abonnement Unibet Coolblue
  maandag 29 november 2021 @ 07:31:04 #76
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_202386620
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 00:14 schreef chratnox het volgende:

[..]
Volgens mij is de studio in België, weet niet hoe de regels daar zijn. Maar inderdaad, heel naar te zien.
:') _O- dan liever geen publiek
pi_202386630
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 00:27 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dit dus.

En zo’n PCR test is pp nog steeds minimaal 80 euro op veel plekken. 160 euro voor twee personen enkele reis. Weet niet of we zo graag naar Spanje willen volgend weekend. Toch misschien maar hopen dat het in het voorjaar weer wat beter is, al zal je denk ik gelijk krijgen; zal gewoon permanent zijn.
Die prijs is gewoon een ripoff. Daar wordt smerig veel geld aan verdiend. Een PCR is niet goedkoop maar op deze schaal kan de prijs fors naar beneden.

Of de overheid neemt dit over en biedt het tegen kostprijs aan.
pi_202386636
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 07:34 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Die prijs is gewoon een ripoff. Daar wordt smerig veel geld aan verdiend. Een PCR is niet goedkoop maar op deze schaal kan de prijs fors naar beneden.

Of de overheid neemt dit over en biedt het tegen kostprijs aan.
Dat is een goudmijn, als je er een PCR binnen 2 uur nodig hebt betaal je nog een extra 20-30 euro. De prijzen zijn ook niet minder geworden.
  maandag 29 november 2021 @ 07:37:49 #79
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202386638
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 07:34 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]


Of de overheid neemt dit over
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_202386639
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 01:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Die hoepel was er vorig jaar en dit jaar al, he? Je hebt echt geen idee van de regels voor reizen die we het afgelopen jaar hebben gehad zo te zien. Veel landen eisten en eisen PCR tests voor je afreist, Nederland incluis, dat beleid is dit jaar wat verzacht en alleen nog maar voor een beperkt aantal landen geldend (rode lijst) en wordt nu weer opgevoerd.

Ik snap echt niet waarom daar hier zo dramatisch over gedaan wordt, het is fucking specifiek gratis gemaakt een aantal maanden geleden omdat Henk en Ingrid op vakantie moesten.
Wat is dit nou weer voor post :')

Ik heb dit jaar 5 reizen gemaakt binnen Europa, kon met vaccinatiepas gewoon overal doorlopen.

Voor UK en buiten Europa werkt het anders wellicht. Maar daar komt 80% van Nederland niet en zeker niet elk jaar.

Als iedereen die met z’n gezin naar Frankrijk wil straks ¤600-700 kwijt is aan verplichte testen, dat slaat gewoon helemaal nergens op. Zeker als iedereen gevaccineerd is en waarschijnlijk ook nog eens niets of zeer weinig merkt van een besmetting.
  maandag 29 november 2021 @ 07:38:21 #81
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_202386641
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 01:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Die hoepel was er vorig jaar en dit jaar al, he? Je hebt echt geen idee van de regels voor reizen die we het afgelopen jaar hebben gehad zo te zien. Veel landen eisten en eisen PCR tests voor je afreist, Nederland incluis, dat beleid is dit jaar wat verzacht en alleen nog maar voor een beperkt aantal landen geldend (rode lijst) en wordt nu weer opgevoerd.

Ik snap echt niet waarom daar hier zo dramatisch over gedaan wordt, het is fucking specifiek gratis gemaakt een aantal maanden geleden omdat Henk en Ingrid op vakantie moesten.
Neerbuigend much?

Gaat er om dat je sowieso binnen de EU de meeste landen kon bereiken met enkel een vaccinatie of een test. Nu lijkt het er op dat je straks allebei nodig gaat hebben en dat is voor de meeste EU landen echt iets nieuws.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_202386643
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 07:37 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
De overheid het zelf laten doen is natuurlijk een kutidee, maar sloop in ieder geval de winstcomponent eruit. Die prijs kan gewoon doormidden, zeker op de schaal van miljoenen tests per dag.
pi_202386645
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 07:20 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Ging dat ook om deze killervariant?
Daar gaat het toch niet om de regel was blijf in quarantaine als mensen dan bewust de regels overtreden moet je dus net zo hard zoeken naar die Nedetlanders ipv nu moord en brand te schreeuwen en over 4 jaar celstraf beginnen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_202386650
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 07:38 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Neerbuigend much?

Gaat er om dat je sowieso binnen de EU de meeste landen kon bereiken met enkel een vaccinatie of een test. Nu lijkt het er op dat je straks allebei nodig gaat hebben en dat is voor de meeste EU landen echt iets nieuws.
Dit dus.

Bovendien is vrij verkeer van personen een grondrecht in de EU. Daar kan je niet ineens allemaal mitsen en maren bij gaan verzinnen. Als de EU dit centraal beslist (daar hintte Hugo op), laat de EU dan ook voor de kosten van die verplichte tests opdraaien.
pi_202386657
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 07:42 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dit dus.

Bovendien is vrij verkeer van personen een grondrecht in de EU. Daar kan je niet ineens allemaal mitsen en maren bij gaan verzinnen.
Het heeft ook geen enkele zin. Die reisbeperkingen binnen de EU zijn nu gewoon voor de Buhne.

Ik gok dat voor 20 december die beperkingen er weer af zijn. Dit virus ga je niet tegenhouden en het kost je economisch meer dan dat het aan de gezondheids kant oplevert.
  maandag 29 november 2021 @ 07:47:39 #86
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_202386662
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2021 07:42 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dit dus.

Bovendien is vrij verkeer van personen een grondrecht in de EU. Daar kan je niet ineens allemaal mitsen en maren bij gaan verzinnen. Als de EU dit centraal beslist (daar hintte Hugo op), laat de EU dan ook voor de kosten van die verplichte tests opdraaien.
Laat de belastingbetaler ervoor opdraaien, bedoel je dus eigenlijk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 29 november 2021 @ 07:49:29 #87
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_202386666
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 07:45 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Het heeft ook geen enkele zin. Die reisbeperkingen binnen de EU zijn nu gewoon voor de Buhne.

Ik gok dat voor 20 december die beperkingen er weer af zijn. Dit virus ga je niet tegenhouden en het kost je economisch meer dan dat het aan de gezondheids kant oplevert.
Meh, ik denk dat de test verplichting gewoon door zal gaan, ook voor gevaccineerden. Zoveel focus op het feit dat ook gevaccineerden nog besmettelijk zijn. Dan gaan ze niet meer terug naar een systeem waar een vaccinatie voldoende is. Hoogstens in de late lente pas vermoed ik.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_202386679
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 07:49 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Meh, ik denk dat de test verplichting gewoon door zal gaan, ook voor gevaccineerden. Zoveel focus op het feit dat ook gevaccineerden nog besmettelijk zijn. Dan gaan ze niet meer terug naar een systeem waar een vaccinatie voldoende is. Hoogstens in de late lente pas vermoed ik.
Dan zijn de maatregelen bedoeld om het aantal contacten gewoon te verminderen. Maar niet om de verspreiding te naar andere regio's te voorkomen.

Het is over een week of drie echt niet zo dat wij helemaal aan de Omnicron zitten en dat ze in pak hem beet de franse alpen bijna niks hebben. Hier zal geen wezenlijk verschil zijn met de situatie zoals die vorige week was toen we nog spraken over de Delta variant. Het kan zijn dat het aantal besmettingen veel hoger ligt of dat er een groter besmettings gevaar is en dat ze daarom de reisbeperkingen handhaven. Maar dan zijn die bedoeld om contacten te verminderen en niet om de verspreiding naar andere regio's te voorkomen.
  maandag 29 november 2021 @ 07:54:26 #89
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_202386680
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2021 07:42 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dit dus.

Bovendien is vrij verkeer van personen een grondrecht in de EU. Daar kan je niet ineens allemaal mitsen en maren bij gaan verzinnen. Als de EU dit centraal beslist (daar hintte Hugo op), laat de EU dan ook voor de kosten van die verplichte tests opdraaien.
Hier gaat de toeristische sector gewoon aan onderdoor, dit jaar volgens NU al 2 biljoen verlies gemaakt.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_202386684
quote:
15s.gif Op maandag 29 november 2021 07:47 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Laat de belastingbetaler ervoor opdraaien, bedoel je dus eigenlijk.
De EU flikkert ook miljarden van ons geld in Italië over de schutting. Kunnen we dat systeem eens in ons voordeel gebruiken.
  Redactie Sport maandag 29 november 2021 @ 07:56:32 #91
274204 crew  Mexicanobakker
pi_202386686
We gaan ook gewoon naar een verplichte vaccinatie.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_202386690
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 07:49 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Meh, ik denk dat de test verplichting gewoon door zal gaan, ook voor gevaccineerden. Zoveel focus op het feit dat ook gevaccineerden nog besmettelijk zijn. Dan gaan ze niet meer terug naar een systeem waar een vaccinatie voldoende is. Hoogstens in de late lente pas vermoed ik.
Dat idee heb ik ook, zeker binnen de EU slaat het echt nergens op en is het alleen maar voor de show.

Maar hee, ik las net ergens dat we er niet zo fucking dramatisch over moeten doen.

