abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 23 november 2021 @ 18:27:11 #151
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202307821


[ Bericht 100% gewijzigd door zalkc op 23-11-2021 18:27:41 ]
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_202307826
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 18:22 schreef Harlekien2 het volgende:

[..]
Lekker egoïstisch ben je dan. Omdat jij zo nodig geen lockdown wilt, moet ik me maar laten vaccineren. Of dood neervallen. En nogmaals, wie is er verantwoordelijk voor een tekort aan IC capaciteit? De non-vaxxers?
Ongeacht dat ik niet voor een vaccinatieplicht bent mogen ze wat mij betreft voor de IC best een QR code eisen. We vinden het blijkbaar allemaal normaal om een QR code te eisen van jonge gezonde kinderen voor leuke activiteiten terwijl voor kwetsbare 50+ers een plaats in het ziekenhuis hebben ongeacht vaccinatiestatus.
pi_202307828
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 18:27 schreef Harlekien2 het volgende:

[..]
Ah ja, dat plaatje. Dat is een goede onderbouwing.
Dat is het 100%, daarom is het zo'n mooi plaatje. Geen speld tussen te krijgen, wat de afdeling anti-vax ook probeert.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 23 november 2021 @ 18:28:16 #154
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_202307832
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 18:25 schreef THEFXR het volgende:

[..]
ze willen nog meer vakantie?
Yep, heerlijk zo’n kerstvakantie tot maart.
pi_202307846
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 18:25 schreef Harlekien2 het volgende:

[..]
Lees nog eens wat ik zei over de hele wereld vaccineren.
stuur onze vaccins maar op, want ze helpen toch niet?
pi_202307850
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 18:26 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Maar anders was het nog erger geweest allemaal!

Volgend jaar idd gewoon weer dezelfde situatie.
Volgend jaar weet ik niet maar dit is toch een repeat van vorig jaar terwijl we nu allerlei kunstgrepen hebben en ondertussen is iedereen ziek boos op elkaar. Vorig jaar waren het de jongeren. Nu de ongevaccineerden.
Zelfde liedje, andere spelers.
Go hard or go home
pi_202307855
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 18:27 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Dat is het 100%, daarom is het zo'n mooi plaatje. Geen speld tussen te krijgen, wat de afdeling anti-vax ook probeert.
Zelfs al is 100% van Nederland gevaccineerd, dan is dat geen structurele oplossing van het probleem. En ook dan zullen de IC's volgeraken. En ook dan is corona nog niet weg aangezien de hele wereldbevolking dan gevaccineerd zou moeten worden. Wat pas in 2078 gaat gebeuren.
pi_202307857
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 18:28 schreef THEFXR het volgende:

[..]
stuur onze vaccins maar op, want ze helpen toch niet?
Huh?
pi_202307866
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 18:27 schreef trein2000 het volgende:
[modbreak]Ik ben moe en ik heb totaal geen zin om nu allerhande persoonlijke vetetjes te gaan uitpluizen en vegen. Maar het moet kappen. Elke persoonlijke aanval na deze waarschuwing wordt gemodereerd.[/modbreak]
Verdomme, niet gezien.

Net klaar met werken, meteen note gepakt. Dramatisch begin van de avond. :'(

Dan maar even goed maken door een boosterprik in te plannen. :M
  dinsdag 23 november 2021 @ 18:30:59 #160
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_202307867
Groundhog Day :+
pi_202307870
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 18:29 schreef Noek het volgende:

[..]
Volgend jaar weet ik niet maar dit is toch een repeat van vorig jaar terwijl we nu allerlei kunstgrepen hebben en ondertussen is iedereen ziek boos op elkaar. Vorig jaar waren het de jongeren. Nu de ongevaccineerden.
Zelfde liedje, andere spelers.
vorige jaar een tekort aan ventilators, nu een tekort aan personeel.
pi_202307878
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 18:29 schreef Harlekien2 het volgende:

[..]
Zelfs al is 100% van Nederland gevaccineerd, dan is dat geen structurele oplossing van het probleem. En ook dan zullen de IC's volgeraken. En ook dan is corona nog niet weg aangezien de hele wereldbevolking dan gevaccineerd zou moeten worden. Wat pas in 2078 gaat gebeuren.
Dan raken de IC's niet vol, dan redt de zorg het. Dan kunnen we die gevaccineerden die per ongeluk toch in het ziekenhuis belanden opvangen zonder andere zorg af te schalen. Het is echt zo ingewikkeld niet, en toch meent de anti-vax groep dit te moeten ondermijnen, onbegrijpelijk.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 23 november 2021 @ 18:33:31 #163
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_202307889
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 18:29 schreef Noek het volgende:

[..]
Volgend jaar weet ik niet maar dit is toch een repeat van vorig jaar terwijl we nu allerlei kunstgrepen hebben en ondertussen is iedereen ziek boos op elkaar. Vorig jaar waren het de jongeren. Nu de ongevaccineerden.
Zelfde liedje, andere spelers.
Yup.

Maar zolang het volk alles blijft goed praten...denk aan ‘ja, maar de zorg verbeteren is niet in een dag gebeurd’ zullen ze in Den Haag geen haast hebben om echt lange termijn te denken. Gewoon roepen dat de boosters onze redding gaan zijn en dat we een mooie zomer krijgen in 2022, is iedereen weer tevreden. En dan verrast dat we volgend jaar weer naar lockdowns grijpen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_202307900
Maandag is ook weer 6 dagen verderop. Nog een week aan mega veel besmettingen.

Ik snap oprecht niet waarom in een noodsituatie dit soort dingen niet binnen 2 dagen geregeld worden. Alles loopt tergend langzaam.
pi_202307906
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 18:32 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Dan raken de IC's niet vol, dan redt de zorg het. Dan kunnen we die gevaccineerden die per ongeluk toch in het ziekenhuis belanden opvangen zonder andere zorg af te schalen. Het is echt zo ingewikkeld niet, en toch meent de anti-vax groep dit te moeten ondermijnen, onbegrijpelijk.
het klopt niet wat je zegt, big numbers game.
pi_202307912
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 18:33 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Yup.

Maar zolang het volk alles blijft goed praten...denk aan ‘ja, maar de zorg verbeteren is niet in een dag gebeurd’ zullen ze in Den Haag geen haast hebben om echt lange termijn te denken. Gewoon roepen dat de boosters onze redding gaan zijn en dat we een mooie zomer krijgen in 2022, is iedereen weer tevreden. En dan verrast dat we volgend jaar weer naar lockdowns grijpen.
En natuurlijk hebben we volgend jaar de coronapil die verlichting komt brengen (maar in het najaar toch niet zo goed blijkt te werken). Weer een reden om niks aan de zorg te doen tot in ieder geval volgend najaar.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 23 november 2021 @ 18:36:13 #167
408813 crew  trein2000
pi_202307913
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 18:34 schreef Confetti het volgende:
Maandag is ook weer 6 dagen verderop. Nog een week aan mega veel besmettingen.

Ik snap oprecht niet waarom in een noodsituatie dit soort dingen niet binnen 2 dagen geregeld worden. Alles loopt tergend langzaam.
Ik snap op zich wel dat je een aantal dagen nodig hebt om achter de schermen de boel in gereedheid te brengen als je échte wil ingrijpen. Politie, gemeenten, grote koepels, die zul je toch een paar dagen voorbereidingstijd moeten gunnen. Anders wordt het chaos. Dat is ook niet goed.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_202307926
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 18:25 schreef THEFXR het volgende:

[..]
ze willen nog meer vakantie?
Als ik naar de basisschool van de kids kijk, dan kwamen de leraren er slecht vanaf. Dat online les geven gecombineerd met het opvangen van kinderen in de klas van ouders met kritieke beroepen, was geen kattepis. Eerder een lastenverzwaring dan vakantie.
Ik ben blij dat ik geen leraar ben in de huidige tijd in ieder geval. (ook in een non-covid wereld ben ik blij geen docent te zijn overigens).

Kan me ook goed voorstellen dat ze liever niet voor de klas staan met 30 van die virusbommetjes om zich heen, zonder dat ze hun booster gehad hebben. Je loopt toch meer risico en daarmee ook meer risico je familie te besmetten.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_202307929
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 18:36 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik snap op zich wel dat je een aantal dagen nodig hebt om achter de schermen de boel in gereedheid te brengen als je échte wil ingrijpen. Politie, gemeenten, grote koepels, die zul je toch een paar dagen voorbereidingstijd moeten gunnen. Anders wordt het chaos. Dat is ook niet goed.
of om naar de politieke impact te kijken.
pi_202307939
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 18:36 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
En natuurlijk hebben we volgend jaar de coronapil die verlichting komt brengen (maar in het najaar toch niet zo goed blijkt te werken). Weer een reden om niks aan de zorg te doen tot in ieder geval volgend najaar.
Dit is natuurlijk wel grotendeels het echte probleem. En ik verwacht niet dat we daar snel verandering in zien komen, er is totaal geen politieke wil om de zorg weer aan te gaan kleden. ;(
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  dinsdag 23 november 2021 @ 18:38:52 #171
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202307942
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 18:37 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]
Als ik naar de basisschool van de kids kijk, dan kwamen de leraren er slecht vanaf. Dat online les geven gecombineerd met het opvangen van kinderen in de klas van ouders met kritieke beroepen, was geen kattepis. Eerder een lastenverzwaring dan vakantie.
Ik ben blij dat ik geen leraar ben in de huidige tijd in ieder geval. (ook in een non-covid wereld ben ik blij geen docent te zijn overigens).

Kan me ook goed voorstellen dat ze liever niet voor de klas staan met 30 van die virusbommetjes om zich heen, zonder dat ze hun booster gehad hebben. Je loopt toch meer risico en daarmee ook meer risico je familie te besmetten.
Als ze zelf gewoon gevaccineerd zijn en die die familie ook gewoon gevaccineerd is dan valt het met dat risico wel mee hoor.
pi_202307944
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 18:37 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]
Als ik naar de basisschool van de kids kijk, dan kwamen de leraren er slecht vanaf. Dat online les geven gecombineerd met het opvangen van kinderen in de klas van ouders met kritieke beroepen, was geen kattepis. Eerder een lastenverzwaring dan vakantie.
Ik ben blij dat ik geen leraar ben in de huidige tijd in ieder geval. (ook in een non-covid wereld ben ik blij geen docent te zijn overigens).

Kan me ook goed voorstellen dat ze liever niet voor de klas staan met 30 van die virusbommetjes om zich heen, zonder dat ze hun booster gehad hebben. Je loopt toch meer risico en daarmee ook meer risico je familie te besmetten.
dan ruilen ze toch met de covid verpleegkundigen, die zich vier keer per dienst in dat maanpak moeten hijsen.
pi_202307955
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 18:38 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Als ze zelf gewoon gevaccineerd zijn en die die familie ook gewoon gevaccineerd is dan valt het met dat risico wel mee hoor.
ze vallen ook niet in de groep kwetsbaar.
pi_202307963
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 18:38 schreef THEFXR het volgende:

[..]
dan ruilen ze toch met de covid verpleegkundigen, die zich vier keer per dienst in dat maanpak moeten hijsen.
Dan heb ik liever dat ze in maanpak voor de klas gaan staan, zodat ik me in dat maanpak kan hijsen op mn werk :D
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 23 november 2021 @ 18:40:18 #175
862 Arcee
Look closer
pi_202307965
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 18:02 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Kerst mocht je 2 mensen uitnodigen toch? Of waren het er 3?
In ieder geval meer dan op andere dagen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')