abonnement Unibet Coolblue
pi_202414412
De afdrukken van m'n Samsung CLP-310 zien er vuil uit. horizontale banden (bestaande uit korte vertikale strepen), en ghosting (vage afdruk van een deel van de vorige afgedrukte pagina). Als ik het google kom ik steeds antwoorden als dit tegen:

quote:
Ghosting is often caused by a malfunctioning imaging drum unit. When a drum unit comes to the end of its useable life cycle, it may not discharge properly, leaving behind faint traces of the previous printing job. It may also be that the drum unit is defective and is not discharging correctly between print runs. Fuser units can also cause ghosting. If a fuser unit is not heating the toner powder correctly, ghost images can appear when printing.
De printer is meer dan 10 jaar oud, maar er zijn minder dan 10 pagina's mee gedrukt, daarna is ie tot gisteren niet meer gebruikt geweest, slijtage kan het dus niet zijn.
Zijn de drum of fuser zaken die vanzelf kunnen verouderen, of misschien vervormen als ze jarenlang niet bewogen hebben (net zoals er een afdruk in rubber kan achter blijven als het lang belast geweest is).
En is het te verhelpen zonder kosten te maken (heb weinig zin om geld te besteden aan iets dat ik niet echt nodig heb..)?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_202414761
Cleaning blade uitgedroogd na 10 jaar. Vervang
of reviseer de drumunit
.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')