Jij denkt dat dat hier anders is? Dat ik niet geniet van de kroeg of van het lunchen of uit eten? Damn..quote:Op woensdag 24 november 2021 23:53 schreef OProg het volgende:
[..]
Die sector, laten we de kroeg nemen, bestaat sinds de 17e eeuw. Je kan dat lekker makkelijk wegdoen als niet belangrijk als je er zelf geen enkele behoefte aan hebt.
Ik kom erg graag in de kroeg maar heb gelukkig verder op alle gebieden ook een leven ernaast waar ik baal als ik er niet meer naar toe kan maar ik het verder wel kan thuis overleven. Maar de kroeg is ook van oudsher een plek waar mensen komen voor het sociale contact en menselijkheid die dat verder niet echt hebben. Niet iedereen heeft zin om permanent op een forumpje te posten en zijn voldoening uit te halen.
Voor velen is dat echt wel een belangrijk contactmoment. Omdat ze misschien anders in halve isolatie hadden gezeten en het levert ook weer vriendschappen op buiten de kroeg.
Maar goed. Sommige mensen hier denken het allemaal heel goed te weten en snappen ook naar eigen zeggen de maatschappij.
Niet lang, maar eindeloos; er is nl. een onuitputtelijke bron van nieuwe tachtigers. Door iedereen de helft van zijn of haar leven op te hokken gaan we nooit groepsimmuniteit voor mekaar krijgen. Uiteindelijk ga je op een punt komen dat lockdowns meer schade aanrichten in een veel groter deel van de bevolking dan dat ze bij een klein deel van de bevolking aan gezonde levensjaren opleveren.quote:Op woensdag 24 november 2021 23:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk, die sociaal-darwinisten heb je altijd. Het worden er alleen straks een beetje meer. Het begint wat te lang te duren, allemaal. En dan is een of andere wildvreemde 80+er irrelevant. En vooral te duur.
Ik pleit dan ook niet voor lockdowns, ik pleit voor opschaling.quote:Op woensdag 24 november 2021 23:59 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Niet lang, maar eindeloos; er is nl. een onuitputtelijke bron van nieuwe tachtigers. Door iedereen de helft van zijn of haar leven op te hokken gaan we nooit groepsimmuniteit voor mekaar krijgen. Uiteindelijk ga je op een punt komen dat lockdowns meer schade aanrichten in een veel groter deel van de bevolking dan dat ze bij een klein deel van de bevolking aan gezonde levensjaren opleveren.
Zeer interessant. Zeker nu.quote:
Als je naar de grafieken van het RIVM kijgt, en dan met name die van de briefings, zie je eigenlijk dat dit gewoon voorspeld was.quote:
Die houding van continu in paniek zijn komt het kabinet wel goed uit, vind ik. Ze lijken er ook weinig aan te doen om het te voorkomen bij de volgende "onverwachte" ontwikkeling.quote:Op woensdag 24 november 2021 23:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nou nee, het is echt paniekvoetbal.
Maar dan kreeg je altijd het "Denk aan je oma" argument. Men durfde nooit een beroep te doen op de eigen verantwoordelijkheid van de oudere generatie of daarom te vragen. Bovendien konden die nooit meer doen want die leven al 2 jaar als een monnik.quote:Op woensdag 24 november 2021 23:56 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Plausibel argument je ziet het eigenlijk ook in Engeland en Zweden waar het nu stabiel blijft. Misschien hadden we in de zomer gewoon lekker de jongeren en kinderen moeten laten besmetten zodat er geen groot reservoir is zonder immuniteit.
Maar dat zou dus bewust nalatig betekenen.quote:Op woensdag 24 november 2021 23:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat het expres is. Als je het aan ziet komen, ben je nalatig als je niks doet. Als je overvallen wordt, tja, dan is het paniek en kan je weinig verweten worden. "Ze doen toch hun best??"
Die van buiten komende invloed vind ik wel heel iets anders. Die zijn ingehaald door innovaties en automatisering, niet doordat de overheid gezegd heeft: Laat die sector maar stikken.quote:Op woensdag 24 november 2021 23:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Inderdaad, het beroep is door een van buiten komende invloed verdwenen.
De bingo avond op de IC afdeling kan ook gezellig zijn hoor.quote:Op woensdag 24 november 2021 23:41 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik denk dat de motivatie onder de burgerbevolking om nog braaf aan de samenleving deel te nemen er niet bepaald op vooruit gaat wanneer de overheid effectief zegt dat levensvreugde, cultuur en vermaak per direct afgeschaft worden...
Maar dat is niet wat de overheid zegt, de overheid zegt ‘we moeten de zorg overheid houden’. Dat heeft gevolgen.quote:Op donderdag 25 november 2021 00:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die van buiten komende invloed vind ik wel heel iets anders. Die zijn ingehaald door innovaties en automatisering, niet doordat de overheid gezegd heeft: Laat die sector maar stikken.
Of we gaan mensen niet de helft van het jaar (en dus hun leven) in hun huis opsluiten omdat er in Nederland maar vijf IC bedden voor 18 miljoen inwoners beschikbaar zijn en het vvd66 regime nu eenmaal geen zin heeft om dat tot een acceptabel aantal op te hogen.quote:Op woensdag 24 november 2021 23:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je moet daar inmiddels toch over durven nadenken vind ik hoor. In ieder geval over een sluiting in de echt donkere wintermaanden. Immers, wat is nog het perspectief op korte termijn? Ik hoop van niet, maar realistisch moet je daar toch rekening mee gaan houden.
Je bedoelt die overheid die de zorg stelselmatig heeft verwaarloosd?quote:Op donderdag 25 november 2021 00:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dat is niet wat de overheid zegt, de overheid zegt ‘we moeten de zorg overheid houden’. Dat heeft gevolgen.
Duizendmaal dit...quote:Op donderdag 25 november 2021 00:04 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Of we gaan mensen niet de helft van het jaar (en dus hun leven) in hun huis opsluiten omdat er in Nederland maar vijf IC bedden voor 18 miljoen inwoners beschikbaar zijn en het vvd66 regime nu eenmaal geen zin heeft om dat tot een acceptabel aantal op te hogen.
Ik heb de grafiekjes iedere keer zien opschuiven zodat de bolletjes er mooi in bleven vallen.quote:Op donderdag 25 november 2021 00:01 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Als je naar de grafieken van het RIVM kijgt, en dan met name die van de briefings, zie je eigenlijk dat dit gewoon voorspeld was.
Je kan dan twee conclusies trekken.
Ten eerste worden de briefings niet goed genoeg gevolgd door de leden van de Tweede Kamer en/of van Dissel kan (bewust) niet goed uitleggen. Dit heb ik een paar dagen geleden hier al aangekaart. Je kon dit eind oktober zien aankomen. Een oplettende kamerlid had dit toen al kunnen zien.
Ten tweede wordt de overheid niet goed genoeg ingelicht en is het OMT niet meer geloofwaardig. Ze zijn al hun geloofwaardigheid verloren, zowel voor maatregelen toevoegen als afschaffen.
Ja, in oktober liepen alle cijfers buiten hun modellenquote:Op donderdag 25 november 2021 00:05 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik heb de grafiekjes iedere keer zien opschuiven zodat de bolletjes er mooi in bleven vallen.
Ik heb het idee dat ze -gewoontegetrouw- van het meest positieve scenario uit zijn gegaan en het -toch weer- tegenviel.
Dus het idee is gewoon maar geld in pompen en mensen die daar hun vakgebied van hebben gemaakt met een zak geld af te schepen dat ze dan maar wat anders moeten gaan doen. En dat noemen we dan 'een nette afkoopregeling'. Mensen die hun hart en passie in hun zaak hebben liggen.quote:Op woensdag 24 november 2021 23:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Jij denkt dat dat hier anders is? Dat ik niet geniet van de kroeg of van het lunchen of uit eten? Damn..
En jij denkt dat met een nette uitkoopregeling er nooit meer horeca is?
Bizar.
Maar dan zouden we nu een miljoenmiljard longcovid kortjakjes hebben.quote:Op woensdag 24 november 2021 23:56 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Plausibel argument je ziet het eigenlijk ook in Engeland en Zweden waar het nu stabiel blijft. Misschien hadden we in de zomer gewoon lekker de jongeren en kinderen moeten laten besmetten zodat er geen groot reservoir is zonder immuniteit.
Kun je dan niet beter significant investeren in de zorg? Stel nu dat je die 14 miljard die we net noemden in de zorg pompt in plaats van in omscholing en de horeca gewoon laat bestaan. Naast die extra investering investeer je significant in verbetering, automatisering, zorginnovaties en het welzijn van je personeel. Dan heb je én de horeca in leven gehouden én de zorg verbeterd.quote:Op donderdag 25 november 2021 00:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dat is niet wat de overheid zegt, de overheid zegt ‘we moeten de zorg overheid houden’. Dat heeft gevolgen.
Ik weet nog niet of ik het dapper vind dat je er serieus op reageert. Nog even een nachtje over slapen.quote:Op woensdag 24 november 2021 23:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Inderdaad, het beroep is door een van buiten komende invloed verdwenen.
Nou moet wel gezegd worden dat die bandbreedte sowieso vrij groot was, en dat men in vorige iteraties de situatie standaard te ernstig inschatte.quote:Op donderdag 25 november 2021 00:05 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik heb de grafiekjes iedere keer zien opschuiven zodat de bolletjes er mooi in bleven vallen.
Ik heb het idee dat ze -gewoontegetrouw- van het meest positieve scenario uit zijn gegaan en het -toch weer- tegenviel.
Dat de bandbreedte zo groot was, en het er tóch buiten liep, maakt het alleen maar erger.quote:Op donderdag 25 november 2021 00:09 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Nou moet wel gezegd worden dat die bandbreedte sowieso vrij groot was, en dat men in vorige iteraties de situatie standaard te ernstig inschatte.
Of het slecht in je werk is, weet ik nog niet eens.quote:Op donderdag 25 november 2021 00:07 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, in oktober liepen alle cijfers buiten hun modellenIn november zat alles weer netjes in het midden. Modellen aanpassen is niks nieuws, maar als je bijna twee jaar modellen gebruikt die keer op keer heel fout zitten moet je toch een keer toegeven dat je gewoon slecht bent in je werk.
Ja, maar dat is weer moeilijk en lastig en duurt lang en zo. Dus beginnen onze bestuurders er niet aan, want lastig is voor anderen. Daar zouden onfeilbare bestuurders als zij zich helemaal niet bezig mee hoeven te houden.quote:Op donderdag 25 november 2021 00:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik pleit dan ook niet voor lockdowns, ik pleit voor opschaling.
Waar haal je het personeel vandaan? Die zitten gesubsidieerd duimen te draaien.quote:Op donderdag 25 november 2021 00:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Kun je dan niet beter significant investeren in de zorg? Stel nu dat je die 14 miljard die we net noemden in de zorg pompt in plaats van in omscholing en de horeca gewoon laat bestaan. Naast die extra investering investeer je significant in verbetering, automatisering, zorginnovaties en het welzijn van je personeel. Dan heb je én de horeca in leven gehouden én de zorg verbeterd.
Neuh, geeft gewoon aan dat het model sowieso niet heel nauwkeurig is. De vorige keren werd de situatie flink overschat.quote:Op donderdag 25 november 2021 00:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat de bandbreedte zo groot was, en het er tóch buiten liep, maakt het alleen maar erger.
Aan de andere kant: bijna 70% van de mensen op de IC is niet gevaccineerd. Het is geen wondermiddel als je het niet neemt, nee.quote:Op woensdag 24 november 2021 23:54 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn de vaccins toch niet het wondermiddel.
Jammer dat het alleen bij dat zeggen blijft...quote:Op donderdag 25 november 2021 00:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
In de zomer was het nog LongCovid wat de klok sloeg. Maar sowieso we zitten wel af te geven op bejaarden. Maar we moeten gewoon accepteren dat er een nieuwe infectieziekte/doodsoorzaak erbij is gekomen. Ik denk dat als je aan een bejaarde vraag nooit meer je kleinkinderen zien want virusbommetjes of wel zien maar de kans dat je aan covid overlijdt dat heel veel gewoon het 2de kiezen.quote:Op donderdag 25 november 2021 00:01 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Maar dan kreeg je altijd het "Denk aan je oma" argument. Men durfde nooit een beroep te doen op de eigen verantwoordelijkheid van de oudere generatie of daarom te vragen. Bovendien konden die nooit meer doen want die leven al 2 jaar als een monnik.
Helaasquote:Op donderdag 25 november 2021 00:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Aan de andere kant: bijna 70% van de mensen op de IC is niet gevaccineerd. Het is geen wondermiddel als je het niet neemt, nee.
Probleem is dat wij, typisch Nederlands, geen keuzes kunnen maken.quote:Op donderdag 25 november 2021 00:07 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Maar dan zouden we nu een miljoenmiljard longcovid kortjakjes hebben.
Het personeel om wat te doen? Werk in de zorg? Maak de instroom aantrekkelijker, maar de studies aantrekkelijker, bied basisbeurzen aan, vergoed de opleiding, er zijn echt wel dingen te verzinnen.quote:Op donderdag 25 november 2021 00:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waar haal je het personeel vandaan? Die zitten gesubsidieerd duimen te draaien.
Sorry en sorryquote:Op donderdag 25 november 2021 00:11 schreef DonDruiper het volgende:
Ik hoop echt dat dit de laatste serieuze golf wordt.
Ziekteverzuim of zelfs mensen die ophouden als zorgmedewerker zullen alleen nog maar oplopen.
Niet vandaag, maar wel ongeveer een jaar geleden, op z'n minst.quote:Op donderdag 25 november 2021 00:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het personeel om wat te doen? Werk in de zorg? Maak de instroom aantrekkelijker, maar de studies aantrekkelijker, bied basisbeurzen aan, vergoed de opleiding, er zijn echt wel dingen te verzinnen.
Er is een probleem in de zorg. In plaats van het oplossen van dat probleem lijken we meer bereid een andere sector te decimeren. Zeggen dat de horeca geen bestaansrecht meer heeft lost het probleem in de zorg niet op, dit virus is er om te blijven. Daar moet in de zorg op geanticipeerd worden. Niet vandaag, maar wel op de lange termijn.
Dit kun je allemaal vinden. Maar zolang half Nederland stemt op partijen die zo min mogelijk overheidsinvloed willen, is dit wat je krijgt.quote:
Mja, de kans lijkt me groter dat men als gevaccineerde een kind besmet dan andersom op dit momentquote:Op donderdag 25 november 2021 00:12 schreef ipa84 het volgende:
[..]
In de zomer was het nog LongCovid wat de klok sloeg. Maar sowieso we zitten wel af te geven op bejaarden. Maar we moeten gewoon accepteren dat er een nieuwe infectieziekte/doodsoorzaak erbij is gekomen. Ik denk dat als je aan een bejaarde vraag nooit meer je kleinkinderen zien want virusbommetjes of wel zien maar de kans dat je aan covid overlijdt dat heel veel gewoon het 2de kiezen.
Het RIVM houdt dat bij: https://www.rivm.nl/docum(...)ive-care-opname-in-0quote:Op donderdag 25 november 2021 00:13 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:
[..]
Helaas. waar kan ik die cijfers vinden van wie er op de ic’s liggen?
Ik wilde voorkomen dat ik opmerkingen kreeg over exponentieel enzoquote:Op donderdag 25 november 2021 00:15 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Niet vandaag, maar wel ongeveer een jaar geleden, op z'n minst.
Behalve, al bijna twee jaar, roepen dat zorgcapaciteit verhogen niet makkelijk is? Bizar weinig.quote:Op donderdag 25 november 2021 00:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik wilde voorkomen dat ik opmerkingen kreeg over exponentieel enzo
Maargoed, eens. Ik weet niet wat er tot nu toe gedaan wordt, maar het lijkt vooralsnog niet voldoende te zijn.
Hart en ziel is een argument voor jaren staatssteun? Bijzonder.quote:Op donderdag 25 november 2021 00:07 schreef OProg het volgende:
[..]
Dus het idee is gewoon maar geld in pompen en mensen die daar hun vakgebied van hebben gemaakt met een zak geld af te schepen dat ze dan maar wat anders moeten gaan doen. En dat noemen we dan 'een nette afkoopregeling'. Mensen die hun hart en passie in hun zaak hebben liggen.
En dan met Bizar eindigen.
Tsjah.
Precies.quote:
Ik denk dat, op een paar redteam zerocovidwappies na, vrijwel iedereen liever bereid is het risico op overlijden door corona te nemen en normaal te kunnen leven dan de helft van de rest van zijn of haar leven in een lockdown door te moeten brengen.quote:Op donderdag 25 november 2021 00:12 schreef ipa84 het volgende:
[..]
In de zomer was het nog LongCovid wat de klok sloeg. Maar sowieso we zitten wel af te geven op bejaarden. Maar we moeten gewoon accepteren dat er een nieuwe infectieziekte/doodsoorzaak erbij is gekomen. Ik denk dat als je aan een bejaarde vraag nooit meer je kleinkinderen zien want virusbommetjes of wel zien maar de kans dat je aan covid overlijdt dat heel veel gewoon het 2de kiezen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |