Dat geschnabbel van die gasten... Overal social engineering wat ze uitvreten. Fuck off.quote:Op dinsdag 23 november 2021 22:30 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat hele OMT en hun verschillende meningen ventileren in de pers, het blijft een bloedirritant gegeven, waarom houden die mensen hun kop niet eens gewoon dicht. Als er ooit een parlementaire enquete komt zou dat toch aanbeveling 1 moeten zijn. En het OMT veel kleiner maken met verschillende disciplines, en je kop houden in de pers.
Ja, vooral dat laatste. Ondanks dat ze in België terughoudend waren, zijn ze wel in september begonnen met het uitdelen van boosters in de verpleeghuizen. Ook in Duitsland, Frankrijk en met name het Verenigd Koninkrijk is volop boosters gaan zetten.quote:Op dinsdag 23 november 2021 23:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat vind ik op zich niet zo vreemd, want vergelijkbare gremia in West-Europa hebben net als Nederland lang geadviseerd niet, of slechts beperkt te boosteren. Bedenk ook dat de Gezondheidsraad in september nog zei dat het onzin was om de rest van de bevolking te boosteren (want hoezo afnemende werking vaccin?). Ook in België en Duitsland waren ze eerst terughoudend.
Belangrijkste verschil is volgens mij vooral dat die landen er (blijkbaar) wel klaar voor waren om de boostercampagne snel op te starten.
Neem jij mijn plaats over dan per 1-1?quote:Op dinsdag 23 november 2021 23:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Verschilt per dag. Jij bent een soort Gommers van het FOK!OMT. Gewenst als je het juiste zegt, maar op het moment dat je tegen de stroming in gaat word je met pek, zonder veren (want dierenleed) het topic uit gegooid.
Ik kan me dat dus echt niet voorstellen. Het klikt in mijn hoofd echt niet hoe iemand dat zou doen, moedwillig proberen de bevolking angst aan te jagen uit wrok lijkt me echt niet het geval.quote:Op dinsdag 23 november 2021 23:34 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Of zou hij viesmad zijn dat hij minder relevant wordt nadat zijn voorzitterschap van de NVIC en daarmee zijn rol in het OMT stopt? Na alle aandacht in de media, talkshows, en zijn boek?
Of op zijn minst voorbereidingen getroffen hadden zodat, mocht het nodig zijn, een booster campagne kon worden gestart. Nu lijkt het weer alsof ze totaal verrast waren en er vanaf 0 zaken opgebouwd moeten worden.quote:Op dinsdag 23 november 2021 23:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind dat er vooral weinig naar het buitenland is gekeken. Israël was dé perfecte casus, omdat ze een paar maanden op ons voor liepen. En zij zagen aan het eind van de zomer ook de ziekenhuiscijfers hard oplopen en zijn toen gaan boosteren. Waarom die les hier niet is overgenomen begrijp ik echt niet.
Ik geloof helemaal niks van dit soort praat. Ik denk dat-ie nu juist geen remming meer voelt om te zeggen wat-ie denkt, want hij is toch straks weg.quote:Op dinsdag 23 november 2021 23:34 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Of zou hij viesmad zijn dat hij minder relevant wordt nadat zijn voorzitterschap van de NVIC en daarmee zijn rol in het OMT stopt? Na alle aandacht in de media, talkshows, en zijn boek?
Ik vraag me vooral af waarom het allemaal via de GGD moet. Laat huisartsen lekker die oudjes prikken. Zo moeilijk is dat niet toch?quote:Op dinsdag 23 november 2021 23:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, vooral dat laatste. Ondanks dat ze in België terughoudend waren, zijn ze wel in september begonnen met het uitdelen van boosters in de verpleeghuizen. Ook in Duitsland, Frankrijk en met name het Verenigd Koninkrijk is volop boosters gaan zetten.
En hier komt het misschien in maart op stoom, tja
Mij ook niet, maar ik probeer te snappen waarom de relevante personen allemaal ineens lijnrecht tegen elkaar lijken te komen. Zou er een kentering zijn dat men meer richting acceptatie aan het bewegen is, waar niet iedereen het mee eens is?quote:Op dinsdag 23 november 2021 23:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik kan me dat dus echt niet voorstellen. Het klikt in mijn hoofd echt niet hoe iemand dat zou doen, moedwillig proberen de bevolking angst aan te jagen uit wrok lijkt me echt niet het geval.
Oh prima hoor, ik wil best eventjes doemprofeet spelen, maken we daar gewoon een wisselbokaal van.quote:Op dinsdag 23 november 2021 23:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Neem jij mijn plaats over dan per 1-1?
Overigens ga ik niet claimen dit voorspeld te hebben. Het enige wat ik ga claimen is dat ik consequent gewezen heb op het feit dat oplopende besmettingen leiden tot oplopende ziekenhuisopnames, vaccin of niet.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Dit krijg je er van als je niet handelt als alle kennis voor je ligt.quote:Op dinsdag 23 november 2021 22:39 schreef Kickinalfa het volgende:
Dus we hebben een minister president die zich afvroeg of we niet teveel maatregelen nemen.
Een minister van volksgezondheid die "zorgvuldig" bezig is met boosterprikken.
Een 1/2e kamer die bezig is met 2g.
Een maatregel waarvan het OMT zegt dat die eigenlijk niet helpt.
Datzelfde OMT blijft hameren op basisregels.
OMT leden die op eigen titel aangeven dat het advies niet klopt en de regering bezig is met de verkeerde zaken.
Een onafwendbare code zwart volgens Gommers.
Een code zwart is nog ver weg volgens Kuipers.
Een oppositie die roept om lockdowns zonder erbij te vertellen hoe we daar uit moeten.
En allerlei belangen clubjes die er ook het zijne vinden.
/Golfclap
Mijn ouders hebben vorige week een griepprik via de huisarts gekregen. Waarom niet ook gelijk een covidbooster aangeboden? Niemand snapt het.quote:Op dinsdag 23 november 2021 23:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik vraag me vooral af waarom het allemaal via de GGD moet. Laat huisartsen lekker die oudjes prikken. Zo moeilijk is dat niet toch?
Dat denk ik ook, maar alleen niet enorm veel op de druk op de ziekenhuizen.quote:Op dinsdag 23 november 2021 23:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel. Het sluiten van scholen gaat waarschijnlijk een groot effect hebben. Het sluiten van de horeca ook.
Ze stonden al vaker lijnrecht tegenover elkaar, alleen meestal kun je wel de meloen wel doorslikken. In dit geval kan Gommers, als voorzitter van NVIC, echter niets anders doen, denk ik. Hij is het aan zijn functie verplicht om dit geluid uit te dragen, OMT-lid of niet.quote:Op dinsdag 23 november 2021 23:37 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Mij ook niet, maar ik probeer te snappen waarom de relevante personen allemaal ineens lijnrecht tegen elkaar lijken te komen. Zou er een kentering zijn dat men meer richting acceptatie aan het bewegen is, waar niet iedereen het mee eens is?
Die kunnen niet tegelijk.quote:Op dinsdag 23 november 2021 23:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mijn ouders hebben vorige week een griepprik via de huisarts gekregen. Waarom niet ook gelijk een covidbooster aangeboden? Niemand snapt het.
Klopt, en in sommige gevallen zouden het dan zelfs 3 vaccinaties zijn geweest.quote:Op dinsdag 23 november 2021 23:39 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Die kunnen niet tegelijk.
Je lichaam moet herstellen van een vaccin.
Het Amerikaanse CDC zegt dat het prima samen kan. Ook zo vaag, al die tegenstrijdige informatie.quote:Op dinsdag 23 november 2021 23:39 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Die kunnen niet tegelijk.
Je lichaam moet herstellen van een vaccin.
Dat snap ik wel, want er moet veertien dagen tussen die prikken zitten.quote:Op dinsdag 23 november 2021 23:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mijn ouders hebben vorige week een griepprik via de huisarts gekregen. Waarom niet ook gelijk een covidbooster aangeboden? Niemand snapt het.
Als het eenmaal loopt bij de GGD gaat het als een trein, daar maak ik me niet zo'n zorgen om. Ik vind het vooral jammer dat veel vaccinatielocaties gesloten zijn. Logisch want die locaties moesten ook weer voor andere zaken gebruikt worden, maar dat kost nu een hoop tijd.quote:Op dinsdag 23 november 2021 23:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
H&M dienen gewoon een persconferentie te houden special voor de kinderen (via Jeugdjournaal of zo, als dat nog bestaat).quote:Op dinsdag 23 november 2021 23:38 schreef lunko1979 het volgende:
Ik ben een beetje pissig op dit hele gezeik.
Gisteren Mark en Hugo die roepen dat we "ons" niet goed aan de maatregelen houden, en op dezelfde dag een mailtje van school krijgen dat er in de klas van mijn dochters minimaal 1 positivo is. Dat blijken er de dag erop al zeker 2 en morgen mag ik met hunnie gaan testen, want lichte klachten.
Ik snap dat het moeilijk is voor Hugo en Mark, maar ga niet zeggen dat mensen zich niet aan de maatregelen houden als kinderen die zooi mee naar huis nemen.
Ik denk aan die Duitse minister van gezondheid, hun Hugo, wat die zei:quote:Op dinsdag 23 november 2021 23:38 schreef lunko1979 het volgende:
Ik ben een beetje pissig op dit hele gezeik.
Gisteren Mark en Hugo die roepen dat we "ons" niet goed aan de maatregelen houden, en op dezelfde dag een mailtje van school krijgen dat er in de klas van mijn dochters minimaal 1 positivo is. Dat blijken er de dag erop al zeker 2 en morgen mag ik met hunnie gaan testen, want lichte klachten.
Ik snap dat het moeilijk is voor Hugo en Mark, maar ga niet zeggen dat mensen zich niet aan de maatregelen houden als kinderen die zooi mee naar huis nemen.
Fra doet het ook tegelijkertijd.quote:Op dinsdag 23 november 2021 23:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het Amerikaanse CDC zegt dat het prima samen kan. Ook zo vaag, al die tegenstrijdige informatie.
Pfizer en Moderna moeten bewaard worden bij -70c. Zulke vriezers hebben de huisartsen niet.quote:Op dinsdag 23 november 2021 23:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik vraag me vooral af waarom het allemaal via de GGD moet. Laat huisartsen lekker die oudjes prikken. Zo moeilijk is dat niet toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |