abonnement Unibet Coolblue
pi_202426854
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 21:48 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Wat jij wil om in je bubbel te blijven. De cijfers spreken voor zich.

Was trouwens ook helemaal niet het punt. Het punt was dat verplichte vaccinaties geen zak met jouw jaren 30 te maken hebben
Mijn jaren 30?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_202426878
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 21:53 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Mijn jaren 30?
Ah sorry dat was Bredemug inderdaad. Excuus
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202426917
quote:
2s.gif Op woensdag 1 december 2021 13:00 schreef Gunner het volgende:

[..]
Mee eens, maar dan stuit je op een ander etisch probleem.
En op een gebrek aan consequentie. Want waarom zou je rokers wel nieuwe longen geven? Of mensen die risicovolle sporten beoefenen helpen op de spoed? Etc.
pi_202427073
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 21:57 schreef Halcon het volgende:

[..]
En op een gebrek aan consequentie. Want waarom zou je rokers wel nieuwe longen geven? Of mensen die risicovolle sporten beoefenen helpen op de spoed? Etc.
Als er een code zwart is komen covid patiënten er sowieso bekaaid af gezien de lange ligduur. Merendeel zal da ongevaccineerd zijn daar die naar in de groepen onder de 70 in zowel in verhouding als in absolute getallen vaker naar de ic moeten.

Vwb verplicht vaccineren en roken... Rokers houden niet de helft van de IC bedden bezet zoals ongevaccineerde ic covid patiënten
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202427077
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 17:47 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Nee maar de kans dat je ooit covid gaat krijgen zeker bij geen vaccinatie is 100%
Dat is toch een weloverwogen keuze dan van het individu?
Ik heb al twee keer Covid gehad, pas nog mijn Covid-booster gehad met de nieuwste update van dominante virusmutatie. Ziekte was veel minder dan de eerste keer. Tot ik 60 of zo ben maak ik me niet meer druk om Covid. Wel neem ik mijn verantwoordelijkheid met de basismaatregels en heb ik me afgelopen half jaar 2-3 keer per week getest, omdat ik kinderen heb en sie snotteren nou eenmaal. Ondanks dat het meestal niks was bleef ik testen. En kwam ik er toevallig supersnel achter toen het raak was en heb ik hierdoor niemand besmet. Ik zie bergen gevaccineerden zich niet zo gedragen, want QR en schijnveiligheid. Hoe vaak moet ik Covid krijgen voordat ik niet in dezelfde groep wordt gegooid als 60+-ers met comorbiditeiten? Ik ben goddomme hoogstwaarschijnlijk beter beschermd dan de gemiddelde gevaccineerde. Wat mij betreft blijf ik me jaarlijks updaten met de nieuwste variant met dit ziekteverloop als het me overkomt.

Zolang de discussie zo gevoerd blijft worden zijn ze mij kwijt. Helaas wordt ik eind volgend jaar weer staatsgevaarlijk verklaard zoals het er nu uit ziet. Al verwacht ik dat we tegen die tijd met een vaccinatieverplichting zitten, want dat is het enige waar naar wordt gekeken. Ben benieuwd hoe de maatschappij dat gaat vinden. De 30% provaxxers zal dat prima vinden, maar de 40% meelopers?
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_202427108
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:07 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Als er een code zwart is komen covid patiënten er sowieso bekaaid af gezien de lange ligduur. Merendeel zal da ongevaccineerd zijn daar die naar in de groepen onder de 70 in zowel in verhouding als in absolute getallen vaker naar de ic moeten.

Vwb verplicht vaccineren en roken... Rokers houden niet de helft van de IC bedden bezet zoals ongevaccineerde ic covid patiënten
Nee, die maken aanspraak op iets wat veel schaarser is: organen. IC zou je kunnen opschalen. Niet op hele korte termijn, maar wel als beleid voor de middellange termijn. Organen opschalen is lastiger.
pi_202427131
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 21:53 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Dat is ook de hele bedoeling van grondrechten he, dat ze de tyrannie van de meerderheid tegen kunnen gaan, want dat is nou eenmaal waar een democratie kwetsbaar voor is.
Helaaas kan de meerderheid dan weer wetten aannemen die de grondrechten beperken
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202427188
Een vaccinatieplicht zou alleen verdedigbaar zijn bij vaccins die steriele immuniteit opleveren.

Én die veilig zijn.

Beide zaken zijn niet het geval. Natuurlijk, de risico's zijn klein bij inenting.

Maar de werking is bij lange na niet volledig én ebt ook nog eens weg.

Niet-blijvende bijwerkingen treden dan gewoon een x aantal keer op bij herhaaldelijk bijprikken.

Blijvende bijwerkingen accumuleren en worden dus steeds ernstiger. Zeker bij de laagste risicogroepen slaat de balans dan snel door naar dat het middel erger is dan de kwaal, al helemaal als je ook nog eens inzoomt op de groep onder hen die het al gehad heeft.

Komt nog eens bij dat de momenteel in Nederland toegelaten vaccins allemáál alleen maar op basis van het spike-eiwit werken. Zulke eenzijdig werkende vaccins toedienen tijdens een pandemie betekent een kunstmatige evolutionaire bottleneck loslaten op het virus waardoor mutaties op dit spike-eiwit een extra groot voordeel hebben tegenover virusvarianten zonder zulke mutaties.

Het is dus een 'self-defeating' oplossing - en dus geen oplossing.

Tevens weten we inmiddels dat natuurlijke immuniteit superieur is aan de bescherming van vaccins, en niet zo'n beetje ook.

De enige manier om deze ziekte te overwinnen is het op z'n beloop laten totdat iedereen het gehad heeft, en langdurig B-cel-immuungeheugen heeft ontwikkeld.

Als iedereen het gehad heeft blijft het virus in beperkte mate rondgaan onder de bevolking en die herhaaldelijke blootstelling houdt onze immuniteit op peil. Dit is ook waarom de meeste mensen niet ziek worden tijdens een griepgolf ondanks dat een veelvoud van het aantal mensen met de griep, besmet is geraakt met een influenzavirus. Influenzavirussen muteren véél sneller dan coronavirussen maar door herhaaldelijke blootstelling eraan bouwt men toch significante immuniteit op.

Verder moeten we verdomme eens kappen met het voor trekken van COVID-patiënten in ziekenhuizen: juist planbare zorg moet voorrang krijgen. Je kunt beter jaarlijks 10.000 extra COVID-doden hebben voor 2 of 3 jaar (of hoe lang het duurt tot iedereen die nu leeft hersteld of dood is) als dat betekent dat je minimaal 10.001 overlijdens door het afschalen van planbare zorg kunt vermijden.

De gemiddelde IC-ligduur van iemand die een hartoperatie heeft gehad of die ze een tumor hebben weggesneden is 1 á 2 dagen. Laten we 2 dagen als uitgangspunt nemen. Dat is 7 keer korter dan de gemiddelde ligduur op de IC van een COVID-patiënt. Van de mensen die een hartoperatie hebben ondergaan leeft 92% nog na 5 jaar. Van de mensen die met COVID op de IC liggen verlaat 20% het ziekenhuis in een bodybag. 7 keer méér IC-capaciteit verkwanselen aan patiënten die een véél slechtere prognose hebben? Totaal bezopen!

We moeten gewoon accepteren dat de pijp uit gaan bij het leven hoort, zorgcapaciteit beperkt is, en paal en perk stellen aan IC-opnames ivm. COVID zodra die ten koste gaan van levensreddende planbare zorg - indien dat nodig is als andere creatieve maatregelen falen.

Wat we wél kunnen doen is de IC-capaciteit verhogen en anders dan die leugenaars van VWS beweren kan dat wél, de voornaamste barrière om het personeelstekort op te lossen is namelijk kunstmatig en bureaucratisch van aard: schrap de vereiste BIG-registratie voor medewerkers van COVID-afdelingen, mits iemand een diploma in de verpleging heeft, al hebben ze dat behaald in Cuba of in het voormalig Oostblok.
pi_202427216
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:10 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Helaaas kan de meerderheid dan weer wetten aannemen die de grondrechten beperken
Dan zijn grondrechten dus vrijwel niets waard. Een soort van verkeersdrempel of zo.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_202427236
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:09 schreef Halcon het volgende:

[..]
Nee, die maken aanspraak op iets wat veel schaarser is: organen. IC zou je kunnen opschalen. Niet op hele korte termijn, maar wel als beleid voor de middellange termijn. Organen opschalen is lastiger.
Voor organen geldt dan ook een sterke triage
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202427258
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:15 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Dan zijn grondrechten dus vrijwel niets waard. Een soort van verkeersdrempel of zo.
Nou dat nou ook weer niet. Maar in geval van een pandemie weegt het recht op goede gezondheidszorg zwaarder dan het mogen kiezen voor vaccinatie van een individu
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202427328
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:14 schreef Helikopterpilootje het volgende:
Een vaccinatieplicht zou alleen verdedigbaar zijn bij vaccins die steriele immuniteit opleveren.
nee waarom cou dat?
quote:
Én die veilig zijn.
check
quote:
Beide zaken zijn niet het geval. Natuurlijk, de risico's zijn klein bij inenting.
veilig zijn ze. Je eerste statement is raar en onzinnig
quote:
Maar de werking is bij lange na niet volledig én ebt ook nog eens weg.

Niet-blijvende bijwerkingen treden dan gewoon een x aantal keer op bij herhaaldelijk bijprikken.
bron? Is namelijk niet waar
quote:
Blijvende bijwerkingen accumuleren en worden dus steeds ernstiger. Zeker bij de laagste risicogroepen slaat de balans dan snel door naar dat het middel erger is dan de kwaal, al helemaal als je ook nog eens inzoomt op de groep onder hen die het al gehad heeft.

Komt nog eens bij dat de momenteel in Nederland toegelaten vaccins allemáál alleen maar op basis van het spike-eiwit werken. Zulke eenzijdig werkende vaccins toedienen tijdens een pandemie betekent een kunstmatige evolutionaire bottleneck loslaten op het virus waardoor mutaties op dit spike-eiwit een extra groot voordeel hebben tegenover virusvarianten zonder zulke mutaties.

Het is dus een 'self-defeating' oplossing - en dus geen oplossing.

Tevens weten we inmiddels dat natuurlijke immuniteit superieur is aan de bescherming van vaccins, en niet zo'n beetje ook.

De enige manier om deze ziekte te overwinnen is het op z'n beloop laten totdat iedereen het gehad heeft, en langdurig B-cel-immuungeheugen heeft ontwikkeld.

Als iedereen het gehad heeft blijft het virus in beperkte mate rondgaan onder de bevolking en die herhaaldelijke blootstelling houdt onze immuniteit op peil. Dit is ook waarom de meeste mensen niet ziek worden tijdens een griepgolf ondanks dat een veelvoud van het aantal mensen met de griep, besmet is geraakt met een influenzavirus. Influenzavirussen muteren véél sneller dan coronavirussen maar door herhaaldelijke blootstelling eraan bouwt men toch significante immuniteit op.

Verder moeten we verdomme eens kappen met het voor trekken van COVID-patiënten in ziekenhuizen: juist planbare zorg moet voorrang krijgen. Je kunt beter jaarlijks 10.000 extra COVID-doden hebben voor 2 of 3 jaar (of hoe lang het duurt tot iedereen die nu leeft hersteld of dood is) als dat betekent dat je minimaal 10.001 overlijdens door het afschalen van planbare zorg kunt vermijden.

De gemiddelde IC-ligduur van iemand die een hartoperatie heeft gehad of die ze een tumor hebben weggesneden is 1 á 2 dagen. Laten we 2 dagen als uitgangspunt nemen. Dat is 7 keer korter dan de gemiddelde ligduur op de IC van een COVID-patiënt. Van de mensen die een hartoperatie hebben ondergaan leeft 92% nog na 5 jaar. Van de mensen die met COVID op de IC liggen verlaat 20% het ziekenhuis in een bodybag. 7 keer méér IC-capaciteit verkwanselen aan patiënten die een véél slechtere prognose hebben? Totaal bezopen!

We moeten gewoon accepteren dat de pijp uit gaan bij het leven hoort, zorgcapaciteit beperkt is, en paal en perk stellen aan IC-opnames ivm. COVID zodra die ten koste gaan van levensreddende planbare zorg - indien dat nodig is als andere creatieve maatregelen falen.

Wat we wél kunnen doen is de IC-capaciteit verhogen en anders dan die leugenaars van VWS beweren kan dat wél, de voornaamste barrière om het personeelstekort op te lossen is namelijk kunstmatig en bureaucratisch van aard: schrap de vereiste BIG-registratie voor medewerkers van COVID-afdelingen, mits iemand een diploma in de verpleging heeft, al hebben ze dat behaald in Cuba of in het voormalig Oostblok.
Je snapt dat jouw verhaal effectief betekend dat ongevaccineerde patiënten van de ic geweerd zullen worden. Verder is je verhaal zo lang en bevat het zoveel onwaarheden dat ik er verder ook geen aandacht meer aan besteed
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202427378
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:19 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Nou dat nou ook weer niet. Maar in geval van een pandemie weegt het recht op goede gezondheidszorg zwaarder dan het mogen kiezen voor vaccinatie van een individu
Dat is maar de vraag. Maar stel dit grondrecht wordt geschrapt en heeft niet het gewenste effect, dan ben ik persoonlijk bang voor een enorme deuk in het vertrouwen van vaccins voor een vrij lange termijn. De uitspraken die afgelopen jaar gedaan zijn zijn al genoeg om veel gevaccineerden aan het wankelen te krijgen voor een booster omdat dit niet het beloofde effect had. En dat kan niet alleen bij ongevaccineerden gelegd worden.
En zo zou ik nog wat dingen kunnen bedenken die ongewenste bijeffecten kunnen zijn die niet zo maar te repareren zijn in de bevolking. Keuzes hebben consequenties, ook voor de keuze om de ene grondrecht (al dan niet terecht) te schrappen ten faveure voor de andere.

Ik maak mij daar best wel druk om. Er wordt veel teveel micro gekeken wat mij betreft. Het virus speelt een infinite game, en wij een finite game. Wij zijn fors in het nadeel. Ik volg wat dat betreft die user hier PatrickSwayze of hoe hij ook heet.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_202427382
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:08 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Dat is toch een weloverwogen keuze dan van het individu?

is dat zo met alle misinformatie?
quote:
Ik heb al twee keer Covid gehad, pas nog mijn Covid-booster gehad met de nieuwste update van dominante virusmutatie. Ziekte was veel minder dan de eerste keer. Tot ik 60 of zo ben maak ik me niet meer druk om Covid. Wel neem ik mijn verantwoordelijkheid met de basismaatregels en heb ik me afgelopen half jaar 2-3 keer per week getest, omdat ik kinderen heb en sie snotteren nou eenmaal. Ondanks dat het meestal niks was bleef ik testen. En kwam ik er toevallig supersnel achter toen het raak was en heb ik hierdoor niemand besmet. Ik zie bergen gevaccineerden zich niet zo gedragen, want QR en schijnveiligheid. Hoe vaak moet ik Covid krijgen voordat ik niet in dezelfde groep wordt gegooid als 60+-ers met comorbiditeiten? Ik ben goddomme hoogstwaarschijnlijk beter beschermd dan de gemiddelde gevaccineerde. Wat mij betreft blijf ik me jaarlijks updaten met de nieuwste variant met dit ziekteverloop als het me overkomt.
50-75% in het ziekenhuis heeft geen comorbiditeiten. Verder ben ik het zeker met je eens vwb de basismaatregelen
quote:
Zolang de discussie zo gevoerd blijft worden zijn ze mij kwijt. Helaas wordt ik eind volgend jaar weer staatsgevaarlijk verklaard zoals het er nu uit ziet. Al verwacht ik dat we tegen die tijd met een vaccinatieverplichting zitten, want dat is het enige waar naar wordt gekeken. Ben benieuwd hoe de maatschappij dat gaat vinden. De 30% provaxxers zal dat prima vinden, maar de 40% meelopers?
Vaccinatie plicht moet zeker besproken kunnen worden maar is zeker niet het enige waar naar gekeken wordt
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202427424
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:26 schreef devlinmr het volgende:

50-75% in het ziekenhuis heeft geen comorbiditeiten

Ga eens in op mijn situatie? Dit is te makkelijk. Het was namelijk niet mijn punt. Ben ik een gevaar omdat ik niet gevaccineerd ben?
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_202427482
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:29 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Ga eens in op mijn situatie? Dit is te makkelijk. Het was namelijk niet mijn punt. Ben ik een gevaar omdat ik niet gevaccineerd ben?
Gaat niet om jou.. jij bent statistisch niet interessant. Het gaat om de grote groep. Dat kun je niet op individueel niveau bekijken. Helaas voor jou want ik ben het met je eens vwb de basismaatregelen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202427517
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:15 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Dan zijn grondrechten dus vrijwel niets waard. Een soort van verkeersdrempel of zo.
Dat ze niet absoluut zijn (wat ze in geen enkel ontwikkeld land buiten misschien de VS zijn) betekent toch niet dat ze waardeloos zijn?
pi_202427729
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:33 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Gaat niet om jou.. jij bent statistisch niet interessant. Het gaat om de grote groep. Dat kun je niet op individueel niveau bekijken. Helaas voor jou want ik ben het met je eens vwb de basismaatregelen
Als het om de grote groep zou gaan zou er veel meer gekeken worden naar leeftijd en individuele situaties van mensen die in het ziekenhuis belanden, gevaccineerd en ongevaccineerd en hierop beleid worden bepaald. Dat gebeurt om een of andere reden niet.

Ondertussen wordt ik voor de bus gegooid en wordt mij gezegd dat ik als straf covid ga krijgen als ik mij niet laat vaccineren. Nou en? Ondertussen blijven pressiemiddelen uitgerold worden om mij "te beschermen" tegen de gevaccineerden die mij besmetten. Wat een bullshit die voorlaatste persconferentie wat die uitspraak betreft. Ik zou het op prijs stellen als gewoon uitgesproken wordt dat men aandringt om ook een spuit te laten zetten, daar zou ik in ieder geval nog respect voor hebben. Maar ik vermoed dat dit juridisch mogelijk consequenties heeft als dit zo wordt uitgesproken. Dus moet er met retoriek de boel omzeild worden.

Jammer dat je het niet eens wilt uitspreken. Dat zou in ieder geval mijn rancune wat wegnemen.

Daarbij: als het om de grote groep gaat: de grote groep is geen gevaar voor de zorg. Gevaccineerd of ongevaccineerd. En de kleine groep die wel statistisch relevant is krijgt geen gericht beleid. Ik snap dat dit ook gevoelig ligt, maar als de overheid dan toch bergen mensen voor de bus gooit omdat ze niet statistisch relevant zijn, kun je beter voor het meest effectieve beleid gaan toch? Alles lijkt shotgunbeleid.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_202427780
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:36 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Dat ze niet absoluut zijn (wat ze in geen enkel ontwikkeld land buiten misschien de VS zijn) betekent toch niet dat ze waardeloos zijn?
Het punt dat gemaakt werd was dat een meerderheid die grondrechten, waarvan ooit is afgesproken dat die blijkbaar zo belangrijk zijn dat wat er ook gebeurd, hier vanaf moet worden gebleven omdat men dat zo vond toentertijd die grondrechten weer weg kan halen. Als het echt zo makkelijk is dan heb je er inderdaad weinig aan lijkt me. Voorlopig lijken ze stand te houden, maar de overton window lijkt met de maand te verschuiven, ook met het oog naar Europa.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_202427822
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:33 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Gaat niet om jou.. jij bent statistisch niet interessant. Het gaat om de grote groep. Dat kun je niet op individueel niveau bekijken. Helaas voor jou want ik ben het met je eens vwb de basismaatregelen
Dat noemen ze collectivisme
pi_202427841
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:48 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Als het om de grote groep zou gaan zou er veel meer gekeken worden naar leeftijd en individuele situaties van mensen die in het ziekenhuis belanden, gevaccineerd en ongevaccineerd en hierop beleid worden bepaald. Dat gebeurt om een of andere reden niet.
is niet interessant. Je vaccineert niet alleen tegen ziekenhuis maar ook voor vermindering van de besmettingen. Ondanks wat vaak geroepen wordt verminderd de kans op besmettingen met 60-70% na vaccinatie
quote:
Ondertussen wordt ik voor de bus gegooid en wordt mij gezegd dat ik als straf covid ga krijgen als ik mij niet laat vaccineren.
ehm nee.. het is een feit dat iedereen een keer covid gaat krijgen. Geen idee hoe je er bij komt dat je dat als straf zou krijgen
quote:
Nou en? Ondertussen blijven pressiemiddelen uitgerold worden om mij "te beschermen" tegen de gevaccineerden die mij besmetten.
ja prima
quote:
Wat een bullshit die voorlaatste persconferentie wat die uitspraak betreft. Ik zou het op prijs stellen als gewoon uitgesproken wordt dat men aandringt om ook een spuit te laten zetten, daar zou ik in ieder geval nog respect voor hebben. Maar ik vermoed dat dit juridisch mogelijk consequenties heeft als dit zo wordt uitgesproken. Dus moet er met retoriek de boel omzeild worden.
geen idee
quote:
Jammer dat je het niet eens wilt uitspreken. Dat zou in ieder geval mijn rancune wat wegnemen.
het leven is te kort voor rancune
quote:
Daarbij: als het om de grote groep gaat: de grote groep is geen gevaar voor de zorg.
1% van 100 ongevaccineerden is geen probleem. 1% van 1.500.000 wel. Daarom is de groepsgrootte een risico
quote:
Gevaccineerd of ongevaccineerd. En de kleine groep die wel statistisch relevant is krijgt geen gericht beleid.

klopt, omdat ondanks populair geloof je niet weet wie in het ziekenhuis terecht komt
quote:
Ik snap dat dit ook gevoelig ligt, maar als de overheid dan toch bergen mensen voor de bus gooit omdat ze niet statistisch relevant zijn, kun je beter voor het meest effectieve beleid gaan toch? Alles lijkt shotgunbeleid.
Hoe wordt je voor de bus gegooid?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202427900
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:51 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Het punt dat gemaakt werd was dat een meerderheid die grondrechten, waarvan ooit is afgesproken dat die blijkbaar zo belangrijk zijn dat wat er ook gebeurd, hier vanaf moet worden gebleven omdat men dat zo vond toentertijd die grondrechten weer weg kan halen. Als het echt zo makkelijk is dan heb je er inderdaad weinig aan lijkt me. Voorlopig lijken ze stand te houden, maar de overton window lijkt met de maand te verschuiven, ook met het oog naar Europa.
Maar zo makkelijk is dat niet. Dat kan alleen met een hele zware reden en dan ook nog eens proportioneel, dus geen grotere inbreuk dan strikt noodzakelijk is. En er zijn binnen Europa ook meer dan genoeg (gerechtelijke) mogelijkheden om te bewaken dat dat altijd netjes gebeurd.
pi_202428121
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:57 schreef devlinmr het volgende:

[..]
is niet interessant. Je vaccineert niet alleen tegen ziekenhuis maar ook voor vermindering van de besmettingen. Ondanks wat vaak geroepen wordt verminderd de kans op besmettingen met 60-70% na vaccinatie
[..]
ehm nee.. het is een feit dat iedereen een keer covid gaat krijgen. Geen idee hoe je er bij komt dat je dat als straf zou krijgen
[..]
ja prima
[..]
geen idee
[..]
het leven is te kort voor rancune
[..]
1% van 100 ongevaccineerden is geen probleem. 1% van 1.500.000 wel. Daarom is de groepsgrootte een risico
[..]
klopt, omdat ondanks populair geloof je niet weet wie in het ziekenhuis terecht komt
[..]
Hoe wordt je voor de bus gegooid?
Je weet niet wie in het ziekenhuis terecht komt, maar ook hier is ondertussen een duidelijk statistisch verband. Het is niet compleet random. De risico’s zijn statistisch prima significant vast te stellen na twee jaar. En het is geen normaalverdeling.

Ik word voor de bus gegooid omdat ik beschermd ben (aldus de woorden van Hugo de Jonge) en straks mijn rechten die ik nog heb alsnog mag inleveren of zelfs mijn baan kan verliezen mocht het verplicht worden door mijn werkgever om te vaccineren of allerlei beleid uitgerold wordt. Een vakantie in het buitenland zit er in ieder geval niet in komende de zomer. Al lijkt het erop dat dat ook voor veel gevaccineerden gaat gelden mochten zij niet willen boosteren.

Vandaar dat ik het belangrijk vind ook al ben ik statistisch irrelevant. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen?

Die groep van 1500000 ongevaccineerden is niet homogeen maar wordt wel zo behandeld. Zie mijn situatie. Jaja statistisch irrelevant, maar wel meetellen in een statistiek als zijnde foutmeting.

Je eerste punt is ook mijn punt: ik hoef mij niet te vaccineren als ik al beschermd ben. Maar blijkbaar zit ik dan alsnog aan de verkeerde kant van de statistiek. Zolang er geen nuance wordt gebracht op dit gebied (ook door jou niet) worden er mensen voor de bus gegooid. En ik ben niet de enige.

Ps: sorry, bezig op de mobiel, rommelige reply.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_202428281
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:57 schreef devlinmr het volgende:

[..]
is niet interessant. Je vaccineert niet alleen tegen ziekenhuis maar ook voor vermindering van de besmettingen. Ondanks wat vaak geroepen wordt verminderd de kans op besmettingen met 60-70% na vaccinatie
Inmiddels is dat momenteel al gedaald tot 50% volgens de technische briefing van vandaag...your mileage may vary.
pi_202428338
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:23 schreef devlinmr het volgende:

[..]
nee waarom cou dat?
[..]
check
[..]
veilig zijn ze. Je eerste statement is raar en onzinnig
[..]
bron? Is namelijk niet waar
[..]
Je snapt dat jouw verhaal effectief betekend dat ongevaccineerde patiënten van de ic geweerd zullen worden. Verder is je verhaal zo lang en bevat het zoveel onwaarheden dat ik er verder ook geen aandacht meer aan besteed
Aldus sprak iemand die 0 inhoudelijke argumenten heeft en nog te vuil is om een stuk tekst ter grootte van een ingezonden brief in de krant te lezen!

Vaccins zijn veilig in het geval dat de risico's significant lager zijn dan door ziekte. Men heeft aangetoond dat dat met de huidige stand van zaken (dwz. volledige vaccinatie) het geval is. NIET bij een oneindige herhaling van boosters.

Bij de huidige tussenstand is de winst van vaccinatie voor de groepen met de laagste risico's zeer marginaal. Er is niet veel nodig (een paar boosters bijvoorbeeld) om die balans de andere kant op te doen doorslaan.

De verschillen tussen de risico's van vaccinatie en de risico's van de ziekte worden bij elke booster kleiner omdat ELKE herhaalvaccinatie wéér een extra kans op nevenschade oplevert en dat effect is cumulatief.

Als jij dat niet snapt dan snap je de meest elementaire wetten van logica en van kansberekening niet, en dan heb je dus ook geen enkele business om op m'n post te reageren.

En nee, als de IC-opnames beperkt worden worden ongevaccineerden NIET geweigerd. Het gros van de ongevaccineerden die op de IC terechtkomen hebben namelijk een beduidend langere resterende levensverwachting dan de (zeker 15 jaar oudere) gevaccineerden. Het zijn de oudste patiënten die niet meer op de IC worden opgenomen indien er triage wordt toegepast.

Mij kan dat trouwens niets schelen. Ik heb de ziekte al doorstaan, en m'n dierbaren zijn óf al hersteld óf zijn behorend tot de laagste risicocategorie óf zijn zo oud dat ik me makkelijk bij hun dood zou kunnen neerleggen. Wat kan mij dat klotevirus nog rotten?

Het enige dat mij nog wat kan schelen is dat wij ophouden met dat stomme gezeik over dit virus dat voor ELKE leeftijdsgroep onder de 60 minder risico oplevert dan influenza, een risico dat bovendien voor tientallen procenten van ons, gevaccineerd of niet, al achter ons ligt omdat miljoenen Nederlanders het al gehad hebben, een veelvoud van het aantal geregistreerde besmettingen.
pi_202428381
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 17:47 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Nee maar de kans dat je ooit covid gaat krijgen zeker bij geen vaccinatie is 100%
dit is een grapje toch?
ヽ༼ ຈل͜ຈ༼ ▀̿̿Ĺ̯̿̿▀̿ ̿༽Ɵ͆ل͜Ɵ͆ ༽ノ
pi_202428474
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 23:46 schreef andatura het volgende:

[..]
Inmiddels is dat momenteel al gedaald tot 50% volgens de technische briefing van vandaag...your mileage may vary.
Nog altijd zeer significant
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202428476
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 00:01 schreef DoritosDieBlauwe het volgende:

[..]
dit is een grapje toch?
Nee, waarom?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202428482
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 00:01 schreef DoritosDieBlauwe het volgende:

[..]
dit is een grapje toch?
Eh, nee de delta variant is zo besmettelijk dat iedereen er mee te maken zou krijgen maar de Omicron kan zelfs nog besmettelijker zijn dan Delta en die "wegdrukken".
quote:
Corona-Fälle in Südafrika verdoppelt

Doppelt so viele Corona-Neuinfektionen innerhalb eines Tages: In Südafrika steigt die Zahl der positiven Fälle sprunghaft. Ob das mit der neuen Omikron-Variante zusammenhängt, ist noch unklar.

Die Anzahl der positiv auf Corona Getesteten hat sich in Südafrika binnen eines Tages verdoppelt. Von rund 52.000 Tests seien 8561 positiv gewesen, also 16,5 Prozent, berichtete das südafrikanische Institut für übertragbare Krankheiten NICD.

Am Dienstag waren noch 4373 positive Fälle gemeldet worden, am Montag 2273. In absoluten Zahlen sind das zwar im Vergleich zur aktuellen Lage in Deutschland noch deutlich weniger Fälle. Die recht hohe Positivrate von 16,5 Prozent könnte jedoch ein Hinweis auf eine rasante Entwicklung sowie eine hohe Dunkelziffer an Infektionen in dem Land sein. Anfang November fielen noch rund ein Prozent der Tests positiv aus.

Um herauszufinden, ob jemand an der Omikron-Variante erkrankt ist, müssen die Genome des Virus sequenziert werden. In 74 Prozent der im November untersuchten Genome sei Omikron entdeckt worden, so das südafrikanische Institut für übertragbare Krankheiten. Experten untersuchen derzeit, ob Omikron durch seine Mutationen leichter übertragbar ist als die im Moment vielerorts vorherrschende Delta-Variante des Coronavirus und ob Impfstoffe noch ausreichend effektiv dagegen sind.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202428519
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 23:55 schreef Helikopterpilootje het volgende:

[..]
Aldus sprak iemand die 0 inhoudelijke argumenten heeft en nog te vuil is om een stuk tekst ter grootte van een ingezonden brief in de krant te lezen!
persoonlijke aanval.. triest
quote:
Vaccins zijn veilig in het geval dat de risico's significant lager zijn dan door ziekte. Men heeft aangetoond dat dat met de huidige stand van zaken (dwz. volledige vaccinatie) het geval is. NIET bij een oneindige herhaling van boosters.
bron?
quote:
Bij de huidige tussenstand is de winst van vaccinatie voor de groepen met de laagste risico's zeer marginaal. Er is niet veel nodig (een paar boosters bijvoorbeeld) om die balans de andere kant op te doen doorslaan.
nogmaals.. bron? En nogmaals het gaat niet alleen om jezelf beschermen.
quote:
De verschillen tussen de risico's van vaccinatie en de risico's van de ziekte worden bij elke booster kleiner omdat ELKE herhaalvaccinatie wéér een extra kans op nevenschade oplevert en dat effect is cumulatief.
welke nevenschade? Bron graag. Oh... En Lareb is geen bron zoals ze zelf aangeven
quote:
Als jij dat niet snapt dan snap je de meest elementaire wetten van logica en van kansberekening niet, en dan heb je dus ook geen enkele business om op m'n post te reageren.
zoveel agressie... Kom eens met data en bronnen
quote:
En nee, als de IC-opnames beperkt worden worden ongevaccineerden NIET geweigerd.
niet op basis van vaccinatiestatus nee... Wel op basis van ligduur
quote:
Het gros van de ongevaccineerden die op de IC terechtkomen hebben namelijk een beduidend langere resterende levensverwachting dan de (zeker 15 jaar oudere) gevaccineerden. Het zijn de oudste patiënten die niet meer op de IC worden opgenomen indien er triage wordt toegepast.
iok langer dan 15 patiënten die een kankergezwel moeten weg laten halen of 15 hartpatiënten of 15 transplantatie patiënten?
quote:
Mij kan dat trouwens niets schelen. Ik heb de ziekte al doorstaan, en m'n dierbaren zijn óf al hersteld óf zijn behorend tot de laagste risicocategorie óf zijn zo oud dat ik me makkelijk bij hun dood zou kunnen neerleggen. Wat kan mij dat klotevirus nog rotten?
geen idee, wellicht als je onverhoopt om andere redenen het ziekenhuis in moet en er geen plek is
quote:
Het enige dat mij nog wat kan schelen is dat wij ophouden met dat stomme gezeik over dit virus dat voor ELKE leeftijdsgroep onder de 60 minder risico oplevert dan influenza, een risico dat bovendien voor tientallen procenten van ons, gevaccineerd of niet, al achter ons ligt omdat miljoenen Nederlanders het al gehad hebben, een veelvoud van het aantal geregistreerde besmettingen.
Wederom onjuiste aannames. Maar fijn om te zien dat je je wil inzetten voor de samenleving
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202428534
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:55 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Dat noemen ze collectivisme
Klopt.. en wat is er mis met sociaal zijn en rekening houden met anderen?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202428617
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 23:46 schreef andatura het volgende:

[..]
Inmiddels is dat momenteel al gedaald tot 50% volgens de technische briefing van vandaag...your mileage may vary.
Ook leuk:
https://link.springer.com/article/10.1007/s10654-021-00808-7
pi_202428688
Gaat het om wat deze man?
https://research.vu.nl/en(...)r-en-astrazeneca-exp

Het lijkt me echt iemand om naar te luisteren. :')
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 2 december 2021 @ 01:45:51 #184
408813 crew  trein2000
pi_202428717
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 01:28 schreef KlaasVermeer het volgende:
Gaat het om wat deze man?
https://research.vu.nl/en(...)r-en-astrazeneca-exp

Het lijkt me echt iemand om naar te luisteren. :')
Wow. Die is af.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_202428754
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:14 schreef Helikopterpilootje het volgende:
Komt nog eens bij dat de momenteel in Nederland toegelaten vaccins allemáál alleen maar op basis van het spike-eiwit werken. Zulke eenzijdig werkende vaccins toedienen tijdens een pandemie betekent een kunstmatige evolutionaire bottleneck loslaten op het virus waardoor mutaties op dit spike-eiwit een extra groot voordeel hebben tegenover virusvarianten zonder zulke mutaties.
Waar zijn de studies die aantonen dat vaccins tot meer varianten leiden dan natuurlijke immuniteit?
De alfa, beta, gamma en delta varianten zijn allemaal in 2000 ontstaan, toen nog niet gevaccineerd werd. Omicron komt blijkbaar uit Afrika, waar nauwelijks iemand gevaccineerd is.
quote:
Het is dus een 'self-defeating' oplossing - en dus geen oplossing.

Tevens weten we inmiddels dat natuurlijke immuniteit superieur is aan de bescherming van vaccins, en niet zo'n beetje ook.

De enige manier om deze ziekte te overwinnen is het op z'n beloop laten totdat iedereen het gehad heeft, en langdurig B-cel-immuungeheugen heeft ontwikkeld.
Right, net zoals de griep overwonnen was wanneer toen iedereen het gehad had?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_202428933
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2021 00:27 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Klopt.. en wat is er mis met sociaal zijn en rekening houden met anderen?
In 1960 niets, maar je leeft in 2021 in een asociale egoïstische samenleving waar zelden rekening word gehouden met elkaar, maar nu moet dat wel ineens? Laat me niet lachen…
Beste is gewoon alles open en gewoon de normale zorg voortrekken op corona. Ja er zullen doden vallen, ja als dat dicht bij je staat is dat klote… suck it up, deel van het leven . Steeds meer en verdere maatregelen is buiten proportie gewoon… en moet je niet eens willen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2021 07:09:12 ]
pi_202428970
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 11:49 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Als je de handhaving van 3G ziet, dan weet je dat 2G ook geen zoden aan de dijk gaat zetten. Dus ik denk dat hij gelijk heeft. Tenzij we liever code zwart of een maandenlange lockdown willen.
Stop eens met denken dat met uitsluiten van 10% van het publiek waar 10% van het totaal besmet raakt meer dan 1% effect heeft op het totale aantal besmettingen. Daarnaast sluit het vooral jongeren uit. Want die maken meer gebruik van die voorzieningen.

Of denken jullie serieus nog dat vaccineren helpt tegen de verspreiding van het virus op een significante manier?.... Achgut...

En op basis van dat drijfzand gaan we mensenrechten overtreden? My ass.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202428973
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 07:18 schreef ludovico het volgende:

[..]
Stop eens met denken dat met uitsluiten van 10% van het publiek waar 10% van het totaal besmet raakt meer dan 1% effect heeft op het totale aantal besmettingen. Daarnaast sluit het vooral jongeren uit. Want die maken meer gebruik van die voorzieningen.

Of denken jullie serieus nog dat vaccineren helpt tegen de verspreiding van het virus op een significante manier?.... Achgut...

En op basis van dat drijfzand gaan we mensenrechten overtreden? My ass.
Welk artikel wordt waar precies overtreden?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_202428974
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2021 07:08 schreef Emmerdeur het volgende:

[..]
In 1960 niets, maar je leeft in 2021 in een asociale egoïstische samenleving waar zelden rekening word gehouden met elkaar, maar nu moet dat wel ineens? Laat me niet lachen…
Beste is gewoon alles open en gewoon de normale zorg voortrekken op corona. Ja er zullen doden vallen, ja als dat dicht bij je staat is dat klote… suck it up, deel van het leven . Steeds meer en verdere maatregelen is buiten proportie gewoon… en moet je niet eens willen.
Och er kon wel wat meer hoor, en eerder...

Maar dan in de zomer niet zo pussy alles op slot houden ook. En wel opschalen om te ontzorgen.. En wel vrijwillige boosters.

Mismanagement van hier tot Tokio allemaal.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202428986
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2021 07:08 schreef Emmerdeur het volgende:

[..]
In 1960 niets, maar je leeft in 2021 in een asociale egoïstische samenleving waar zelden rekening word gehouden met elkaar, maar nu moet dat wel ineens? Laat me niet lachen…
Beste is gewoon alles open en gewoon de normale zorg voortrekken op corona. Ja er zullen doden vallen, ja als dat dicht bij je staat is dat klote… suck it up, deel van het leven . Steeds meer en verdere maatregelen is buiten proportie gewoon… en moet je niet eens willen.
Och er kon wel wat meer hoor, en eerder...

Maar dan in de zomer niet zo pussy alles op slot houden ook. En wel opschalen om te ontzorgen.. En wel vrijwillige boosters.

Mismanagement van hier tot Tokio allemaal.
quote:
2s.gif Op donderdag 2 december 2021 07:19 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Welk artikel wordt waar precies overtreden?
Mensenrechten.

Als je juridische vormgeving daarvan wilt bestuderen kan je hier naar kijken:

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Lichamelijke_integriteit

De grondwet biedt dus ook de mogelijkheid over dat mensenrecht heen te stappen, als het via wetgeving gebeurt.

Onacceptabel.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202428998
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 17:00 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Code zwart is het zover ik zie zo goed als zeker. Een vaccinplicht heeft geen nut en zorgt er juist voor dat kinderen/jongeren eerder worden geprikt dan 50 plussers die dominant zijn in het ziekenhuis
Volgens het RIVM is de gemiddelde leeftijd van niet gevaccineerde covid patiënten in het ziekenhuis 59. De gemiddelde kan niet zo laag zijn als de 50 plussers de dominantie groep in het ziekenhuis zouden zijn. 8-)

De dominante groep in het ziekenhuis zijn de ongevaccineerden.
pi_202429063
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 17:47 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Nee maar de kans dat je ooit covid gaat krijgen zeker bij geen vaccinatie is 100%
Ik gok dat die kans gelijk is als je wel gevaccineerd bent. Vaccinatie beschermt tijdelijk tegen ernstige ziekte.

target groep zou dus moeten zijn de mensen in de risico groep, oud, overgewicht, onderliggend lijden etc.
ヽ༼ ຈل͜ຈ༼ ▀̿̿Ĺ̯̿̿▀̿ ̿༽Ɵ͆ل͜Ɵ͆ ༽ノ
pi_202429218
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 07:23 schreef ludovico het volgende:

[..]
Och er kon wel wat meer hoor, en eerder...

Maar dan in de zomer niet zo pussy alles op slot houden ook. En wel opschalen om te ontzorgen.. En wel vrijwillige boosters.

Mismanagement van hier tot Tokio allemaal.
[..]
Mensenrechten.

Als je juridische vormgeving daarvan wilt bestuderen kan je hier naar kijken:

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Lichamelijke_integriteit

De grondwet biedt dus ook de mogelijkheid over dat mensenrecht heen te stappen, als het via wetgeving gebeurt.

Onacceptabel.
De grondwet wel, het mensenrechtencharter van de EU niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 2 december 2021 @ 08:16:50 #194
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202429269
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 07:18 schreef ludovico het volgende:

[..]
Of denken jullie serieus nog dat vaccineren helpt tegen de verspreiding van het virus op een significante manier?.... Achgut...
Maar dat is het punt niet. Vaccineren zorgt er voor dat mensen minder ernstig ziek worden. en zo de zorg niet overbelasten. En mensen die gevaccineerd zijn kunnen besmettelijk zijn. Maar de kans dat ze het covid virus doorgeven is kleiner. Achgut .. je snapt het dus niet.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202429315
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 08:16 schreef Megumi het volgende:

[..]
Maar dat is het punt niet. Vaccineren zorgt er voor dat mensen minder ernstig ziek worden. en zo de zorg niet overbelasten. En mensen die gevaccineerd zijn kunnen besmettelijk zijn. Maar de kans dat ze het covid virus doorgeven is kleiner. Achgut .. je snapt het dus niet.
Als dit het hoofdargument is (en dat is het ook in mijn optiek) waarom worden mensen die al een of meerdere keren besmet zijn geweest en dus het effect hebben van bescherming niet meegenomen (aldus hugo en de huidige wetenschappelijke info) in dit beleid?
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
  donderdag 2 december 2021 @ 08:24:45 #196
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202429327
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 08:22 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Als dit het hoofdargument is (en dat is het ook in mijn optiek) waarom worden mensen die al een of meerdere keren besmet zijn geweest en dus het effect hebben van bescherming niet meegenomen (aldus hugo en de huidige wetenschappelijke info)?
Ik heb daar geen antwoord op En volg het beleid niet zo meer rond Hugo en dergelijke. Snap daar niet zo veel meer van.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202429372
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 08:16 schreef Megumi het volgende:

[..]
Maar dat is het punt niet. Vaccineren zorgt er voor dat mensen minder ernstig ziek worden. en zo de zorg niet overbelasten. En mensen die gevaccineerd zijn kunnen besmettelijk zijn. Maar de kans dat ze het covid virus doorgeven is kleiner. Achgut .. je snapt het dus niet.
Nee, jij wilt denken dat je moraal superieur is maar je waardeert fundamentele vrijheden niet voldoende.

Klein effect is geen extreem beleid waard. Maar je doet alsof ik er geen fuck van snap. Ok dan.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 2 december 2021 @ 08:34:12 #198
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202429394
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 08:30 schreef ludovico het volgende:

[..]
Nee, jij wilt denken dat je moraal superieur is maar je waardeert fundamentele vrijheden niet voldoende.

Klein effect is geen extreem beleid waard. Maar je doet alsof ik er geen fuck van snap. Ok dan.
Je post een aanname over mij wat niet klopt. En zie verder geen nut meer om met jou een discussie te voeren. Dat het voor de samenleving het beste zou zijn dat mensen zich zoveel mogelijk laten vaccineren tegen covid is voor mij geen punt van discussie meer. En wel of niet verplicht vaccineren is verder aan de politiek en juristen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202429412
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 08:34 schreef Megumi het volgende:

[..]
Je post een aanname over mij wat niet klopt. En zie verder geen nut meer om met jou een discussie te voeren. Dat het voor de samenleving het beste zou zijn dat mensen zich zoveel mogelijk laten vaccineren tegen covid is voor mij geen punt van discussie meer. En wel of niet verplicht vaccineren is verder aan de politiek en juristen.
K, haal ook je jaarlijkse griepprik en je half jaarlijkse covid booster.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202429614
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 07:41 schreef DoritosDieBlauwe het volgende:

target groep zou dus moeten zijn de mensen in de risico groep, oud, overgewicht, onderliggend lijden etc.
En hoe weten we of jij of ik iets onderliggends hebben. De gemiddelde leeftijd van ongevaccineerden in het ziekenhuis is niet voor niet 59 vs 77 voor de gevaccineerden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')