nee het was niet plotseling hij reed toen al in z'n 3 meen ik en Hamilton ook, neemt niet weg dat hij het niet had moeten doenquote:Op maandag 6 december 2021 09:29 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ze willen het spannend houden blijkbaarfeit is dat Max plotseling remde en daardoor HAM achterop hem reed.
Hier zou duidelijkheid over gevraagd moeten worden. Lijkt mij idd dat als je voldoende kans geeft maar de ander er zelf achter blijft het moment daarmee afgehandeld is.quote:Op maandag 6 december 2021 09:30 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ja, Hamilton wist echt donders goed dat Max die plek aan het teruggeven was, maar wilde er niet langs voor de DRS.
Bij een plek terug geven, moet de ander dan echt weer voor komen, of is het voldoende als je als voorligger voldoende mogelijkheid biedt? Dit gekut van Hamilton had in een andere situatie strategisch voordeel op kunnen leveren door bijv een Bottas de kans te geven om een gat dicht te rijden.
Ja maar dat is geen brake check natuurlijkquote:Op maandag 6 december 2021 09:29 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ze willen het spannend houden blijkbaarfeit is dat Max plotseling remde en daardoor HAM achterop hem reed.
Ongeacht dat er al was afgeremd was die remactie nog steeds onverwachts en op hoge snelheid. Je kan dan helemaal niks meer.quote:Op maandag 6 december 2021 09:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
nee het was niet plotseling hij reed toen al in z'n 3 meen ik en Hamilton ook, neemt niet weg dat hij het niet had moeten doen
Duidelijkheid, van de stewards? Dan vraag je wel veel hoorquote:Op maandag 6 december 2021 09:32 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hier zou duidelijkheid over gevraagd moeten worden. Lijkt mij idd dat als je voldoende kans geeft maar de ander er zelf achter blijft het moment daarmee afgehandeld is.
Okee, dan heb ik die definitie verkeerd. Dacht dat dat inhield dat je onverwachts remt met iemand vlak achter je.quote:Op maandag 6 december 2021 09:32 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja maar dat is geen brake check natuurlijk
quote:Op maandag 6 december 2021 09:34 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Okee, dan heb ik die definitie verkeerd. Dacht dat dat inhield dat je onverwachts remt met iemand vlak achter je.
Dit vind ik wel een goede definitie, het lijkt me niet dat Verstappen echt een botsing wilde veroorzakenquote:A brake check, also known as a brake test, occurs when a driver deliberately either taps on the brakes several times or slams hard on the pedal when moving in front of another vehicle, with the intention of causing the behind driver to either collide or take evasive action
Ja, en ze willen natuurlijk de consequenties van hun straffen ook nog mee kunnen wegen, dus objectieve sancties kan je shaken idd.quote:Op maandag 6 december 2021 09:33 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Duidelijkheid, van de stewards? Dan vraag je wel veel hoorDe meeste situaties worden bekeken alsof de coureurs ten alle tijde kunnen beoordelen wat de toekomstige mening van de stewards zal zijn.
Waarom gaat hij er dan zo kort achter rijden?quote:Op maandag 6 december 2021 09:33 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ongeacht dat er al was afgeremd was die remactie nog steeds onverwachts en op hoge snelheid. Je kan dan helemaal niks meer.
Je kan ook zeggen als je al in je 3 reed waarom dan plotseling remmen?quote:Op maandag 6 december 2021 09:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
nee het was niet plotseling hij reed toen al in z'n 3 meen ik en Hamilton ook, neemt niet weg dat hij het niet had moeten doen
Waarom werkt het zo niet eigenlijk? Zo gaat het altijd, hij werd opgedragen om aan de kant te gaan en deed dat. Is verder ook nog nooit een probleem geweestquote:Op maandag 6 december 2021 09:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Je kan ook zeggen als je al in je 3 reed waarom dan plotseling remmen?
Hij wilde het exacte moment bepalen waar Hamilton hem zou passeren ivm latere DRS ja zo werkt het natuurlijk niet.
Nou, denk dat als je plots remt met iemand zo vlak achter je dat je er wel vanuit kunt gaan dat hij achterop je rijdt of minstens flink moet uitwijken.quote:Op maandag 6 december 2021 09:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
[..]
Dit vind ik wel een goede definitie, het lijkt me niet dat Verstappen echt een botsing wilde veroorzaken
Om de DRS mee te pakken natuurlijk.quote:Op maandag 6 december 2021 09:35 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
Waarom gaat hij er dan zo kort achter rijden?
Plots remt?quote:Op maandag 6 december 2021 09:36 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nou, denk dat als je plots remt met iemand zo vlak achter je dat je er wel vanuit kunt gaan dat hij achterop je rijdt of minstens flink moet uitwijken.
Maar goed, ongeacht of het in de definitie past een terechte straf imho
Dan had Hamilton het ongetwijfeld niet vertikt, hij is niet achterlijk natuurlijkquote:Op maandag 6 december 2021 09:36 schreef tja77 het volgende:
Dan konden die nu allemaal profiteren omdat Hamilton het vertikt er voorbij te gaan.
Hoezo? Hij wist toch niet dat Verstappen hem er langs liet?quote:Op maandag 6 december 2021 09:37 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Om de DRS mee te pakken natuurlijk.
Ja, dat was een gelijkmatige vertraging.quote:Op maandag 6 december 2021 09:38 schreef tja77 het volgende:
[..]
Plots remt?
Hij remt niet plots, hij was al aan het vertragen op een deel waar je doorgaans op het gas gaat.
Het gaat om het breakchecken. Dat mag gewoon onder geen enkele omstandigheid. Hamilton kan daar nooit tijdig op anticiperen en dus veroorzaak je een ongeluk.quote:Op maandag 6 december 2021 09:36 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom werkt het zo niet eigenlijk? Zo gaat het altijd, hij werd opgedragen om aan de kant te gaan en deed dat. Is verder ook nog nooit een probleem geweest
Het punt is voor mij meer dat in zulke situaties waar beide coureurs elkaars gedachten niet kunnen lezen en moeten reageren in fracties van seconden het niet eerlijk is om dan achteraf allerlei motieven er bij te gaan zoeken. Vond ik ook in Monza, dat was gewoon een ongebruikelijke situatie die door beide coureurs met de nodige pech niet helemaal juist afgehandeld werd. Maar toch werd Verstappen bestraft omdat hij schijnbaar had moeten weten wat volgens die stewards op dat moment 'significantly alongside' betekende.quote:Op maandag 6 december 2021 09:36 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nou, denk dat als je plots remt met iemand zo vlak achter je dat je er wel vanuit kunt gaan dat hij achterop je rijdt of minstens flink moet uitwijken.
Maar goed, ongeacht of het in de definitie past een terechte straf imho
hij hoeft het ook niet op een slecht punt te doen. Als je daarna misbruik maakt van drs punt om hem direct in te halen krijg je alsnog tijdstraf.quote:Op maandag 6 december 2021 09:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Je kan ook zeggen als je al in je 3 reed waarom dan plotseling remmen?
Hij wilde het exacte moment bepalen waar Hamilton hem zou passeren ivm latere DRS ja zo werkt het natuurlijk niet.
Dat is dan gewoon achtelijk en egoïstisch van Hamilton, hij is niet degene die gaat bepalen wanneer Verstappen hem voorbij moet laten. Kom op zeg.quote:Op maandag 6 december 2021 09:37 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Om de DRS mee te pakken natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |