Dat de maatregelen niet optimaal zijn kan ik je in volgen, en dat ze misschien nadeling zijn ook. Echter is dat niet terug te zien in de besmettingscijfers. De afgelopen week lijken die rond de 22.000 te blijven hangen waar deze in de weken daarvoor met +/- 40%(?) leken te stijgen van week op week.quote:Op dinsdag 30 november 2021 16:28 schreef Anton91 het volgende:
[..]
De huidige maatregelen zorgen ervoor voor dat meer mensen besmet raken en dus ook mensen die niet gevaccineerd zijn. Verder ben ik het ermee eens dat ze gigantische fouten hebben gemaakt met boosters maar niet dat we eerder maatregelen nodig hadden. Als ouderen en kwestbaren een booster hadden gehad zie ik niet in waarom er nog maatregelen zouden moeten hebben.
Ja, dat komt ook terug in de capaciteitscijfers. Op papier zou er een IC-capaciteit van 1150 moeten zijn, maar op geen enkele dag in de afgelopen weken is dat aantal daadwerkelijk gehaald.quote:Op dinsdag 30 november 2021 16:28 schreef opreis het volgende:
[..]
+ dat is enkel de hoeveelheid IC patienten. Het effect daarvan op het personeel dat op die IC werkt en overspannen raakt is daarbij niet eens meegenomen.
Dat je al Hugo geloofd is zeer triest! Vieze leugenaar is het.quote:Op dinsdag 30 november 2021 16:28 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Zou Hugo dan toch gelijk krijgen en we het met de hakken over de sloot gaan redden?
Ik was al de winnaar van 2020. Het is tijd het stokje over te geven.quote:Op dinsdag 30 november 2021 15:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ook met jou. Zoveel posts met veel inhoud, maar toch niet bovenaan
HuGodquote:Op dinsdag 30 november 2021 16:28 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Zou Hugo dan toch gelijk krijgen en we het met de hakken over de sloot gaan redden?
Waarom is Hugo een vieze leugenaar?quote:Op dinsdag 30 november 2021 16:35 schreef MarkyMarkyeah het volgende:
[..]
Dat je al Hugo geloofd is zeer triest! Vieze leugenaar is het.
quote:Op dinsdag 30 november 2021 16:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waarom is Hugo een vieze leugenaar?
(nos liveblog)quote:Europese RIVM: 44 bevestigde omikrongevallen in EU
Elf Europese landen hebben tot nu toe melding gemaakt van in totaal 44 besmettingen met de omikronvariant. Dat meldt het Europees gezondheidsinstituut ECDC, de Europese evenknie van het RIVM. Het gaat om Oostenrijk, België, Tsjechië, Denemarken, Frankrijk, Duitsland, Italië, Nederland, Portugal, Spanje en Zweden.
Bij de meerderheid van de bevestigde omikronbesmettingen gaat het om patiënten die recent in landen in zuidelijk Afrika zijn geweest. Voor alle bevestigde besmettingen geldt dat mensen ofwel asymptomatisch ziek werden (wel besmet, maar geen symtomen), of nauwelijks klachten hadden.
Gelukkig is er ook nog uitstroom.quote:Op dinsdag 30 november 2021 16:28 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
We hebben nog 91 IC bedden over. Met een instroom van tientallen per dag halen we het einde van de week niet. Er moet nu ook geen groot ongeluk bv gebeuren.
Ik vrees dat dit vooral een probleem gaat worden aankomende feestdagen. Scholen zijn opengebleven en kinderen kunnen elkaar dus nog steeds volop besmetten. Mensen kunnen in het weekend na 5-en niets meer doen en aanstaande zondag is sinterklaas. Toch wel de angst dat dit voor volle huiskamers gaat zorgen aangezien mensen niets anders kunnen doen verder en daarnaast ook nog eens pleuris weer wordt. Hopelijk zijn mensen verstandig, maar hoor toch veel geluiden om mij heen dat aanstaande zondag even een uitzondering wordt op de regels.quote:Op dinsdag 30 november 2021 16:33 schreef opreis het volgende:
[..]
Dat de maatregelen niet optimaal zijn kan ik je in volgen, en dat ze misschien nadeling zijn ook. Echter is dat niet terug te zien in de besmettingscijfers. De afgelopen week lijken die rond de 22.000 te blijven hangen waar deze in de weken daarvoor met +/- 40%(?) leken te stijgen van week op week.
Als jij kan aantonen waaruit blijkt dat er toch meer mensen besmet maken dan wil ik best met je mee gaan in de discussie, maar momenteel lijkt dat eerder op je eigen ideeën van wat de maatregelen zouden moeten doen met de hoeveelheid besmettingen.
Dat zou het beste nieuws van de afgelopen 2 jaar zijn.quote:
In welk opzicht?quote:Op dinsdag 30 november 2021 16:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd over een week of wat. Als we dan echt code zwart benaderen heb je de poppen aan het dansen hoor..
Niet in trappen is een appeltje voor de dorst.quote:Op dinsdag 30 november 2021 16:42 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dat zou het beste nieuws van de afgelopen 2 jaar zijn.
Een superbesmettelijke variant die alleen een snotneus geeft.
Dan zijn we klaar. En dan moet je ook geen aangepaste vaccins meer willen maken.. dan de natuur z'n werk laten doen.
Ik hoop wel op een enorme berg karma dan.quote:Op dinsdag 30 november 2021 16:43 schreef Galvez het volgende:
[..]
In welk opzicht?
Denk je dat al die egocentrische klootzakken zich dan opeens wel aan de maatregelen gaan houden?
Voorlopig weten er er nog te weinig over, vooral wat het effect is op ongevaccineerden en risicogroepen is nog niet bekend. Als dat beperkt blijft, dan kan de vlag uit.quote:Op dinsdag 30 november 2021 16:42 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dat zou het beste nieuws van de afgelopen 2 jaar zijn.
Een superbesmettelijke variant die alleen een snotneus geeft.
Dan zijn we klaar. En dan moet je ook geen aangepaste vaccins meer willen maken.. dan de natuur z'n werk laten doen.
Het positieve hieraan is dat er hoe dan ook een natuurlijk omslagpunt ontstaat.quote:
Oeh wat een angsthaas ben jij zegquote:Op dinsdag 30 november 2021 16:41 schreef Simmertje het volgende:
[..]kinderen kunnen elkaar dus nog steeds volop besmetten. Mensen kunnen in het weekend na 5-en niets meer doen en aanstaande zondag is sinterklaas. Toch wel de angst dat dit voor volle huiskamers gaat zorgen
Ik vrees dat dit vooral een probleem gaat worden aankomende feestdagen. Scholen zijn opengebleven en aangezien mensen niets anders kunnen doen verder en daarnaast ook nog eens pleuris weer wordt. Hopelijk zijn mensen verstandig, maar hoor toch veel geluiden om mij heen dat aanstaande zondag even een uitzondering wordt op de regels.
Ok, over de coronapas. Ik ben het ook niet eens met de coronapas, maar je doet alsof dit een vooropgezet plan is. Waarom vind je dat?quote:
quote:Op dinsdag 30 november 2021 15:36 schreef BillDauterive het volgende:
Ik heb de taart in het vorige topic niet geliked, het zag er veel te basic uit
Sorry @:dick_laurent, maar zo'n eentje kan ik zelf ook maken
?quote:Op dinsdag 30 november 2021 16:44 schreef MarkyMarkyeah het volgende:
[..]
Oeh wat een angsthaas ben jij zegman man man.
Zeker. Vorige week was de totale bezetting (covid + non-covid) 943 en vandaag 1022, dus gemiddeld groeit de bezetting met ongeveer 11 patiënten per dag.quote:Op dinsdag 30 november 2021 16:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Gelukkig is er ook nog uitstroom.
Dat maakt ook niet uit als dit waar is:quote:
Bovendien hebben ze even een simpel antilichaampaneltje getest. Vanuit daar zo'n conclusie maken is wel erg enthousiast.quote:Europese RIVM: 44 bevestigde omikrongevallen in EU
Elf Europese landen hebben tot nu toe melding gemaakt van in totaal 44 besmettingen met de omikronvariant. Dat meldt het Europees gezondheidsinstituut ECDC, de Europese evenknie van het RIVM. Het gaat om Oostenrijk, België, Tsjechië, Denemarken, Frankrijk, Duitsland, Italië, Nederland, Portugal, Spanje en Zweden.
Bij de meerderheid van de bevestigde omikronbesmettingen gaat het om patiënten die recent in landen in zuidelijk Afrika zijn geweest. Voor alle bevestigde besmettingen geldt dat mensen ofwel asymptomatisch ziek werden (wel besmet, maar geen symtomen), of nauwelijks klachten hadden.
Vandaag een uitstroom van 12 toch? Das echt belachelijk weinig, dat corrigeert zich aankomende dagen wel.quote:Op dinsdag 30 november 2021 16:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Gelukkig is er ook nog uitstroom.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |