
Een stip op de horizon is nu onzichtbaar in elk geval.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202497765
quote:
Niet bij de ANWB vermeld, want niet interessant voor toeristen, natuurlijk.
Op zich ook geen heel vreemde lokaties om het wel te verwachten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202497771
quote:
2s.gif Op maandag 6 december 2021 14:49 schreef Tijn het volgende:

[..]
Maar op zich voor de gemiddelde toerist niet heel relevant, tenzij je voor het nachtleven komt.

Ik kom zelf juist voor het dagleven :+
Maar daar ging het niet om. Het ging er om dat er geclaimd werd dat het daar wel mee viel met de maatregelen die genomen zijn ''voor de zekerheid''. Daar ben ik het niet helemaal mee eens.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2021 14:51:48 ]
pi_202497775
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 14:46 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Vind jij. Die laatste boodschap kan echt heel slecht vallen bij een groep waar je dat niet wil.
Vind je dit eigenlijk een goed argument om onzin te verkopen bij zo’n persco?
- verwijderd door admin -
  maandag 6 december 2021 @ 14:52:58 #7
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202497795
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 14:50 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Een stip op de horizon is nu onzichtbaar in elk geval.
- We willen geen vaccinatieplicht
- We willen niet de scholen sluiten ook al vindt daar heel veel virusoverdracht plaats
- We willen zsm boosteren maar hebben veel priklocaties afgeschaald
- We hebben bakken geld aan TvT en Fieldlabs gespendeerd maar willen geen 2G invoeren om sectoren breder te openen
- We durven geen code zwart af te roepen
- We willen iedereen van zorg blijven voorzien
  maandag 6 december 2021 @ 14:53:00 #8
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_202497796
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 14:42 schreef Da_Sandman het volgende: Het zou ook wel gek zijn nu die avondlockdown weer los te laten.
Persoonlijk (als ik in hun logica zou denken) had ik het erg fijn gevonden als er een week extra kerstvakantie op scholen werd geruild voor weer sporten in de avond. Ik hoor en lees erg weinig bezwaar tegen het eerste (onderwijs is toch wel chaos op dit moment) en bij een tijdige aankondiging kunnen de voorbereidingen worden getroffen, dat werkt beter dan een plotse sluiting. Sporten in de avond verbieden is terecht de meest bekritiseerde maatregel omdat het slecht is voor de algemene fysieke en mentale gezondheid van veel mensen, die kan je mooi op de plaats zetten.
Makkelijk eerste
pi_202497802
quote:
7s.gif Op maandag 6 december 2021 14:51 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Maar daar ging het niet om. Het ging er om dat er geclaimd werd dat het daar wel mee viel met de maatregelen die genomen zijn ''voor de zekerheid''. Daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Dat kan. Ik vind nog steeds dat het meevalt :)
pi_202497803
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 14:51 schreef groenen het volgende:

[..]
We gaan maar wat om de hete brij heen draaien en vaagheden verkondingen om een groep niet boos te maken, wat een argument. Man man man.
pi_202497810
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 14:48 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Vandaar de roep om een plan voor de lange termijn. Wat gaan we doen? Houden we het zo met de 17:00 sluiting? Gaan we naar 2G? Vaccinatieplicht voor 50+? Gaan we versoepelen?

Of gewoon verder met het jojo open/dicht beleid zoals nu. Kies ergens voor en communiceer het.
Deze crisis is zo grillig dat je toch met de beste wil van de wereld geen lange termijn planning kunt doen? Dat bleek wel uit het vaccinplan. Iedereen weer boos dat het lange termijnplan net ff wat anders liep. Nogal wiedes dat ze die fout niet nog een keer gaan maken.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_202497814
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 14:37 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Ik wel, ik wilde die week op vakantie naar Portugal gaan verdomme ;(
Fuck...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_202497816
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 14:52 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
- We willen niet de scholen sluiten ook al vindt daar heel veel virusoverdracht plaats
- We hebben bakken geld aan TvT en Fieldlabs gespendeerd maar willen geen 2G invoeren om sectoren breder te openen
Dit dus, we willen iedereen maar tevreden houden en dat kan niet.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 6 december 2021 @ 14:54:01 #14
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_202497820
quote:

[..]
Het zorgt vooral voor ontzettend veel wantrouwen. Zeker omdat de korte duur van sommige maatregelen als argument voor de proportionaliteit gebruikt wordt. Geen wonder dat mensen er dan over vallen.
Makkelijk eerste
pi_202497823
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 14:52 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Vat het goed samen, eigenlijk willen we niks :)
pi_202497835
quote:

[..]
De enige onzin die ik lees is dat ze zouden moeten roepen dat ze aan blijven modderen in het kader van 'betere communicatie'.
In Southern Sun
pi_202497836
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 14:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hoe kan Lenny nu weer geschorst zijn?

Dit zijn zware klappen in het gezicht van COR.
Ja echt.

Drama.

Bring back Lenny!!! Bring back Lenny!!! Bring back Lenny!!! Bring back Lenny!!!
1947-2016
  Moderator maandag 6 december 2021 @ 14:55:05 #18
5428 crew  miss_sly
pi_202497846
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 14:53 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Persoonlijk (als ik in hun logica zou denken) had ik het erg fijn gevonden als er een week extra kerstvakantie op scholen werd geruild voor weer sporten in de avond. Ik hoor en lees erg weinig bezwaar tegen het eerste (onderwijs is toch wel chaos op dit moment) en bij een tijdige aankondiging kunnen de voorbereidingen worden getroffen, dat werkt beter dan een plotse sluiting. Sporten in de avond verbieden is terecht de meest bekritiseerde maatregel omdat het slecht is voor de algemene fysieke en mentale gezondheid van veel mensen, die kan je mooi op de plaats zetten.
Zie hier dat het ook niet goed is als ze een besluit nemen, want er is altijd een groep die vindt dat het toch echt anders had gemoeten en een andere groep de maatregelen maar moet incasseren.
pi_202497848
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 14:53 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dit dus, we willen iedereen maar tevreden houden en dat kan niet.
De ultieme ironie is dan ook nog eens dat uiteindelijk iedereens pissig is.
  Moderator maandag 6 december 2021 @ 14:55:28 #20
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202497853
Hier in Spanje weet ik oprecht niet meer wat de "policy" is kwa check bij restaurants en café's..
Maar ik kan uit ervaring zeggen na meerdere keren wat te hebben gedronken en gegeten buiten de deur hier:

Niemand vraagt er om :)
pi_202497862
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 14:54 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ja echt.

Drama.

Bring back Lenny!!! Bring back Lenny!!! Bring back Lenny!!! Bring back Lenny!!!
Dit.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202497863
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 14:53 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
We gaan maar wat om de hete brij heen draaien en vaagheden verkondingen om een groep niet boos te maken, wat een argument. Man man man.
Ja precies, de mentaal kwetsbaren 'niet boos maken' is wel wat ik bedoel ja.
In Southern Sun
pi_202497871
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 14:53 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Deze crisis is zo grillig dat je toch met de beste wil van de wereld geen lange termijn planning kunt doen? Dat bleek wel uit het vaccinplan. Iedereen weer boos dat het lange termijnplan net ff wat anders liep. Nogal wiedes dat ze die fout niet nog een keer gaan maken.
Natuurlijk kan dat wel, maar de wil is er gewoon niet. 2G is ook alweer uitgesteld. Ze durven geen beslissing te nemen, dat vertaalt zich naar het open/dicht jojo beleid waar eigenlijk niemand wat aan heeft.
pi_202497872
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 14:55 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Dit.
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 13:57 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]

:'(
Lenny goat!
1947-2016
pi_202497882
Goed te zien trouwens dat er voor mods van andere fora ook geen andere regels meer gelden.
In Southern Sun
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')