Hmm... Als je niet test, kunnen er nog zieken rondlopen. Je test alleen niet en maakt het daardoor niet meetbaar.quote:Op woensdag 24 november 2021 11:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Trump says that ‘if we stop testing right now, we’d have very few cases’ of coronavirus
Juni 2020.
Ja maar dat is voor veel mensen een populair dingetje hoor, men staat er voor in de rij!quote:
De NOS ging hen ook al voor helaas en daar kun je moeilijk van zeggen dat die zich "richten" op de lokale drugsmaffia.quote:Op woensdag 24 november 2021 10:59 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Beide, gok ik. Ken de ins en outs niet. Maar de houding ten opzichte van media verhard, en dat is sowieso een gevaarlijke ontwikkeling.
Klopt, maar de regionale drugsmaffia kun je in het geval Brabant niet negeren, terecht dat @Elan zich dat afvroeg.quote:Op woensdag 24 november 2021 11:07 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
De NOS ging hen ook al voor helaas en daar kun je moeilijk van zeggen dat die zich "richten" op de lokale drugsmaffia.
Ah, het willekeurig graaien in de maatregelenbak is weer begonnen.quote:Op woensdag 24 november 2021 11:08 schreef Benny het volgende:
[ twitter ]
Avondklok. Lockdown.
Neeeeee... Gewoon niet ziek worden
Als vrijgezel zonder kinderen ben ik Team Gommersquote:Op woensdag 24 november 2021 11:08 schreef Benny het volgende:
[ twitter ]
Avondklok. Lockdown.
Je moet echt met een shitload aan maatregelen komen als je de scholen open wil houden. Dat is het dilemma nu.quote:Op woensdag 24 november 2021 11:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ah, het willekeurig graaien in de maatregelenbak is weer begonnen.
Het is echt weer 2020 he... betekent dit dan ook dat ik weer een jaartje jonger ben?quote:Op woensdag 24 november 2021 11:08 schreef Benny het volgende:
[ twitter ]
Avondklok. Lockdown.
Maar hoe bepaal je dan of degene met corona nog corona heeftquote:
Zeker, maar we moeten niet doen alsof zoiets in Rotterdam waarbij de politie met scherp schiet louter door Covid komt. Dat heb in 1999 al een keer van dichtbij meegemaakt. Mensen misbruiken corona gewoon om te rellen/plunderen.quote:Op woensdag 24 november 2021 11:05 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maatschappelijk probleem, zonder meer, maar de laatste anderhalf jaar heeft het een enorme vlucht genomen.
Of het 7 dagen geleden is dat je kind klachten kreeg. Bij geen klachten kun je 5 dagen wachten.quote:Op woensdag 24 november 2021 11:05 schreef Drekkoning het volgende:
Daarom geldt die regel nogmaals enkel als de besmette persoon in thuisisolatie gaat. En dan reken je die 5 dagen vanaf het moment van thuisisolatie.
Daar heb je zeker een punt. Ik heb vooral moeite met het precedent dat het schept, dat toegang tot de democratie afhankelijk is van zoiets arbitrairs. Nu zit ik er niet helemaal objectief in want ik ben sowieso geen voorstander van de coronapas.quote:Op woensdag 24 november 2021 11:04 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Op dit moment had die lijsttrekker, net als iedereen, gewoon een vinkje kunnen halen, op wat voor manier dan ook (testen, ziek zijn en beter worden, vaccineren). Net zoals iedereen die keuze heeft. Ik vind het dus nu nog geen bewuste uitsluiting want die man/vrouw had zelf de keuze om een toegangsbewijs te fixen.
Gaan we naar 2G, dan wordt het een ander verhaal en blijf ik van mening dat je duidelijke regels op moet stellen over waar je wel en niet mag vergaderen. Wat ik al eerder zei: als je almaar uitzonderingen gaat maken voor 'jezelf' in dit geval als politici en beleidsmaker, haal je effectief je eigen beleid onderuit en is het wachten tot de discussie komt "ja maar zij mogen wel naar binnen zonder bewijs". Het is niet dat ze minder besmettelijk zijn, minder tot een risicogroep behoren (vaak juist meer, want er zijn relatief veel oudere politici), of minder mogelijkheden hebben om hun werk elders te doen.
Iedereen kan toch een QR krijgen? Dus niemand wordt buitengesloten (dat hoor ik tenminste Hugo vertellen zodra het over de QR gaat). En er zijn legio oplossingen mogelijk waarbij er geen QR check nodig is.quote:Op woensdag 24 november 2021 10:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar dan kun je als gemeenteraad oid dus gewoon je vergaderingen doen op een evenementenlocatie waar de QR code verplicht is en is iedereen die tegen de coronapas is uitgezonderd van het kunnen deelnemen aan vergaderingen en stemmingen.
@Janneke141 heeft hier een mening over.quote:Op woensdag 24 november 2021 11:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je moet echt met een shitload aan maatregelen komen als je de scholen open wil houden. Dat is het dilemma nu.
'De avondklok heeft niets bijgedragen aan vermindering van IC opnames'quote:Op woensdag 24 november 2021 11:08 schreef Benny het volgende:
[ twitter ]
Avondklok. Lockdown.
"Ziek zijn overkomt je. Verzuim is een keuze."quote:
Het helpt natuurlijk wel dat het voor scholen ook bijna geen doen is als er om de haverklap leerlingen en leraren in quarantaine moeten.quote:Op woensdag 24 november 2021 11:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je moet echt met een shitload aan maatregelen komen als je de scholen open wil houden. Dat is het dilemma nu.
Maar de kerken en moskeeën blijven gewoon open. Avondklokje, dat dan weer wel.quote:Op woensdag 24 november 2021 11:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
'Just nuke the shit out of it'quote:Op woensdag 24 november 2021 11:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Kunnen we Virus niet binnenvallen? Blitzkrieg er overheen en klaar.
Zachte heelmeesters onze regering, maar helaas zit ons land ook vol met "je mag ook niet tegen de kerk aan pissen en toch is hij groen" sentiment.quote:Op woensdag 24 november 2021 11:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja dat is sowieso al lastig met kinderen, want de officiële regel is 7 dagen na dag van test én klachtenvrij.quote:Op woensdag 24 november 2021 11:10 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Maar hoe bepaal je dan of degene met corona nog corona heeftOp klachtenvrij hoef ik niet te wachten, want dat zal ergens in april zijn
Ook al komt er geen maatregel geloof ik niet dat scholen nog 2 weken openblijven. School van mijn schoonmoeder zitten 3 klassen thuis omdat er 4+ kinderen in elk van de klassen ziek zijn en de rest thuis moet blijven en 4 leerkrachten ziek thuis. Als ik haar erover hoor is 't op de andere scholen onder die koepel exact zo.quote:Op woensdag 24 november 2021 11:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het helpt natuurlijk wel dat het voor scholen ook bijna geen doen is als er om de haverklap leerlingen en leraren in quarantaine moeten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |