De zorg is al 2 jaar overbelast. Vraag dat maar aan de mensen wier operatie is afgebeld.quote:Op donderdag 2 december 2021 22:55 schreef THEFXR het volgende:
[..]
is het ook en de zorg wordt zeker overbelast, de piek is gewoon te hoog.
Ik dacht dat dit bijv in Limburg al het geval is.quote:Op donderdag 2 december 2021 22:50 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Wat is dit?
Ik haal onze huisexpert @:lenny_leonard er even bij…
https://arstechnica.com/s(...)-with-53k-attendees/quote:2nd US omicron case just traveled to NYC anime convention with 53K attendees
The NYC event reportedly struggled with crowding and had weak vaccination rules.
US health officials have identified a second case of the omicron coronavirus variant in a Minnesota man, the Centers for Disease Control and Prevention announced Thursday. Unlike the first case, the man had not traveled internationally but had recently returned home to Minnesota from an anime convention in New York City attended by 53,000 people.
The case suggests that there is domestic transmission of the worrisome variant and that it has been circulating in the US undetected until now.
According to the Minnesota Department of Health and the CDC, the man is a resident of Hennepin County and traveled to New York City to attend the Anime NYC 2021 convention at the Javits Center from November 19 to 21. The man had been vaccinated. He developed mild symptoms on November 22 and sought COVID-19 testing on November 24. He has since recovered from the infection.
Als we hier kijken zitten we in fase 'crisis': https://www.demedischspec(...)demie%20deel%201.pdfquote:Op donderdag 2 december 2021 22:50 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Wat is dit?
Er komt hier nooit officieel code zwart. Alles wordt weg gerationaliseerd. Net als afgelopen voorjaar. Dat je mensen, die je 100% op zou nemen onder pre corona omstandigheden, gewoon naar huis stuurt met een corona-koffer.quote:Op donderdag 2 december 2021 22:54 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat het al code zwart is, maar waarschijnlijk van Hugo iets hebben moeten verzinnen zodat hij het niet hoeft af te roepen.
gezien de nieuwe variant die besmettelijker is dan de pest en de rest, zijn we toch totally fucked.
wel veel verborgen doden, vandaar de oversterfte?quote:Op donderdag 2 december 2021 23:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Er komt hier nooit officieel code zwart. Alles wordt weg gerationaliseerd. Net als afgelopen voorjaar. Dat je mensen, die je 100% op zou nemen onder pre corona omstandigheden, gewoon naar huis stuurt met een corona-koffer.![]()
Als je heel veel mensen gewoon niet opneemt, heb je officieel nooit code zwart.
Dus? Moet je er maar niet het beste er van maken? Welke goede oplossing heb je dan anders op dat moment? Er is geen plek, wat ga je doen?quote:Op donderdag 2 december 2021 23:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Er komt hier nooit officieel code zwart. Alles wordt weg gerationaliseerd. Net als afgelopen voorjaar. Dat je mensen, die je 100% op zou nemen onder pre corona omstandigheden, gewoon naar huis stuurt met een corona-koffer.![]()
Semantiek doet het hem hier. Reuters artikel roept $2trillion = $ 2000.000.000.000 dollar. Blijft indrukwekkend dat dit ongeveer 2x het BNP is van Nederland.quote:Op donderdag 2 december 2021 22:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is geen triljard, dat is biljoen
triljard is sextillion (1021)
Nog steeds ongelooflijk veel geld, maar wel iets minder
Alleen de MinVWS kan code zwart uit roepen, de rest moet zich bij de regenboog houden.quote:Op donderdag 2 december 2021 22:50 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Wat is dit?
Dat denk ik ook. de Jonge en Rutte willen niet de geschiedenisboeken in gaan als de ministers die code zwart hebben laten gebeuren. Gevolg zal dus zijn dat meer mensen mindere zorg krijgen, wat uiteindelijk (ben ik bang) voor meer langdurige gezondheidsschade zal zorgen.quote:Op donderdag 2 december 2021 23:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Zou wel helpen als ze daar eens eerlijk over zouden zijn. Hier en overal wordt het neergezet als 'cultuur'.quote:Op donderdag 2 december 2021 23:06 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dus? Moet je er maar niet het beste er van maken? Welke goede oplossing heb je dan anders op dat moment? Er is geen plek, wat ga je doen?
Zeg gewoon waar het op staat. Is mijn voorstel.quote:Op donderdag 2 december 2021 23:06 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dus? Moet je er maar niet het beste er van maken? Welke goede oplossing heb je dan anders op dat moment? Er is geen plek, wat ga je doen?
We zullen het achteraf wel horen. Helaas.quote:Op donderdag 2 december 2021 23:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. de Jonge en Rutte willen niet de geschiedenisboeken in gaan als de ministers die code zwart hebben laten gebeuren. Gevolg zal dus zijn dat meer mensen mindere zorg krijgen, wat uiteindelijk (ben ik bang) voor meer langdurige gezondheidsschade zal zorgen.
Dat dit stilzwijgend plaatsvindt zonder dat het debat hier daadwerkelijk over gaat maar over 2G vind ik ethisch nogal twijfelachtig.
Hou toch op, het maakt gewoon allemaal niks meer uit. Als dat Omikron 3 keer zo besmettelijk is dan zijn er gewoon massagraven en doden in de straten. Daar is geen ontkomen meer aan, alles wat je nu doet om nog een beetje speling voor de vloedgolf te krijgen is volslagen zinloos. Het water staat aan de rand van de dijk en er is storm op komst en het moet nog vloed worden, succes met je zandzakje van de voetbal stilleggen.quote:Op donderdag 2 december 2021 23:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. de Jonge en Rutte willen niet de geschiedenisboeken in gaan als de ministers die code zwart hebben laten gebeuren. Gevolg zal dus zijn dat meer mensen mindere zorg krijgen, wat uiteindelijk (ben ik bang) voor meer langdurige gezondheidsschade zal zorgen.
Dat dit stilzwijgend plaatsvindt zonder dat het debat hier daadwerkelijk over gaat maar over 2G vind ik ethisch nogal twijfelachtig.
Die staan bij ons achter het gebouw geparkeerd, net achter de heg zodat je ze niet ziet.quote:Op donderdag 2 december 2021 23:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Zeg gewoon waar het op staat. Is mijn voorstel.![]()
Al die verzachtende woorden, zoals 'corona-koffer'.
Er is gewoon geen plek. En dus is het code zwart.
Net als die koelwagens bij de uitvaartcentra. Ook een teken aan de wand.
zijn er maar weinigen die dit snappen, maar dat komt nog wel.quote:Op donderdag 2 december 2021 23:11 schreef zalkc het volgende:
[..]
Hou toch op, het maakt gewoon allemaal niks meer uit. Als dat Omikron 3 keer zo besmettelijk is dan zijn er gewoon massagraven en doden in de straten. Daar is geen ontkomen meer aan, alles wat je nu doet om nog een beetje speling voor de vloedgolf te krijgen is volslagen zinloos. Het water staat aan de rand van de dijk en er is storm op komst en het moet nog vloed worden, succes met je zandzakje van de voetbal stilleggen.
Ja, maar ondertussen kibbelen we over wel of geen 2G, wel of geen voetbal na 5 uur 's avonds terwijl er maar één echte prioriteit is. Als Omikron inderdaad zoveel besmettelijker is moeten we heel hard hopen dat de symptomen lichter zijn, anders gaan er veel extra overlijdens plaatsvinden.quote:Op donderdag 2 december 2021 23:11 schreef zalkc het volgende:
[..]
Hou toch op, het maakt gewoon allemaal niks meer uit. Als dat Omikron 3 keer zo besmettelijk is dan zijn er gewoon massagraven en doden in de straten. Daar is geen ontkomen meer aan, alles wat je nu doet om nog een beetje speling voor de vloedgolf te krijgen is volslagen zinloos. Het water staat aan de rand van de dijk en er is storm op komst en het moet nog vloed worden, succes met je zandzakje van de voetbal stilleggen.
Misschien is het gewoon de catering.quote:Op donderdag 2 december 2021 23:11 schreef Vallon het volgende:
[..]
Die staan bij ons achter het gebouw geparkeerd, net achter de heg zodat je ze niet ziet.
We willen geen beelden zoals uit USA of UK. Dat zou dramatisch zijn, zo met de feestdagen in het vooruitzicht.
Gevulde koek hoeft toch niet in de koelwagen?quote:Op donderdag 2 december 2021 23:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Misschien is het gewoon de catering.
Nog geen bewijs dat opticon ook ziekmakender is.quote:Op donderdag 2 december 2021 23:11 schreef zalkc het volgende:
[..]
als het gewoon iedereen besmet, wordt het de som van de grote getallen, dus dan zeker extra doden.quote:Op donderdag 2 december 2021 23:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, maar ondertussen kibbelen we over wel of geen 2G, wel of geen voetbal na 5 uur 's avonds terwijl er maar één echte prioriteit is. Als Omikron inderdaad zoveel besmettelijker is moeten we heel hard hopen dat de symptomen lichter zijn, anders gaan er veel extra overlijdens plaatsvinden.
Gelukkig gaan we ten onder aan onze eigen domheid, druk met anderen de maat te willen nemen maar wel even snel boodschappen doen terwijl je positief getest bent, we verdienen niet beter.quote:Op donderdag 2 december 2021 23:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, maar ondertussen kibbelen we over wel of geen 2G, wel of geen voetbal na 5 uur 's avonds terwijl er maar één echte prioriteit is. Als Omikron inderdaad zoveel besmettelijker is moeten we heel hard hopen dat de symptomen lichter zijn, anders gaan er veel extra overlijdens plaatsvinden.
Kleffe cake wel.quote:Op donderdag 2 december 2021 23:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Gevulde koek hoeft toch niet in de koelwagen?
quote:Op donderdag 2 december 2021 23:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Misschien is het gewoon de catering.
Lading frikandellenquote:Op donderdag 2 december 2021 23:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Gevulde koek hoeft toch niet in de koelwagen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |