Buiten de boerenrock zijn wij het toch wel aardig eens volgens mijquote:Op donderdag 2 december 2021 11:48 schreef PzKpfw het volgende:
En de lijst der stemlijsten:
ABBA - Lay All Your Love On Me
AC/DC - Thunderstruck
Clouseau - Daar Gaat Ze
Creedence Clearwater Revival - Born On The Bayou
Cuby & the Blizzards - Window Of My Eyes
David Bowie - Heroes (Albumversie)
Deep Purple - Child In Time
Def Leppard - Animal
Diesel - Sausolito Summernight
Dire Straits - Sultans Of Swing
Eagles - Hotel California
Falco - Jeanny
Fleetwood Mac - The Chain
Golden Earring - Long Blond Animal
Guns N' Roses - Welcome To The Jungle
Led Zeppelin - Whole Lotta Love (Albumversie)
Lynyrd Skynyrd - Free Bird (Albumversie)
Meat Loaf - Paradise By The Dashboard Light (Albumversie)
Metallica - Enter Sandman
Nirvana - In Bloom
Normaal - Deurdonderen (Live)
Pearl Jam - Black
Phil Collins - In The Air Tonight
Ram Jam - Black Betty (Albumversie)
Red Hot Chili Peppers - Under The Bridge
Robbie Williams - Feel (Albumversie)
Rolling Stones - Gimme Shelter
Simple Minds - Don't You (Forget About Me)
Talk Talk - Such A Shame
The Amazing Stroopwafels - Oude Maasweg
The Cure - A Forest
The Killers - Human
Vandenberg - Burning Heart
Volbeat - Sad Man's Tongue
Whitesnake - Here I Go Again
Oude Maasweg heb ik ook nooit zo begrepen waarom mensen dat zo'n klassieker vinden, maar ik hoor hem juist in vrijwel elke allertijdenlijst wel hoog terug.quote:Op donderdag 2 december 2021 11:54 schreef Bargehassus het volgende:
Dat oude Maasweg is typisch zo'n nummer dat je eigenlijk alleen maar tijdens de Top 2000 hoort. Kristallnacht is er ook zo eentje.
Kölsch Dialect is nu eenmaal lastig verstaanbaar. M'n favoriet van BAP was altijd Verdamp lang her, maar dan vooral omdat er een heel mooi DTM clipje bij is gemaakt.quote:Op donderdag 2 december 2021 11:54 schreef Bargehassus het volgende:
Dat oude Maasweg is typisch zo'n nummer dat je eigenlijk alleen maar tijdens de Top 2000 hoort. Kristallnacht is er ook zo eentje.
Iets met melancholie denk ik. Dat zit natuurlijk wel aardig mooi in dit nummer verpakt.quote:Op donderdag 2 december 2021 11:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
Oude Maasweg heb ik ook nooit zo begrepen
Neuh, dan hadden we nog wat meer plugacties gehad. ERG MOOI dus.quote:Op donderdag 2 december 2021 12:24 schreef houdjemond het volgende:
Nog een paar uur, beter hadden ze het tot en met het weekend gedaan
28 uur zou ik niet direct een paar noemen. Maar wees blij dat er een grens aan de hype zit.quote:Op donderdag 2 december 2021 12:24 schreef houdjemond het volgende:
Nog een paar uur, beter hadden ze het tot en met het weekend gedaan
De mooiste van abbaquote:Op donderdag 2 december 2021 11:48 schreef PzKpfw het volgende:
En de lijst der stemlijsten:
ABBA - Lay All Your Love On Me
Stemmen ze allemaal op Skunk Anansie?quote:Op donderdag 2 december 2021 12:30 schreef Scorpion_17 het volgende:
Als ik sommige lijstjes op sociale media voorbij zie komen ik t idee dat t stemweak is ipv stemweek
Zoals elk jaar dus.quote:Op donderdag 2 december 2021 12:30 schreef Scorpion_17 het volgende:
Als ik sommige lijstjes op sociale media voorbij zie komen ik t idee dat t stemweak is ipv stemweek
Altijd is kortjakje ziekquote:Op donderdag 2 december 2021 12:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Stemmen ze allemaal op Skunk Anansie?
En DC Lewis dan, neem ik aan?quote:
Dat vind ik nog steeds de allervreemdste Top 2000-notering. Nooit een hit geweest, ook geen enkele hitpotentie.quote:Op donderdag 2 december 2021 12:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
En DC Lewis dan, neem ik aan?
Mijn Gebed heeft toch gewoon op 1 gestaan?quote:Op donderdag 2 december 2021 12:37 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Dat vind ik nog steeds de allervreemdste Top 2000-notering. Nooit een hit geweest, ook geen enkele hitpotentie.
Dat zie ik nu ook. Hoe dan?quote:Op donderdag 2 december 2021 12:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mijn Gebed heeft toch gewoon op 1 gestaan?
Nouja, ik denk dat er zeker in die tijd een grote groep mensen was die dat soort muziek wel erg mooi vond. De Muzikale Fruitmand werd nu eenmaal ook goed beluisterd.quote:
Gelukkig staat ie er nu niet meer in. Een van de weinige voordelen van corona zullen we dan maar zeggenquote:Op donderdag 2 december 2021 12:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nouja, ik denk dat er zeker in die tijd een grote groep mensen was die dat soort muziek wel erg mooi vond. De Muzikale Fruitmand werd nu eenmaal ook goed beluisterd.
Mijn muziek is het ook niet en ik had eerlijk gezegd wel verwacht dat toen ie er een keer uit lag in de Top 2000, dat ie nooit meer terug zou keren, maar ik snap wel wat voor mensen op dat lied stemmen. Ik denk dat die mensen over het algemeen toch voor 1950 zijn geboren.
Ja, gelukkig was die terugkeer toen eenmalig. 1x per jaar tijdens de evergreen is eigenlijk al te veelquote:Op donderdag 2 december 2021 12:44 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Gelukkig staat ie er nu niet meer in. Een van de weinige voordelen van corona zullen we dan maar zeggen
Ik had een blond moment; dacht dat het tot vanmiddag was; ik heb niks gezegdquote:Op donderdag 2 december 2021 12:25 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
28 uur zou ik niet direct een paar noemen. Maar wees blij dat er een grens aan de hype zit.
Da's ook weer waar, ik vind bijvoorbeeld a whiter shade of pale een ongelofelijk zeiknummerquote:Op donderdag 2 december 2021 12:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Neuh, dan hadden we nog wat meer plugacties gehad. ERG MOOI dus.
Kan ik me wel voorstellen, ik vind het zelf wel mooi en word er melancholisch van. Maar er gebeurt vrij weinig in dat lied om eerlijk te zeggen.quote:Op donderdag 2 december 2021 12:46 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Da's ook weer waar, ik vind bijvoorbeeld a whiter shade of pale een ongelofelijk zeiknummer
Ik geef de voorkeur aan AC/DC Lewisquote:Op donderdag 2 december 2021 12:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
En DC Lewis dan, neem ik aan?
Absoluut, een nummer dat ik net als 'The Chain' heb ontdekt bij eerdere edities van de Top 2000. Dat nummer roept bij mij een bepaalde sfeer op.. beetje mysterieus misschien wel.quote:
Het was wel zodanig uniek dat het alle stemmen van het genre naar zich toe trok waarschijnlijk. Al was het ook niet bepaald mijn favoriet.quote:Op donderdag 2 december 2021 12:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nouja, ik denk dat er zeker in die tijd een grote groep mensen was die dat soort muziek wel erg mooi vond. De Muzikale Fruitmand werd nu eenmaal ook goed beluisterd.
Mijn muziek is het ook niet en ik had eerlijk gezegd wel verwacht dat toen ie er een keer uit lag in de Top 2000, dat ie nooit meer terug zou keren, maar ik snap wel wat voor mensen op dat lied stemmen. Ik denk dat die mensen over het algemeen toch voor 1950 zijn geboren.
Dat zegt me eerlijk gezegd helemaal niets.quote:Op donderdag 2 december 2021 13:21 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het was wel zodanig uniek dat het alle stemmen van het genre naar zich toe trok waarschijnlijk. Al was het ook niet bepaald mijn favoriet.
In die reli-hoek heeft De Doodgewoonste Dingen er ook ooit nog in gestaan. Die kan ik dan persoonlijk een stuk beter hebben.
Oude Maasweg is van oudsher een typisch radio2 plaatje. Ooit zelfs zo geplugd dat het op nr. 23 ofzo is geëindigd.quote:Op donderdag 2 december 2021 11:54 schreef Bargehassus het volgende:
Passe Partout heette die groep van twee onberispelijke echtparen. Toch wel een soort cultureel erfgoed hoor.quote:Op donderdag 2 december 2021 13:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat zegt me eerlijk gezegd helemaal niets.
Had van mij in de breedte niet gehoeven, al mogen de specifieke dancenummers die jij noemt er wel in. Maar niet heel gek nee.quote:Op donderdag 2 december 2021 13:53 schreef Tussle266 het volgende:
Fight the power onderin net wel of net niet erbij is niet ondenkbaar. Dat is ook niet zo gek, want er is een hoop power gefight de afgelopen 2 jaar.
90's hiphop (naast deze ook de eerdergenoemde LL en bijvoorbeeld Snoop) en 90's dance/house (Plastic Dreams, Café Del Mar, Go, Open Sesame) zijn sowieso aan het toenemen op de lijstjes. Misschien niet al voor dit jaar, maar dat is dus wel een ontwikkeling die eraan komt. Ongetwijfeld zal dat ook voor andere jaren 90 muziek gelden. Wat ook niet zo gek is omdat dat logischerwijs blijft mee schuiven van 70, naar 80 naar 90.
2018 was een goed jaar voor deze muziek, toen kwamen ineens Paul Elstak, Darude en de Party Animals opzetten in de top 2000. Faithless en Underworld hadden we al sinds eerder dat decennium. Café Del Mar is ook zeker geen stretch dunkt me.quote:Op donderdag 2 december 2021 13:53 schreef Tussle266 het volgende:
Fight the power onderin net wel of net niet erbij is niet ondenkbaar. Dat is ook niet zo gek, want er is een hoop power gefight de afgelopen 2 jaar.
90's hiphop (naast deze ook de eerdergenoemde LL en bijvoorbeeld Snoop) en 90's dance/house (Plastic Dreams, Café Del Mar, Go, Open Sesame) zijn sowieso aan het toenemen op de lijstjes. Misschien niet al voor dit jaar, maar dat is dus wel een ontwikkeling die eraan komt. Ongetwijfeld zal dat ook voor andere jaren 90 muziek gelden. Wat ook niet zo gek is omdat dat logischerwijs blijft mee schuiven van 70, naar 80 naar 90.
Die eerste 3 mogen van mij wel weer naar de uitgang, maar dat zal niet gebeuren ben ik bangquote:Op donderdag 2 december 2021 13:59 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
2018 was een goed jaar voor deze muziek, toen kwamen ineens Paul Elstak, Darude en de Party Animals opzetten in de top 2000. Faithless en Underworld hadden we al sinds eerder dat decennium. Café Del Mar is ook zeker geen stretch dunkt me.
Paul Elstak zit in mijn "Ik hou van Holland"-lijstje van dit jaar, jeugdsentiment!quote:Op donderdag 2 december 2021 14:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die eerste 3 mogen van mij wel weer naar de uitgang, maar dat zal niet gebeuren ben ik bang
Ik vind dat soort muziek echt effectbejag, sorry not sorry.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:06 schreef Viv het volgende:
[..]
Paul Elstak zit in mijn "Ik hou van Holland"-lijstje van dit jaar, jeugdsentiment!
Ik heb juist het idee dat het weer minder wordt met die 90's-dance, na een hoogtepunt een jaar of vijf terug.quote:Op donderdag 2 december 2021 13:53 schreef Tussle266 het volgende:
Erg oppervlakkig.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind dat soort muziek echt effectbejag, sorry not sorry.
Dat dat er in staat staat voor de Rob Kempsisering van de lijst.
Wel met de I love the 90's dance. Al is het ook niet gek als dat weer mee komt als die houseplaten daadwerkelijk over de drempel zouden komen in de komende jaren.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:15 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Ik heb juist het idee dat het weer minder wordt met die 90's-dance, na een hoogtepunt een jaar of vijf terug.
Emigreren? Waar naartoe?quote:Op donderdag 2 december 2021 13:58 schreef Viv het volgende:
Hoi! Jullie waren uit mijn actieve topics verdwenen.
Ik heb afgelopen nacht mijn lijstje ingeleverd, ik zal die straks even neerpennen hier. Vanwege het feit dat wij op 2 januari gaan emigreren, heb ik dit jaar een lijstje dat volledig van Nederlandse bodem is!![]()
Dit is wel jeugdsentiment-ontkenning denk ik. Ik was er zelf nog niet toen, maar is Paul Elstak niet gewoon de goedkope disco (ook gewoon in de lijst) van de 90s?quote:Op donderdag 2 december 2021 14:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind dat soort muziek echt effectbejag, sorry not sorry.
Dat dat er in staat staat voor de Rob Kempsisering van de lijst.
Ik ben daar te jong voor en vind het gewoonweg te zwakke producties voor een allertijdenlijst, maar stemmers stemmen nu eenmaal op sentiment.quote:Op donderdag 2 december 2021 15:27 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dit is wel jeugdsentiment-ontkenning denk ik. Ik was er zelf nog niet toen, maar is Paul Elstak niet gewoon de goedkope disco (ook gewoon in de lijst) van de 90s?
Objectief gezien eens, maar het heeft net zoveel recht om erin te staan als andere typische jeugdsentiment nummers. Ik heb meer problemen met meuk van de afgelopen 3 jaar die er over een paar jaar ook weer uit is gevallen. Dat houdt plekken bezet van veel tijdlozere nummersquote:Op donderdag 2 december 2021 15:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik ben daar te jong voor en vind het gewoonweg te zwakke producties voor een allertijdenlijst, maar stemmers stemmen nu eenmaal op sentiment.
Je hebt nog evenquote:Op donderdag 2 december 2021 14:54 schreef 4-elements het volgende:
Hele jaar kijk ik er naar uit, vergeet ik gewoon dat het stemweek is. Totaal langs mij heen gegaan. Nu in alle haast maar een lijstje samenstellen.
Nog gereden over Ventura Highwayquote:Op donderdag 2 december 2021 15:23 schreef BufordTJustice het volgende:
Behold! Stemlijst numero twee, zestien wijzingen ten opzichte van de eerste lijst
Alice Cooper - Halo Of Flies (1973)
America - Ventura Highway (1972)
Baccara - Yes Sir I Can Boogie (1977)
Bachman-Turner Overdrive - You Ain't Seen Nothing Yet (1974)
Bananarama - Cruel Summer (1983)
The Beatles - I Am The Walrus (1967)
Bob Seger & The Silver Bullet Band - Still The Same (1978)
Creedence Clearwater Revival - Lookin' Out My Back Door (1970)
Clouseau - Domino (1990)
Deep Purple - Child In Time (1970)
DÖf - Codo ... Düse Im Sauseschritt (1983)
Don Henley - New York Minute (1989)
Duncan Browne - The Wild Places (1979)
Falco - Der Kommissar (1982)
Fischer-Z - The Worker (1979)
Iron Maiden - Wasted Years (1986)
James Brown - Living In America (1986)
Led Zeppelin - Stairway To Heaven (1971)
Maneskin - Zitti E Buoni
Mecano - Hijo De La Luna (1990)
Peter Sarstedt - Where Do You Go To My Lovely (1969)
Rainbow - Catch The Rainbow (1975)
Ramones - Blitzkrieg Bop (1976)
Ray Parker Jr - Ghostbusters (1984)
Reinhard Mey - Gute Nacht Freunde (1974)
Rolling Stones - Beast Of Burden (1978)
Slade - Merry Xmas Everybody (1973)
Slayer - Angel Of Death (1986)
Small Faces - Tin Soldier (1968)
Steely Dan - Do It Again (1972)
Sweet - Fox On The Run (1975)
Buoys - Give Up Your Guns (1972)
Tom Petty - Runnin' Down A Dream (1989)
Van Halen - Hot For Teacher (1984)
Zombies - Time Of The Season (1969)
Forum Opties | |
---|---|