abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202610048
Fijne berichten weer d-e, wat is ze snel van de optiflow af O+
pi_202610292
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 06:34 schreef monsterd. het volgende:
Je mag deze tijd best pittig vinden toch? Ik zou dat helemaal niet op een schaal zetten, er is altijd iemand die het erger heeft. Kan vermoeidheid en spanning heel goed voorstellen. Het zet je leven op zijn kop zo’n kleintje.

D-e, hoe was vannacht? Steeds beter hopelijk? :)

Dan nog een vraag aan de dames met 2 kinderen. Welke kinderwagen hebben jullie? En wat zijn de voor en nadelen? Ik kan weer eens geen keuze maken. Vind het financieel ook een grote uitgave, wat zijn duowagens zelfs tweedehands duur :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb een maxi cosi lila, als enkelwagen is deze erg fijn. Mijn tweede kind wordt een deze dagen geboren dus vanaf dan ga ik pas gebruik maken van de duo kit die je erbij aan kan schaffen. Ik heb het idee dat ik we regelmatig moet gaan 'ombouwen' want niet altijd met 2 kinderen wandelen natuurlijk maar heb nog geen idee hoeveel werk dat is.

Heb deze trouwens van marktplaats.
pi_202614661
Gefeliciteerd, @monsterd.! Leuk nieuws. Hoe voel je je? Hoe ver ben je al? :D
pi_202614701
@Keroppi, ik had vannacht een hele post gemaakt, maar toen knalde Fok! eruit. ;( Dus ben ook half kwijt wat ik geschreven had. Is het een idee om ook vroeg naar bed te gaan? Ik lig er nu meestal ook om 21u/21:30u in, maar dan kan ik wel minimaal zes uur slapen voordat F. weer komt voor voeding. Alles wat we nadien nog kunnen slapen, is dan heel mooi meegenomen. En als slapen bij haar niet meer lukt nadien, is het voor mij ook geen ramp.
  dinsdag 14 december 2021 @ 15:59:13 #105
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_202615713
Vannacht de eerste nacht dat ik volgehouden heb, geen tweede fles! Was vermoeiend, maar het is gelukt!

Ik moest het allemaal zelf doen want manlief wordt vaak erg gespannen qua lichaamshouding als Baby J in zijn armen huilt. Terwijl ik helemaal ontspan en tig keer "you are my sunshine" heb lopen zingen! :D (Man zal het moeten leren, want ik ga niet altijd de pineut zijn haha!)

Hij had een grote fles voor bed (20.00), werd weer wakker om 23.30. Man wou er alweer een fles in gooien, ik zei echt niet dat hij honger heeft al!!! Na twintig minuten zingen en sussen sliep hij weer. Om 1.30 weer wakker, maar dan wel een kleiner flesje gegeven.

Om 3.30 zelfde verhaal, huilen. Maar ik hield vol. Sliep hij eindelijk weer, na 5 minuten weer huilen, weer hem gesetteld, 5 minuten later nog eens, maar daarna sliep hij door tot 7.30! Zonder extra fles! Ja, nu mag je hem dan wel Baby J!

Hopelijk kan ik dit door zetten!
  dinsdag 14 december 2021 @ 19:30:49 #106
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_202619349
Volhouder Bienelientje! Heel knap!

En dank voor alle input en wensen. Ik ga de maxi cosi lila nog even bekijken, stond nog niet op mijn lijstje. De geo vind ik ook interessant, maar vraag me of ik deze straks na een half jaar nog goed kan gebruiken. Ergens twijfel ik ook om gewoon een los zitje van just sit op de kinderwagen te zetten en daarna een duo buggy te kopen. Maar kom maar niet door de twijfel heen en mijn man belegt het volledig bij mij :'). Beetje hormonale keuzestress zal het zijn.

Ik ben trouwens 16 weken! Gaat goed, alleen bekkenklachten die ik aan voel komen. Maargoed, vinden wel een weg om daarmee te dealen.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  FOK!fossiel dinsdag 14 december 2021 @ 19:33:23 #107
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202619437
T
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 19:30 schreef monsterd. het volgende:

En dank voor alle input en wensen. Ik ga de maxi cosi lila nog even bekijken, stond nog niet op mijn lijstje. De geo vind ik ook interessant, maar vraag me of ik deze straks na een half jaar nog goed kan gebruiken. Ergens twijfel ik ook om gewoon een los zitje van just sit op de kinderwagen te zetten en daarna een duo buggy te kopen. Maar kom maar niet door de twijfel heen en mijn man belegt het volledig bij mij :'). Beetje hormonale keuzestress zal het zijn.

Ik ben trouwens 16 weken! Gaat goed, alleen bekkenklachten die ik aan voel komen. Maargoed, vinden wel een weg om daarmee te dealen.
Als je twijfelt over zo'n plankje/zitje, aangezien ze vaak niet goedkoop zijn, Marktplaats staat er vol mee :)
Chick on a mission
  dinsdag 14 december 2021 @ 19:36:14 #108
319308 Tink89
To live is to dance
pi_202619535
Jongens, weten jullie mijn baby nog? Die niet groeide... Nou: die kwam afgelopen maand gewoon een kilo aan! Een kilo!

Hij zit ineens van onder -2,5 tussen -1 en -2. Halleluja!

Slapen doet hij nog steeds niet, maar groeien O+ overigens hangt het samen met het stoppen met koemelk. Dat gaan we in overleg met de kinderarts nog een half jaar volhouden en dan gaan we langzaam koemelk weer opbouwen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  FOK!fossiel dinsdag 14 december 2021 @ 19:40:46 #109
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202619684
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 14:50 schreef Komkommerschijfje het volgende:
@:Keroppi, ik had vannacht een hele post gemaakt, maar toen knalde Fok! eruit. ;( Dus ben ook half kwijt wat ik geschreven had. Is het een idee om ook vroeg naar bed te gaan? Ik lig er nu meestal ook om 21u/21:30u in, maar dan kan ik wel minimaal zes uur slapen voordat F. weer komt voor voeding. Alles wat we nadien nog kunnen slapen, is dan heel mooi meegenomen. En als slapen bij haar niet meer lukt nadien, is het voor mij ook geen ramp.
Ah vervelend van je hele post...

Maar zo last lig ik er al in. Maar bij ons komt dat neer op 4 a 4.5 tot de volgende voeding. En ik val helaas niet direct in slaap :)

Na de nachtvoeding slaapt ze vaak nog wel een paar uur hoor. En dan wil ze drinken op zo'n moment dat het te vroeg is om de dag te starten, maar ook wel weer vroeg op het tijdstip van opstaan zit.

Maar de steeds een paar uurtjes breekt wel op. Zes uur aaneensluitend zou ik nu voor tekenen 8-)

Nu was ik gisteren ook behoorlijk ziek van de buikgriep, dus dat maakte de situatie op dat moment voor mij nog dramatischer.

Mijn vriend heeft me (+ emmertje ;( ) naar beneden gestuurd en de nachtvoedingen voor zijn rekening genomen. Vandaag voelde ik me al een stuk beter.
Chick on a mission
pi_202621073
Ah bah keroppi, die onderbroken nachten zijn niet te doen met buikgriep

Hier begint J goede nachten te maken. Al ruim een week van 21u tot 4u of 5u en vanochtend voor het eerst van 21u tot 6:30
Mijn tieten vinden dat niet oké. Maar mijn melkproductie lijkt sinds deze week gekelderd na een paar zeer moeilijke dagen dat ik gewoon heb geweigerd om s nachts te kolven (toen J doorsliep). Dat was echt pijn lijden. Maar het was het waard.
pi_202621420
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 20:27 schreef _Lily_ het volgende:

Hier begint J goede nachten te maken. Al ruim een week van 21u tot 4u of 5u en vanochtend voor het eerst van 21u tot 6:30
Mijn tieten vinden dat niet oké. Maar mijn melkproductie lijkt sinds deze week gekelderd na een paar zeer moeilijke dagen dat ik gewoon heb geweigerd om s nachts te kolven (toen J doorsliep). Dat was echt pijn lijden. Maar het was het waard.
Ik durf het nog steeds niet, niet de druk wegkolven. Bang dat ik borstontsteking ga krijgen of dat F. verzuipt in de melkstroom. Ik moet echt iets gaan doen, want zo blijft die extra productie natuurlijk in stand.
  FOK!fossiel dinsdag 14 december 2021 @ 21:43:41 #112
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202622544
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 20:27 schreef _Lily_ het volgende:

Ik ben wel een beetje jaloers als ik dit soort dingen hoor, ik vind 5 uur achter elkaar al applaus waard :D
Chick on a mission
pi_202623231
Ik zeg maar niks over mijn nachten :') maar het is wel echt een leuke baby. Ik snap alleen niet waarom ie niet gewoon slaapt, hij is de hele dag druk met kruipen, staan en langs vanalles lopen :D je zou denken dat ie er moe van moet worden...
  woensdag 15 december 2021 @ 03:03:00 #114
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_202625540
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 21:43 schreef Keroppi het volgende:

[..]
Ik ben wel een beetje jaloers als ik dit soort dingen hoor, ik vind 5 uur achter elkaar al applaus waard :D
Baby J is 10 maanden en pas 1 keer heeft hij 7/8 uur aan een stuk door geslapen! :D Toen wij wakker werden en de tijd zagen gingen we beiden checken of hij nog wel leefde, haha!
pi_202625588
Grappig hoe dat zo verschilt. F. heeft vanaf het begin overdag weinig geslapen (te weinig als je ziet hoeveel dutjes en hoe lang de dutjes moeten zijn), maar in de avond en nacht des te beter. Gisteren sliep ze om 20:00 uur en dan komt ze pas weer om 4:30 uur. Echt geweldig.
Ik geniet er extra hard van, want we naderen bijna de vier maanden en dat schijnt de slaapregressie te zijn. :D Alhoewel ze sinds een ruime week überhaupt nauwelijks meer slaapt overdag, terwijl we de dutjes wel aanbieden. Hopelijk heeft de slaapregressie dan invloed op de dagdutjes.
pi_202625590
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 19:30 schreef monsterd. het volgende:

Fijn! Had je daar in je eerste zwangerschap ook last van? Hopelijk gaat het je niet te veel belemmeren. Wanneer ben je uitgerekend? Lijkt me pittig, de zorg voor een baby nog en dan alweer zwanger. Heb je een beetje goede nachten? Lijkt me helemaal killing om een kleintje te laten groeien als je 's nachts zo gebroken slaapt.
  woensdag 15 december 2021 @ 06:34:26 #117
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_202625727
Oh de nachten :+. Hij heeft momenteel ontdekt dat hij graag op mijn borst ligt. Maar we hebben relatief een goede slaper, wil het niet dat hij nu al 2 maanden bij ons in bed ligt. Het is net als Aure zegt ook de leeftijd, alle ontwikkelingen rondom leren kruipen etc vraagt verwerking en daardoor is hij snachts erg onrustig.

Ik heb wel vertrouwen in weinig leeftijdsverschil straks. Ben niet zo huiverig als andere mensen mijn vertellen hoor, je kent straks toch geen andere realiteit. Wat ik leuk vind is dat ze als ze ietsje ouder zijn veel aan elkaar mogen hebben in ieder geval. Ze schelen straks 15 maanden, ben eind mei uitgerekend. Merk dat ik deze zwangerschap veel minder spannend vind dan de eerste keer. Nu herken ik kwaaltjes en klachten en weet ik beter dat ik makkelijk naar mijn grenzen toe ga. Dat helpt, maar ben wel een hardnekkige bekkenbodemfysio uitsteller :')
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_202625870
Niet doen hoor, bekkenfysio uitstellen!! Je bekkengebied heeft ongeveer 9 maanden nodig om te herstellen van een zwangerschap en toen was je weer zwanger. Dat hoeft geen problemen te geven, maar je wilt het werk voor zijn. Je bekkenbodem moet ook hierna nog zijn werk doen, dus op tijd begeleiding is echt geen overbodige luxe!

En gefeliciteerd! Een vriendin van mij had ze ook heel dicht op elkaar, is heel leuk nu. En inderdaad, het is gewoon zoals het is, met positieve en mindere kanten. Zo werkt het met ieder leeftijdsverschil denk ik.
pi_202625892
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 20:43 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Ik durf het nog steeds niet, niet de druk wegkolven. Bang dat ik borstontsteking ga krijgen of dat F. verzuipt in de melkstroom. Ik moet echt iets gaan doen, want zo blijft die extra productie natuurlijk in stand.
Snap ik en ik raad ook bepaald niet aan wat ik heb gedaan. Want misschien wel een beetje tricky. Ik was ook heel bang voor borstontsteking. Naast fysieke pijn aan de borsten heb ik er ook geestelijk onder geleden. Elke avond bang om te gaan slapen en s ochtends gestressed wakker worden.

De trigger om dit te doen was dat ik er schoon genoeg van had. J begon door te slapen en als hij wel wilde drinken s nachts kon ik hem toch niet eens aanleggen ivm verzuipen in de melk en tepel helemaal vlak van de stuwing. Daarnaast bleef ik gebroken nachten houden omdat ik s nachts de druk eraf moest kolven of wakker werd van de pijn

Ik besloot toen op een dag gewoon dat de tiet de baby maar eens moest gaan volgen. J slaapt? Dan niet kolven.
pi_202625927
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 21:43 schreef Keroppi het volgende:

[..]
Mijn baby houdt gewoon van slapen. Overdag slaapt ie ook veel. Sinds ik hem in mijn armen heb snap ik gewoon zo goed waarom mijn zwangerschap gegaan is zoals hij is gegaan haha.

Toen was het namelijk minder grappig. Hij schopte nauwelijks en ik ben bij 38 weken ingeleid ivm weinig leven voelen. En nu blijkt hij gewoon een rustig kind te zijn dat liefst slaapt of duimt. Toen hij op mijn buik werd gelegd stak hij een duim in zijn mond ipv mijn borst zoeken. Nu is hij verslaafd aan zijn speen. Zonder dat ding slaapt hij niet

Hij is nu 9 weken oud (gecorrigeerd 7 weken) en heeft maar 5 voedingen per 24 uur. Want hij slaapt en zelfs bij 5 voedingen moet ik hem geregeld wekken voor zijn melk.
CB vindt dat het allemaal prima gaat, maar ik ben er soms onzeker door haha
  woensdag 15 december 2021 @ 08:15:14 #121
319308 Tink89
To live is to dance
pi_202626144
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2021 07:39 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Mijn baby houdt gewoon van slapen. Overdag slaapt ie ook veel. Sinds ik hem in mijn armen heb snap ik gewoon zo goed waarom mijn zwangerschap gegaan is zoals hij is gegaan haha.

Toen was het namelijk minder grappig. Hij schopte nauwelijks en ik ben bij 38 weken ingeleid ivm weinig leven voelen. En nu blijkt hij gewoon een rustig kind te zijn dat liefst slaapt of duimt. Toen hij op mijn buik werd gelegd stak hij een duim in zijn mond ipv mijn borst zoeken. Nu is hij verslaafd aan zijn speen. Zonder dat ding slaapt hij niet

Hij is nu 9 weken oud (gecorrigeerd 7 weken) en heeft maar 5 voedingen per 24 uur. Want hij slaapt en zelfs bij 5 voedingen moet ik hem geregeld wekken voor zijn melk.
CB vindt dat het allemaal prima gaat, maar ik ben er soms onzeker door haha
Zo lang hij goed groeit is voeden op verzoek helemaal prima. Geniet ervan! Slaap is zo waardevol...
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 15 december 2021 @ 18:43:09 #122
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202634780
Ik merk dat ik sinds een week ofzo een enorme angst voel om mijn baby kwijt te raken. Ik had haar van de week in de draagdoek in de supermarkt en ineens bedacht ik me dat ze wel heel rustig was, dus ging even checken of ze reageerde maar geen reactie. Toen kantelde ik iets naar voren zodat ik dr hoofdje beter kon zien, hoofdje helemaal slap en nog steeds niet direct reactie. Had echt even paniek. Maar ze ademde nog en niet lang erna reageerde ze ook gewoon. Ze was echt superdiep aan het slapen denk ik. Sindsdien dromen (of eigenlijk nachtmerries) over allerlei manieren waarop ik Bambi dood aantref of gewoon kwijt ben en nergens kan vinden. Ik vind dit zo heftig :'(

Is dit herkenbaar voor anderen? Is het normaal dat ik deze angst ineens zo erg heb? Moet/kan ik hier iets mee of wordt het vanzelf weer minder?
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
  woensdag 15 december 2021 @ 19:26:25 #123
319308 Tink89
To live is to dance
pi_202635504
Ik heb het maanden gehad na de slechte start van spruit. Uiteindelijk therapie gehad, omdat ik er echt de hele dag mee bezig was.
pi_202635688
@TheGirlNextDoor hoe slaap je? Zou het kunnen dat je erg moe bent? Want dat zijn voor mij de momenten dat ik angsten heb gehad. Als ik uitgerust ben heb ik het nooit.

Uiteindelijk kan ik nu herkennen dat ik erg moe ben en dat de angst dus niet zo realistisch is.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  woensdag 15 december 2021 @ 19:35:03 #125
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_202635707
Oh dit is herkenbaar. Ik dagdroom regelmatig scenario’s waarin het gruwelijk afloopt met mijn zoon. En ik controleer regelmatig of hij nog adem haalt idd. Heb wel eens gelezen dat het een mentaal controlemechanisme is dat je alert maakt voor gevaar.
Ik zou in de gaten houden wat dit emotioneel met je doet, als het je te angstig maakt en de angst het van je overneemt dan is het wellicht verstandig om de huisarts in te schakelen.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')