"Dan hadden die mensen zich maar moeten laten vaccineren"!!quote:Op woensdag 1 december 2021 14:02 schreef Questular het volgende:
Vriend van me is besmet maar gaat wel nog naar de winkel, wel netjes met mondkapje... ja dan snap je het niet helemaal.
Daar is thuisbezorgd voor uitgevonden.quote:Op woensdag 1 december 2021 14:04 schreef THEFXR het volgende:
[..]
omdat er geen hulp is voor mensen die thuis horen te zitten?
Er zitten ook redelijk wat dagfluctuaties in die cijfers. Mensen moeten gewoon niet te snel iets gaan lezen in het feit dat er een keer wat meer of minder uitstroom danwel instroom is op een dag.quote:Op woensdag 1 december 2021 14:06 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De uitstroom was gisteren heel erg laag, dus kan ook inhaalslag zijn.
Wat dat betreft roepen sommige mensen het ook gewoon over zichzelf af - en verpesten ze het voor de mensen die de basis maatregelen wel gewoon respecteren. Snap dat het draagvlak verdwijnt en dat veel dingen al anderhalf jaar nauwelijks kunnen en dat mensen het zat zijn. Maar kom op; thuis blijven bij klachten...thuis blijven als een huisgenoot Corona heeft opgelopen? Is dat nou echt te veel gevraagd?quote:Op woensdag 1 december 2021 14:06 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik zag laatst bij de supermarkt ook een moeder waarvan ik wist dat haar kind op dat moment thuis zat met corona. Ze was gezellig met een ander vrouw aan het kletsen, uiteraard het gangpad blokkerend en geen 1,5 meter afstand houdend.
Eigenlijk lijkt de instroom wel redelijk goed weer te geven wat er gebeurd, fluctuatie is veel sterker in de uitstroom.quote:Op woensdag 1 december 2021 14:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Er zitten ook redelijk wat dagfluctuaties in die cijfers. Mensen moeten gewoon niet te snel iets gaan lezen in het feit dat er een keer wat meer of minder uitstroom danwel instroom is op een dag.
Niet echt toch? Want op de IC is 70% niet gevaccineerd, dus die klanten blijf je houden.quote:Op woensdag 1 december 2021 13:38 schreef Jor_Dii het volgende:
60+ moet gewoon voor Kerst geprikt zijn, dan ben je ook veel sneller uit deze lockdown situatie lijkt me.
Alle zorgvuldigheid op een stokje, dit komt wel mijn neus uit.quote:Op woensdag 1 december 2021 14:02 schreef Za het volgende:
Alle patiënten van Zuid-Afrikaanse vluchten kregen vandaag mail dat ze negatief waren, ook zij die wel positief testen
De GGD Kennemerland heeft vandaag per abuis alle passagiers van de twee Zuid-Afrikaanse vluchten die afgelopen vrijdag op Schiphol landden geïnformeerd dat hun testuitslag negatief is. Ook patiënten die positief getest waren ontvingen die mail.
Als je die ook gewoon boostert scheelt het ookquote:Op woensdag 1 december 2021 14:11 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Niet echt toch? Want op de IC is 70% niet gevaccineerd, dus die klanten blijf je houden.
Ja.quote:Op woensdag 1 december 2021 14:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar kom op; thuis blijven bij klachten...thuis blijven als een huisgenoot Corona heeft opgelopen? Is dat nou echt te veel gevraagd?
Wat zijn daar de regels nu echt voor dan?quote:Op woensdag 1 december 2021 14:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]thuis blijven als een huisgenoot Corona heeft opgelopen? Is dat nou echt te veel gevraagd?
Ik denk dat 90% van de besmetten gewoon naar AH gaat.quote:Op woensdag 1 december 2021 14:13 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wat zijn daar de regels nu echt voor dan?
Zei het vanochtend al; nichtje was besmet. GGD: nee moeder van het nichtje van Scrummie, u mag gewoon naar buiten boodschappen doen.
Met een vaccinatieplicht was er nu geen lockdown. Niet gek dat zo veel landen het nu gaan overwegen. Als Duitsland om is gaan wij ook gewoon door de pomp.quote:Op woensdag 1 december 2021 14:10 schreef Jor_Dii het volgende:
Dat plaatje in de OP is wel pijnlijk veelzeggend zeg..
Eenmalig of rustig iedere dag?quote:Op woensdag 1 december 2021 14:02 schreef Questular het volgende:
Vriend van me is besmet maar gaat wel nog naar de winkel, wel netjes met mondkapje... ja dan snap je het niet helemaal.
Nee, gewoon thuis blijven als je positief bent getest. Een flutkapje beschermd ook maar beperkt.quote:Op woensdag 1 december 2021 14:02 schreef Questular het volgende:
Eindelijk een duidelijk plaatje waarin goed zichtbaar is wat het uitmaakt om gevaccineerd te zijn tov niet-gevaccineerd.quote:Op woensdag 1 december 2021 14:14 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Met een vaccinatieplicht was er nu geen lockdown. Niet gek dat zo veel landen het nu gaan overwegen. Als Duitsland om is gaan wij ook gewoon door de pomp.
Maandag getest, dus nu de 3e dag boodschappen doen.quote:Op woensdag 1 december 2021 14:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Eenmalig of rustig iedere dag?
Dat zijn wel hele mooie cijfersquote:Op woensdag 1 december 2021 14:04 schreef _serial_ het volgende:
Voor de liefhebbers, de alter-ago van de cijfertjesman werkt ook nog
[ twitter ]
Goeie zaak. Zo blijven we aanmodderen.quote:Op woensdag 1 december 2021 14:14 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Met een vaccinatieplicht was er nu geen lockdown. Niet gek dat zo veel landen het nu gaan overwegen. Als Duitsland om is gaan wij ook gewoon door de pomp.
Nieuwe kanselier van Duitsland is voorstander van een plicht.quote:Op woensdag 1 december 2021 14:16 schreef mazaru het volgende:
[..]
Goeie zaak. Zo blijven we aanmodderen.
quote:Op woensdag 1 december 2021 14:14 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
met een hogere vaccinatiegraad bedoel je, ik zie die wappies het niet doen ook al zou het verplicht zijnquote:Op woensdag 1 december 2021 14:14 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Is het ook niet zo gezegd om zieltjes te winnen? Bedoel, hij heeft flinke schoenen te vullen na Merkel.quote:Op woensdag 1 december 2021 14:19 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nieuwe kanselier van Duitsland is voorstander van een plicht.
Egoisten vinden van wel.quote:Op woensdag 1 december 2021 14:19 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nieuwe kanselier van Duitsland is voorstander van een plicht.
Het is denk ik niet te voorkomen. Je zal niet volledig zonder maatregelen kunnen totdat er iets van medicatie beschikbaar is, maar je bent dan in ieder geval van lockdowns af.
En het is een legitieme vraag: weegt jouw recht om een goedgekeurd vaccin te weigeren zwaarder dan het collectieve belang van het terugkrijgen van grondwettelijke vrijheden? En wat als jij door het weigeren van een goedgekeurd vaccin ervoor zorgt dat andermans kankeroperatie wordt uitgesteld, en diegene wellicht komt te overlijden? Is dat redelijk?
Volgens mij is het zo dat als je huisgenoot positief is en jij hebt geen klachten en bent gevaccineerd, dan mag je naar buiten (idioot als je het mij vraagt).quote:Op woensdag 1 december 2021 14:13 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wat zijn daar de regels nu echt voor dan?
Zei het vanochtend al; nichtje was besmet. GGD: nee moeder van het nichtje van Scrummie, u mag gewoon naar buiten boodschappen doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |