Dat kan ook prima denk hoor. Geen probleem zoiets. In het ziekenhuis doen ze echt niet veel anders dan wat er in het koffertje ziet. Flesje zuurstof erbij nog.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is een koffertje wat je meekrijgt als je eigenlijk opgenomen had moeten worden in het ziekenhuis, maar er is geen plek.
https://twitter.com/anatw(...)QZ3mEDc72E_-CYw&s=19
Oh dat zou ook kunnen, ik dacht dat het Spekman was.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:47 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Was dat niet Wouter de Winter die dat zei? Ik heb Spekman alleen maar horen zeggen dat kwetsbare kinderen beschermd moeten worden en daarom de scholen open moeten blijven.
Ben wel eens bang te stikken in eten als ik alleen ben. Gelukkig denk ik daar vrijwel nooit aan.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:48 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat geldt voor zoveel dingen, als je op vakantie in de bergen of in het bos een hartaanval krijgt is de ambulance ook te laat. Of doe je dat soort dingen ook nooit omdat het beangstigend is?
Je moet niet te veel over dat soort dingen nadenken.
Als je gedurende je leven alleen maar aan mogelijke dodelijke risico's denkt kun je jezelf maar beter gewoon meteen van kant maken.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:48 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat geldt voor zoveel dingen, als je op vakantie in de bergen of in het bos een hartaanval krijgt is de ambulance ook te laat. Of doe je dat soort dingen ook nooit omdat het beangstigend is?
Ja, die ondernemers moeten wel gecompenseerd worden als blijkt dat er weinig tot geen geld binnenkomt omdat er weer van alles gesloten moet worden. Of moeten we zeggen: zoek het maar uit en succes ermee. Ook voor het personeel, lekker uitzoeken? Gebruik je spaargeld maar als je het hebt en zienmaar of je je vaste lasten kunt betalen en zo.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Door andere keuzes te gaan maken. Maar aangezien onze regering ten eerste sowieso al niet vooruit denkt en ten tweede noch het OMT, noch Mark en Hugo er blijk van geven een andere koers te willen varen dan lockdowntoestanden denk dat je ook wel weer een kruis door de winter van 22/23 kan zetten.
[..]
Dat lukt niet meer. Voor de middelbare school-diploma's maakt het niet zo veel uit, maar wat in deze periode een diploma op een mbo of hbo haalt heeft een besmet papier. Doe je niets meer aan.
[..]
Nou, laten we daar nog eens 100 miljard gemeenschapsgeld op stukslaan. De generaties na ons betalen dat wel terug.
Op emotie worden geen oorlogen gewonnen over het algemeen.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik bedoelde ook niet wat ik ervan vind om de scholen dicht te gooien, maar om het op deze manier te proberen door te duwen. Ik heb een heel sterk deja vu bij de eerste golf toen scholen dicht gingen na maatschappelijke druk.
Even los van of 't wel of niet noodzakelijk is om scholen te sluiten, dat zou een wetenschappelijke basis moeten hebben, geen maatschappelijke druk.
Gezien het totale gebrek aan perspectief voor een aantal sectoren zou ik overgaan tot uitkoopregelingen.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:50 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:
[..]
Ja, die ondernemers moeten wel gecompenseerd worden als blijkt dat er weinig tot geen geld binnenkomt omdat er weer van alles gesloten moet worden. Of moeten we zeggen: zoek het maar uit en succes ermee. Ook voor het personeel, lekker uitzoeken? Gebruik je spaargeld maar als je het hebt en zienmaar of je je vaste lasten kunt betalen en zo.
Kan ook.
Zouden we hier ook moeten doen, maar hier wordt waarschijnlijk weer keihard aan de noodrem getrokken.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:44 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Omdat ze het daar hebben geaccepteerd?
Teleac cursus 'Thuisverpleging Ic-patient'.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:49 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat kan ook prima denk hoor. Geen probleem zoiets. In het ziekenhuis doen ze echt niet veel anders dan wat er in het koffertje ziet. Flesje zuurstof erbij nog.
Teleac? Jeetje, jij bent oudquote:Op woensdag 24 november 2021 22:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Teleac cursus 'Thuisverpleging Ic-patient'.
Sowieso Zwedenquote:Op woensdag 24 november 2021 22:53 schreef Discombobulate het volgende:
Zweden doet het nu overigens ook als één van de besten. Waarom zeikten mensen zo op dat land, ze komen als de beste uit de verf.
Dat zou ik acceptabeler vinden dan hoe er nu met die sectoren omgegaan wordt.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gezien het totale gebrek aan perspectief voor een aantal sectoren zou ik overgaan tot uitkoopregelingen.
IC is heel wat anders natuurlijk dan een verpleegafdeling. Ik denk sowieso dat heel wat thuis gewoon kan. Vorig jaar stuurden ze ook mensen met zuurstofflessen naar huis omdat er weinig ruimte was. Dat was echt geen enkel probleem, lekker gewoon thuis uitzieken.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Teleac cursus 'Thuisverpleging Ic-patient'.
ja. Stokoud.quote:
Tuurlijk, be my guest.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mag ik dat vooral lekker zelf weten?
Denk dat je dit nog veel meer gaat krijgen de komende tijd. Denk dat ook voor veel mensen nog een lockdown zeer lastig gaat worden.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:48 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Maar wat is nu het werkelijke probleem, de besmetting van deze kinderen of de kans dat ze hun ongevaccineerde grootvader besmetten die vervolgens op de IC belandt? Puur vanwege de besmetting van de kinderen hoeven de scholen niet op slot, want ze hebben er zelf niet zoveel last van. Dus je sluit de scholen grotendeels om ongevaccineerden in risicogroepen te beschermen. Is dat verantwoord? Zeker als het lang gaat duren?quote:Op woensdag 24 november 2021 22:49 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Eens, maar de wetenschappelijke cijfers liggen er natuurlijk in tegenstelling tot de eerdere golf nu wel overduidelijk, het is de grootste groep die bijdraagt aan de besmettingscijfers.
Ja serieus? Ik dacht echt begin jaren 90, haha. Oke, dan ben je niet oud.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:55 schreef capricia het volgende:
[..]
ja. Stokoud.
Teleac was er tot 2010 of zo?
Op de IC liggen ze echt niet allemaal aan de intubatie hoor.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:55 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
IC is heel wat anders natuurlijk dan een verpleegafdeling. Ik denk sowieso dat heel wat thuis gewoon kan. Vorig jaar stuurden ze ook mensen met zuurstofflessen naar huis omdat er weinig ruimte was. Dat was echt geen enkel probleem, lekker gewoon thuis uitzieken.
Sectoren als entertainment, horeca, evenementen enz. zijn in het nieuwe normaal van maximaal vijf lockdownloze maanden per jaar niet meer levensvatbaar. In plaats van dergelijke branches financieel te ondersteunen kan men beter miljarden investeren in vmboa's en andere laagopgeleide Ordnungstruppen die dan gedurende de overige zeven maanden de lockdown met alle macht, die het staatsapparaat tot zijn beschikking heeft, handhaven.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gezien het totale gebrek aan perspectief voor een aantal sectoren zou ik overgaan tot uitkoopregelingen.
Schoolgebouwen kunnen we ombouwen tot appartementen, zit toch geen toekomst meer in klassikale lessen en het verzacht de pijn op de woningmarkt 👍quote:Op woensdag 24 november 2021 22:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In een lijstje met dingen die je overlevingskans verhogen stonden oa zaken als 'niet roken', 'bewegen', 'gezond gewicht' en alle andere welbekende dingen. Maar helemaal boven aan stond 'niet alleen wonen'. Niet per se in een relatie, maar het feit dat er iemand is die een ambulance voor je kan bellen.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:55 schreef Wirelessmouse het volgende:
Tuurlijk, be my guest.
Je kunt ook vannacht op de wc een beroerte krijgen en dat ze je pas morgenochtend vinden... Is de zorg ook te laat. Angstaanjagend..
Kinderen kunnen ook prima vanaf hun 13e gaan werken, al die scholing is nergens voor nodig.quote:Op woensdag 24 november 2021 22:57 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Schoolgebouwen kunnen we ombouwen tot appartementen, zit toch geen toekomst meer in klassikale lessen en het verzacht de pijn op de woningmarkt 👍
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |