abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202349419
Ik heb een auto verkocht die gewoon in orde was aan een autobedrijf. De autobedrijf beweert nu dat de koppeling stuk is gegaan toen die thuis aankwam.

Nu wilt die dat ik meebetaal aan de kosten die hij moet maken namelijk 500 euro. Hij wilt dat ik de helft ervan mee betaal.

Zover ik het weet is dit eigen risico voor de autobedrijf?
pi_202349444
Zijn probleem. Zij zijn de professionals en ik ga er vanuit dat jij de ruimte hebt geboden om de auto te onderzoeken.
  vrijdag 26 november 2021 @ 13:44:51 #3
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_202349457
Koop is koop, hun probleem.

Bekende truuk van de wat minder betrouwbare bedrijfjes om toch nog wat geld los te punniken.

Lekker negeren, onderzoeksplicht voor een koppeling die al defect was en alles wat stuk gaat nadat je hem hebt verkocht is dikke pech voor hem.
Dum de dum
pi_202349477
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 13:43 schreef GereDathan het volgende:
Zijn probleem. Zij zijn de professionals en ik ga er vanuit dat jij de ruimte hebt geboden om de auto te onderzoeken.
Die gast kwam met een monteur. Opeens is de koppeling dus stuk volgens die gast. Heel raar bij mij was die gewoon goed. Ik wou eigenlijk de helft mee betalen uit goodwill. Maar achteraf gezien denk ik van nee dit is toch echt zijn eigen risico. Bij mij was die goed.
pi_202349530
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 13:46 schreef onduidelijkk het volgende:

[..]
Die gast kwam met een monteur. Opeens is de koppeling dus stuk volgens die gast. Heel raar bij mij was die gewoon goed. Ik wou eigenlijk de helft mee betalen uit goodwill. Maar achteraf gezien denk ik van nee dit is toch echt zijn eigen risico. Bij mij was die goed.
Groot gelijk. Laat ze maar bewijzen dat het al zo was, jij het wist en je dit bewust verborgen hebt gehouden (door ze bijvoorbeeld geen kans te geven de auto te zien/proberen).

Bekende truuk zoals @Fe2O3 aangeeft.

De enige reden om coulant te zijn is als je daar een auto gekocht hebt en afhankelijk van hen bent. Dan zou je kunnen overwegen om wel te betalen.
pi_202349598
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 13:52 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Groot gelijk. Laat ze maar bewijzen dat het al zo was, jij het wist en je dit bewust verborgen hebt gehouden (door ze bijvoorbeeld geen kans te geven de auto te zien/proberen).

Bekende truuk zoals @:Fe2O3 aangeeft.

De enige reden om coulant te zijn is als je daar een auto gekocht hebt en afhankelijk van hen bent. Dan zou je kunnen overwegen om wel te betalen.
We staan met zijn alle op de camera. Ik heb 2 camera's hangen aan de voorkant van mijn woning. Je ziet onder andere dat hij een rondje maakt me de auto en dat ik een babystoel eruit haal voordat hij weggaat. Ik zou nooit een baby in een auto doen die stuk is.
pi_202349604
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 13:52 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Bekende truuk zoals @:Fe2O3 aangeeft.

Afhankelijkheid die tot onverschuldige betalingen kan leiden zou ik ten alle tijden vooraf al vermijden. En achteraf zou ik ook niet tot onverschuldige betalingen overgaan.
pi_202349608
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 13:57 schreef onduidelijkk het volgende:

[..]
We staan met zijn alle op de camera. Ik heb 2 camera's hangen aan de voorkant van mijn woning. Je ziet onder andere dat hij een rondje maakt me de auto en dat ik een babystoel eruit haal voordat hij weggaat. Ik zou nooit een baby in een auto doen die stuk is.
Ofwel, jammer voor hem. Niet druk over maken verder.
  vrijdag 26 november 2021 @ 14:00:55 #9
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_202349639
is dit via ikwilvanmijauto af? Dat zijn echte smeerlappen inderdaad
pi_202349692
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 13:57 schreef onduidelijkk het volgende:

[..]
Want met een kapotte koppeling is de auto opeens onveilig?
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_202349719
Hij dreigt nu met een advocaat. Ik heb hem aantal video's en foto's verstuurd. waarin je ziet dat die proefrit maakt. auto controleert met een monteur , geld aan mij betaald. en dat ik een babyzitje uit mijn auto haal. ik zou nooit een baby in een onveilige auto doen.
pi_202349802
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:07 schreef onduidelijkk het volgende:
Hij dreigt nu met een advocaat. Ik heb hem aantal video's en foto's verstuurd. waarin je ziet dat die proefrit maakt. auto controleert met een monteur , geld aan mij betaald. en dat ik een babyzitje uit mijn auto haal. ik zou nooit een baby in een onveilige auto doen.
Ik zou er vooral geen aandacht aan geven en uitzien naar de officiële documenten van de advocaat.
  vrijdag 26 november 2021 @ 14:17:19 #13
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_202349851
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:07 schreef onduidelijkk het volgende:
Hij dreigt nu met een advocaat
lmao

oplichters.

Een bonafide bedrijf gaat niet na 2 mailtjes dreigen met juridische stappen.

Negeer ze. Als je rechtsbijstand hebt, is dit wel het moment om ze in ieder geval in te lichten conform je polisvoorwaarden.
Dum de dum
pi_202349862
Bij een particulier had het een verborgen gebrek geweest maar een prof koopt voor zover ik weet 'as is'.

Dus je rechtsbijstand erbij halen en even terug dreigen.
pi_202350170
Wat een oplichter. Ik zou ze zeggen dat ik de brieven van zijn advocaat en de dagvaarding tegemoet zie en verder geen contact meer wens.

Als je rechtsbijstand hebt kun je die eventueel even vragen om advies of een reactie te schrijven.
Whatever...
pi_202350171
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:17 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
lmao

oplichters.

Een bonafide bedrijf gaat niet na 2 mailtjes dreigen met juridische stappen.

Negeer ze. Als je rechtsbijstand hebt, is dit wel het moment om ze in ieder geval in te lichten conform je polisvoorwaarden.
Heb een 1 gegeven als revieuw op google. En uitleg met hele verhaal erbij. Heb spijt dat ik een auto aan een malafide bedrijf heb verkocht. Oplichters zijn het.
pi_202350178
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:35 schreef onduidelijkk het volgende:

[..]
Heb een 1 gegeven als revieuw op google. En uitleg met hele verhaal erbij. Heb spijt dat ik een auto aan een malafide bedrijf heb verkocht. Oplichters zijn het.
Wel oppassen voor smaad of laster.
Whatever...
pi_202350301
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:35 schreef onduidelijkk het volgende:

[..]
Beter dat pas te doen als je centjes binnen zijn. Oh, die zijn al binnen...
pi_202350441
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:18 schreef qajariaq het volgende:
Bij een particulier had het een verborgen gebrek geweest maar een prof koopt voor zover ik weet 'as is'.
Niet helemaal. Ook dan kan er een verborgen gebrek zijn. Als jij echter de professionele koper de kans hebt gegeven om de auto te bezichtigen dan is het klaar. Je mag van de prof verwachten dat hij het direct merkt als hij met een kapotte koppeling of iets dergelijks te maken heeft.

Het zou iets anders zijn als jijzelf de olie hebt vervangen door cola of de katalysator hebt leeggehaald. In dat geval is er wel degelijk sprake van een verborgen gebrek en kan je daarvoor aansprakelijk gesteld worden.
pi_202350640
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 14:55 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Niet helemaal. Ook dan kan er een verborgen gebrek zijn. Als jij echter de professionele koper de kans hebt gegeven om de auto te bezichtigen dan is het klaar. Je mag van de prof verwachten dat hij het direct merkt als hij met een kapotte koppeling of iets dergelijks te maken heeft.

Het zou iets anders zijn als jijzelf de olie hebt vervangen door cola of de katalysator hebt leeggehaald. In dat geval is er wel degelijk sprake van een verborgen gebrek en kan je daarvoor aansprakelijk gesteld worden.
Er is nog verschil tussen een verborgen gebrek en oplichting. De voorbeelden die je noemt vallen onder het laatste.

Een verborgen gebrek is iets wat de verkoper (aannemelijk) ook niet weet. Dat lijkt me hier 100% van toepassing. De onderhoudsplicht is in dit geval totaal het probleem van de professionele koper.

[ Bericht 0% gewijzigd door qajariaq op 26-11-2021 15:25:43 ]
pi_202350702
Een koppeling die helemaal aan het eind van z'n latijn is had hij al eerder moeten merken. Als hem dat bij de proefrit niet opgevallen is, is het een monteur van niets.

Een bedrijf dat inkoopt bij een particulier staat niet zo sterk, ik zou niets doen. Zoals hierboven geschreven is het inderdaad een bekend trucje.

quote:
Opeens is de koppeling dus stuk volgens die gast.
Haha, nou zo werken die dingen niet.
pi_202350850
Heb mijn review verwijderd. Eigenaar van dat autobedrijf is een Marokkaan.
  vrijdag 26 november 2021 @ 15:30:55 #23
6468 zuigmarmot
Kratjes kunnen nu ook voorin
pi_202350936
TS, de zaak is heel simpel, en er is genoeg jurispredentie over.
Als particulier wordt geacht dat jij geen technische kennis hebt, er geld dan ook geen meldplicht over zaken die je niet redelijkerwijs had kunnen weten (of je amateur techneut bent doet er niet toe)

Zoiets als een grote deuk (zichtbaar) oid wel, een kapotte koppeling niet.

De aankopende partij is dus niet alleen kundig (autobedrijf) maar kwam nog zelfs met een deskundige mee (automonteur). Omdat de kopende partij een autohandelaar/reperateur is wordt geacht dat:
Die partij de expertise bezit om de waarde/technische staat goed in te schatten en
er geld een verzwarende onderzoeksplicht voor deze partij.

Indien zij meer zekerheid wouden over de technische staat van het voertuig hadden ze een betere inspectie uit moeten voeren. door dit niet te doen, hebben ze willens en wetens het risico genomen op dit soort gebreken.

In het kort: De aankopende partij is kansloos op alle vlakken, en ze proberen je willens en wetens extra geld af te troggelen door je angstig te maken en te dreigen met juridische stappen.
Reverend John Hicks: No. Those creatures were demons, creatures of
Satan inhabiting the bodies of our dead. And the demons are still
loose in this world, and the dead must be spiked.
pi_202351236
Als de koppeling zo slecht was dat die na een ritje naar huis al volledig kapot is, dan had hij dat tijdens de proefrit al moeten merken.

Kortom, zijn verhaal is bullshit. Niet coulant zijn en niks betalen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_202351693
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:52 schreef Tomatenboer het volgende:
Als de koppeling zo slecht was dat die na een ritje naar huis al volledig kapot is, dan had hij dat tijdens de proefrit al moeten merken.

Ik vermoed dat ze vaak juist met zo'n vergezocht zwetsverhaal aankomen zodat ze meteen kunnen "testen" of ze met een a-technisch iemand te maken hebben die ze makkelijker dingen op de mouw kunnen spelden.
pi_202352141
Om welke auto gaat het en welke prijs heb je ervoor 'gevangen'?
pi_202352688
Vriendin van mij heeft dit ook meegemaakt. Haar oplossing
Goh, autokopermeneer. Ik heb hier ook geen verstand van. Bij mijn weten was de auto in orde toen ik hem aan u verkocht. Laat uw advocaat maar een brief opstellen dan kan ik het aan mijn rechtsbijstand verzekering geven zodat die het kunnen oplossen.
Nooit meer iets van de koper gehoord.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_202366670
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 13:46 schreef onduidelijkk het volgende:

[..]
De enige juiste oplossing!
pi_202366705
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 15:23 schreef onduidelijkk het volgende:
Heb mijn review verwijderd. Eigenaar van dat autobedrijf is een Marokkaan.
Goh, verbazend!
pi_202366742
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 16:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ik vermoed dat ze vaak juist met zo'n vergezocht zwetsverhaal aankomen zodat ze meteen kunnen "testen" of ze met een a-technisch iemand te maken hebben die ze makkelijker dingen op de mouw kunnen spelden.
Als je betaalt dan komen ze nog een keer terug met dat de bougievonkjes over de datum zijn.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')