abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202344149
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 23:42 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Wordt nog uitgezocht geloof ik. Maar het hoeft niet meteen een ramp te zijn. Als het muteert tot een verkoudheid zijn we er ook hè.
De Spaanse Griep kon lekker rondgaan, want er waren geen lockdowns. Duurde iets meer dan twee jaar blijkbaar. Ik denk echt dat dat ook de oplossing is tegen Covid, hoe ruk dat wel niet is. Laten rondgaan. Maar we willen alles maar voorkomen met onze verslaving aan maatregelen; daarmee rekken we het waarschijnlijk alleen maar.
  donderdag 25 november 2021 @ 23:51:50 #277
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202344155
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 23:50 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
De Spaanse Griep kon lekker rondgaan, want er waren geen lockdowns. Duurde iets meer dan twee jaar blijkbaar. Ik denk echt dat dat ook de oplossing is tegen Covid, hoe ruk dat wel niet is. Laten rondgaan. Maar we willen alles maar voorkomen met onze verslaving aan maatregelen; daarmee rekken we het waarschijnlijk alleen maar.
Er waren allerlei maatregelen in die tijd, van mondkapjes tot horecasluitingen en maximale groepsgroottes.
pi_202344158
quote:
2s.gif Op donderdag 25 november 2021 23:49 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ja, vanwege de varianten.
Welke varianten? Eerst hadden we China en daarna alpha. We hebben nooit een lockdown met delta gehad. En ook zonder die alphavariant gingen de cijfers alweer omhoog na een paar weken lockdown.
pi_202344159
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 23:49 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Zelf vind ik de voorgestelde maatregelen wel prima. Met een dikke lockdown kunnen de meeste mensen alleen leven als er een plan voor na deze lockdown is.
Als ze maar van de sport afblijven, dat is enige waar ik naast een avondklok wel ongelukkig van zou worden als dat weer geslachtofferd wordt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202344160
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 23:48 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Een lockdown is helemaal niet oneerlijk voor 85% van de samenleving en evenmin rampzalig voor de economie.
Precies wat ik bedoel, de tegengestelde belangen (of meningen) maken een "exit" beleid onmogelijk.
pi_202344161
quote:

[..]
Als die nieuwe mutatie daadwerkelijk een R als een tering heeft, zit er weinig anders meer op dan loslaten.
  donderdag 25 november 2021 @ 23:52:47 #282
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202344165
quote:
2s.gif Op donderdag 25 november 2021 23:51 schreef Tijn het volgende:

[..]
Er waren allerlei maatregelen in die tijd, van mondkapjes tot horecasluitingen en maximale groepsgroottes.
Zelfs katten hadden mondkapjes in die tijd. ;)
Tijdens de pestuitbraken waren er ook al maskers.
pi_202344171
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 23:49 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Misschien zijn de maatregelen daarom zo "soft", hoe zwaarder de ingreep, hoe meer er gesloopt gaat worden dit weekend.

Zelf vind ik de voorgestelde maatregelen wel prima. Met een dikke lockdown kunnen de meeste mensen alleen leven als er een plan voor na deze lockdown is.
Ik geloof niet dat een paar relletjes meegenomen worden in de overweging van het dm-kabinet. Het is al ingewikkeld genoeg.
anonieme razernist
  donderdag 25 november 2021 @ 23:53:24 #284
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202344173
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 23:42 schreef chratnox het volgende:

[..]
The Guardian is in elk geval positief: "What do we know about the new ‘worst ever’ Covid variant?" :P
Ik krijg weer bijna een deja-vu gevoel van massavorming.
Het ergst denkbare roepen en dan zeggen dat we de kerst nog wel halen.
Wel benieuwd of de WHO morgen/straks de versie gaat benoemen, we kunnen wel wat positief nieuws gebruiken om met Kerst de the New Kid On The Block ook hier welkom te heten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_202344174
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 23:52 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Als ze maar van de sport afblijven, dat is enige waar ik naast een avondklok wel ongelukkig van zou worden als dat weer geslachtofferd wordt.
Dagelijks met mijn vriendin sex dat is pas topsport .
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 november 2021 @ 23:53:37 #286
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_202344176
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 23:37 schreef D_A het volgende:
[ twitter ]

Flopshow -O-
Vanmorgen was het 22 bevestigde gevallen, later op de middag was het iets meer dan 100 en nu is het al meest dominante soort in Zuid-Afrika?
pi_202344178
quote:
11s.gif Op donderdag 25 november 2021 23:49 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Dat meen je echt?
Tuurlijk;

Iedereen heeft baat bij het terugdringen van het aantal besmettingen.

Bovendien draait de economie als een tierelier. Bijzonder weinig faillissementen ook.

Daarnaast vertelde een econome van de Rabobank vorig jaar bij Nieuwsuur dat een lockdown minder slecht is voor de economie dan continu halfbakken aanmodderen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 25 november 2021 @ 23:53:54 #288
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202344182
quote:
11s.gif Op donderdag 25 november 2021 23:51 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Welke varianten? Eerst hadden we China en daarna alpha. We hebben nooit een lockdown met delta gehad. En ook zonder die alphavariant gingen de cijfers alweer omhoog na een paar weken lockdown.

Als je naar de laatste twee stijgingen van vorig najaar jaar op de IC kijkt, mappen die precies met de opkomst van alfa en delta.
pi_202344184
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 23:43 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Een lockdown zal voor nu prima werken. Maar wat gaan we in januari doen? Elke maatregel die je kunt bedenken sneuvelt door de tegengestelde belangen.

- 2G? Oneerlijk
- vaccinatieplicht? Integriteit van het lichaam
- vaccinatieplicht (2)? Religieuzen
- maatregelen voor de risicogroep? Discriminatie
- lockdowns? Oneerlijk voor 85% van de bevolking en rampzalig voor de economie
- kinderen <12 vaccineren? Twijfelachtig
Vaccinatieplicht gaat ons ook niet redden denk ik. Als het zelfs in Portugal alweer fout gaat. Geen goed teken. Je kan moeilijk je hele bevolking elke twee maanden boosten voor de meest optimale bescherming. Want heb het idee dat dat wel nodig is; dat de duur van de werking gewoon extreem laag is.

Acceptatie is op de lange termijn de belangrijkste oplossing imo. Dit wordt anders een eindeloos gebed. Dan maar code zwart. Dat is kut. Maar deze verslaving aan maatregelen ook. Het leven is oneerlijk en die acceptatie moet terugkomen. Maar ik weet ook wel dat ze dat nooit gaat doen op die manier; dat kan in deze tijd gewoon niet meer.
pi_202344187
quote:

[..]
Spijker op zijn kop, ideale beleid zou zijn om het zoveel mogelijk rond te laten gaan zonder dat de zorg instort.
pi_202344189
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 23:53 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Tuurlijk;

Bovendien draait de economie als een tierelier. Bijzonder weinig faillissementen ook.

Daarnaast vertelde een econome van de Rabobank vorig jaar bij Nieuwsuur dat een lockdown minder slecht is voor de economie dan continu halfbakken aanmodderen.
Oh ok. Nou ja met dit soort extremen kan ik niet zoveel. Beetje hetzelfde als de 'vaccins werken niet' groep.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 november 2021 @ 23:55:10 #292
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_202344192
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 23:54 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Spijker op zijn kop, ideale beleid zou zijn om het zoveel mogelijk rond te laten gaan zonder dat de zorg instort.
Dat is toch eigenlijk een beetje wat wij nu doen? Alleen spreekt niemand het uit, want dat mag niet ofzo.
pi_202344193
quote:

[..]

Dat komt door de steunpakketten, Einstein.
pi_202344202
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 23:55 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Dat is toch eigenlijk een beetje wat wij nu doen? Alleen spreekt niemand het uit, want dat mag niet ofzo.
Alleen stort de zorg nu wel in.
pi_202344204
quote:

[..]
Tuurlijk;

Ik geloof best dat er negatieve gevolgen zijn, maar ik hoorde vooral over de economische recessie en de eborme suicidegolf die zou komen. Allebei de voorspellingen zijn tot nu toe niet uitgekomen.
anonieme razernist
  Moderator donderdag 25 november 2021 @ 23:55:55 #296
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_202344206
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 23:53 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Vanmorgen was het 22 bevestigde gevallen, later op de middag was het iets meer dan 100 en nu is het al meest dominante soort in Zuid-Afrika?
Over ongeveer 48 uur heeft iedereen wereldwijd deze variant al gehad denk ik
pi_202344208
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 23:54 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Vaccinatieplicht gaat ons ook niet redden denk ik. Als het zelfs in Portugal alweer fout gaat. Geen goed teken. Je kan moeilijk je hele bevolking elke twee maanden boosten voor de meest optimale bescherming. Want heb het idee dat dat wel nodig is; dat de duur van de werking gewoon extreem laag is.

Acceptatie is op de lange termijn de belangrijkste oplossing imo. Dit wordt anders een eindeloos gebed. Dan maar code zwart. Dat is kut. Maar deze verslaving aan maatregelen ook. Het leven is oneerlijk en die acceptatie moet terugkomen. Maar ik weet ook wel dat ze dat nooit gaat doen op die manier; dat kan in deze tijd gewoon niet meer.
Of het ons zal redden... Denk het niet, maar we zullen het denk ik nooit weten want door tegengestelde belangen en meningen zal het er nooit komen. Dat is wat ik aan wilde geven.
pi_202344210
quote:
2s.gif Op donderdag 25 november 2021 23:53 schreef Tijn het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Als je naar de laatste twee stijgingen van vorig najaar jaar op de IC kijkt, mappen die precies met de opkomst van alfa en delta.
Delta hebben we hier pas echt sinds deze zomer. Alfa pas sinds dit voorjaar. Dus je zit er echt helemaal naast.

quote:
In Nederland werd de deltavariant voor het eerst in april 2021 in de kiemsurveillance aangetoond.
pi_202344214
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 23:53 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Als er in Zuid-Afrika maar 24 cases zijn dan kom je natuurlijk gauw aan de 100%.

Voorlopig zie ik nog spijkers op laag water zoeken.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_202344215
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 23:52 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Als die nieuwe mutatie daadwerkelijk een R als een tering heeft, zit er weinig anders meer op dan loslaten.
Ook als het puur Delta was gebleven zou ik voorstander zijn geweest om gewoon naar acceptatie over te stappen. Al die beperkingen verwoest imo meer; helemaal op de lange termijn. Helemaal als het maatregelen zijn die niet proportioneel zijn. En als ze al genomen moeten worden weigeren we het om op de juiste plekken in te grijpen. Tja, dan kan je ze maar beter niet hebben. Leven op eigen risico.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')