Er werd nog net niet aan toegevoegd, "honger in Afrika, dat is pas erg!".
pi_202386692
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 07:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
We gaan ook gewoon naar een verplichte vaccinatie.
Ze hadden nooit moeten zeggen dat er geen vaccinatieverplichting of dwang zou komen. Domste uitspraak uit deze hele crisis (oke, samen met de carnaval uitspraak van Jaapie)
  maandag 29 november 2021 @ 07:58:49 #94
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_202386696
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 07:54 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Dan zijn de maatregelen bedoeld om het aantal contacten gewoon te verminderen. Maar niet om de verspreiding te naar andere regio's te voorkomen.

Het is over een week of drie echt niet zo dat wij helemaal aan de Omnicron zitten en dat ze in pak hem beet de franse alpen bijna niks hebben. Hier zal geen wezenlijk verschil zijn met de situatie zoals die vorige week was toen we nog spraken over de Delta variant. Het kan zijn dat het aantal besmettingen veel hoger ligt of dat er een groter besmettings gevaar is en dat ze daarom de reisbeperkingen handhaven. Maar dan zijn die bedoeld om contacten te verminderen en niet om de verspreiding naar andere regio's te voorkomen.
Ik snap dat het al overal is in dit tempo. Maar dat gaat er imo niet voor zorgen dat ze dit dan opeens weer opheffen. Zulke strenge inreismaatregelen gaan gewoon over de winter heen getrokken worden voor de zekerheid. Angst voor een nieuwe mutatie. Of gewoon voor de zekerheid. Of de naïeve illusie dat deze nieuwe variant minder snel zal gaan in hun land als er minder toeristen binnen komen.

Pas als de cijfers overal consistent dalen zullen ze misschien terug gaan naar vaccinatie of test is goed genoeg. Vooralsnog ga ik er eerder vanuit dat het heel lang gaat duren; iets invoeren is relatief makkelijk, maar iets terugdraaien kost vaak meer moeite.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  maandag 29 november 2021 @ 07:59:15 #95
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_202386697
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 07:56 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De EU flikkert ook miljarden van ons geld in Italië over de schutting. Kunnen we dat systeem eens in ons voordeel gebruiken.
Het zorgt er vooral voor dat mevrouw van Zetten uit Tiel die eens in de drie jaar een weekje naar de Eiffel gaat mag meebetalen aan zakenreizigers die twintig keer per jaar in het buitenland zitten, en mensen uit Blaricum die drie keer per seizoen gaan skiën. Kan een keuze zijn natuurlijk, maar die van mij zou het niet zijn.

Het probleem zit in de testverplichting, want die is zoals zo veel dingen niet effectief en niet proportioneel. Dus moet je de oplossing dáár zoeken, en niet gaan nadenken over allerlei workarounds die weer hun eigen nadelen met zich meebrengen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 29 november 2021 @ 08:00:03 #96
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202386699
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2021 07:42 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dit dus.

Bovendien is vrij verkeer van personen een grondrecht in de EU. Daar kan je niet ineens allemaal mitsen en maren bij gaan verzinnen. Als de EU dit centraal beslist (daar hintte Hugo op), laat de EU dan ook voor de kosten van die verplichte tests opdraaien.
Klopt. Maar helaas........covid.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 29 november 2021 @ 08:01:04 #97
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_202386706
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 07:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
We gaan ook gewoon naar een verplichte vaccinatie.
Ja, straks heb je gewoon een vaccinatie + boosters + pcr test nodig om België in te mogen. Die kant gaat het wel op.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_202386707
Volgens mij heb ik iets gemist. Ik zie hierboven besproken worden dat er een verplichte PCR test nodig is voor reizen naar bv Spanje? Ook voor gevaccineerde.

Kan hier niks over vinden, is dat puur speculatie of is er toch ergens nieuws naar buiten gekomen? Ik ga namelijk over een ruime week naar Spanje..
pi_202386719
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 08:01 schreef WeCanDoIt het volgende:
Volgens mij heb ik iets gemist. Ik zie hierboven besproken worden dat er een verplichte PCR test nodig is voor reizen naar bv Spanje? Ook voor gevaccineerde.

Kan hier niks over vinden, is dat puur speculatie of is er toch ergens nieuws naar buiten gekomen? Ik ga namelijk over een ruime week naar Spanje..
Nog niet bevestigd.
pi_202386720
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 08:01 schreef WeCanDoIt het volgende:
Volgens mij heb ik iets gemist. Ik zie hierboven besproken worden dat er een verplichte PCR test nodig is voor reizen naar bv Spanje? Ook voor gevaccineerde.

Kan hier niks over vinden, is dat puur speculatie of is er toch ergens nieuws naar buiten gekomen? Ik ga namelijk over een ruime week naar Spanje..
Ik zou de test vast inplannen, kleine moeite toch?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')