abonnement Unibet Coolblue
  zondag 28 november 2021 @ 18:34:27 #76
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202380983
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 18:28 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het zou een godsgeschenk zijn, want anders blijven we nog jaren kutten met maatregelen om een virus onder controle te krijgen wat niet eens te controleren valt.

Overigens op de timeline van Marino een hele uiteenzetting waarom we vooral de vlag niet moeten uithangen en het waarschijnlijk hel en verdoemenis is. Maar dat is het bij die vent toch altijd wel.
Marino is helemaal geen viroloog dus die moet daar gewoon z’n mond over dicht houden.
pi_202381027
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 18:34 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Marino is helemaal geen viroloog dus die moet daar gewoon z’n mond over dicht houden.
gelukkig mogen ook niet-virologen iets zeggen in de wereld.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202381060
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 18:24 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]
Denk dat het die kant wel op gaat, afgaand op eerste geluiden vanuit ZA. Maar onderzoeken zijn nog te klein.

Virussen worden meestal ook milder na mutaties toch?
een mutatie die blijft leven wel
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202381065
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 18:34 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Marino is helemaal geen viroloog dus die moet daar gewoon z’n mond over dicht houden.
Het was een rekensom en kwam er geloof ik op neer dat zelfs al zou het minder ziekmakend zijn, dan zou de zorg door de verhoogde besmettelijkheid alsnog volledig worden overlopen.

De enige manier om hieruit te komen is zorg opschalen en acceptatie dat we niet iedereen kunnen redden. Zoals dat stuk in HP De Tijd gister: we zijn hier altijd gewend geweest om welvaart te verdelen. We moeten nu (politieke) keuzes gaan maken over leven en dood. Mark en Hugo moeten nu gewoon het land besturen en over hun eigen politieke ego heen stappen. Ook als dat voor henzelf nadelige consequenties heeft. Het is simpelweg niet anders.

Het alternatief is een nieuw normaal van strenge maatregelen en ik zie dat echt op geen enkele manier werken.
pi_202381073
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 18:26 schreef THEFXR het volgende:

[..]
meestal wel, maar kan ook dodelijker.
die kans is even groot, echter een dodelijkere zal eerder uitsterven.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator zondag 28 november 2021 @ 18:39:42 #81
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202381077
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 18:34 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Marino is helemaal geen viroloog dus die moet daar gewoon z’n mond over dicht houden.
Marino doet een postdoc in modellering van infectiezieken (vooral covid) dus het is ook niet dat hij er helemaal niks van weet.
pi_202381084
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 18:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
gelukkig mogen ook niet-virologen iets zeggen in de wereld.


Helaas wel _O-
pi_202381113
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 18:40 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Helaas wel _O-
ik weet dat hier mensen zijn die graag willen dat de plebs hun bek moeten houden en alleen experts iets mogen zeggen....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202381130
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 18:42 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ik weet dat hier mensen zijn die graag willen dat de plebs hun bek moeten houden en alleen experts iets mogen zeggen....
Ik ben geen voorstander van censuur, maar mensen als Marino en Yorick weten dondersgoed dat hun woorden een bepaald gewicht hebben en er een stel hijgerige journalisten continu hun timeline zitten de F5’en. Tot op zekere hoogte is het natuurlijk wel een beetje stemmingmakerij. Want er is gewoon nog vrijwel niets bekend over die omikron.
pi_202381138
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 18:28 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het zou een godsgeschenk zijn, want anders blijven we nog jaren kutten met maatregelen om een virus onder controle te krijgen wat niet eens te controleren valt.

Overigens op de timeline van Marino een hele uiteenzetting waarom we vooral de vlag niet moeten uithangen en het waarschijnlijk hel en verdoemenis is. Maar dat is het bij die vent toch altijd wel.
Ja even afwachten. Normaal gesproken divergeert een virus op een schaal van afnemende of toenemende besmettelijkheid ten op zichte van de ernst van het klinische beeld.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_202381139
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 18:44 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik ben geen voorstander van censuur, maar mensen als Marino en Yorick weten dondersgoed dat hun woorden een bepaald gewicht hebben en er een stel hijgerige journalisten continu hun timeline zitten de F5’en. Tot op zekere hoogte is het natuurlijk wel een beetje stemmingmakerij. Want er is gewoon nog vrijwel niets bekend over die omikron.
dat doet er niks af dat iedereen een menig mag hebben en die mag zeggen waar dan ook.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202381153
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 18:39 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
die kans is even groot, echter een dodelijkere zal eerder uitsterven.
Dat hoeft niet, zolang de host maar genoeg kans heeft om het virus te verspreiden voordat hij dood gaat. Wat dat betreft is pre/asymptomatische besmetting briljant natuurlijk.
In principe is ‘dood’ dezelfde uitkomst (voor het virus dan) als ‘levenslang immuun’. Toch is voor ons (de mens) de tweede situatie een stuk wenselijker.
pi_202381156
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 18:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
dat doet er niks af dat iedereen een menig mag hebben en die mag zeggen waar dan ook.
Eens.

Alleen blijf ik wel van mening dat ze iets meer terughoudendheid zouden kunnen betrachten met het dumpen van die boude stellingen elke keer.
  Moderator zondag 28 november 2021 @ 18:51:26 #89
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202381192
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2021 18:38 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het was een rekensom en kwam er geloof ik op neer dat zelfs al zou het minder ziekmakend zijn, dan zou de zorg door de verhoogde besmettelijkheid alsnog volledig worden overlopen.

De enige manier om hieruit te komen is zorg opschalen en acceptatie dat we niet iedereen kunnen redden. Zoals dat stuk in HP De Tijd gister: we zijn hier altijd gewend geweest om welvaart te verdelen. We moeten nu (politieke) keuzes gaan maken over leven en dood. Mark en Hugo moeten nu gewoon het land besturen en over hun eigen politieke ego heen stappen. Ook als dat voor henzelf nadelige consequenties heeft. Het is simpelweg niet anders.

Het alternatief is een nieuw normaal van strenge maatregelen en ik zie dat echt op geen enkele manier werken.
Ah, zorg opschalen. Nou, dat moet toch een makkie zijn, even een blik verplegend personeel opentrekken. Toch?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 28 november 2021 @ 18:51:30 #90
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_202381193
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2021 18:38 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het was een rekensom en kwam er geloof ik op neer dat zelfs al zou het minder ziekmakend zijn, dan zou de zorg door de verhoogde besmettelijkheid alsnog volledig worden overlopen.

De enige manier om hieruit te komen is zorg opschalen en acceptatie dat we niet iedereen kunnen redden. Zoals dat stuk in HP De Tijd gister: we zijn hier altijd gewend geweest om welvaart te verdelen. We moeten nu (politieke) keuzes gaan maken over leven en dood. Mark en Hugo moeten nu gewoon het land besturen en over hun eigen politieke ego heen stappen. Ook als dat voor henzelf nadelige consequenties heeft. Het is simpelweg niet anders.

Het alternatief is een nieuw normaal van strenge maatregelen en ik zie dat echt op geen enkele manier werken.
Na alles wat er onder Rutte gebeurd is gaat dat dus echt niet gebeuren.
pi_202381199
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 18:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ah, zorg opschalen. Nou, dat moet toch een makkie zijn, even een blik verplegend personeel opentrekken. Toch?
Maart 2020 belde.
  Moderator zondag 28 november 2021 @ 18:52:59 #92
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202381214
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 18:46 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Eens.

Alleen blijf ik wel van mening dat ze iets meer terughoudendheid zouden kunnen betrachten met het dumpen van die boude stellingen elke keer.
Waarom? Ze hebben geen enkele verplichting daartoe, ze geven gewoon een mening en die is, gegeven hun expertise, eigenlijk verdomd weinig waard. Ik geef mijn mening ook, heeft net zo veel waarde.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Redactie Frontpage zondag 28 november 2021 @ 18:53:10 #93
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_202381217
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 18:52 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Maart 2020 belde.
Een opleiding tot verpleegkundige duurt wel wat langer dan 1,5 jaar ...
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Moderator zondag 28 november 2021 @ 18:53:57 #94
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_202381227
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_202381236
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 18:53 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Een opleiding tot verpleegkundige duurt wel wat langer dan 1,5 jaar ...
Neemt niet weg dat het de enige oplossing is.

Ik zie echt niet hoe we nog 5 jaar met lockdowns verder moeten. Buiten het feit dat maatregelen sowieso geen structurele oplossing zijn.
  Moderator zondag 28 november 2021 @ 18:55:03 #96
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202381239
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 18:52 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Maart 2020 belde.
Oh ja, want in Maart 2020 hadden we enig idee wat op ons afkwam en wist jij dat we toen meteen de zorg moesten gaan opschalen. Toch? Ken je het gezegde "Achteraf kijk je een koe in de kont"?

En de zorg IS toen opgeschaald, daarom loopt de zorg nu op zijn tandvlees maar goed, dat soort feiten wuiven we lekker weg, natuurlijk. Er zijn honderden IC verpleegkundigen gewoon gestopt sinds maart vorig jaar, he?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Redactie Frontpage zondag 28 november 2021 @ 18:55:08 #97
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_202381240
quote:
Zwitsers stemmen in referendum voor invoering van coronapas
62 procent van de Zwitsers heeft in een referendum voor een nieuwe coronawet gestemd, en daarmee ook voor de invoering van een coronapas. Die is beschikbaar voor mensen die volledig zijn gevaccineerd, zijn hersteld van corona of een negatieve test hebben. Ze hebben dan toegang theaters, horeca en andere openbare voorzieningen.

Met de goedkeuring komen ook miljarden Zwitserse franks vrij voor werkenden en bedrijven die als gevolg van de pandemie financiële schade hebben geleden.

Het referendum was aangevraagd door tegenstanders van de coronapas. In 2 van de 26 kantons stemde de bevolking tegen de wet. De opkomst was 65,7 procent, wat hoog is voor een referendum.

Ook in Zwitserland neemt het aantal besmettingen snel toe. De verwachting is dat de nationale regering de maatregelen aanscherpt nu het referendum achter de rug is. Ze zou daarmee hebben gewacht om te voorkomen dat meer Zwitsers zich tegen de nieuwe wet zouden keren.

https://nos.nl/liveblog/2(...)-193-positieve-tests
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_202381251
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 18:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Oh ja, want in Maart 2020 hadden we enig idee wat op ons afkwam en wist jij dat we toen meteen de zorg moesten gaan opschalen. Toch? Ken je het gezegde "Achteraf kijk je een koe in de kont"?

En de zorg IS toen opgeschaald, daarom loopt de zorg nu op zijn tandvlees maar goed, dat soort feiten wuiven we lekker weg, natuurlijk. Er zijn honderden IC verpleegkundigen gewoon gestopt sinds maart vorig jaar, he?
Goed. Laten we het omdraaien. Hoe komen we volgens jou uit deze pandemie? Want eerlijk gezegd hoor ik alleen maar kan niet en past niet.
pi_202381261
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 18:53 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Een opleiding tot verpleegkundige duurt wel wat langer dan 1,5 jaar ...
Ben wel benieuwd of er daadwerkelijk meer opgeleid wordt dan 2 jaar geleden. Kan het me bijna niet voorstellen, want er zijn een stuk minder gediplomeerde collega's over om al die stagiaires en inservice leerlingen te begeleiden.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_202381271
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 18:53 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Een opleiding tot verpleegkundige duurt wel wat langer dan 1,5 jaar ...
Ik zou me voor kunnen stellen dat je op de afdeling coronazorg geen allround verpleegster/verpleger hoeft te zijn. Dan kan de huidige verpleging de reguliere afdelingen bemannen, en de coronaverpleging alleen de coronafdeling.

Je maakt mij niet wijs dat zoiets niet kan in een jaar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')