Die gast kwam met een monteur. Opeens is de koppeling dus stuk volgens die gast. Heel raar bij mij was die gewoon goed. Ik wou eigenlijk de helft mee betalen uit goodwill. Maar achteraf gezien denk ik van nee dit is toch echt zijn eigen risico. Bij mij was die goed.quote:Op vrijdag 26 november 2021 13:43 schreef GereDathan het volgende:
Zijn probleem. Zij zijn de professionals en ik ga er vanuit dat jij de ruimte hebt geboden om de auto te onderzoeken.
Groot gelijk. Laat ze maar bewijzen dat het al zo was, jij het wist en je dit bewust verborgen hebt gehouden (door ze bijvoorbeeld geen kans te geven de auto te zien/proberen).quote:Op vrijdag 26 november 2021 13:46 schreef onduidelijkk het volgende:
[..]
Die gast kwam met een monteur. Opeens is de koppeling dus stuk volgens die gast. Heel raar bij mij was die gewoon goed. Ik wou eigenlijk de helft mee betalen uit goodwill. Maar achteraf gezien denk ik van nee dit is toch echt zijn eigen risico. Bij mij was die goed.
We staan met zijn alle op de camera. Ik heb 2 camera's hangen aan de voorkant van mijn woning. Je ziet onder andere dat hij een rondje maakt me de auto en dat ik een babystoel eruit haal voordat hij weggaat. Ik zou nooit een baby in een auto doen die stuk is.quote:Op vrijdag 26 november 2021 13:52 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Groot gelijk. Laat ze maar bewijzen dat het al zo was, jij het wist en je dit bewust verborgen hebt gehouden (door ze bijvoorbeeld geen kans te geven de auto te zien/proberen).
Bekende truuk zoals @:Fe2O3 aangeeft.
De enige reden om coulant te zijn is als je daar een auto gekocht hebt en afhankelijk van hen bent. Dan zou je kunnen overwegen om wel te betalen.
Afhankelijkheid die tot onverschuldige betalingen kan leiden zou ik ten alle tijden vooraf al vermijden. En achteraf zou ik ook niet tot onverschuldige betalingen overgaan.quote:Op vrijdag 26 november 2021 13:52 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Groot gelijk. Laat ze maar bewijzen dat het al zo was, jij het wist en je dit bewust verborgen hebt gehouden (door ze bijvoorbeeld geen kans te geven de auto te zien/proberen).
Bekende truuk zoals @:Fe2O3 aangeeft.
De enige reden om coulant te zijn is als je daar een auto gekocht hebt en afhankelijk van hen bent. Dan zou je kunnen overwegen om wel te betalen.
Ofwel, jammer voor hem. Niet druk over maken verder.quote:Op vrijdag 26 november 2021 13:57 schreef onduidelijkk het volgende:
[..]
We staan met zijn alle op de camera. Ik heb 2 camera's hangen aan de voorkant van mijn woning. Je ziet onder andere dat hij een rondje maakt me de auto en dat ik een babystoel eruit haal voordat hij weggaat. Ik zou nooit een baby in een auto doen die stuk is.
Want met een kapotte koppeling is de auto opeens onveilig?quote:Op vrijdag 26 november 2021 13:57 schreef onduidelijkk het volgende:
[..]
We staan met zijn alle op de camera. Ik heb 2 camera's hangen aan de voorkant van mijn woning. Je ziet onder andere dat hij een rondje maakt me de auto en dat ik een babystoel eruit haal voordat hij weggaat. Ik zou nooit een baby in een auto doen die stuk is.
Ik zou er vooral geen aandacht aan geven en uitzien naar de officiële documenten van de advocaat.quote:Op vrijdag 26 november 2021 14:07 schreef onduidelijkk het volgende:
Hij dreigt nu met een advocaat. Ik heb hem aantal video's en foto's verstuurd. waarin je ziet dat die proefrit maakt. auto controleert met een monteur , geld aan mij betaald. en dat ik een babyzitje uit mijn auto haal. ik zou nooit een baby in een onveilige auto doen.
lmaoquote:
Heb een 1 gegeven als revieuw op google. En uitleg met hele verhaal erbij. Heb spijt dat ik een auto aan een malafide bedrijf heb verkocht. Oplichters zijn het.quote:Op vrijdag 26 november 2021 14:17 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
lmao
oplichters.
Een bonafide bedrijf gaat niet na 2 mailtjes dreigen met juridische stappen.
Negeer ze. Als je rechtsbijstand hebt, is dit wel het moment om ze in ieder geval in te lichten conform je polisvoorwaarden.
Wel oppassen voor smaad of laster.quote:Op vrijdag 26 november 2021 14:35 schreef onduidelijkk het volgende:
[..]
Heb een 1 gegeven als revieuw op google. En uitleg met hele verhaal erbij. Heb spijt dat ik een auto aan een malafide bedrijf heb verkocht. Oplichters zijn het.
Beter dat pas te doen als je centjes binnen zijn. Oh, die zijn al binnen...quote:Op vrijdag 26 november 2021 14:35 schreef onduidelijkk het volgende:
[..]
Heb een 1 gegeven als revieuw op google. En uitleg met hele verhaal erbij. Heb spijt dat ik een auto aan een malafide bedrijf heb verkocht. Oplichters zijn het.
Niet helemaal. Ook dan kan er een verborgen gebrek zijn. Als jij echter de professionele koper de kans hebt gegeven om de auto te bezichtigen dan is het klaar. Je mag van de prof verwachten dat hij het direct merkt als hij met een kapotte koppeling of iets dergelijks te maken heeft.quote:Op vrijdag 26 november 2021 14:18 schreef qajariaq het volgende:
Bij een particulier had het een verborgen gebrek geweest maar een prof koopt voor zover ik weet 'as is'.
Er is nog verschil tussen een verborgen gebrek en oplichting. De voorbeelden die je noemt vallen onder het laatste.quote:Op vrijdag 26 november 2021 14:55 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Niet helemaal. Ook dan kan er een verborgen gebrek zijn. Als jij echter de professionele koper de kans hebt gegeven om de auto te bezichtigen dan is het klaar. Je mag van de prof verwachten dat hij het direct merkt als hij met een kapotte koppeling of iets dergelijks te maken heeft.
Het zou iets anders zijn als jijzelf de olie hebt vervangen door cola of de katalysator hebt leeggehaald. In dat geval is er wel degelijk sprake van een verborgen gebrek en kan je daarvoor aansprakelijk gesteld worden.
Haha, nou zo werken die dingen niet.quote:Opeens is de koppeling dus stuk volgens die gast.
Ik vermoed dat ze vaak juist met zo'n vergezocht zwetsverhaal aankomen zodat ze meteen kunnen "testen" of ze met een a-technisch iemand te maken hebben die ze makkelijker dingen op de mouw kunnen spelden.quote:Op vrijdag 26 november 2021 15:52 schreef Tomatenboer het volgende:
Als de koppeling zo slecht was dat die na een ritje naar huis al volledig kapot is, dan had hij dat tijdens de proefrit al moeten merken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |