abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202327703
quote:
82s.gif Op woensdag 24 november 2021 23:53 schreef OProg het volgende:

[..]
Die sector, laten we de kroeg nemen, bestaat sinds de 17e eeuw. Je kan dat lekker makkelijk wegdoen als niet belangrijk als je er zelf geen enkele behoefte aan hebt.

Ik kom erg graag in de kroeg maar heb gelukkig verder op alle gebieden ook een leven ernaast waar ik baal als ik er niet meer naar toe kan maar ik het verder wel kan thuis overleven. Maar de kroeg is ook van oudsher een plek waar mensen komen voor het sociale contact en menselijkheid die dat verder niet echt hebben. Niet iedereen heeft zin om permanent op een forumpje te posten en zijn voldoening uit te halen.

Voor velen is dat echt wel een belangrijk contactmoment. Omdat ze misschien anders in halve isolatie hadden gezeten en het levert ook weer vriendschappen op buiten de kroeg.

Maar goed. Sommige mensen hier denken het allemaal heel goed te weten en snappen ook naar eigen zeggen de maatschappij.
Jij denkt dat dat hier anders is? Dat ik niet geniet van de kroeg of van het lunchen of uit eten? Damn..
En jij denkt dat met een nette uitkoopregeling er nooit meer horeca is?
Bizar.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202327715
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 23:59 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Goede vergelijking _O-
Inderdaad, het beroep is door een van buiten komende invloed verdwenen.
zie email 27 oktober
pi_202327716
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 23:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, tuurlijk, die sociaal-darwinisten heb je altijd. Het worden er alleen straks een beetje meer. Het begint wat te lang te duren, allemaal. En dan is een of andere wildvreemde 80+er irrelevant. En vooral te duur.
Niet lang, maar eindeloos; er is nl. een onuitputtelijke bron van nieuwe tachtigers. Door iedereen de helft van zijn of haar leven op te hokken gaan we nooit groepsimmuniteit voor mekaar krijgen. Uiteindelijk ga je op een punt komen dat lockdowns meer schade aanrichten in een veel groter deel van de bevolking dan dat ze bij een klein deel van de bevolking aan gezonde levensjaren opleveren.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_202327728
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 23:59 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Niet lang, maar eindeloos; er is nl. een onuitputtelijke bron van nieuwe tachtigers. Door iedereen de helft van zijn of haar leven op te hokken gaan we nooit groepsimmuniteit voor mekaar krijgen. Uiteindelijk ga je op een punt komen dat lockdowns meer schade aanrichten in een veel groter deel van de bevolking dan dat ze bij een klein deel van de bevolking aan gezonde levensjaren opleveren.
Ik pleit dan ook niet voor lockdowns, ik pleit voor opschaling.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202327731
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 23:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Basisinkomen.
Zeer interessant. Zeker nu.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 november 2021 @ 00:01:19 #106
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_202327735
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 23:38 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Grafiekjes van het RIVM?
Als je naar de grafieken van het RIVM kijgt, en dan met name die van de briefings, zie je eigenlijk dat dit gewoon voorspeld was.

Je kan dan twee conclusies trekken.

Ten eerste worden de briefings niet goed genoeg gevolgd door de leden van de Tweede Kamer en/of van Dissel kan (bewust) niet goed uitleggen. Dit heb ik een paar dagen geleden hier al aangekaart. Je kon dit eind oktober zien aankomen. Een oplettende kamerlid had dit toen al kunnen zien.

Ten tweede wordt de overheid niet goed genoeg ingelicht en is het OMT niet meer geloofwaardig. Ze zijn al hun geloofwaardigheid verloren, zowel voor maatregelen toevoegen als afschaffen.
  donderdag 25 november 2021 @ 00:01:24 #107
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202327738
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 23:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nou nee, het is echt paniekvoetbal.
Die houding van continu in paniek zijn komt het kabinet wel goed uit, vind ik. Ze lijken er ook weinig aan te doen om het te voorkomen bij de volgende "onverwachte" ontwikkeling.

Als het nou allemaal nieuw was, ok. Maar dit is inmiddels de zoveelste keer dat dit gebeurt. Nu kennen we het spelletje toch wel?
pi_202327744
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 23:56 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Plausibel argument je ziet het eigenlijk ook in Engeland en Zweden waar het nu stabiel blijft. Misschien hadden we in de zomer gewoon lekker de jongeren en kinderen moeten laten besmetten zodat er geen groot reservoir is zonder immuniteit.
Maar dan kreeg je altijd het "Denk aan je oma" argument. Men durfde nooit een beroep te doen op de eigen verantwoordelijkheid van de oudere generatie of daarom te vragen. Bovendien konden die nooit meer doen want die leven al 2 jaar als een monnik.
pi_202327753
quote:
2s.gif Op woensdag 24 november 2021 23:55 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ik denk dat het expres is. Als je het aan ziet komen, ben je nalatig als je niks doet. Als je overvallen wordt, tja, dan is het paniek en kan je weinig verweten worden. "Ze doen toch hun best??"
Maar dat zou dus bewust nalatig betekenen.
Ik wil dat niet denken, hoewel het wel in me opgekomen is.
Het is toch ook van de pot gerukt dat ze geen enkel plan hadden voor als het toch niet volgens het grafiekje ging? Of desnoods in de tussentijd toen ze zagen dat het niet volgens hun grafiekje ging?

Ik vind het een hele dikke middenvinger naar de zorg. Zij hebben met de gevolgen te dealen. Dit komt zowel uitbreiding van het personeel als het behouden ervan niet ten goede. :N
pi_202327758
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 23:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Inderdaad, het beroep is door een van buiten komende invloed verdwenen.
Die van buiten komende invloed vind ik wel heel iets anders. Die zijn ingehaald door innovaties en automatisering, niet doordat de overheid gezegd heeft: Laat die sector maar stikken.
pi_202327760
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 23:41 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Ik denk dat de motivatie onder de burgerbevolking om nog braaf aan de samenleving deel te nemen er niet bepaald op vooruit gaat wanneer de overheid effectief zegt dat levensvreugde, cultuur en vermaak per direct afgeschaft worden...
De bingo avond op de IC afdeling kan ook gezellig zijn hoor.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_202327771
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 00:02 schreef chratnox het volgende:

[..]
Die van buiten komende invloed vind ik wel heel iets anders. Die zijn ingehaald door innovaties en automatisering, niet doordat de overheid gezegd heeft: Laat die sector maar stikken.
Maar dat is niet wat de overheid zegt, de overheid zegt ‘we moeten de zorg overheid houden’. Dat heeft gevolgen.
zie email 27 oktober
pi_202327780
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 23:53 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Je moet daar inmiddels toch over durven nadenken vind ik hoor. In ieder geval over een sluiting in de echt donkere wintermaanden. Immers, wat is nog het perspectief op korte termijn? Ik hoop van niet, maar realistisch moet je daar toch rekening mee gaan houden.
Of we gaan mensen niet de helft van het jaar (en dus hun leven) in hun huis opsluiten omdat er in Nederland maar vijf IC bedden voor 18 miljoen inwoners beschikbaar zijn en het vvd66 regime nu eenmaal geen zin heeft om dat tot een acceptabel aantal op te hogen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_202327783
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 00:03 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar dat is niet wat de overheid zegt, de overheid zegt ‘we moeten de zorg overheid houden’. Dat heeft gevolgen.
Je bedoelt die overheid die de zorg stelselmatig heeft verwaarloosd?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202327792
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 00:04 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Of we gaan mensen niet de helft van het jaar (en dus hun leven) in hun huis opsluiten omdat er in Nederland maar vijf IC bedden voor 18 miljoen inwoners beschikbaar zijn en het vvd66 regime nu eenmaal geen zin heeft om dat tot een acceptabel aantal op te hogen.
Duizendmaal dit...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202327799
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 00:01 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Als je naar de grafieken van het RIVM kijgt, en dan met name die van de briefings, zie je eigenlijk dat dit gewoon voorspeld was.

Je kan dan twee conclusies trekken.

Ten eerste worden de briefings niet goed genoeg gevolgd door de leden van de Tweede Kamer en/of van Dissel kan (bewust) niet goed uitleggen. Dit heb ik een paar dagen geleden hier al aangekaart. Je kon dit eind oktober zien aankomen. Een oplettende kamerlid had dit toen al kunnen zien.

Ten tweede wordt de overheid niet goed genoeg ingelicht en is het OMT niet meer geloofwaardig. Ze zijn al hun geloofwaardigheid verloren, zowel voor maatregelen toevoegen als afschaffen.
Ik heb de grafiekjes iedere keer zien opschuiven zodat de bolletjes er mooi in bleven vallen.
Ik heb het idee dat ze -gewoontegetrouw- van het meest positieve scenario uit zijn gegaan en het -toch weer- tegenviel.
  donderdag 25 november 2021 @ 00:06:38 #117
12221 Tijn