abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 24 november 2021 @ 21:52:49 #1
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_202325810
Wij zijn op zoek naar een nieuwe auto voor mijn vriendin. De oude auto heeft een acceptabel en vooral ook behoorlijk aantal km’s op de teller staan en begint op een leeftijd te komen dat we relatief hoge onderhoudskosten verwachten die niet meer in relatie staan tot de economische waarde.

Ze rijdt momenteel in de “gezinsauto”, een Renault Megane Estate diesel uit 2012. In de 4 jaar dat we de auto in bezit hebben hebben we daarmee 145k aan km’s gereden. Voornaamste gebruik is haar woonwerk verkeer (100 km per dag over voornamelijk snelweg, 4 a 5 dagen per week). Daarnaast uiteraard vakanties, weekendjes weg, boodschappen en familiebezoekjes. Ik denk dat we momenteel op 30k km’s per jaar uitkomen.
De huidige auto kost bij deze kilometrage, obv de werkelijke onderhoudskosten en reparaties etc ¤775 per maand (incl. brandstof, verzekering en mrb).

Nu ben ik aan het rondkijken naar een goede vervangende auto. De eisen die we hier aan hebben zijn niet heel hoog. Eigenlijk alleen dat hij groot genoeg is als gezinsauto, de kids moeten wel een beetje normaal achterin passen. Uiteraard een goede prijs/kwaliteit verhouding en gezien de kilometrage liefst weinig verassingen qua onderhoud/reparaties. En juist met name om die laatste af te dekken lijkt private lease interessant. We hechten niet per se aan bezit van een auto, we zien het echt als een vervoersoplossing.

Elektrisch rijden is voor ons zeker een optie. Helemaal als er bv. een laadpaal thuis in de leaseconstructie meegenomen kan worden, maar evt schaffen we die aan en laten we die gewoon los plaatsen. Hybride, al dan niet plug-in, is ook zeker een optie. Benzine ook. Eigenlijk alleen diesel niet ivm de verwachte restwaarde als gevolg van het verbod op diesels over een paar jaar.

Verder moet het natuurlijk een fijne snelweg auto zijn. Veilig vind ik ook wel belangrijk. Automaat zou prettig zijn, maar geen harde eis. Als het een elektrische auto wordt zou het fijn zijn als de actieradius wat extra marge heeft.

Iemand hier met goede suggesties? Wij twijfelen zelf heel erg en zijn dus benieuwd naar argumenten van anderen, een frisse blik zeg maar.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_202325860
Porsche Taycan
  woensdag 24 november 2021 @ 22:10:28 #3
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_202326078


[ Bericht 30% gewijzigd door borbit op 24-11-2021 22:23:47 ]
pi_202326261
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 21:52 schreef sanger het volgende:
Eigenlijk alleen diesel niet ivm de verwachte restwaarde als gevolg van het verbod op diesels over een paar jaar.
Juist nu is het interessant om een diesel te kopen en die binnen een jaar of 5 helemaal op te rijden, goedkoper kun je niet rijden met 30k per jaar.

Lage aanschaf, wel een berg wegenbelasting maar met voldoende kilometers is dat geen probleem. verbruik van een diesel ligt ook lager dan een benzine.

Persoonlijk denk ik niet dat er snel een dieselverbod komt, dat kan ook helemaal niet omdat er geen alternatieven zijn voor al het vracht vervoer, alle busjes met pakketten etc.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2021 22:22:19 ]
pi_202326282
Toyota Corolla Touring Sports (Hybrid).

1 op 18 tot 1 op 20 verbruik, lage wegenbelasting ivm benzine.
Weegt zo'n 1345 kilo in mijn uitvoering (heb de 2.0).

pi_202326329
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 22:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
Toyota Corolla Touring Sports.

1 op 18 tot 1 op 20 verbruik, lage wegenbelasting ivm benzine.
Weegt zo'n 1345 kilo in mijn uitvoering (heb de 2.0).

[ afbeelding ]
Dan liever de Multipla
  woensdag 24 november 2021 @ 22:25:20 #7
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_202326351
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 22:21 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
Juist nu is het interessant om een diesel te kopen en die binnen een jaar of 5 helemaal op te rijden, goedkoper kun je niet rijden met 30k per jaar.

Lage aanschaf, wel een berg wegenbelasting maar met voldoende kilometers is dat geen probleem. verbruik van een diesel ligt ook lager dan een benzine.

Persoonlijk denk ik niet dat er snel een dieselverbod komt, dat kan ook helemaal niet omdat er geen alternatieven zijn voor al het vracht vervoer, alle busjes met pakketten etc.
Maar dan bedoel je al een iets gebruikte diesel, niet een relatief nieuwe. Neem ik aan tenminste?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_202326392
Hyundai Ionic 5? Ruim en het kreng kan ook nog idioot snel laden.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_202327067
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 22:25 schreef sanger het volgende:

[..]
Maar dan bedoel je al een iets gebruikte diesel, niet een relatief nieuwe. Neem ik aan tenminste?
klopt, de huidige helemaal oprijden is natuurlijk het aller beste voor je portemonnee

maaruh, 775/maand voor alle kosten?
30k km;s = 1350liter diesel in die dci = 1,45/liter = 1950euro diesel
1430 euro wegenbelasting / jaar
verzekering beperkt casco 450/jaar
basis kosten 3830, laten we dit afronden naar 4000

Je stelt dat je 775/maand gemiddeld kwijt bent aan kosten, dat is 9300/jaar
betaal je echt 5300 euro aan reparaties aan je huidige auto per jaar? wat is er allemaal kapot gegaan de afgelopen periode wat de komende jaren weer kapot gaat?

Als je een paar dure reparaties gehad hebt kan dat kloppen natuurlijk, maar als je afgelopen jaar de airco hebt laten repareren, de waterpomp en distributie vervangen , nieuwe koppeling en nieuwe banden en remmen rondom hebt gedaan (bijvoorbeeld) heb je die kosten de komende paar jaar niet meer natuurlijk

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2021 23:12:22 ]
pi_202327088
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 22:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
Toyota Corolla Touring Sports (Hybrid).

1 op 18 tot 1 op 20 verbruik, lage wegenbelasting ivm benzine.
Weegt zo'n 1345 kilo in mijn uitvoering (heb de 2.0).

[ afbeelding ]
Toyota is eindelijk weer eens een wat spannendere weg ingeslagen met de ontwerprichting. Die Corolla Touring ziet er serieus strak gelijnd uit, mooie auto om te zien ^O^ .
pi_202328045
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 21:52 schreef sanger het volgende:
Wij zijn op zoek naar een nieuwe auto voor mijn vriendin. De oude auto heeft een acceptabel en vooral ook behoorlijk aantal km’s op de teller staan en begint op een leeftijd te komen dat we relatief hoge onderhoudskosten verwachten die niet meer in relatie staan tot de economische waarde.
Wat verwacht je dan zoal aan kosten? Als ik je maandelijkse kosten zie dan vermoed ik dat er al aardig wat aan onderhoud/reparatie is uitgegeven afgelopen jaren. Voornamelijk snelweg km's rijden is ook niet ongunstig voor de slijtage onderdelen, dus de vraag is eigenlijk of het dan niet juist zonde is om hem nu weg te doen.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 21:52 schreef sanger het volgende:
Nu ben ik aan het rondkijken naar een goede vervangende auto. De eisen die we hier aan hebben zijn niet heel hoog. Eigenlijk alleen dat hij groot genoeg is als gezinsauto, de kids moeten wel een beetje normaal achterin passen. Uiteraard een goede prijs/kwaliteit verhouding en gezien de kilometrage liefst weinig verrassingen qua onderhoud/reparaties. En juist met name om die laatste af te dekken lijkt private lease interessant. We hechten niet per se aan bezit van een auto, we zien het echt als een vervoersoplossing.
Qua ruimte zit je al snel aan C segment station/SUV. Dat segment in combinatie met jullie kilometers maakt private lease geen goedkope oplossing. Als de afweging om de Renault weg te doen gemaakt wordt vanwege de kosten, dan zie ik geen financieel voordeel door een private lease te gaan rijden. Het is nieuw en risicoloos rijden, maar daar betaal je natuurlijk wel de prijs voor.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 21:52 schreef sanger het volgende:
Elektrisch rijden is voor ons zeker een optie. Helemaal als er bv. een laadpaal thuis in de leaseconstructie meegenomen kan worden, maar evt schaffen we die aan en laten we die gewoon los plaatsen. Hybride, al dan niet plug-in, is ook zeker een optie. Benzine ook. Eigenlijk alleen diesel niet ivm de verwachte restwaarde als gevolg van het verbod op diesels over een paar jaar.
Plug-In hybride zou ik zeker niet aanraden gezien de kilometers. Die auto's zijn vrij zwaar vanwege de accu's, dus het verbruik van de niet elektrische kilometers wordt je niet vrolijk van. Diesel zou ik me niet zo'n zorgen om maken. Juist nu (in tegenstelling tot benzine auto's) zijn diesel auto's voor een gunstige prijs aan te schaffen. De grootste restwaarde klap is dus al geweest en al zou er hier een verbod komen dan zijn onze diesels nog altijd uitermate populair in het buitenland, dus die restwaarde zal zeker niet instorten.

Dus afhankelijk van wat je verwacht aan kosten van de Renault zou ik kostentechnisch juist eerder daar in doorrijden. Zo niet, dan zou ik met dergelijke kilometers toch een andere diesel aanschaffen (van een jaar of drie/vier oud).
pi_202328092
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 23:07 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
klopt, de huidige helemaal oprijden is natuurlijk het aller beste voor je portemonnee

maaruh, 775/maand voor alle kosten?
30k km;s = 1350liter diesel in die dci = 1,45/liter = 1950euro diesel
1430 euro wegenbelasting / jaar
verzekering beperkt casco 450/jaar
basis kosten 3830, laten we dit afronden naar 4000

Je stelt dat je 775/maand gemiddeld kwijt bent aan kosten, dat is 9300/jaar
betaal je echt 5300 euro aan reparaties aan je huidige auto per jaar? wat is er allemaal kapot gegaan de afgelopen periode wat de komende jaren weer kapot gaat?

Als je een paar dure reparaties gehad hebt kan dat kloppen natuurlijk, maar als je afgelopen jaar de airco hebt laten repareren, de waterpomp en distributie vervangen , nieuwe koppeling en nieuwe banden en remmen rondom hebt gedaan (bijvoorbeeld) heb je die kosten de komende paar jaar niet meer natuurlijk
Kan wel kloppen 5300pj aan reparaties. Is een franse auto he.
pi_202330065
Heb de berekening nog eens gemaakt.

Bij een diesel vs benzine bij 1 op 20 op diesel vs 1 op 18,5 op benzine (hybrid) ligt het omslagpunt op 45.000km voordat de diesel goedkoper is per km (12 vs 11 cent per km). Tot dat aantal is de km prijs gelijk of lager op benzine.
De hogere wegenbelasting bij diesels is hier hoofdoorzaak van.

Hierbij uitgegaan van hetzelfde gewicht van de auto's.

Aanschafprijs is dus voornamelijk doorslaggevend als je die 2 tegenover elkaar zet en veel rijdt.

Als ik zie dat m'n buurman dat lage verbruik ook haalt met zijn Skoda Octavia 1.5 turbo op benzine dan vraag ik me af of diesel nog wel de beste keuze is.
  donderdag 25 november 2021 @ 10:55:48 #14
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_202330660
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 22:28 schreef Kentekenplaat het volgende:
Hyundai Ionic 5? Ruim en het kreng kan ook nog idioot snel laden.
Snel laden is leuk voor de vakanties, maar gezien ze iedere dag zou kunnen laden op het werk en thuis niet van doorslaggevend belang.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 25 november 2021 @ 11:09:37 #15
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_202330859
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 23:07 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
klopt, de huidige helemaal oprijden is natuurlijk het aller beste voor je portemonnee
Met alle aankomende onderhoudskosten? Hoe meer km's hoe meer onderhoud toch?

quote:
maaruh, 775/maand voor alle kosten?
30k km;s = 1350liter diesel in die dci = 1,45/liter = 1950euro diesel
1430 euro wegenbelasting / jaar
verzekering beperkt casco 450/jaar
basis kosten 3830, laten we dit afronden naar 4000
Hij doet 1 op 19/20, dus je liters kloppen niet. Om van je dieselprijs maar niet te spreken ;)

Liters komt op 1500 en per liter doen we momenteel zo een ¤ 1,62 dacht ik. Dus komt op ¤ 2430 aan diesel.

quote:
Je stelt dat je 775/maand gemiddeld kwijt bent aan kosten, dat is 9300/jaar
betaal je echt 5300 euro aan reparaties aan je huidige auto per jaar? wat is er allemaal kapot gegaan de afgelopen periode wat de komende jaren weer kapot gaat?

Als je een paar dure reparaties gehad hebt kan dat kloppen natuurlijk, maar als je afgelopen jaar de airco hebt laten repareren, de waterpomp en distributie vervangen , nieuwe koppeling en nieuwe banden en remmen rondom hebt gedaan (bijvoorbeeld) heb je die kosten de komende paar jaar niet meer natuurlijk
Je vergeet een stukje afschrijving mee te nemen in je berekening ;)

Hij doet 1 op 19 gemiddeld. Dus kom je op 1500 liter. Tanken doen we voor duurder dan die ¤ 1,45... gemiddeld betaalt ze geloof ik ¤ 1,75 (veel aan de snelweg tanken omdat er van thuis naar snelweg en snelweg naar werk geen pomp is). Verzekering is allrisk. Dat is een overweging die we daarin gemaakt hebben

Ik heb een staatje gemaakt voor per maand, deze is alleen nog uitgaande van 35k km's per jaar zie ik nu.

Brandstof ¤ 268.64
MRB ¤ 114
Verzekering ¤ 62,15
Stelpost onderhoud ¤ 175
Stelpost afschrijving ¤ 145,83
Totaal ¤ 765,62
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 25 november 2021 @ 11:12:50 #16
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_202330919
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 23:07 schreef Dries4Ever het volgende:

Je stelt dat je 775/maand gemiddeld kwijt bent aan kosten, dat is 9300/jaar
betaal je echt 5300 euro aan reparaties aan je huidige auto per jaar? wat is er allemaal kapot gegaan de afgelopen periode wat de komende jaren weer kapot gaat?

Als je een paar dure reparaties gehad hebt kan dat kloppen natuurlijk, maar als je afgelopen jaar de airco hebt laten repareren, de waterpomp en distributie vervangen , nieuwe koppeling en nieuwe banden en remmen rondom hebt gedaan (bijvoorbeeld) heb je die kosten de komende paar jaar niet meer natuurlijk
Ik zou dat even na moeten kijken eerlijk gezegd. Gezien de kilometrage zou in ieder geval de distributieriem gedaan moeten zijn. Enige wat ik zeker weet is de koppeling. Moet even de map met facturen erbij zoeken vanavond dan.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_202332041
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:12 schreef sanger het volgende:

[..]
Ik zou dat even na moeten kijken eerlijk gezegd. Gezien de kilometrage zou in ieder geval de distributieriem gedaan moeten zijn. Enige wat ik zeker weet is de koppeling. Moet even de map met facturen erbij zoeken vanavond dan.
Ik ga mee in bovenstaande berekening (tank zelf altijd in Duitsland, ik dacht dat de diesel hier wat goedkoper was), behalve bij de afschrijving 1740/jaar en onderhoud 2100/jaar aan onderhoud . Als het meeste gedaan is is 2100 best wel veel, je kan er ook voor kiezen om verantwoord onderhoud te laten plegen ipv alles mee te nemen wat kapot gat. (bezuinig niet op de basis veiligheden!)

De afschrijving ben je ongeveer wel vanaf, een megane dci uit 2012 met 3ton op de klok of 4ton is nagenoeg hetzelfde waard. Zolang de auto prettig rijdt en er geen grote onderhoudskosten of vervangen aan zitten te komen rijdt je het goedkoopste. Wie weet rij je de komende 3 jaar nog rond in die bak voor een fractie van de onderhoudskosten en nagenoeg geen afschrijving.

Goedkoper kun je niet rijden toch?
pi_202332166
Ik zou zelf voor private lease gaan als je het op kunt brengen en je niet van plan bent om een hypotheek af te sluiten in de lease periode.Geen gedoe met restwaardes, schades, wegenbelasting, bijtelling, you name it. En je kan een leuke bak uitzoeken. Die electrische bakken rijden wel fijn en eindelijk komt er steeds meer aanbod met een goede praktijk range. En je kan Woke doen, dat is ook een pre.
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
pi_202333342
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:09 schreef sanger het volgende:
Hij doet 1 op 19 gemiddeld. Dus kom je op 1500 liter. Tanken doen we voor duurder dan die ¤ 1,45... gemiddeld betaalt ze geloof ik ¤ 1,75 (veel aan de snelweg tanken omdat er van thuis naar snelweg en snelweg naar werk geen pomp is).
Dat tanken aan de snelweg kan ik eerlijk gezegd echt niet begrijpen. Dat er op de route tussen huis/snelweg en snelweg/werk gaan tankstation staat kan natuurlijk, maar in de omgeving van huis of werk zal in ons land toch ongetwijfeld ergens een tankstation staan met normale brandstofprijzen? In mijn optiek is tanken aan de snelweg echt geld weggooien.

quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 11:09 schreef sanger het volgende:
Ik heb een staatje gemaakt voor per maand, deze is alleen nog uitgaande van 35k km's per jaar zie ik nu.

Brandstof ¤ 268.64
MRB ¤ 114
Verzekering ¤ 62,15
Stelpost onderhoud ¤ 175
Stelpost afschrijving ¤ 145,83
Totaal ¤ 765,62
Afschrijving zal naarmate je de auto langer gebruikt lager worden. Een Mégane diesel uit 2012 zal al niet meer zo'n hoge restwaarde hebben, dus doorrijden zal daar niet zo heel veel effect meer op hebben.

Onderhoud lijkt mij eerlijk gezegd aan de hoge kant. Daar ben ik met mijn diesels in ieder geval nooit aan gekomen met dergelijke kilometrages. Het kan natuurlijk wel als je de afgelopen jaren wat dure zaken hebt laten vervangen, maar dan zou je ervan uit kunnen gaan dat je de komende jaren fors minder aan onderhoudskosten zal hebben. Financieel gezien dan juist nu een verkeerd moment om de auto weg te doen lijkt me.
pi_202333647
quote:
14s.gif Op donderdag 25 november 2021 12:27 schreef ThierryPicking het volgende:
Ik zou zelf voor private lease gaan als je het op kunt brengen en je niet van plan bent om een hypotheek af te sluiten in de lease periode. Geen gedoe met restwaardes.
Dat voorkomen van gedoe betaal je al in het maandelijkse leasebedrag. Dat "gedoe" kan je voor jezelf ook wegnemen door een auto die je koopt naar een lage restwaarde door te rekenen. Mocht de auto dan uiteindelijk meer opbrengen dan is het verschil in ieder geval voor jezelf i.p.v. voor een leasemaatschappij.

quote:
14s.gif Op donderdag 25 november 2021 12:27 schreef ThierryPicking het volgende:
schades
Hoeveel gedoe heb je aan schades? Ook bij een leaseauto zal je schade moeten melden en laten herstellen.
Vervolgens heb je na vier/vijf jaar private lease geen schadevrije jaren meer uit het verleden (die zijn dan vervallen) en heb je hooguit die vier/vijf jaar staan. Lekker als je in het verleden al 15-20 jaar hebt opgebouwd!

quote:
14s.gif Op donderdag 25 november 2021 12:27 schreef ThierryPicking het volgende:
wegenbelasting
Zie niet in wat hier gedoe aan zou zijn? Of je het nou rechtstreeks aan de Belastingdienst betaalt of via het leasebedrag aan de leasemaatschappij. Het is om het even, want het bedrag is hetzelfde.

quote:
14s.gif Op donderdag 25 november 2021 12:27 schreef ThierryPicking het volgende:
bijtelling
Sowieso niet aan de orde.

quote:
14s.gif Op donderdag 25 november 2021 12:27 schreef ThierryPicking het volgende:
En je kan een leuke bak uitzoeken
Lijkt me ook prima mogelijk bij het kopen van een auto toch?

Er zijn een paar situaties waarin private lease interessant kan zijn:
- Je hebt weinig tot geen schadevrije jaren
- Je rijdt niet te veel kilometers (10.000 - 12.000 per jaar)
- Je wil een segment auto rijden die door leasemaatschappijen in grote getale worden ingekocht. Dan kan je meeliften op de inkoopvoordelen van de leasemaatschappijen.

In deze gevallen kan private lease een interessante optie zijn. In andere gevallen is het gewoon een dure optie, waar je doorgaans langere tijd aan vast zit.
pi_202336482
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 14:04 schreef Accordtje het volgende:
In andere gevallen is het gewoon een dure optie, waar je doorgaans langere tijd aan vast zit.
Zeker, maar zoals ik zeg, als je het kan veroorloven is het wel een hele relaxte optie. Ja je bent gemiddeld goedkoper uit als je alles zelf regelt maar je betaald dus doekoe voor gemak ^O^
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
  donderdag 25 november 2021 @ 19:06:45 #22
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_202337853
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 13:43 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Dat tanken aan de snelweg kan ik eerlijk gezegd echt niet begrijpen. Dat er op de route tussen huis/snelweg en snelweg/werk gaan tankstation staat kan natuurlijk, maar in de omgeving van huis of werk zal in ons land toch ongetwijfeld ergens een tankstation staan met normale brandstofprijzen? In mijn optiek is tanken aan de snelweg echt geld weggooien.
Het komt ook voort uit een soort van luiheid :Y Helemaal eens dat het zonde van het geld is ook. Maar het is wel de praktijk :')

Andere discussie, niet voor dit topic ;)

quote:
Afschrijving zal naarmate je de auto langer gebruikt lager worden. Een Mégane diesel uit 2012 zal al niet meer zo'n hoge restwaarde hebben, dus doorrijden zal daar niet zo heel veel effect meer op hebben.
Klopt, maar er is nog wel restwaarde dus blijf ik wel een stelpost voor afschrijving hanteren. Zeker als de conclusie wordt dat we doorrijden met deze auto, want dat zorgt alleen maar voor meer cash als we hem wel gaan vervangen :) Al moet ik het dan misschien eerder een reservering noemen ipv afschrijving :P

quote:
Onderhoud lijkt mij eerlijk gezegd aan de hoge kant. Daar ben ik met mijn diesels in ieder geval nooit aan gekomen met dergelijke kilometrages. Het kan natuurlijk wel als je de afgelopen jaren wat dure zaken hebt laten vervangen, maar dan zou je ervan uit kunnen gaan dat je de komende jaren fors minder aan onderhoudskosten zal hebben. Financieel gezien dan juist nu een verkeerd moment om de auto weg te doen lijkt me.
De stelpost is gebaseerd op het getal van de ANWB en het feit dat we zelf dat gedurende de looptijd ook min of meer echt kwijt waren. En ja daar zitten dan waarschijnlijk ook grote reparaties in (nog niet opgezocht) maar die blijf je ook houden natuurlijk, ze komen niet keurig om de beurt zeg maar ;)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 25 november 2021 @ 22:52:45 #23
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_202343438
Ik zou juist diesel kopen omdat ze schaars worden zodra fabrikanten stoppen met de productie ervan.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')