abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202327827
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 23:56 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Plausibel argument je ziet het eigenlijk ook in Engeland en Zweden waar het nu stabiel blijft. Misschien hadden we in de zomer gewoon lekker de jongeren en kinderen moeten laten besmetten zodat er geen groot reservoir is zonder immuniteit.
Maar dan zouden we nu een miljoenmiljard longcovid kortjakjes hebben. :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_202327829
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 00:03 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar dat is niet wat de overheid zegt, de overheid zegt ‘we moeten de zorg overheid houden’. Dat heeft gevolgen.
Kun je dan niet beter significant investeren in de zorg? Stel nu dat je die 14 miljard die we net noemden in de zorg pompt in plaats van in omscholing en de horeca gewoon laat bestaan. Naast die extra investering investeer je significant in verbetering, automatisering, zorginnovaties en het welzijn van je personeel. Dan heb je én de horeca in leven gehouden én de zorg verbeterd.
pi_202327832
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 23:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Inderdaad, het beroep is door een van buiten komende invloed verdwenen.
Ik weet nog niet of ik het dapper vind dat je er serieus op reageert. Nog even een nachtje over slapen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_202327843
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 00:05 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Ik heb de grafiekjes iedere keer zien opschuiven zodat de bolletjes er mooi in bleven vallen.
Ik heb het idee dat ze -gewoontegetrouw- van het meest positieve scenario uit zijn gegaan en het -toch weer- tegenviel.
Nou moet wel gezegd worden dat die bandbreedte sowieso vrij groot was, en dat men in vorige iteraties de situatie standaard te ernstig inschatte.
  donderdag 25 november 2021 @ 00:10:06 #125
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202327850
quote:
11s.gif Op donderdag 25 november 2021 00:09 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Nou moet wel gezegd worden dat die bandbreedte sowieso vrij groot was, en dat men in vorige iteraties de situatie standaard te ernstig inschatte.
Dat de bandbreedte zo groot was, en het er tóch buiten liep, maakt het alleen maar erger.
pi_202327851
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 00:07 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Ja, in oktober liepen alle cijfers buiten hun modellen _O- In november zat alles weer netjes in het midden. Modellen aanpassen is niks nieuws, maar als je bijna twee jaar modellen gebruikt die keer op keer heel fout zitten moet je toch een keer toegeven dat je gewoon slecht bent in je werk.
Of het slecht in je werk is, weet ik nog niet eens.
Kennelijk vallen de ziekenhuisopnames flink tegen. Maar goed, dat zie je toch ook al weken aankomen?
Dan doe je daar toch wat mee?
Ik snap dat langs het randje scheren zonder plan B niet.
pi_202327853
quote:
10s.gif Op donderdag 25 november 2021 00:06 schreef Tijn het volgende:
Wat een dag, jongens :+

[ afbeelding ]
pi_202327856
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 00:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik pleit dan ook niet voor lockdowns, ik pleit voor opschaling.
Ja, maar dat is weer moeilijk en lastig en duurt lang en zo. Dus beginnen onze bestuurders er niet aan, want lastig is voor anderen. Daar zouden onfeilbare bestuurders als zij zich helemaal niet bezig mee hoeven te houden.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_202327863
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 00:07 schreef chratnox het volgende:

[..]
Kun je dan niet beter significant investeren in de zorg? Stel nu dat je die 14 miljard die we net noemden in de zorg pompt in plaats van in omscholing en de horeca gewoon laat bestaan. Naast die extra investering investeer je significant in verbetering, automatisering, zorginnovaties en het welzijn van je personeel. Dan heb je én de horeca in leven gehouden én de zorg verbeterd.
Waar haal je het personeel vandaan? Die zitten gesubsidieerd duimen te draaien.
zie email 27 oktober
pi_202327865
quote:
2s.gif Op donderdag 25 november 2021 00:10 schreef Tijn het volgende:

[..]
Dat de bandbreedte zo groot was, en het er tóch buiten liep, maakt het alleen maar erger.
Neuh, geeft gewoon aan dat het model sowieso niet heel nauwkeurig is. De vorige keren werd de situatie flink overschat.
  donderdag 25 november 2021 @ 00:11:55 #131
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_202327871
Ik hoop echt dat dit de laatste serieuze golf wordt.

Ziekteverzuim of zelfs mensen die ophouden als zorgmedewerker zullen alleen nog maar oplopen.
Zuiger van het FOK!-OMT
  donderdag 25 november 2021 @ 00:12:01 #132
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202327873
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 23:54 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Blijkbaar zijn de vaccins toch niet het wondermiddel.
Aan de andere kant: bijna 70% van de mensen op de IC is niet gevaccineerd. Het is geen wondermiddel als je het niet neemt, nee.
pi_202327874
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 00:03 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar dat is niet wat de overheid zegt, de overheid zegt ‘we moeten de zorg overheid houden’. Dat heeft gevolgen.
Jammer dat het alleen bij dat zeggen blijft...
pi_202327878
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 00:01 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Maar dan kreeg je altijd het "Denk aan je oma" argument. Men durfde nooit een beroep te doen op de eigen verantwoordelijkheid van de oudere generatie of daarom te vragen. Bovendien konden die nooit meer doen want die leven al 2 jaar als een monnik.
In de zomer was het nog LongCovid wat de klok sloeg. Maar sowieso we zitten wel af te geven op bejaarden. Maar we moeten gewoon accepteren dat er een nieuwe infectieziekte/doodsoorzaak erbij is gekomen. Ik denk dat als je aan een bejaarde vraag nooit meer je kleinkinderen zien want virusbommetjes of wel zien maar de kans dat je aan covid overlijdt dat heel veel gewoon het 2de kiezen.
  donderdag 25 november 2021 @ 00:12:56 #135
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202327881
Ondertussen duidelijk, Code Zwart kan alleen worden afgegeven door Hugo.
Dan kunnen we babbelen wat we willen maar alleen de minister VWS bepaalt of dat zwart dan zo is.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_202327882
quote:
2s.gif Op donderdag 25 november 2021 00:12 schreef Tijn het volgende:

[..]
Aan de andere kant: bijna 70% van de mensen op de IC is niet gevaccineerd. Het is geen wondermiddel als je het niet neemt, nee.
Helaas ;). waar kan ik die cijfers vinden van wie er op de ic’s liggen?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 november 2021 @ 00:13:42 #137
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_202327885
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 00:07 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Maar dan zouden we nu een miljoenmiljard longcovid kortjakjes hebben. :')
Probleem is dat wij, typisch Nederlands, geen keuzes kunnen maken.

Je kan het rond laten gaan onder jongeren, maar dan krijg je als tegenargument "ja, maar de jongeren gaan ook op visite bij hun (groot)ouders, dus dat kan niet". Je zou ook kunnen zeggen dat men gewoon even hun verantwoordelijkheid moet nemen en niet langs ouderen moet gaan met klachten.

Je kan vaccinatieplicht instellen, maar dan krijg je als tegenargument dat de overheid niet mag bepalen wat iemand met zijn of haar lichaam doet.

Je kan 2G instellen, maar dan krijg je als tegenargument dat het discriminerend is, terwijl het gewoon een keuze is die de mensen zelf kunnen maken.

Je kan ouderen en zwakkeren op hun verantwoordlijkheid aanspreken, maar dat boeit ze geen kut.

Combineer dat met een overheid dat in bijna twee jaar tijd geen enkele keer een stap extra heeft gezet om dingen voor te zij en je zit iedere keer weer met een "ramp" en prachtig beleid zoals paar uur eerder horeca sluiten en mondkapjes dragen in de winkel.

Nou pooh hey.

Daadkracht van een dodo.

Jew
pi_202327887
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 00:11 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Waar haal je het personeel vandaan? Die zitten gesubsidieerd duimen te draaien.
Het personeel om wat te doen? Werk in de zorg? Maak de instroom aantrekkelijker, maar de studies aantrekkelijker, bied basisbeurzen aan, vergoed de opleiding, er zijn echt wel dingen te verzinnen.

Er is een probleem in de zorg. In plaats van het oplossen van dat probleem lijken we meer bereid een andere sector te decimeren. Zeggen dat de horeca geen bestaansrecht meer heeft lost het probleem in de zorg niet op, dit virus is er om te blijven. Daar moet in de zorg op geanticipeerd worden. Niet vandaag, maar wel op de lange termijn.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 november 2021 @ 00:14:34 #139
416575 crew  Evenstar
pi_202327890
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 00:11 schreef DonDruiper het volgende:
Ik hoop echt dat dit de laatste serieuze golf wordt.

Ziekteverzuim of zelfs mensen die ophouden als zorgmedewerker zullen alleen nog maar oplopen.
Sorry en sorry :D

(Not so sorry)
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 november 2021 @ 00:15:22 #140
416575 crew  Evenstar
pi_202327899
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 00:13 schreef chratnox het volgende:

[..]
Het personeel om wat te doen? Werk in de zorg? Maak de instroom aantrekkelijker, maar de studies aantrekkelijker, bied basisbeurzen aan, vergoed de opleiding, er zijn echt wel dingen te verzinnen.

Er is een probleem in de zorg. In plaats van het oplossen van dat probleem lijken we meer bereid een andere sector te decimeren. Zeggen dat de horeca geen bestaansrecht meer heeft lost het probleem in de zorg niet op, dit virus is er om te blijven. Daar moet in de zorg op geanticipeerd worden. Niet vandaag, maar wel op de lange termijn.
Niet vandaag, maar wel ongeveer een jaar geleden, op z'n minst.
pi_202327902
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 00:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Duizendmaal dit...
Dit kun je allemaal vinden. Maar zolang half Nederland stemt op partijen die zo min mogelijk overheidsinvloed willen, is dit wat je krijgt.
Ik kan het niet mooier maken.
En ik vind het nogal hypocriet als diezelfde helft gaat lopen janken dat er te weinig bedden zijn. Of dat de horeca nog maar eens een paar jaar extra schadeloos gesteld moet worden, door diezelfde overheid.

Keuzes hebben consequenties.
Het zou goed zijn om eens een maatschappelijk debat te hebben over wat wij van onze overheid verwachten en wat wij daarvoor willen betalen.
Want kennelijk zit daar een discrepantie.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202327903
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 00:12 schreef ipa84 het volgende:

[..]
In de zomer was het nog LongCovid wat de klok sloeg. Maar sowieso we zitten wel af te geven op bejaarden. Maar we moeten gewoon accepteren dat er een nieuwe infectieziekte/doodsoorzaak erbij is gekomen. Ik denk dat als je aan een bejaarde vraag nooit meer je kleinkinderen zien want virusbommetjes of wel zien maar de kans dat je aan covid overlijdt dat heel veel gewoon het 2de kiezen.
Mja, de kans lijkt me groter dat men als gevaccineerde een kind besmet dan andersom op dit moment :P.
  donderdag 25 november 2021 @ 00:15:50 #143
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_202327904
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 00:14 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Sorry en sorry :D

(Not so sorry)
Jij doet een Koningin Wilhelminaatje.
Zuiger van het FOK!-OMT
  donderdag 25 november 2021 @ 00:16:13 #144