Mijn vrouw zat gisterenavond huilend op de bank omdat haar zwangerschapsverlof een soort 'ingetrokken' wordt. Ze heeft fysiek nog veel rust nodig na de bevalling en gebruikt de dagen dat onze dochter naar de kinderopvang is om bij te komen en extra te 'bonden' met onze zoon. Omdat ze een klein beetje uit een postnatale depressie aan het raken is is dat voor ons heel belangrijk.quote:Op donderdag 25 november 2021 09:51 schreef Arizona het volgende:
Ik ben vandaag vrij teneergeslagen. Mijn motivatie om thuis te werken is echt 0,0. Er komt bijna niets uit mijn handen.
Buiten is het grauw en grijs én ik kan er slecht tegen dat ik nog niet weet welke maatregelen ons nu weer te wachten staan.
Botswana variantquote:Op donderdag 25 november 2021 09:53 schreef THEFXR het volgende:
misschien iets voor de OP?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Grappig om te zien hoe mensen een avondklok verwarren met opsluiting.quote:Op donderdag 25 november 2021 09:54 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Als ik tijdens de avondklokperiode alleenstaand was geweest konden ze me de boom in met hun avondklok. Nog niet misschien dat ik zeven dagen per week in eenzame opsluiting ga.
Ik ga vanmiddag wel weer een flinke wandeling maken. Ik wandel vrijwel iedere dag en dat doet wel wat voor mijn humeur. Ik knap er wel vanop. Maar ik denk dat ik vandaag aardig wat km's mag maken voor ik effect merkquote:
Allemaal interessantdoenerij, als je het mij vraagt. Lichamelijke integriteit is het toverwoord tot er een verre reis gemaakt moet worden, dan gaan de spuiten zo de arm in.quote:Op donderdag 25 november 2021 09:52 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het is een fundamenteel mensenrecht, lichamelijke integriteit is geen wisselgeld, ik vind het eng dat men daar heel anders over is gaan denken opeens, beetje stress en demonisatie van de minister en men gaat radicaal extremistisch denken.
Ik ben zelf volledig gevaccineerd maar wat een enge gedachte is een vaccinatieplicht. Heel blij dat jij het niet voor het zeggen hebt.quote:Op donderdag 25 november 2021 09:55 schreef _serial_ het volgende:
Als je mijn mening zou vragen wat ik op dit moment zou beslissen, en oprecht, lichamelijke integriteit is een belangrijk item, maar als mijn leven en dat van andere onnodig lang op de rem moet staan, omdat een grote groep mensen die prik niet neemt, ben ik absoluut voor een vaccinatieplicht.
En dan wel een met hele harde en hele vervelende sancties, niet 10 euro boete en een kanskaart.
Nooit gedacht dat ik die kant op zou gaan overigens.
Ik zou even de vakbond bellen of je dit ingetrokken mag worden.quote:Op donderdag 25 november 2021 09:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mijn vrouw zat gisterenavond huilend op de bank omdat haar zwangerschapsverlof een soort 'ingetrokken' wordt. Ze heeft fysiek nog veel rust nodig na de bevalling en gebruikt de dagen dat onze dochter naar de kinderopvang is om bij te komen en extra te 'bonden' met onze zoon. Omdat ze een klein beetje uit een postnatale depressie aan het raken is is dat voor ons heel belangrijk.
Zij heeft tot nu toe de maatregelen altijd bekeken van: Ach, ik maak er wel iets van.
Gelukkig is er geen grondrecht die voorziet in een recht op onderwijs.quote:Op donderdag 25 november 2021 09:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zoals ik gisteren ook zei. Lichamelijke integriteit begint inmiddels te conflicteren met de grondrechten die mijn kinderen hebben. Ik ben 100% bereid te vechten voor grondrechten, maar op het moment dat ik moet kiezen tussen de grondrechten van mijn kinderen en de grondrechten van iemand anders is de keuze voor mij duidelijk.
En dan, dan heeft iedereen die prik en dan is alles koek en ei? Wanneer houd het op? Gaan we ook boosters verplichten voor iedereen?quote:Op donderdag 25 november 2021 09:55 schreef _serial_ het volgende:
Als je mijn mening zou vragen wat ik op dit moment zou beslissen, en oprecht, lichamelijke integriteit is een belangrijk item, maar als mijn leven en dat van andere onnodig lang op de rem moet staan, omdat een grote groep mensen die prik niet neemt, ben ik absoluut voor een vaccinatieplicht.
En dan wel een met hele harde en hele vervelende sancties, niet 10 euro boete en een kanskaart.
Het is met het plaatje in de hand natuurlijk wel te volgen, zeker als het om 1 activiteit per keer gaat. Stel dat het om meerdere activiteiten gaat of dat je dat niet van te voren weet, dan controleer je gewoon bij iedereen het CTB en vraag je de 1.5 meter te houden waar mogelijk. Ik merk om mij heen dat organisaties/locaties die zich aan de regels willen houden er moeite mee hebben te bepalen wat nu precies wanneer van toepassing is en daarbij wordt vaak de strengste invulling gehanteerd om maar veilig te zitten. Het plaatje wordt nog mooier als we nog onderscheid moeten maken tussen 2g/3g/1g/2g+.quote:Op donderdag 25 november 2021 09:15 schreef Janneke141 het volgende:
Dit is het stroomschema waarin je kan aflezen in welke situatie je bij een scoutingactiviteit wel en geen afstand moet houden, en wel en geen CTB moet scannen.
Zelfs als je 100% bereid bent om je overal aan te houden is dit toch niet te doen?
Oh sorry nee, zo bedoel ik niet. Haar zwangerschapsverlof zelf wordt niet ingetrokken, haar 'rustperiode'. Niet door haar werkgever, maar omdat ze die rust niet meer heeft (omdat ze daardoor niet bij kan komenquote:Op donderdag 25 november 2021 09:58 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik zou even de vakbond bellen of je dit ingetrokken mag worden.
Van mijzelf had ik het ook nooit gedacht, maar ik ben gewoon klaar met al die weigeraars zonder steekhoudende argumenten.quote:Op donderdag 25 november 2021 09:55 schreef _serial_ het volgende:
Op welke manier gaan ze ons leven nu weer onmogelijk maken...quote:Op donderdag 25 november 2021 09:51 schreef Arizona het volgende:
Ik ben vandaag vrij teneergeslagen. Mijn motivatie om thuis te werken is echt 0,0. Er komt bijna niets uit mijn handen.
Buiten is het grauw en grijs én ik kan er slecht tegen dat ik nog niet weet welke maatregelen ons nu weer te wachten staan.
Ik mis een paar duizend varianten...quote:Op donderdag 25 november 2021 09:53 schreef THEFXR het volgende:
misschien iets voor de OP?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Erg verstandig.quote:Op donderdag 25 november 2021 09:59 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
En daarna een 4de prik, 5de, 6de enz.
Ja.quote:Op donderdag 25 november 2021 09:59 schreef KikaDeWaDo het volgende:
[..]
En dan, dan heeft iedereen die prik en dan is alles koek en ei? Wanneer houd het op? Gaan we ook boosters verplichten voor iedereen?
Het lijkt me enigszins naief om te denken dat met een plicht de vaccinatiegraad naar 100% gaat. Het lijkt me meer een middel om die laatste paar procent twijfelaars over de streep te trekken.quote:Op donderdag 25 november 2021 09:59 schreef KikaDeWaDo het volgende:
[..]
En dan, dan heeft iedereen die prik en dan is alles koek en ei? Wanneer houd het op? Gaan we ook boosters verplichten voor iedereen?
Wat sneu zeg, sterkte voor je vrouw (en ook voor jou). Is de nood op het werk van je vrouw zo hoog? Als ze het niet trekt moet ze zich maar ziek melden. Je eigen gezondheid moet je niet ondergeschikt maken aan die van anderen.quote:Op donderdag 25 november 2021 09:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mijn vrouw zat gisterenavond huilend op de bank omdat haar zwangerschapsverlof een soort 'ingetrokken' wordt. Ze heeft fysiek nog veel rust nodig na de bevalling en gebruikt de dagen dat onze dochter naar de kinderopvang is om bij te komen en extra te 'bonden' met onze zoon. Omdat ze een klein beetje uit een postnatale depressie aan het raken is is dat voor ons heel belangrijk.
Zij heeft tot nu toe de maatregelen altijd bekeken van: Ach, ik maak er wel iets van.
Is dat vakantie? Ook dat mag niet zomaarquote:Op donderdag 25 november 2021 10:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oh sorry nee, zo bedoel ik niet. Haar zwangerschapsverlof zelf wordt niet ingetrokken, haar 'rustperiode'
Ja met simpel dek je de lading wel inderdaad, het is echt zo ingewikkeld allemaal niet.quote:
Grappig dat jij dat grappig vind.quote:Op donderdag 25 november 2021 09:55 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Grappig om te zien hoe mensen een avondklok verwarren met opsluiting.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |