Wat een naiviteit toch weer.quote:Op woensdag 24 november 2021 09:38 schreef Cue_ het volgende:
Op NPO politiek nu Rutte over de maatregelen (of dat is een herhaling, vermoed ik)
De lengte van de periode beïnvloed juist de noodzaak, dat is het hele eiereneten.quote:Op woensdag 24 november 2021 09:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat mensen zich al anderhalf jaar wel netjes aan maatregelen gehouden zouden hebben, is toch geen argument om jet dan nu niet meer te doen? Het gaat toch niet om de lengte van de periode waarin het gedaan is, maar de noodzaak?
Doch zal het voor veel mensen voelen dat het individueel voorbij is nu ze gevaccineerd zijn, denk ik.quote:Op woensdag 24 november 2021 09:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar de situatie laat zien dat het nog niet voorbij is, lijkt me.
Yup, dit was van gister ofzo vermoed ik? Hij deed uitspraken die ik hier al had gelezen.quote:Op woensdag 24 november 2021 09:40 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Wat een naiviteit toch weer.
edit: Mag hopen dat dit een herhaling is idd.
quote:Op woensdag 24 november 2021 09:38 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Werd wel enigszins zo gebracht, we moeten even 3 weken gas terug. Terwijl iedereen wist dat dit niet genoeg zou zijn.
https://www.rijksoverheid(...)1-in-eenvoudige-taalquote:Op 12 november kijkt het kabinet hoe het gaat.
En of er dan meer regels nodig zijn.
Heb toch aardig wat mensen in mijn omgeving die ondanks de vaccinatie een stevige griep te pakken hebben. Ik sla toch liever even over hoor wat dat betreft.quote:Op woensdag 24 november 2021 09:41 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Doch zal het voor veel mensen voelen dat het individueel voorbij is nu ze gevaccineerd zijn, denk ik.
Dat heeft daar toch weinig mee te maken?quote:Op woensdag 24 november 2021 09:42 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Heb toch aardig wat mensen in mijn omgeving die ondanks de vaccinatie een stevige griep te pakken hebben. Ik sla toch liever even over hoor wat dat betreft.
Dan is het voor mij dus individueel niet voorbij. En ik ga ervanuit dat er steeds meer mensen beseffen dat ondanks hun vaccin status het "nog niet voorbij" is als ze in de omgeving mensen toch flink ziek zien worden.quote:Op woensdag 24 november 2021 09:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat heeft daar toch weinig mee te maken?
Ik snap ook dat het bij veel mensen steekt dat er (ogenschijnlijk) helemaal niks is veranderd in 1,5 jaar aan het adaptief vermogen van de zorg, zoals opschaalbare gecentraliseerde Covidzorg en dergelijke. En ook dat het lijkt alsof hier niks in gaat veranderen.quote:Op woensdag 24 november 2021 09:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar het gaat niet alleen om de individuele noodzaak. Want jij kunt dan als individu wel maar een kleine schakel zijn, als de zorg zo volledig overloopt als gebeurt en erger, dan kun jij als individu dadelijk ook niet met je gebroken arm, gecompliceerde bevalling, hartinfarct of prostaatkanker terecht.
Dat heeft alles met duidelijke communicatie te maken. 500 mensen op de IC lijkt voor velen weinig als je niet weet wat de capaciteit is en/of de andere problematiek in de zorg.quote:
Snel niet maar het helpt uiteraard met minder aantal bewegingen.quote:Op woensdag 24 november 2021 09:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
Denken we nou nog steeds dat we door winkels te sluiten de zorgdruk (snel) gaan laten afnemen?
Maar het is dus de vraag of dat komt door verkeerde individuele keuzes of door falen van de overheid. De waarheid zal ergens in het midden liggen. Ik heb echter het kabinet nog geen enkele keer de hand in eigen boezem zien steken. Het zou al een stuk helpen qua draagvlak als je als overheid zelf ook uitstraalt dat oplossingen ook van die kant moeten komen. Het steeds maar terugvallen op "we doen het samen" is nu eenmaal niet oneindig in te zetten als overduidelijk is dat de ziekenhuizen vooral vol liggen met mensen die dat hebben nagelaten. Handel daar naar dan.quote:Op woensdag 24 november 2021 09:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar het gaat niet alleen om de individuele noodzaak. Want jij kunt dan als individu wel maar een kleine schakel zijn, als de zorg zo volledig overloopt als gebeurt en erger, dan kun jij als individu dadelijk ook niet met je gebroken arm, gecompliceerde bevalling, hartinfarct of prostaatkanker terecht.
Op 7 april 2020 lagen er 1323 Nederlanders met corona op de ic’s, volgens de Stichting Nice (Nationale Intensive Care Evaluatie).quote:Op woensdag 24 november 2021 00:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Heftig zeg.
Dit is echt by far de grootste golf tot nu toe.
Dat heeft alles met desinteresse te maken. Je kunt iets nog zo duidelijk zeggen, over honderden kanalen verspreiden, 'men is er klaar mee'.quote:Op woensdag 24 november 2021 09:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat heeft alles met duidelijke communicatie te maken. 500 mensen op de IC lijkt voor velen weinig als je niet weet wat de capaciteit is en/of de andere problematiek in de zorg.
Volg je het nieuws een beetje?quote:Op woensdag 24 november 2021 09:52 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Op 7 april 2020 lagen er 1323 Nederlanders met corona op de ic’s, volgens de Stichting Nice (Nationale Intensive Care Evaluatie).
https://www.volkskrant.nl(...)%2Fduckduckgo.com%2F
Daar zijn we toch nog lang niet?
Dat begrijp ik ook wel, dat de situatie is van 'als iedereen nou zou', maar uiteindelijk is mijn invloed toch wel heel erg klein als gevaccineerde twintiger zonder contacten met risicogroepen, en is het offer gewoon te groot voor wat ik er voor terug krijg. Ik heb ook een eigen mentale gezondheid om rekening mee te houden en die is zeker rond de periode van de avondklok aardig geraakt. Vandaar dat die 'anderhalf jaar' ook een extra rol speelt.quote:Op woensdag 24 november 2021 09:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit blijf je roepen, maar het is echt niet zo dat de gehele Nederlandse maatschappij schijt heeft aan wat er in de ziekenhuizen gaande is. Dat blijkt ook uit de opiniepeilingen om sneller en meer maatregelen te nemen om de cijfers te doen dalen. Dat sentiment is er heus nog wel.quote:Op woensdag 24 november 2021 09:53 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat heeft alles met desinteresse te maken. Je kunt iets nog zo duidelijk zeggen, over honderden kanalen verspreiden, 'men is er klaar mee'.
Hij heeft een punt, maar uiteindelijk schiet je daar nu niet zoveel mee op. Het is inderdaad relatief klein, maar wat als er straks geen ruimte meer is? Hoe gaan we daar straks mee om als samenleving? Ik zou het niet echt een fijn idee vinden als mijn pa straks geweigerd wordt bij het ziekenhuis omdat het vol is. Uiteindelijk zal dat toch veel meer ellende gaan opleveren.quote:
De mensen die opiniepeilingen invullen is een bepaalde groep mensen. Dat zijn mensen die zich erin interesseren en de moeite willen nemen een set vragen in te vullen. Dat is niet persé representatief voor de hele samenleving. Het kan uiteraard wel representatief zijn voor alle 'kampen', dat elke laag vertegenwoordigd is, maar een groot deel van de bevolking houdt zich daar echt totaal niet mee bezig.quote:Op woensdag 24 november 2021 09:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit blijf je roepen, maar het is echt niet zo dat de gehele Nederlandse maatschappij schijt heeft aan wat er in de ziekenhuizen gaande is. Dat blijkt ook uit de opiniepeilingen om sneller en meer maatregelen te nemen om de cijfers te doen dalen. Dat sentiment is er heus nog wel.
Oei gevoelig onderwerp. Kan je als buitenstaander moeilijk advies hierin geven. Kom niet verder dan " probeer te relativeren ".quote:Op woensdag 24 november 2021 09:54 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dat begrijp ik ook wel, dat de situatie is van 'als iedereen nou zou', maar uiteindelijk is mijn invloed toch wel heel erg klein als gevaccineerde twintiger zonder contacten met risicogroepen, en is het offer gewoon te groot voor wat ik er voor terug krijg. Ik heb ook een eigen mentale gezondheid om rekening mee te houden en die is zeker rond de periode van de avondklok aardig geraakt. Vandaar dat die 'anderhalf jaar' ook een extra rol speelt.
Zeker gezien de oplopende 'zelfmoordgedachten' bij jongeren denk ik dat een hoop mensen van ongeveer mijn leeftijd dit nog een stuk erger ervaren dan ik, ook naar wat ik in mijn omgeving hoor. Klinkt misschien heftig maar een code zwart is niet meer zo spanennd als je door de lockdownmaatregelen dood wil en dat is toch hoe ernstig het kan zijn.
Natuurlijk is dat te abstract. Zeker voor jonge mensen die niemand in hun omgeving kennen die ooit in een ziekenhuis komt.quote:Op woensdag 24 november 2021 09:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
De mensen die opiniepeilingen invullen is een bepaalde groep mensen. Dat zijn mensen die zich erin interesseren en de moeite willen nemen een set vragen in te vullen. Dat is niet persé representatief voor de hele samenleving. Het kan uiteraard wel representatief zijn voor alle 'kampen', dat elke laag vertegenwoordigd is, maar een groot deel van de bevolking houdt zich daar echt totaal niet mee bezig.
Als ik "op straat" kijk, wanneer ik boodschappen doe of wat ook dan zie je er echt nog weinig van. Ik denk echt dat "De ziekenhuizen lopen vol!" veel te abstract is voor mensen om te begrijpen wat de impact is.
Er zijn helemaal niet heel veel mensen overleden aan COVID-19 zelfs als ik de cijfers van het RIVM verdrievoudig, vind ik het niet indrukwekkend.quote:Op woensdag 24 november 2021 00:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat kun je rustig stellen ja.
De zorg kraakt nog meer dan ooit te voren, geen wonderen in het vooruitzicht, maatschappij is moe, er is al heel veel geld in rook opgegaan.
Lichtpuntje is dat heel veel mensen gevaccineerd, genezen, of dood zijn. De pot met knikkers moet eens leeg gaan raken...
Jij zegt toch dat mensen niet bereikt worden? Dat heeft niets met communicatie te maken, maar met desinteresse.quote:Op woensdag 24 november 2021 09:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit blijf je roepen, maar het is echt niet zo dat de gehele Nederlandse maatschappij schijt heeft aan wat er in de ziekenhuizen gaande is. Dat blijkt ook uit de opiniepeilingen om sneller en meer maatregelen te nemen om de cijfers te doen dalen. Dat sentiment is er heus nog wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |