abonnement Unibet Coolblue
pi_202315606
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:52 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Voor de volledigheid wil ik belaagd nog even aanscherpen tot belaagd en persoonlijk bedreigd.
Ja exact.
Gewoonweg niet tof. Op z'n minst.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_202315607
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:47 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Sterkte!

Aangezien je geen isolatie op kunt leggen aan je kind is het in principe wachten tot hij 24u klachtenvrij is dan gaat jouw quarantaine in. Op dag 5 mag je dan testen om eruit te mogen.
Dan kan ik wachten tot april, kleine kinderen snotteren de hele winter door :P
pi_202315609
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Volgens mij is het beleid vorige week aangepast naar het oude "iedereen in quarantaine bij een positief geteste huisgenoot", maar is dat alleen op de site nog niet aangepast.

Sterkte ermee in ieder geval!
Klopt ja, behalve als je in de zorg werkt. Echt bizar die quarantaineregels daar. Als je kind besmet raakt mag je gewoon gaan werken.
blablablabla
  Moderator woensdag 24 november 2021 @ 10:54:03 #79
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202315620
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:50 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Haha dit is wel waar, maar met de maatregelen die Omroep Brabant deze week heeft moeten nemen als nieuw voorbeeld vind ik de veranderde beeldvorming rondom pers/media allemaal niet zo grappig meer.
Ik weet dat jij en ik er weleens discussies over hebben gehad, maar omroepen die hun bussen moeten anonimiseren omdat ze anders belaagd worden e.d. vind ik echt iets bizars. Ik vraag me af wat iemand zo ver moet drijven om dat te doen.

Heel erg offtopic, ik vond The Newsroom wel een interessante serie waar dit best een groot topic was. Wanneer publiceer je wel of niet, wat is de rol van social media etc.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_202315623
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:52 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Voor de volledigheid wil ik belaagd nog even aanscherpen tot belaagd en persoonlijk bedreigd.
Maar is dat door viruswappies? Want ze publiceren ook vrij uitgebreid over de lokale drugsmaffia.
blablablabla
pi_202315631
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:49 schreef chratnox het volgende:

[..]
Maar dan kun je als gemeenteraad oid dus gewoon je vergaderingen doen op een evenementenlocatie waar de QR code verplicht is en is iedereen die tegen de coronapas is uitgezonderd van het kunnen deelnemen aan vergaderingen en stemmingen.
Momenteel vinden er gemeenteraadsverkiezingen plaats binnen mijn gemeente.

Er was een debat opgezet op een plek wat doorgaans ook horeca faciliteert, alleen deze avond uiteraard niet.

Desondanks mocht de lijsttrekker van FvD niet binnen want geen vinkje.

Dit is van tevoren opgezet.

Vandaag is stemdag hier overigens. Heel benieuwd.
  Moderator woensdag 24 november 2021 @ 10:55:17 #82
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202315636
quote:
2s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:52 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]
Of andersom, je mag als gemeenteraard je vergaderingen niet houden op een plek waar niet alle gemeenteraadsleden mogen komen. Het is crisis, vereist van iedereen wat aanpassing, dus je doet het maar even aan de keukentafel of in je standaard vergaderzaal. Net als de rest van werkend Nederland momenteel.
Ja, ik ben met je eens dat het zo zou moeten werken, maar zo werkt het jammer genoeg niet. Zie ook post van @Tijn
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_202315639
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:49 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Ja die vijf dagen gaat tellen vanaf het moment dat isolatie in gaat (maar dat kan niet in jouw geval) dus dan vanaf het moment dat je zoontje 24u klachtenvrij is en zelf weer naar buiten mag.
Maar op de link van DireStraits7 staat weer:

Bent u beschermd? Blijf thuis en laat u dan 5 dagen na de testdatum van uw huisgenoot die corona heeft, testen bij de GGD. Dit is om te kijken of u uit quarantaine mag. Als de testuitslag negatief is dan mag u stoppen met de quarantaine.

Dus niks over die 24 uur klachtenvrij.
pi_202315644
Coronabesmettingen Duitsland naar recordniveau

In Duitsland zijn in 24 uur tijd 66.884 nieuwe coronabesmettingen geteld, meldt het Robert Koch Instituut voor ziektebestrijding (RKI). Het dagcijfer is het hoogste tot nu sinds het begin van de pandemie. Binnen dezelfde 24 uur zijn ook 335 sterfgevallen geregistreerd.

Er waren afgelopen week gemiddeld 404,5 besmettingen op 100.000 inwoners, eveneens een nieuw record. Er belanden ook steeds meer coronapatiënten in de ziekenhuizen. Het gemiddelde van afgelopen week is 5,6 ziekenhuisopnames op de 100.000 inwoners.

Duitsland heeft sinds het begin van de pandemie bijna 5,5 miljoen besmettingen geteld, maar het werkelijke aantal infecties in het land is groter omdat niet alle gevallen worden vastgesteld. In Duitsland zijn bijna 100.000 mensen overleden aan covid-19. Van de Duitsers is 68 procent twee keer gevaccineerd, maar er zijn grote regionale verschillen.
  woensdag 24 november 2021 @ 10:56:35 #85
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202315658
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:53 schreef Elan het volgende:

[..]
Klopt ja, behalve als je in de zorg werkt. Echt bizar die quarantaineregels daar. Als je kind besmet raakt mag je gewoon gaan werken.
Dat is natuurlijk uit pure armoede omdat ze al zoveel personeel tekort komen.
  woensdag 24 november 2021 @ 10:56:38 #86
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202315659
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:55 schreef THEFXR het volgende:
Coronabesmettingen Duitsland naar recordniveau

In Duitsland zijn in 24 uur tijd 66.884 nieuwe coronabesmettingen geteld, meldt het Robert Koch Instituut voor ziektebestrijding (RKI). Het dagcijfer is het hoogste tot nu sinds het begin van de pandemie. Binnen dezelfde 24 uur zijn ook 335 sterfgevallen geregistreerd.

Er waren afgelopen week gemiddeld 404,5 besmettingen op 100.000 inwoners, eveneens een nieuw record. Er belanden ook steeds meer coronapatiënten in de ziekenhuizen. Het gemiddelde van afgelopen week is 5,6 ziekenhuisopnames op de 100.000 inwoners.

Duitsland heeft sinds het begin van de pandemie bijna 5,5 miljoen besmettingen geteld, maar het werkelijke aantal infecties in het land is groter omdat niet alle gevallen worden vastgesteld. In Duitsland zijn bijna 100.000 mensen overleden aan covid-19. Van de Duitsers is 68 procent twee keer gevaccineerd, maar er zijn grote regionale verschillen.
Snel vier mondmaskers over elkaar dragen, dat zal het virus leren.
  woensdag 24 november 2021 @ 10:56:45 #87
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202315661
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:55 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Maar op de link van DireStraits7 staat weer:

Bent u beschermd? Blijf thuis en laat u dan 5 dagen na de testdatum van uw huisgenoot die corona heeft, testen bij de GGD. Dit is om te kijken of u uit quarantaine mag. Als de testuitslag negatief is dan mag u stoppen met de quarantaine.

Dus niks over die 24 uur klachtenvrij.
Dat is als je huisgenoot in isolatie gaat.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_202315665
quote:
2s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:51 schreef Tijn het volgende:

[..]
Je moet niet onderschatten dat politiek een spel is dat mensen willen winnen. Als er een mogelijkheid ontstaat om tegenstanders uit te sluiten, dan zal daar gebruik van worden gemaakt.
Onlangs gebeurd in Land van Cuijk gemeenteraadsverkiezingen :Y
  Moderator woensdag 24 november 2021 @ 10:57:28 #89
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202315670
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:54 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]
Momenteel vinden er gemeenteraadsverkiezingen plaats binnen mijn gemeente.

Er was een debat opgezet op een plek wat doorgaans ook horeca faciliteert, alleen deze avond uiteraard niet.

Desondanks mocht de lijsttrekker van FvD niet binnen want geen vinkje.

Dit is van tevoren opgezet.

Vandaag is stemdag hier overigens. Heel benieuwd.
@Mallerd01 zie hier een voorbeeld. Het is op dat moment irrelevant dat het FVD is, maar zij worden dan uitgezonderd.

Stel dat er nieuwe verkiezingen komen, veel debatten vinden plaats op horecalocaties, dan zijn alle kamerleden die geen QR-code kunnen overleggen uitgezonderd van deelname aan die debatten.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_202315672
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:52 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Als gevaccineerde ouder is het vrij eenvoudig:
[..]
Voor ongevaccineerde ouders iets omslachtiger inderdaad:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)et-ik-nu-quarantaine
Ja zo gelezen is het eenvoudig, maar als mijn zoontje mij vrijdag besmet en ik laat mij zondag testen, is deze misschien negatief en 2 dagen later zou hij positief zijn :)
pi_202315676
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:54 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]
Momenteel vinden er gemeenteraadsverkiezingen plaats binnen mijn gemeente.

Er was een debat opgezet op een plek wat doorgaans ook horeca faciliteert, alleen deze avond uiteraard niet.

Desondanks mocht de lijsttrekker van FvD niet binnen want geen vinkje.

Dit is van tevoren opgezet.

Vandaag is stemdag hier overigens. Heel benieuwd.
Lijsttrekker van FvD had een test kunnen doen.

Dit is allang besproken.
pi_202315689
quote:
2s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:56 schreef Tijn het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk uit pure armoede omdat ze al zoveel personeel tekort komen.
Zeker, men opteert voor nieuwe en strengere regels maar dat is geen doen eigenlijk.
https://www.nu.nl/coronav(...)gels-onwerkbaar.html

Heel veel werk en heel veel uitval, dus die lockdown is onvermijdelijk. Al vind ik het bizar dat de scholen gespaard worden.
blablablabla
  Moderator woensdag 24 november 2021 @ 10:58:54 #93
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_202315690
quote:
2s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:56 schreef Tijn het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk uit pure armoede omdat ze al zoveel personeel tekort komen.
Inderdaad ze waren hier ook al vrij summier met wanneer je je mocht laten testen (recent de testcapaciteit weer wat opgehoogd), geen klachten niets aan het handje... helemaal ingericht om verzuim te minimaliseren.

Het was een tijd geleden makkelijker om een test te krijgen bij een GGD dan op het werk.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_202315693
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:54 schreef Elan het volgende:

[..]
Maar is dat door viruswappies? Want ze publiceren ook vrij uitgebreid over de lokale drugsmaffia.
Beide, gok ik. Ken de ins en outs niet. Maar de houding ten opzichte van media verhard, en dat is sowieso een gevaarlijke ontwikkeling.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_202315696
.

[ Bericht 50% gewijzigd door Salina op 24-11-2021 11:34:33 ]
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_202315700
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:48 schreef chratnox het volgende:

[..]
Die opmerking van Ollongren ging over toegang tot gemeenteraden. Er waren (uit mijn hoofd in Limburg) gemeenteraadsleden van een paar partijen geweigerd omdat ze hun QR code niet konden of wilden tonen.

Of ze met of zonder QR code toegang tot de horeca etc moeten hebben zal wel vallen onder diplomatieke onschendbaarheid.
Nee Lamd van Cuijk, mijn gemeente.

Betrof een goede kennis van me, lijsttrekker FvD.

Echt ziekelijk om te zien hoe andere partijen er hun hoofdtaak van hebben gemaakt om deze partij te ondermijnen.

Wat je ook van ze mag vinden, het spel moet wel eerlijk gespeeld worden.
pi_202315701
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:57 schreef chratnox het volgende:

[..]
@:Mallerd01 zie hier een voorbeeld. Het is op dat moment irrelevant dat het FVD is, maar zij worden dan uitgezonderd.

Stel dat er nieuwe verkiezingen komen, veel debatten vinden plaats op horecalocaties, dan zijn alle kamerleden die geen QR-code kunnen overleggen uitgezonderd van deelname aan die debatten.
Nee, dan ben je voor RECHTSONGELIJKHEID en een POLITIEKE KASTE!!!! :r

NWS / ‘Politici uitgezonderd van eis coronatoegangsbewijs’ :')
pi_202315704
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:56 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Dat is als je huisgenoot in isolatie gaat.
Maar daar staat dan weer niks over op:

https://www.rijksoverheid(...)ezinnen-met-kinderen

Geen 24 uur klachtenvrij....
  Moderator woensdag 24 november 2021 @ 11:00:10 #99
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_202315707
quote:
88s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:58 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Inderdaad ze waren hier ook al vrij summier met wanneer je je mocht laten testen, geen klachten niets aan het handje... helemaal ingericht om verzuim te minimaliseren.
Is het raar als ik daar een bepaalde trieste ironie bij voel? De mensen die het meeste risico lopen besmet te raken en anderen te besmetten moeten blijven werken omdat er onvoldoende mensen zijn om hun werk te doen waardoor ze misschien per ongeluk iemand besmetten en ze nog langer door moeten werken?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_202315710
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:54 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik weet dat jij en ik er weleens discussies over hebben gehad, maar omroepen die hun bussen moeten anonimiseren omdat ze anders belaagd worden e.d. vind ik echt iets bizars. Ik vraag me af wat iemand zo ver moet drijven om dat te doen.

Heel erg offtopic, ik vond The Newsroom wel een interessante serie waar dit best een groot topic was. Wanneer publiceer je wel of niet, wat is de rol van social media etc.
Ik ook. Al heeft @Elan een punt, we mogen ook de onderwereld in deze niet uitsluiten.

En die heb ik dus nog steeds nooit gezien :'). Binnenkort maar eens verandering in brengen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')