abonnement Unibet Coolblue
pi_202435705


"Je kunt niks uitsluiten", antwoordde demissionair premier Mark Rutte, toen hem vrijdag werd gevraagd naar de mogelijkheid van een vaccinatieplicht. Zelfs de meest verstokte pro-vaccinatiepartijen in Den Haag willen daar niet aan. Maar wat als dat verandert? Is zo'n plicht dan wettelijk mogelijk?

Vooropgesteld. In Nederland is het nog lang niet zover, andere Europese landen kiezen al wel voor een vaccinatieplicht. Zo moeten Griekse 60-plussers voor 16 januari een afspraak hebben gemaakt voor hun eerste vaccinatie. Oostenrijk gaat zelfs nog verder met een vaccinatieplicht voor iedereen. Andere Europese landen moeten op zijn minst nadenken over zo'n verplichting, vindt Ursula von der Leyen van de Europese Commissie. Zij noemt dat 'logisch en gepast'.

Na afloop van de coronapersconferentie afgelopen vrijdagavond vroeg de NOS premier Rutte naar de vaccinatieplicht:

Verslaggever:

"U bent geen voorstander van vaccinatieplicht, maar u zei ook: in een crisis kan je niets uitsluiten. Met code zwart in zicht: is dit dan het moment?"

Premier Rutte:

"Nee, dit is niet het moment, maar je kunt ook niks uitsluiten. Maar dit is niet het moment."

"Ik hield het niet voor mogelijk, maar inmiddels lijken de geesten rijp te worden gemaakt voor een vaccinatieplicht", zegt Andre den Exter, universitair hoofddocent gezondheidsrecht aan de Rotterdamse Erasmus Universiteit. "Een algehele vaccinatieplicht zoals in Oostenrijk gaat naar mijn idee wel erg ver hoor. Mocht Nederland al besluiten tot een vaccinatieplicht, dan zal die zich in eerste instantie waarschijnlijk nog beperken tot bepaalde beroepssectoren, zoals de gezondheidszorg en essentiële diensten, zoals politieagenten."

Den Exter verwacht dat een (gedeeltelijke) vaccinatieplicht er alleen kan komen als alle andere maatregelen een code zwart in de zorg niet kunnen voorkomen. "Het is het meest vergaande middel waarover de overheid beschikt en daar kan die niet zomaar toe besluiten. Als niet eerst geprobeerd is om bijvoorbeeld met prikbussen de wijk in te gaan, dan zal de overheid daarmee moeten beginnen."

Voor militairen bestaat er al wel een vaccinatieplicht, voor gewone burgers (nog) niet. De Wet publieke gezondheid zal daarvoor moeten worden uitgebreid, zegt Aart Hendriks, hoogleraar gezondheidsrecht aan de Universiteit Leiden. "Die wet verplicht de overheid enerzijds om maatregelen te nemen tegen de verspreiding van infectieziektes, zoals het coronavirus. Anderzijds kan de overheid de wet zo aanpassen dat burgers verplicht worden zich te laten vaccineren."

Mocht er al een vaccinatieplicht komen, dan betekent dat nog niet dat er vaccinaties onder dwang worden gezet, zegt Den Exter. "Je zal niet thuis worden beetgepakt en geprikt: drang is nog geen dwang. De sancties op weigeren zullen proportioneel moeten zijn. Dat kan bijvoorbeeld een boete zijn, het opschorten van salaris is dat naar mijn idee niet. Het lijkt me niet proportioneel om iemand onder de armoedegrens te drukken omdat die zich niet wil laten vaccineren."

Recht op lichamelijke integriteit niet absoluut
Een veelgehoord argument van mensen die zich niet willen laten vaccineren is het recht op lichamelijke integriteit. Dat recht is in tegenstelling tot het recht op leven geen absoluut recht, zegt emeritus hoogleraar ethiek Govert den Hartogh van de Universiteit van Amsterdam. "Het recht op lichamelijke integriteit is beperkt tot bijvoorbeeld in het geval waarbij je dronken betrokken raakt bij een auto-ongeluk. Dan zal je bloed moeten afstaan. In deze pandemie gaat het om een nog veel zwaarder belang. Aan de ene kant hebben we te maken met grote economische schade, anderzijds zorgen ongevaccineerden voor een grote druk op de zorg, waardoor operaties moeten worden uitgesteld. Vrijheid mag nooit zo ver gaan dat die anderen in gevaar brengt."

Vooralsnog wil het kabinet niet tornen aan die vrijheid, maar mocht dat wel gebeuren dan zal de wetswijziging daarover door beide Kamers moeten worden aangenomen, zegt hoogleraar gezondheidsrecht Hendriks. "De proportionaliteit zal door de Tweede en Eerste Kamer moeten worden bekeken, maar als de regering die kan aantonen, kan het binnen een dag of 10 geregeld zijn."

"Ik verwacht niet dat Nederland zomaar kiest voor een vaccinatieplicht, maar tegelijk zie je dat steeds meer Europese landen ertoe besluiten. Als deze quasi-lockdown steeds maar weer blijft terugkomen, dan verwacht ik wel dat de Kamer er uiteindelijk mee instemt. Er zal dan wel rekening gehouden moeten worden met het kleine deel van de bevolking dat zich om medische redenen niet kán laten vaccineren. Dat wil ik niet onopgemerkt laten."

Zelfs pro-vaccinatiepartijen Den Haag zijn tegen
Volgens politiek verslaggever Marieke van de Zilver voelen weinig mensen in politiek Den Haag iets voor een vaccinatieplicht. "Op dit moment speelt een vaccinatieplicht nog helemaal niet in Den Haag. Zelfs de meest verstokte pro-vaccinatiepartijen zien meer in het overtuigen van moeilijk bereikbare groepen, bijvoorbeeld in kwetsbare wijken. Demissionair minister De Jonge heeft ook meerdere keren uitgesloten dat zo'n plicht er in Nederland komt, maar de ervaring leert dat er in deze crisis wel meer maatregelen op tafel zijn gekomen waarvan niemand zich eerder kon voorstellen dat ooit ze genomen zouden worden."

https://www.rtlnieuws.nl/(...)d-verplichting-dwang

Ik ben volledig gevaccineerd maar dit gaat toch veel te ver? Ik wil geen boosterprik. Om de aantal maanden een boosterprik gaat voor mij veelte ver.
pi_202435749
Ga je dan het gevang in als je je niet laat vaccineren?
blablablabla
pi_202435772
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 15:53 schreef Elan het volgende:
Ga je dan het gevang in als je je niet laat vaccineren?
We kunnen er vanuit gaan dat je ongeveer 2x een prik moet laten zetten per jaar. In Oostenrijk krijg je per geweigerde prik 3500 euro boete. Dus als je rond de 7000 euro per jaar betaald aan de overheid dan kun je de prikjes omzeilen denk ik.
pi_202435777
2 jaar geleden kon hij het nog wel uitsluiten anders
pi_202435826
Lief dat je je hiervoor registreert! :)
Laat die plicht maar komen, wat ik nu in de zorg gezien heb is echt onmenselijk. Jammer dat het moet.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_202435850
quote:
99s.gif Op donderdag 2 december 2021 15:59 schreef bijdehand het volgende:
Lief dat je je hiervoor registreert! :)
Laat die plicht maar komen, wat ik nu in de zorg gezien heb is echt onmenselijk. Jammer dat het moet.
Wat zag je dan in de zorg? Dat mensen die meestal 80 jaar of ouder sterven? Normaalste zaak van de wereld.
pi_202435911
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 15:56 schreef Phoenyx-God het volgende:
2 jaar geleden kon hij het nog wel uitsluiten anders
Dit. Vaccinatieplicht ben ik an sich niet tegen, maar wel als 3 keer met klem beloofd is door Rutte en Hugo dat het altijd vrijblijvend zal zijn.

Ik zie dan ook niet in hoe ze dat gaan spinnen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_202435941
quote:
2s.gif Op donderdag 2 december 2021 16:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Dit. Vaccinatieplicht ben ik an sich niet tegen, maar wel als 3 keer met klem beloofd is door Rutte en Hugo dat het altijd vrijblijvend zal zijn.

Ik zie dan ook niet in hoe ze dat gaan spinnen.
Gewoon erdoorheen drukken. Genoeg makke schapen die zullen toekijken hoe de politiemacht en leger van Rutte opstandelingen die wel opkomen voor hun rechten de kop in zullen drukken.
pi_202435948
Zolang de groepering die tegen vaccin zijn geen eigen leger hebben kun je alles verwachten.
pi_202435956
Ik ben niet van het protesteren, maar hier heb ik wel écht moeite mee.

Dit moeten we niet accepteren

Ter info, dit zeg ik als volledig gevaccineerde die hoopt z.s.m. een booster te mogen nemen.
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
pi_202435959
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 16:08 schreef keuringmonat het volgende:

[..]
Gewoon erdoorheen drukken. Genoeg makke schapen die zullen toekijken hoe de politiemacht en leger van Rutte opstandelingen die wel opkomen voor hun rechten de kop in zullen drukken.
Dit en de helft van de bevolking roept dan alsnog dat het wappies zijn en ze het verdienen etc. dus ja. Die plicht die komt er wel
pi_202435961
Waarom wil je geen booster dan? Wat is je bezwaar tegen halfjaarlijks een prikje als dat goed is voor je eigen gezondheid en van die van de bevolking als geheel? Ik ben echt erg benieuwd naar de argumenten van mensen die wel 2 prikjes wilde, maar nu geen booster.
pi_202435978
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 16:10 schreef Tja..1986 het volgende:
Waarom wil je geen booster dan? Wat is je bezwaar tegen halfjaarlijks een prikje als dat goed is voor je eigen gezondheid en van die van de bevolking als geheel? Ik ben echt erg benieuwd naar de argumenten van mensen die wel 2 prikjes wilde, maar nu geen booster.
Omdat sommige mensen vinden dat er wel grenzen horen te zijn. Als jeugdige krijg je allerlei prikken dat is prima. Nu 2 prikken voor een virus, accepteren de meesten ook nog wel. Maar halfjaarlijks een prik? Hoezo vind jij dat normaal eigenlijk is vooral wat in mij opkomt? Hoever kunnen ze bij jou gaan tot je een keer nee zegt?
pi_202435990
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 16:10 schreef Tja..1986 het volgende:
Waarom wil je geen booster dan? Wat is je bezwaar tegen halfjaarlijks een prikje als dat goed is voor je eigen gezondheid en van die van king als geheel? Ik ben echt erg benieuwd naar de argumenten van mensen die wel 2 prikjes wilde, maar nu geen booster.
Ik voel me voor de gek gehouden. Ik dacht dat het met 2 vaccin wel voldoende zou zijn. Dat is niet zo. De boosters waar men over spreekt is iets wat ELKE jaar komende 100 jaar terug zal keren. Je zou dat maar willen jaar in jaar uit geprikt worden tegen je wil in. Net zoals de griepprik voor ouderen die ze iedere jaar nemen. Coronaprik zal dus voor iedereen zijn ook voor kinderen en baby's en zwangere vrouwen.

Ik heb er echt schijt genoeg van alle maatregelen die mij zo door mijn keel wordt geramd. Er is geen vrijheid meer in Nederland op het moment dat er dwangvaccinatie ingezet wordt tegen het eigen volk. Nu is het al zeer ernstig met die qr code alleen dan is het over en uit met alle vrijheden.
  donderdag 2 december 2021 @ 16:15:04 #15
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_202436016
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 16:08 schreef keuringmonat het volgende:

[..]
Gewoon erdoorheen drukken. Genoeg makke schapen die zullen toekijken hoe de politiemacht en leger van Rutte opstandelingen die wel opkomen voor hun rechten de kop in zullen drukken.
Er zit wel een verschil in dat ik me gewoon laat vaccineren, maar dat betekend niet dat ik meteen fan ben van rutte oid. Ik laat me vaccineren omdat ik de wetenschap erachter vertrouw.

dat rutte dan weer voor de zoveelste keer gaat draaien is waar ik moeite mee heb.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_202436039
quote:
2s.gif Op donderdag 2 december 2021 16:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Er zit wel een verschil in dat ik me gewoon laat vaccineren, maar dat betekend niet dat ik meteen fan ben van rutte oid. Ik laat me vaccineren omdat ik de wetenschap erachter vertrouw.

dat rutte dan weer voor de zoveelste keer gaat draaien is waar ik moeite mee heb.
Eindresultaat zal daardoor niet veranderen. Een vaccinatieplicht komt eraan.
pi_202436054
quote:
2s.gif Op donderdag 2 december 2021 16:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Dit. Vaccinatieplicht ben ik an sich niet tegen, maar wel als 3 keer met klem beloofd is door Rutte en Hugo dat het altijd vrijblijvend zal zijn.

Ik zie dan ook niet in hoe ze dat gaan spinnen.
Daar hebben ze telflonplakkers van NPO, DPG, Mediahuis en Bertelsmann voor. Ze zijn toch ook weggekomen met al die eerdere leugens?

De grondwet laat ruimte, het EU mensenrechtencharter echter niet. Dus dan geef je mensen een boete, en die laten het dan voorkomen en dan moet zo'n conformistische D66-rechter al zijn juridische principes verloochenen om die straf toch in stand te houden.

Maar het begint zo langzamerhand wel duidelijk te worden dat we naar een staatsgreep in slowmotion zitten te kijken onder het mom van virusbestrijding, en dan wordt het wel te serieus om aardig en netjes het publieke debat te blijven opzoeken om de regering op fatsoenlijke gedachten te brengen of de als propagandisten optredende journalisten als buitenstaanders te blijven beschouwen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 2 december 2021 @ 16:20:20 #18
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202436067
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 15:53 schreef Elan het volgende:
Ga je dan het gevang in als je je niet laat vaccineren?
Nee, dan wordt je gewoon gekort op je uitkering.
pi_202436091
Ik ben tegen het inleveren van (grondwettelijke) vrijheden wanneer het alleen maar gaat om privileges te krijgen waarbij degenen die voor de vrijheden kiezen en geen privileges meer krijgen ook nog eens worden gestraft met boetes, vermindering van inkomsten e/o ontslag.

Het gaat om privileges omdat de vaccins nog niet (meer dan) voldoende werkzaam zijn, en je om je privileges te willen behouden je (voorlopig tot sint juttemis) moet blijven boosterprikken.

Het gaat om vrijheden omdat de vaccins nog niet (meer dan) voldoende werkzaam zijn, en men er niet voor kiest om je in te laten spuiten met een haastig ontwikkeld vaccin, waarvan de werking inmiddels een korte houdbaarheidsdatum heeft, en bijwerkingen op korte of lange termijn niet bekend zijn.

Zorg eerst maar eens voor een goed werkend vaccin, dan praten we verder.

Ondertussen houdt iedereen zich aan de 17 basisregels en zorgen we ervoor dat de IC capaciteit (en de zorg in het algemeen) weer op een fatsoenlijk peil geraakt.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_202436106
Ik ben tegen :)

Komt er toch nooit door of er komen weer uitzonderingen op enzo.
  donderdag 2 december 2021 @ 16:26:24 #21
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202436143
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 16:23 schreef Frutsel het volgende:
Ik ben tegen :)

Komt er toch nooit door of er komen weer uitzonderingen op enzo.
Of het er komt of niet, het helpt iig dat 2G er wat makkelijker door zal komen, want we moeten toch wat >:)
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 2 december 2021 @ 16:27:49 #22
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_202436165
En nu doorpakken Mark! :)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 2 december 2021 @ 16:29:19 #23
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202436174
quote:
16s.gif Op donderdag 2 december 2021 16:27 schreef Starhopper het volgende:
En nu doorpakken Mark! :)
Helemaal eens Starhopper :7

  donderdag 2 december 2021 @ 16:29:25 #24
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_202436176
quote:
16s.gif Op donderdag 2 december 2021 16:27 schreef Starhopper het volgende:
En nu doorpakken Mark! :)
Oh hij pakt door hoor, hij pakt nog meer IC bedden de komende jaren die hij kan wegbezuinigen :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_202436181
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 15:49 schreef keuringmonat het volgende:

Ik wil geen boosterprik. Om de aantal maanden een boosterprik gaat voor mij veelte ver.
Waarom als ik vragen mag? Had je last van ernstige bijwerkingen? Juist als je volledig gevaccineerd bent en geen ernstige bijwerkingen had weet je dat het allemaal niets voorstelt dus ik ben oprecht benieuwd waarom geen booster :)
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_202436202
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 16:26 schreef Tengano het volgende:

[..]
Of het er komt of niet, het helpt iig dat 2G er wat makkelijker door zal komen, want we moeten toch wat >:)
Je moet het in elk geval niet verplicht gaan stellen maar vervolgens gaan lamballen dat mensen uit Urk, katholieken en islamieten, zwangere vrouwen en Albert Verlinde het niet hoeven.
  Leukste jonkie 2022 donderdag 2 december 2021 @ 16:32:15 #27
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_202436212
Mensen dit voorstellen zijn eng.

De mensen die dit als klappende zeehonden toejuichen zijn nog veel enger.
Je maintiendrai -XOXO-
  donderdag 2 december 2021 @ 16:32:40 #28
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202436218
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2021 16:32 schreef datismijnmening het volgende:
Mensen dit voorstellen zijn eng.

De mensen dit als klappende zeehonden toejuichen zijn nog veel enger.
Check :7

#TeamNederlandInGareel
pi_202436221
Kunnen we niet gelijk een nog boosterende boosterprik voor de oppepprik krijgen? Scheelt weer een hoop gedoe.
pi_202436240
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 16:32 schreef Dutchguy het volgende:
Kunnen we niet gelijk een nog boosterende boosterprik voor de oppepprik krijgen? Scheelt weer een hoop gedoe.
Nee want die worden niet vergoed door de zorgverzekering
  donderdag 2 december 2021 @ 16:37:49 #31
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202436276
Misschien moeten wij ook eens nadenken om Fok! ook maar eens op te splitsen in een antivax- en een boestervariant }:|
pi_202436378
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 16:37 schreef Tengano het volgende:
Misschien moeten wij ook eens nadenken om Fok! ook maar eens op te splitsen in een antivax- en een boestervariant.
Dat zou dan ongeveer de scheiding zijn tussen BNW en de rest van Fok!.
Helaas verlaten de BNW'ers vaak hun reservaat om hun wanen en desinformatie tot in den treure te blijven herhalen buiten BNW. Ongeremd door enige kennis of historisch besef.
Gooi er dan nog een snuifje Baudet en wat FVD'ers tegenaan, en het gelul draait in kringetjes rond.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_202436391
Maar hoe gaat die plicht eruit zien in andere landen dan? Daar lees ik eigenlijk maar weinig over. Komen ze met een arrestatieteam je huis binnen vallen om een spuit in je arm te rammen? Krijg je een boete als je je niet laat vaccineren? Moet je de kosten van een eventueel ziekenhuisopname 100% zelf betalen als je je niet laat prikken? Vind het nog maar wat vaag.
  donderdag 2 december 2021 @ 16:48:38 #34
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202436419
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 16:47 schreef Raw85 het volgende:
Maar hoe gaat die plicht eruit zien in andere landen dan? Daar lees ik eigenlijk maar weinig over. Komen ze met een arrestatieteam je huis binnen vallen om een spuit in je arm te rammen? Krijg je een boete als je je niet laat vaccineren? Moet je de kosten van een eventueel ziekenhuisopname 100% zelf betalen als je je niet laat prikken? Vind het nog maar wat vaag.
Je hebt ook de plicht je belasting te betalen of opgelegde boetes. Als je daar niet aan voldoet krijgt dat veelal consequenties en ben je nog verder van huis.
pi_202436423
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 16:20 schreef Tengano het volgende:

[..]
Nee, dan wordt je gewoon gekort op je uitkering.
Je kan veel zeggen van Urk maar niet dat er veel uitkeringstrekkers zitten .
blablablabla
pi_202436455
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 16:37 schreef Tengano het volgende:
Misschien moeten wij ook eens nadenken om Fok! ook maar eens op te splitsen in een antivax- en een boestervariant }:|
Ik zal het voorstellen om VAX te openen, de rest zit in VBL
  donderdag 2 december 2021 @ 16:51:43 #37
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_202436459
quote:
2s.gif Op donderdag 2 december 2021 16:46 schreef OllieA het volgende:

[..]
Dat zou dan ongeveer de scheiding zijn tussen BNW en de rest van Fok!.
Helaas verlaten de BNW'ers vaak hun reservaat om hun wanen en desinformatie tot in den treure te blijven herhalen buiten BNW. Ongeremd door enige kennis of historisch besef.
Gooi er dan nog een snuifje Baudet en wat FVD'ers tegenaan, en het gelul draait in kringetjes rond.
Vroeger bleven dat soort mensen op Niburu.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_202436467
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 16:47 schreef Raw85 het volgende:
Maar hoe gaat die plicht eruit zien in andere landen dan? Daar lees ik eigenlijk maar weinig over. Komen ze met een arrestatieteam je huis binnen vallen om een spuit in je arm te rammen? Krijg je een boete als je je niet laat vaccineren? Moet je de kosten van een eventueel ziekenhuisopname 100% zelf betalen als je je niet laat prikken? Vind het nog maar wat vaag.
Wat denk je van een boete? Zelfde als de verplichte zorgverzekering. Sta je niet in het register ingeschreven krijg je eerst een herinnering en anders financiële sancties opgelegd.
blablablabla
pi_202436475
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 16:48 schreef Elan het volgende:

[..]
Je kan veel zeggen van Urk maar niet dat er veel uitkeringstrekkers zitten .
Wat ze daar trekken komt voornamelijk uit de eigen familie
pi_202436485
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 16:48 schreef Tengano het volgende:

[..]
Je hebt ook de plicht je belasting te betalen of opgelegde boetes. Als je daar niet aan voldoet krijgt dat veelal consequenties en ben je nog verder van huis.
Tuurlijk, maar je moet bijv ook werkend licht hebben in het donker op de fiets. Maar daar wordt nauwelijks op gecontroleerd en boete is een lachertje. Is de boete voor het ongevaccineerd zijn een eenmalige of loopt het op zolang je je niet vaccineert bijv? En geldt de plicht voor de hele bevolking of voor 50+ers en risicogroepen?
pi_202436490
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 16:47 schreef Raw85 het volgende:
Maar hoe gaat die plicht eruit zien in andere landen dan? Daar lees ik eigenlijk maar weinig over. Komen ze met een arrestatieteam je huis binnen vallen om een spuit in je arm te rammen? Krijg je een boete als je je niet laat vaccineren? Moet je de kosten van een eventueel ziekenhuisopname 100% zelf betalen als je je niet laat prikken? Vind het nog maar wat vaag.
Meer voor je zorg betalen, niet meer naar buiten mogen. Alles waar je een gevaar voor de volksgezondheid kan zijn mnoet worden uitgesloten :Y

Dit creeert voor de mensen die wél het maatschappelijk belang zien een samenleving die weer open kan :Y
pi_202436494
Ik ben meer voorstander van een opnamestop voor mensen zonder QR code op het moment dat de capaciteit voor de helft is bereikt (helft beschikbaar houden als marge voor mensen met wel een QR code en mensen met uitzondering). Ik weet, dan gaan er mensen dood voor de deur van het ziekenhuis, maar dit is de enige manier om het leven relatief normaal door te laten gaan voor iedereen én tegelijkertijd de mensen die het verstandige hebben gedaan niet te laten lijden onder de mensen die dat niet hebben gedaan. Vertrouw je op je god? Vertrouw je op je eigen sterke immuunsysteem? Vertrouw je op ivermectine, vitamine D en zinc? Prima... jouw keuze, jouw gevolgen.

Normaal ben ik hier geen voorstander van (bijv. rokers, obesitas etc.) maar dit is een noodsituatie waar je niet oneindig alleen de lusten kunt hebben en niet de lasten. Er is voldoende tijd en mogelijkheid verstreken om deze situatie voor jezelf te voorkomen.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  donderdag 2 december 2021 @ 16:54:31 #43
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202436501
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 16:53 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Tuurlijk, maar je moet bijv ook werkend licht hebben in het donker op de fiets. Maar daar wordt nauwelijks op gecontroleerd en boete is een lachertje. Is de boete voor het ongevaccineerd zijn een eenmalige of loopt het op zolang je je niet vaccineert bijv? En geldt de plicht voor de hele bevolking of voor 50+ers en risicogroepen?
Ik heb me nog niet helemaal ingelezen en kom daar nog op terug.
pi_202436527
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 16:54 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik heb me nog niet helemaal ingelezen en kom daar nog op terug.
Ik ook niet hoor :D Zit meer even hardop te denken.
  donderdag 2 december 2021 @ 16:59:15 #45
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202436573
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 16:54 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ik ben meer voorstander van een opnamestop voor mensen zonder QR code op het moment dat de capaciteit voor de helft is bereikt (helft beschikbaar houden als marge voor mensen met wel een QR code en mensen met uitzondering). Ik weet, dan gaan er mensen dood voor de deur van het ziekenhuis, maar dit is de enige manier om het leven relatief normaal door te laten gaan voor iedereen én tegelijkertijd de mensen die het verstandige hebben gedaan niet te laten lijden onder de mensen die dat niet hebben gedaan. Vertrouw je op je god? Vertrouw je op je eigen sterke immuunsysteem? Vertrouw je op ivermectine, vitamine D en zinc? Prima... jouw keuze, jouw gevolgen.

Normaal ben ik hier geen voorstander van (bijv. rokers, obesitas etc.) maar dit is een noodsituatie waar je niet oneindig alleen de lusten kunt hebben en niet de lasten. Er is voldoende tijd en mogelijkheid verstreken om deze situatie voor jezelf te voorkomen.
Dit zou een scenario kunnen zijn. In ieder geval moeten we stoppen om een man-made crisis in stand te houden omdat een handjevol mafklappers in zijn broek schijt om een prikkie te halen. Genoeg is genoeg.
pi_202436574
Weet iemand nog hoe je het noemt als je onder (fysieke of mentale) dwang je lichaam gepenetreerd wordt?
  donderdag 2 december 2021 @ 17:02:24 #47
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_202436619
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 16:23 schreef Frutsel het volgende:
Ik ben tegen :)

Komt er toch nooit door of er komen weer uitzonderingen op enzo.
#1591 en 1601, beide verworpen, dus de deur blijft gewoon wagenwijd openstaan naar een plicht met boetes.

https://www.tweedekamer.n(...)detail?id=2021P20079
  donderdag 2 december 2021 @ 17:02:49 #48
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202436627
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 16:59 schreef Confetti het volgende:
Weet iemand nog hoe je het noemt als je onder (fysieke of mentale) dwang je lichaam gepenetreerd wordt?
Man stel je toch niet zo aan. Een willekeurige ontgroening om erbij te horen is een stuk erger.
pi_202436701
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 16:59 schreef Confetti het volgende:
Weet iemand nog hoe je het noemt als je onder (fysieke of mentale) dwang je lichaam gepenetreerd wordt?
Bedoel je verkrachting? Heb je het stuk uberhaupt wel gelezen?

quote:
Mocht er al een vaccinatieplicht komen, dan betekent dat nog niet dat er vaccinaties onder dwang worden gezet, zegt Den Exter. "Je zal niet thuis worden beetgepakt en geprikt: drang is nog geen dwang. De sancties op weigeren zullen proportioneel moeten zijn. Dat kan bijvoorbeeld een boete zijn, het opschorten van salaris is dat naar mijn idee niet. Het lijkt me niet proportioneel om iemand onder de armoedegrens te drukken omdat die zich niet wil laten vaccineren."

Recht op lichamelijke integriteit niet absoluut
Een veelgehoord argument van mensen die zich niet willen laten vaccineren is het recht op lichamelijke integriteit. Dat recht is in tegenstelling tot het recht op leven geen absoluut recht, zegt emeritus hoogleraar ethiek Govert den Hartogh van de Universiteit van Amsterdam. "Het recht op lichamelijke integriteit is beperkt tot bijvoorbeeld in het geval waarbij je dronken betrokken raakt bij een auto-ongeluk. Dan zal je bloed moeten afstaan. In deze pandemie gaat het om een nog veel zwaarder belang. Aan de ene kant hebben we te maken met grote economische schade, anderzijds zorgen ongevaccineerden voor een grote druk op de zorg, waardoor operaties moeten worden uitgesteld. Vrijheid mag nooit zo ver gaan dat die anderen in gevaar brengt."
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  donderdag 2 december 2021 @ 17:08:57 #50
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202436719
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 17:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Bedoel je verkrachting? Heb je het stuk uberhaupt wel gelezen?
[..]

Krijg nou wat, er is al een stuk van :D

En dit is hem dus:

Vrijheid mag nooit zo ver gaan dat die anderen in gevaar brengt.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pi_202436749
quote:
Op donderdag 2 december 2021 16:12 schreef keuringmonat het volgende:

Ik voel me voor de gek gehouden. Ik dacht dat het met 2 vaccin wel voldoende zou zijn. Dat is niet zo. De boosters waar men over spreekt is iets wat ELKE jaar komende 100 jaar terug zal keren. Je zou dat maar willen jaar in jaar uit geprikt worden tegen je wil in. Net zoals de griepprik voor ouderen die ze iedere jaar nemen. Coronaprik zal dus voor iedereen zijn ook voor kinderen en baby's en zwangere vrouwen.

Ik heb er echt schijt genoeg van alle maatregelen die mij zo door mijn keel wordt geramd. Er is geen vrijheid meer in Nederland op het moment dat er dwangvaccinatie ingezet wordt tegen het eigen volk. Nu is het al zeer ernstig met die qr code alleen dan is het over en uit met alle vrijheden.
Duidelijkk verhaal. ^O^
pi_202436753
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 17:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Bedoel je verkrachting? Heb je het stuk uberhaupt wel gelezen?
[..]

Als je een boete van den maandsalaris oid op gaat leggen is dat hetzelfde als een pistool tegen het hoofd. De spuit wordt er niet met fysieke dwang ingezet maar dat hoeft ook niet meer met zo'n psychische dwang.
pi_202436804
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 15:55 schreef keuringmonat het volgende:

[..]
We kunnen er vanuit gaan dat je ongeveer 2x een prik moet laten zetten per jaar. In Oostenrijk krijg je per geweigerde prik 3500 euro boete. Dus als je rond de 7000 euro per jaar betaald aan de overheid dan kun je de prikjes omzeilen denk ik.
Klopt zo werkt het met alles. Als je iemand vermoord ga je het gevang in. Als je dat accepteert dan kan je dus iemand vermoorden.
Als je te hard rijdt kan je een boete krijgen. Als je dat accepteert dan kan je dus te hard rijden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202436814
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 16:29 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Waarom als ik vragen mag? Had je last van ernstige bijwerkingen? Juist als je volledig gevaccineerd bent en geen ernstige bijwerkingen had weet je dat het allemaal niets voorstelt dus ik ben oprecht benieuwd waarom geen booster :)
Mensen vergeten vooral dat het coronavirus in het algemeen niks voorstelt. We zitten dit allemaal te doen voor een groep 70+ers terwijl het voor veel mensen niet merkbaar of een verkoudheid is.
pi_202436826
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 16:59 schreef Confetti het volgende:
Weet iemand nog hoe je het noemt als je onder (fysieke of mentale) dwang je lichaam gepenetreerd wordt?
Aanstellerij?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 2 december 2021 @ 17:18:06 #56
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202436827
Het grote voordeel is ook de eenvoud. Je hebt dan 2G beleid en vaccineren is verplicht.

Veel handiger dan al die verschillende regels zoals nu (al dat gezwabber) en alles kan gwoon weer open.

Hoe fijn is dat :)
pi_202436962
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 16:20 schreef Tengano het volgende:

[..]
Nee, dan wordt je gewoon gekort op je uitkering.
Ik heb geen uitkering
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
pi_202436994
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 16:10 schreef Galvez het volgende:
Ik ben niet van het protesteren, maar hier heb ik wel écht moeite mee.

Dit moeten we niet accepteren

Ter info, dit zeg ik als volledig gevaccineerde
Huh?

quote:
die hoopt z.s.m. een booster te mogen nemen.
Maar je bent toch volledig gevaccineerd?
  donderdag 2 december 2021 @ 17:38:11 #59
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_202437058
Overigens krijg je nu steeds meer maatregelen en beleid die op de groep welwillenden is gericht. Hubert Brulls gaf daar onlangs al een voorzet van. "Het is gewoon niet meer redelijk en uit te leggen om zo'n kleine groep die zich het meest laat horen, om daar zo je oren naar te laten hangen. We moeten ons dan ook meer richten op de grote middengroep die zich niet zo krachtig laat horen maar wel de goeie kant op wil."

Brulls gaat ook niet meer in gesprek met mensen die er alleen maar allerlei radicale en gefabuleerde ideeën op na houden en daarnaast geenszins open staan voor een gelijkwaardig gesprek.

En Brulls heeft nou eenmaal een belangrijke rol hoe dit hele proces verloopt. Wat maakt dat onderhand afscheid is genomen van al die grootschreeuwers die onze maatschappij gijzelen, en het voor al die goedwillende mensen weer verzieken.
pi_202437110
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 16:01 schreef keuringmonat het volgende:

[..]
Wat zag je dan in de zorg? Dat mensen die meestal 80 jaar of ouder sterven? Normaalste zaak van de wereld.
Nee, helaas ligt het wel wat anders.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_202437122
Die vaccinatieplicht komt er gewoon, het risico ligt echter bij de gevaccineerde. Ik heb eens een tijdje een medicijn moeten nemen maar dat had na enige tijd behoorlijke bijwerkingen, volgens de arts kwamen die bijwerkingen niet door dat medicijn. Gelukkig kunnen stoppen met dat medicijn en guess what.. de bijwerkingen verdwenen als sneeuw voor de zon. Nu werd ik ook al tijden geadviseerd om de griepprik te nemen maar gelukkig altijd vrijblijvend en die zou ik op termijn echt wel gaan nemen maar op eigen initiatief en in overleg met de arts.

Ik vind dat bij een vaccinatieplicht de vaccins Pro Deo moeten worden geleverd door de fabrikanten. Geen winst, geen belangen, objectief. Dat moet het uitgangspunt zijn. Benieuwd hoe belangrijk men de vaccins dan nog vindt.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_202437169
Als ongevaccineerde hoop ik stiekem dat die vaccinatieplicht komt, dan hoef ik eindelijk niet meer te werken. Lekker in de tuin van mijn ouders beetje chille elke dag, ik zie het wel zitten hoor
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_202437189
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 17:42 schreef kawotski het volgende:
Die vaccinatieplicht komt er gewoon, het risico ligt bij de gevaccineerde. Ik heb eens een tijdje een medicijn moeten nemen maar dat had na enige tijd behoorlijke bijwerkingen, volgens de arts kwamen die bijwerkingen niet door dat medicijn. Gelukkig kunnen stoppen met dat medicijn en guess what.. de bijwerkingen verdwenen als sneeuw voor de zon. Nu werd ik ook al tijden geadviseerd om de griepprik te nemen maar gelukkig altijd vrijblijvend en die zou ik op termijn echt wel gaan nemen maar op eigen initiatief en in overleg met de arts.

Ik vind dat bij een vaccinatieplicht de vaccins Pro Deo moeten worden geleverd door de fabrikanten. Geen winst, geen belangen, objectief. Dat moet het uitgangspunt zijn. Benieuwd hoe belangrijk men de vaccins dan nog vind.
Denk je dat deze vaccins tot stand waren gekomen als de desbetreffende bedrijven er geen ene cent aan over zouden houden?

En heb je de kwaliteit van de vaccins die we hier tot onze beschikking hebben ook vergeleken met de vaccins die uit landen komen waar jouw principe geldt, bijv Rusland en China?
pi_202437202
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 17:45 schreef KroketBroodje het volgende:
Als ongevaccineerde hoop ik stiekem dat die vaccinatieplicht komt, dan hoef ik eindelijk niet meer te werken. Lekker in de tuin van mijn ouders beetje chille elke dag, ik zie het wel zitten hoor
Misschien sluiten ze je wel op.

Hoop je dan nog steeds dat er een plicht komt?

Misschien gaan ze je wel waterboarden.

Hoop je dan nog steeds dat er een plicht komt?

Misschien gaan ze je wel martelen.

Hoop je dan nog steeds dat er een plicht komt?

Enzovoorts.
pi_202437370
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 16:10 schreef Galvez het volgende:
Ik ben niet van het protesteren, maar hier heb ik wel écht moeite mee.

Dit moeten we niet accepteren

Ter info, dit zeg ik als volledig gevaccineerde die hoopt z.s.m. een booster te mogen nemen.
Eens
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_202437416
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 16:10 schreef Tja..1986 het volgende:
Waarom wil je geen booster dan? Wat is je bezwaar tegen halfjaarlijks een prikje als dat goed is voor je eigen gezondheid en van die van de bevolking als geheel? Ik ben echt erg benieuwd naar de argumenten van mensen die wel 2 prikjes wilde, maar nu geen booster.
Die prikken helpen niet, als de meerderheid geen anderhalve meter afstand wil houden tot de kwetsbare medemensen. Dat is het bezwaar tegen nog meer prikken.
pi_202437450
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 17:33 schreef Nober het volgende:

[..]
Huh?
[..]
Maar je bent toch volledig gevaccineerd?
Goed punt.
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
pi_202437560
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 16:32 schreef Dutchguy het volgende:
Kunnen we niet gelijk een nog boosterende boosterprik voor de oppepprik krijgen? Scheelt weer een hoop gedoe.
Die gaat er ook gewoon komen. Het is nu 9 maanden per vaccin, dat worden er 6. Dus lekker elk half jaar in de rij staan, onder de vaccinatieplicht. Als gezonde twintiger of dertiger, voor wie een corona in vrijwel geen enkel geval tot IC opname leidt.

quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 17:42 schreef kawotski het volgende:
Die vaccinatieplicht komt er gewoon, het risico ligt echter bij de gevaccineerde. Ik heb eens een tijdje een medicijn moeten nemen maar dat had na enige tijd behoorlijke bijwerkingen, volgens de arts kwamen die bijwerkingen niet door dat medicijn. Gelukkig kunnen stoppen met dat medicijn en guess what.. de bijwerkingen verdwenen als sneeuw voor de zon. Nu werd ik ook al tijden geadviseerd om de griepprik te nemen maar gelukkig altijd vrijblijvend en die zou ik op termijn echt wel gaan nemen maar op eigen initiatief en in overleg met de arts.

Ik vind dat bij een vaccinatieplicht de vaccins Pro Deo moeten worden geleverd door de fabrikanten. Geen winst, geen belangen, objectief. Dat moet het uitgangspunt zijn. Benieuwd hoe belangrijk men de vaccins dan nog vindt.
Niet alleen dat, maar als er een vaccinatieplicht komt en ik ondervind negatieve bijwerkingen die levensveranderend kunnen zijn, dan wil ik ook ergens een claim in kunnen dienen. Bij de overheid, de maker van het vaccin of in ieder geval bij een partij die dan uiteindelijk aansprakelijk is.
  donderdag 2 december 2021 @ 18:16:36 #69
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_202437627
Natuurlijk gaat die plicht er komen. Nederland draait ook weer gauw met de wind van Brussel mee door akkoord te gaan met de 9 maanden geldigheidsduur van de QR code.

Zoals altijd gaat Nederland door de slappe knieen. Rutte heeft nog nooit zijn rug recht gehouden en gaat dat nu dus ook niet.
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
  donderdag 2 december 2021 @ 18:18:36 #70
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_202437657
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 18:12 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Die gaat er ook gewoon komen. Het is nu 9 maanden per vaccin, dat worden er 6. Dus lekker elk half jaar in de rij staan, onder de vaccinatieplicht. Als gezonde twintiger of dertiger, voor wie een corona in vrijwel geen enkel geval tot IC opname leidt.
[..]
Niet alleen dat, maar als er een vaccinatieplicht komt en ik ondervind negatieve bijwerkingen die levensveranderend kunnen zijn, dan wil ik ook ergens een claim in kunnen dienen. Bij de overheid, de maker van het vaccin of in ieder geval bij een partij die dan uiteindelijk aansprakelijk is.
De fabrikant heeft zich alvast ingedekt. Met alle overheden is afgesproken dat zij niet verantwoordelijk gehouden kunnen worden.
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
  donderdag 2 december 2021 @ 18:20:21 #71
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_202437680
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 17:46 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Denk je dat deze vaccins tot stand waren gekomen als de desbetreffende bedrijven er geen ene cent aan over zouden houden?

En heb je de kwaliteit van de vaccins die we hier tot onze beschikking hebben ook vergeleken met de vaccins die uit landen komen waar jouw principe geldt, bijv Rusland en China?
Zo fantastisch was AstraZeneca anders niet hoor. Daar zijn we niet voor niets heel snel vanaf gestapt.
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
pi_202437694
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 16:59 schreef Confetti het volgende:
Weet iemand nog hoe je het noemt als je onder (fysieke of mentale) dwang je lichaam gepenetreerd wordt?
Mishandeling. Heeft verder niks te maken met wat er net in Duitsland besloten is
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 2 december 2021 @ 18:23:16 #73
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_202437720
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 17:15 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Klopt zo werkt het met alles. Als je iemand vermoord ga je het gevang in. Als je dat accepteert dan kan je dus iemand vermoorden.
Als je te hard rijdt kan je een boete krijgen. Als je dat accepteert dan kan je dus te hard rijden.
Zo kan je ook stellen dat geen vaccinatie nemen gelijk staat aan iemand vermoorden, want risico. Maar het leven zit nu eenmaal vol risico. We klagen de trappenfabrikant ook niet aan als oma of opa van de trap flikkert.
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
  donderdag 2 december 2021 @ 18:23:46 #74
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_202437730
Zoals altijd weer te laat, maar dit is een goede stap. Zoals altijd een stap die genomen moet worden op basis van eerdere fouten, maar een goede stap desalniettemin. De totale overschatting van de Nederlandse burger door de regering is als een boemerang teruggevlogen. Een veel te groot deel van de bevolking hier is dom. Zij hebben geen behoefte, nee, geen recht op het zelf maken van keuzes, want dat gaat in 100% van de gevallen verkeerd. Dit hadden ze moeten weten en dan ook direct in de kiem moeten smoren, maar laat is beter dan nooit.
Put these foolish ambitions to rest.
  donderdag 2 december 2021 @ 18:26:47 #75
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_202437785
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 18:23 schreef Koffieplanter het volgende:
Zoals altijd weer te laat, maar dit is een goede stap. Zoals altijd een stap die genomen moet worden op basis van eerdere fouten, maar een goede stap desalniettemin. De totale overschatting van de Nederlandse burger door de regering is als een boemerang teruggevlogen. Een veel te groot deel van de bevolking hier is dom. Zij hebben geen behoefte, nee, geen recht op het zelf maken van keuzes, want dat gaat in 100% van de gevallen verkeerd. Dit hadden ze moeten weten en dan ook direct in de kiem moeten smoren, maar laat is beter dan nooit.
Geen recht op eigen keuze? Dude :')
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
  donderdag 2 december 2021 @ 18:27:46 #76
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_202437811
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 18:26 schreef EINZ het volgende:

[..]
Geen recht op eigen keuze? Dude :')
Zeg het eens.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_202437881
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 18:18 schreef EINZ het volgende:

[..]
De fabrikant heeft zich alvast ingedekt. Met alle overheden is afgesproken dat zij niet verantwoordelijk gehouden kunnen worden.
Dit is natuurlijk voer voor de wappies en twijfelaars, die alleen nog maar harder gaan twijfelen. Net als dat hele zwabberbeleid en terugkomen op uitspraken van de overheid. Schept niet echt veel vertrouwen voor een groep die sowieso al minimaal vertrouwen heeft in de overheid.
  donderdag 2 december 2021 @ 18:31:41 #78
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_202437892
Gaan we ook mensen verplicht laten afvallen zodat die dikke dieren niet ademhappend op de IC komen? :)
pi_202437939
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 18:31 schreef detaris het volgende:
Gaan we ook mensen verplicht laten afvallen zodat die dikke dieren niet ademhappend op de IC komen? :)
De restaurants doen in ieder geval al mee. :P
  donderdag 2 december 2021 @ 18:35:56 #80
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_202437947
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 18:30 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Dit is natuurlijk voer voor de wappies en twijfelaars, die alleen nog maar harder gaan twijfelen. Net als dat hele zwabberbeleid en terugkomen op uitspraken van de overheid. Schept niet echt veel vertrouwen voor een groep die sowieso al minimaal vertrouwen heeft in de overheid.
Waarom zou die groep ook maar van enige relevantie moeten zijn? Als de overheid morgen adviseert om potassium cyanide vooral niet in te nemen rennen ze naar buiten om dat juist wél te doen.
Put these foolish ambitions to rest.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')