abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202494151

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
quote:
In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
bron

(Bron)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202494158
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 10:32 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]
Klopt. Ik denk liever in lang houdbare maatregelen. Ik zag gisteren een leuk twitter-draadje.

[ twitter ]
Toch wel vrij hard gelachen hierom, bedankt voor het delen :P.
pi_202494160
Tsja. Wat zullen we zeggen. Zonder lockdown. En 75% van de bevolking zonder de zo noodzakelijke vaccinaties. Laat staan de inmiddels eveneens onontbeerlijke boosters. In één van de meest vergrijsde landen van het continent.

quote:
Bulgaria has managed to reverse the epidemic without entering a lockdown. In many places in Europe, there is currently a complete closure. This was explained in the studio of "Hello, Bulgaria" by the Minister of Health Dr. Stoycho Katsarov.

Regarding the high mortality rate in our country, he stated the following:

"The health authorities do not treat, they treat the medical institutions. We only monitor the organization. Every patient has access to medical care. Everything has been planned since the summer. Mortality must be analyzed in detail. 90% of the dead are over 60 years of age and have not been immunized. That is why I called on the elderly to be vaccinated, "Katsarov explained.

According to him, immunization should remain voluntary.
pi_202494182
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 10:43 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ja, want sectoren zijn praktisch gesloten en/of beperkt in hun normale bedrijfsvoering.
Het is een lockdown-light.
Een lockdown light ja, maar geen lockdown. Daarnaast zie je gewoon heel veel sectoren die door de 5 tot 5 maatregel op papier eigenlijk "dicht" zouden moeten gaan, hun shit verplaatsen waardoor je je complete doel als overheid voorbij schiet. Goed over nagedacht wel ^O^
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_202494191
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 10:36 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Afgelopen woensdag begon hij over het sluiten van sporten na vijf uur dat 'drie weken prima te overzien is' en dat je nog altijd 'lekker buiten kunt hollen'. Behalve dat het laatste argument ongelooflijk dom is heb je ook wel een bord voor je kop als je nog de bijbehorende tijd van de maatregel als argument kan gebruiken voor de proportionaliteit, aangezien nog geen enkele maatregel níét verlengd is.

Maar het wel op een vage manier bij de mensen gooien want als we ons gewoon aan de basisregels houden zouden de maatregelen niet nodig zijn. Om maar te maskeren dat de verzonnen maatregelen gewoon niet effectief zijn.
Buiten dat het een totaal niet inhoudelijk antwoord was wat van Dissel gaf, vond ik dat 'hardhollen' zoals hij het noemde iets denigrerends van uitgaan.
I'll give you something to do
  maandag 6 december 2021 @ 10:52:57 #6
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202494266
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 10:47 schreef galantis het volgende:

[..]
Buiten dat het een totaal niet inhoudelijk antwoord was wat van Dissel gaf, vond ik dat 'hardhollen' zoals hij het noemde iets denigrerends van uitgaan.
Van Dissel zal veel kennis hebben op zijn vakgebied, maar hij toont elke keer weer aan op allerlei andere terreinen totaal wereldvreemd te zijn.
pi_202494270
Stel dat je er voor de veiligheid vanuit gaat dat het vaccin niet werkzaam is tegen de variant die heden over de wereld raast.

Hoe ziet men hier de situatie dan voor zich?
pi_202494272
quote:
11s.gif Op maandag 6 december 2021 10:45 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Toch wel vrij hard gelachen hierom, bedankt voor het delen :P.
Haha eens, wat een verzameling lulkoek.
pi_202494280
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 10:52 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Van Dissel zal veel kennis hebben op zijn vakgebied, maar hij toont elke keer weer aan op allerlei andere terreinen totaal wereldvreemd te zijn.
Ja eens, maar ik vergeef het hem vaak wel. Van politici vind ik het veel erger.
pi_202494289
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 10:53 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Haha eens, wat een verzameling lulkoek.
Fijne testmaandag! Hoe was de uitslag vanmorgen ouwe reus?
  maandag 6 december 2021 @ 10:54:45 #11
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_202494294
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 10:38 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Als we dit al een lockdown gaan noemen.. :')
Als je dit al geen lockdown meer noemt... :')
pi_202494303
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 10:53 schreef Za het volgende:
Stel dat je er voor de veiligheid vanuit gaat dat het vaccin niet werkzaam is tegen de variant die heden over de wereld raast.

Hoe ziet men hier de situatie dan voor zich?
Deuren dichtlassen en elk uur van de dag een test nemen :P
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_202494314
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 10:45 schreef dycto het volgende:
Tsja. Wat zullen we zeggen. Zonder lockdown. En 75% van de bevolking zonder de zo noodzakelijke vaccinaties. Laat staan de inmiddels eveneens onontbeerlijke boosters. In één van de meest vergrijsde landen van het continent.
Over pakweg 6 weken zitten we met een gedrocht van een dominante variant, die natuurlijke immuniteit omzeilt dus vaccin verkregen immuniteit waarschijnlijk eveneens.

Wat valt er dan te boosteren?

Beter kopen we groot bloedverdunners in.
pi_202494341
quote:
10s.gif Op maandag 6 december 2021 10:54 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Fijne testmaandag! Hoe was de uitslag vanmorgen ouwe reus?
Negatief! Kreeg hem zaterdag al :)
pi_202494342
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 10:54 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Als je dit al geen lockdown meer noemt... :')
Ik kan dit in de verste verte geen lockdown noemen inderdaad. Zeker niet in deze fase waarbij je dus al sinds 8 weken in een stijgende lijn zit qua besmettingen en opnames en je de afgelopen 3 weken een half miljoen besmettingen constateert en je tegen een tekort aan bedden schuurt op de IC's.
pi_202494370
Die run op de booster zal o.a. met de Omicron-variant te maken hebben, niemand wil snotterend, ook al is het onschuldig, aan de kerstdis, want een ander weet niet of het de ernstige of minder ernstige variant is.
pi_202494399
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 10:32 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]
Klopt. Ik denk liever in lang houdbare maatregelen. Ik zag gisteren een leuk twitter-draadje.

[ twitter ]
De enige houdbare maatregel die werkt is de zorgcapaciteit te verhogen, te vaccineren bij iedereen die wil en een pil op de markt te zetten die werkt.

Maatschappelijke, sociale en economische maatregelen werken niet. Brengen alleen maar schade toe aan de samenleving.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 6 december 2021 @ 11:04:25 #19
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_202494401
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 10:59 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ik kan dit in de verste verte geen lockdown noemen inderdaad.
Raar, aangezien het dat wel is.

quote:
Zeker niet in deze fase waarbij je dus al sinds 8 weken in een stijgende lijn zit qua besmettingen en opnames en je de afgelopen 3 weken een half miljoen besmettingen constateert en je tegen een tekort aan bedden schuurt op de IC's.
Dus het effect van maatregelen bepalen of iets een lockdown is? Of begrijp ik je dan verkeerd?

Waarom ik dit wel een lockdown vind; zo goed als alles zit dicht na 17:00, het moment waarop vele werkenden eigenlijk vrij zijn. Mijn leven op dit moment is niet anders dan een volledige lockdown, aangezien ik dagelijks tot 17:00 werk, en vervolgens thuis zit te kijken dankzij onze maatregelen bedenkertjes.
pi_202494447
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 11:04 schreef Scrummie het volgende:

[..]
[..]
Dus het effect van maatregelen bepalen of iets een lockdown is? Of begrijp ik je dan verkeerd?

Waarom ik dit wel een lockdown vind; zo goed als alles zit dicht na 17:00, het moment waarop vele werkenden eigenlijk vrij zijn. Mijn leven op dit moment is niet anders dan een volledige lockdown, aangezien ik dagelijks tot 17:00 werk, en vervolgens thuis zit te kijken dankzij onze maatregelen bedenkertjes.
Dit.

Wat het virus heb ik nauwelijks last. Niks.
Van de maatregelen, daar wordt je gek en ongezond van.

Paradox much
1947-2016
  maandag 6 december 2021 @ 11:07:25 #21
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_202494448
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 10:52 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Van Dissel begrijpt er echt helemaal niks van inderdaad. Ontzettend dwarse man ook.
Makkelijk eerste
pi_202494463
quote:

[..]
[..]

Dit ja, doordeweeks is het gewoon een lockdown.
pi_202494470
quote:

[..]
[..]

Nee de maatregelen bepalen de mate waarin het een lockdown te noemen valt. Ik vind dit geen lockdown als je doel is 'bewegingen en contacten zo veel mogelijk voorkomen'. En ik zit in hetzelfde schuitje als jou hoor, maar ik mis vanuit de overheid de urgentie om dit SNEL de kop in te drukken. Dat zie je ook in het aantal besmettingen en opnames vooralsnog, er gebeurt eigenlijk amper iets omdat juist alles nog heel erg toegankelijk en open is.
pi_202494474
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 11:09 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
En werkt nauwelijks.

Iedereen is echt klaar met dat zwalkbeleid. Hugo nemen we al lang niet meer serieus.
En terecht.
1947-2016
pi_202494483
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 11:09 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Niet voor mij, ik heb het geluk dat ik sowieso weinig gebruik maakte van die sectoren die na 17:00 gesloten zijn. Ik kan nu nog steeds naar vrienden enzovoort dus ik heb geluk. Die avondklok vond ik vele malen erger, maar ik snap dat er veel mensen zijn voor wie het de facto weinig verschil maakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')