Nou dit dusquote:Op woensdag 24 november 2021 15:56 schreef Dries4Ever het volgende:
Je realiseert je dat code zwart betekend dat ze geen mensen meer kunnen toelaten in het ziekenhuis omdat ze uitpuilen?
mensen met een hartaandoening niet geholpen kunnen worden, kanker operaties niet meer plaats vinden en mensen dood gaan omdat er geen bedden beschikbaar zijn? Maar dat is blijkbaar minder erg dan dat jij na 8 uur geen pils kan kopen in de winkel?
Jaquote:Op woensdag 24 november 2021 15:56 schreef Dries4Ever het volgende:
Je realiseert je dat code zwart betekend dat ze geen mensen meer kunnen toelaten in het ziekenhuis omdat ze uitpuilen?
mensen met een hartaandoening niet geholpen kunnen worden, kanker operaties niet meer plaats vinden en mensen dood gaan omdat er geen bedden beschikbaar zijn? Maar dat is blijkbaar minder erg dan dat jij na 8 uur geen pils kan kopen in de winkel?
Dat is een beperkt aantal mensen dat niet geholpen kan worden en het hele land kan dan níets meer kopen na 20 uur (want AH is helemaal dicht na 20 uur momenteel). Ook zie ik niet in wat het helpt dat de supermarkten dicht zijn na 20 uur. Dus heel veel mensen hebben heel veel last van iets, terwijl het bij code zwart maar om heel weinig mensen gaat, die vaak ook al heel erg ziek zijn. Dat vind ik niet proportioneel. En ja, ook het inperken van contacten en afstand houden vind ik dicht bij geestelijke mishandeling komen.quote:Op woensdag 24 november 2021 15:56 schreef Dries4Ever het volgende:
Waarom prioriteren we de zorg voor een paar honderd of misschien duizend ernstig zieke mensen boven het geestelijk en lichamelijke welzijn van het hele land? En dan denk ik vooral aan de miljoenen jongeren die nergens last van hebben en die onze toekomst vormen.quote:Op woensdag 24 november 2021 15:58 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Nou dit dus
wat een onzinnig topic eigenlijkde domheid van mensen is stuitend
Je zou maar zorg nodig hebben en het ziekenhuis heeft geen plek voor je
Als jij een ongeluk krijgt tijdens code zwart is er een kans dat ze je niet kunnen helpen in het ziekenhuis. Dat je de benodigde zorg gewoonweg niet kan krijgen. Gewoon omdat er andere mensen op de SEH en/of IC liggen.quote:Op woensdag 24 november 2021 15:53 schreef JohnDDD het volgende:
Waarom wordt er nu telkens gedaan alsof die code zwart hét horrorscenario voor de maatschappij is? Alsof dán echt alle beschaving de grond in wordt geboord?
Persoonlijk heb ik liever elke winter code zwart in de ziekenhuizen dan een maatschappij waarin we na 18 of 20 uur niet meer mogen winkelen, of winkelen of afspraak, of QR-codes moeten laten zien, of mondkapjes moeten dragen, of afstand van vrienden en familie moeten houden etc. Dát vind ik pas een teloorgang van de beschaving en niet dat er wat mensen geweigerd moeten worden in het ziekenhuis ten tijden van een pandemie.
Ik weet het vriend, maar dat risico neem ik wel; jij niet? Is dat dan het allerbelangrijkste, dat we geholpen kunnen worden als we een ongeluk krijgen? Ik zie liever mijn vrienden, ga liever naar een restaurant af en toe of een museum, dan dat ik weer een hele winter thuis moet zitten en in elk geval geholpen kan worden als ik een ongeluk krijg (wat ik niet krijg, want ik zit dan toch thuis).quote:Op woensdag 24 november 2021 16:02 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Als jij een ongeluk krijgt tijdens code zwart is er een kans dat ze je niet kunnen helpen in het ziekenhuis. Dat je de benodigde zorg gewoonweg niet kan krijgen. Gewoon omdat er andere mensen op de SEH en/of IC liggen.
Dan kan je geluk hebben en toch nog ergens anders een plekje krijgen, of je hebt pech en ze leggen je aan de pijnstilling tot je dood bent of er alsnog ruimte komt.
dat jij zo denkt is mooi, maar niet representatief voor Nederlandquote:Op woensdag 24 november 2021 16:02 schreef sirdanilot het volgende:
Als ik nou een hartaanval krijg denk ik van. Nou dat was het dan. Pech gehad.
Ik denk dan niet van 'laten we het hele land op slot gooien zodat IKKE IKKE IKKE nog een paar jaartjes extra te leven heb'.
Een hoger salaris maakt geen reet uit, het is gewoon de werkdruk, de onzinnige managers die alles moeten managen en de verpleegkundigen die alles moeten verantwoorden.quote:Op woensdag 24 november 2021 15:59 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ja
Als je code zwart wil voorkomen, moet je ic verpleegkundigen meer betalen zodat er daar geen tekort meer aan is. En er meer van opleiden.
En ja dat kost minstens 2 jaar om te regelen.
De mens denkt van ach, met een prikje of 2, 3, lsosen we dit binnen een paar maandjes op.
Een structureel probleem zoals dit virus los je gewoonweg niet in een paar maandjes op. Daar zijn jaren, jaren, jaren en jaren voor nodig.
De mens moet niet denken dat we alles voor het zeggen hebben in leven en in sterven want dat is er maar Één.
Prima, en een ander groot deel van de bevolking zal dat risico niet willen nemen.quote:Op woensdag 24 november 2021 16:04 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik weet het vriend, maar dat risico neem ik wel; jij niet? Is dat dan het allerbelangrijkste, dat we geholpen kunnen worden als we een ongeluk krijgen? Ik zie liever mijn vrienden, ga liever naar een restaurant af en toe of een museum, dan dat ik weer een hele winter thuis moet zitten en in elk geval geholpen kan worden als ik een ongeluk krijg (wat ik niet krijg, want ik zit dan toch thuis).
Je hebt van die bandjes die je om kan doen met niet reanimeren, doe die dan maar om.quote:Op woensdag 24 november 2021 16:02 schreef sirdanilot het volgende:
Als ik nou een hartaanval krijg denk ik van. Nou dat was het dan. Pech gehad.
Ik denk dan niet van 'laten we het hele land op slot gooien zodat IKKE IKKE IKKE nog een paar jaartjes extra te leven heb'.
Uiteindelijk leef je maar één keer. We hebben nou al 2 jaar lang deze donkere periode in de geschiedenis meegemaakt.quote:Op woensdag 24 november 2021 16:04 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik weet het vriend, maar dat risico neem ik wel; jij niet? Is dat dan het allerbelangrijkste, dat we geholpen kunnen worden als we een ongeluk krijgen? Ik zie liever mijn vrienden, ga liever naar een restaurant af en toe of een museum, dan dat ik weer een hele winter thuis moet zitten en in elk geval geholpen kan worden als ik een ongeluk krijg (wat ik niet krijg, want ik zit dan toch thuis).
quote:Op woensdag 24 november 2021 16:05 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Uiteindelijk leef je maar één keer. We hebben nou al 2 jaar lang deze donkere periode in de geschiedenis meegemaakt.
Als ik mijn leven moet geven voor de vrijheid van alle anderen ter wereld dan is dat maar zo hoor.
Ik wil gewoon naar de pub ik wil geen domme code laten zien alsof ik een nummer of gevangene ben. Laat mij gewoon naar de pub. Laat iedereen gewoon naar de pub.
hele grote kern van waarheid inderdaad! De zorg liep altijd al op maximale capaciteit. Als ze het met iemand minder konden doen dan moest dat want er was weer een FTE bespaard. Dat kent zijn grenzen, zie nu. Daarnaast is het idd teveel gemanage, teveel administratie, te veel gedoe. Snap wel dat iemand niet 50 uur per week wil werken als hij/zij maar voor 32 onder contract staat. Te weinig waardering voor zorgpersoneel. Kijk ook naar de grote demonstraties voor de crisis. GEEN enkel respect vanuit Den Haagquote:Op woensdag 24 november 2021 16:04 schreef 111210 het volgende:
[..]
Een hoger salaris maakt geen reet uit, het is gewoon de werkdruk, de onzinnige managers die alles moeten managen en de verpleegkundigen die alles moeten verantwoorden.
Gewoon kortere werkweken en meer mensen werven (we zijn nu trouwens al bijna 2 jaar verder)
Maar met werken in de zorg krijg je geen respect meer vanuit de overheid. Die nemen liever extra boa’s aan.
en als je na een zuipavond je been breekt en deze kan niet geopereerd worden dan blijf je een paar maanden kermend van de pijn op de bank liggen?quote:Op woensdag 24 november 2021 16:04 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Zal ik je eens wat vertellen maat. Voor 90% van de bevolking was ook WO2 hooguit vervelend.quote:Op woensdag 24 november 2021 16:06 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]![]()
![]()
Soldaten in WOII hebben een donkere periode in de geschiedenis meegemaakt. Dit is voor 90% van de bevolking gewoon even 'vervelend'.
Niet om negen uur 's avonds een pak melk kunnen halen is ernstiger dan mensen wier verwondingen niet verholpen kunnen worden?quote:Op woensdag 24 november 2021 15:59 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Dat is een beperkt aantal mensen dat niet geholpen kan worden en het hele land kan dan níets meer kopen na 20 uur (want AH is helemaal dicht na 20 uur momenteel). Ook zie ik niet in wat het helpt dat de supermarkten dicht zijn na 20 uur. Dus heel veel mensen hebben heel veel last van iets, terwijl het bij code zwart maar om heel weinig mensen gaat, die vaak ook al heel erg ziek zijn. Dat vind ik niet proportioneel. En ja, ook het inperken van contacten en afstand houden vind ik dicht bij geestelijke mishandeling komen.
Overigens ben ik voor het verder inperken van de opname van coronapatiënten zodat geplande zorg gewoon door kan gaan. Keiharde stop op 300 coronapatiënten op de IC bijvoorbeeld. Daarboven gewoon niet meer opnemen.
quote:Op woensdag 24 november 2021 16:09 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Zal ik je eens wat vertellen maat. Voor 90% van de bevolking was ook WO2 hooguit vervelend.
Natuurlijk niet als je Joods was, of slachtoffer werd van bombardementen. Maar dat was echt geen 10 procent van de NL bevolking hoor.
Luister als ik wist dat het niet kunnen halen van een pak melk ervoor zorgt dat er wat mensen gered kunnen worden denk ik nog van ok.quote:Op woensdag 24 november 2021 16:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Niet om negen uur 's avonds een pak melk kunnen halen is ernstiger dan mensen wier verwondingen niet verholpen kunnen worden?
Dit!quote:Op woensdag 24 november 2021 16:11 schreef Simmertje het volgende:
Kan dit topic niet gewoon gesloten worden?
Dank je, CG.quote:Op woensdag 24 november 2021 16:12 schreef CoolGuy het volgende:
Gastslotje ter beoordeling van dienstdoende mods
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |